Joko olette saaneet uuden työpaikan kun ahkeraan olette sellaista hakeneet?

Anonyymi-ap

Jos vastaus on ei, niin kannattaisi istua alas ja miettiä onkohan asiaan jotain kehittämisen aihetta ja pyytää työkkärissä asiantuntija apua!
"Miten menen töihin-kurssille" kuin lapsen meno kouluun, kun aikuiset taannehtivat kiihtyvällä tahdilla lapsiksi eikä osaa mitään itsenäisesti!

Kyllä se on päässä vika jos ylipitkään on vaan työtön työnhakija eikä kehity pätkänvertaa!

12

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Se ei nykyään auta. Itseä pitää kehittää, mutta liian monesti kun koulusta valmistuu, niin tarve koulutukselle on jo vanhentunut.

Mitäs työtä sinä teet, kun jatkuvasti täällä huoehdit toisten työttömyydestä?

Työkkärin ” asiantuntijaa” ei kannata asioihin sotkea, ne ei tiedä mistään mitään. Pitkittävät vain ihmisten työttömyyttä. Kouluun tai muuhun itsensä kehittämiseen tilannetta kohentamaan voi hakeutua ilman työkkärin narinoita.

• Anonyymi
        UUSI

Tietävät varmasti paljon enemmän asioista kuin joku nuori joka ei osaa edes vettä keittää polttamatta sitä pohjaan. Näitä varten pitää olla viranomaisia ja ohjaajia jotka opastaa ja neuvoo näitä uusavuttomia

• Anonyymi
        UUSI

Ei oikeat ammatit noinvain vanhene, ne nörttien jutut vanhenee ei oikea työntekemisen idea!
        Se että ne työttömät eivät hakeudu sinne opintoihin on selkeää tarvetta olla taho joka ohjeistaa siihen suuntaan kun muutoin on se kuuluisa pallo hukassa koko ajan ainoassa elämässä!
        Tajuatko, mitä, täh, höh?...

• Anonyymi
      UUSI

Kehittämisen aihe on se, että yrittäjät huolii takaisin töihin yli55+v työttömäksi jääneet. Mitään muuta ei tarvitse kehittää. Jos on osannut hommat edellisessä työpaikassa niin osaa ne varmasti myös uudessa paikassa vaikka välissä olisikin vuoden työttömyys. Sinä aikana osaaminen ei ole mihinkään "hävinnyt"

• Anonyymi
        UUSI

Yrittäjät huolivat osaavia ja sitoutuvia työntekijöitä, mutta vain sen verran kuin omat tarpeet täyttyy!

Olen kuullut aikoinaan kaverilta kun kävi eräässä firmassa hakemassa työtä, niin firmassa oleva työnjohtaja sanoi, että ei ole ketään kuollut joten ei ole vapaata paikkaa uudelle.
        Seudulla kyllä tiedettiin, että kyseinen firma oli haluttu työpaikka joka piti hyvin työntekijöitään. Palkkaus se perusnormi TES , mutta muu bonusjärjestelmä/ hyvinvointi oli viety maksimaaliselle tasolle joka oli kaikille jotka työssä mukana.

• Anonyymi
      UUSI

työkkärissä asiantuntija apua

Täh? Missä on työkkäri ja missä siellä on joku asiantuntija?

• Anonyymi
        UUSI

"Täh? Missä on työkkäri ja missä siellä on joku asiantuntija?"

Erittäin hyvä esimerkki miten avuttomia ovat mokomat kun eivät halua nähdä asioiden todellisia puolia ja tajua että siellä annetaan sitä apua työnhakuun ja mahdolliseen koulutukseen ohjausta! Järjestävät jopa työkokeilun mahdollisuuksia, mutta ei kelpaa ,koska se nähdään vain orjuuttamisena?

Velliperseet äidinlellikit ovat niin hemmoteltuja että oksettaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Täh? Missä on työkkäri ja missä siellä on joku asiantuntija?"

Erittäin hyvä esimerkki miten avuttomia ovat mokomat kun eivät halua nähdä asioiden todellisia puolia ja tajua että siellä annetaan sitä apua työnhakuun ja mahdolliseen koulutukseen ohjausta! Järjestävät jopa työkokeilun mahdollisuuksia, mutta ei kelpaa ,koska se nähdään vain orjuuttamisena?

Mä olen käynyt työkokeilun 6kk, mutta eipä se palkkatyöpaikkaa tuonut.

Kyllä minä töitä osaan hakea. En minä apua siihen tarvitse ja on haettukin,. mutta ei valita minua.

Miten niin? En minä äidiltäni enää mitään saa ehkä näin jouluna voi tulla jotain , mutta se on sitten siinä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mä olen käynyt työkokeilun 6kk, mutta eipä se palkkatyöpaikkaa tuonut.

Kyllä minä töitä osaan hakea. En minä apua siihen tarvitse ja on haettukin,. mutta ei valita minua.

Miten niin? En minä äidiltäni enää mitään saa ehkä näin jouluna voi tulla jotain , mutta se on sitten siinä.

Mikä vika työnantajissa on kun eivät palkkaa työnhakijaa?

• Anonyymi
      UUSI

Oletko nähnyt nämä "asiantuntijat"? Voisit yllättyä.

• Anonyymi
      UUSI

Joo mikään "asiantuntija" ei paljon auta työpaikan saamisessa. Ihan turhanpäiväinen työntekijä..

• Anonyymi
      UUSI

5v meni että sain työpaikan.
      Tuona aikana suoritin 2 tutkintoa.
      Työssä jonka sain, ei ole mitään hyötyä kummastakaan tutkinnosta, eikä aiemmistakaan tutkinnoista/koulutuksista.

Yhteiskunnalle kustansin siis tuon 5v työttömyysaikana(opiskeluaikana) hyvinkin paljon koska työmarkkinatuki + opiskelupaikka koulusta jne jne, ja opiskelut aivan hukkaan yhteiskunnallisesti katsoen, henkilökohtaisesti hyödyin paljonkin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      293
      6617
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2049
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      180
      1790
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1257
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1251
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1170
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1136
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      53
      1037
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1021
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      972
    Aihe