Jos vastaus on ei, niin kannattaisi istua alas ja miettiä onkohan asiaan jotain kehittämisen aihetta ja pyytää työkkärissä asiantuntija apua!
"Miten menen töihin-kurssille" kuin lapsen meno kouluun, kun aikuiset taannehtivat kiihtyvällä tahdilla lapsiksi eikä osaa mitään itsenäisesti!
Kyllä se on päässä vika jos ylipitkään on vaan työtön työnhakija eikä kehity pätkänvertaa!
Joko olette saaneet uuden työpaikan kun ahkeraan olette sellaista hakeneet?
26
342
Vastaukset
- Anonyymi
Se ei nykyään auta. Itseä pitää kehittää, mutta liian monesti kun koulusta valmistuu, niin tarve koulutukselle on jo vanhentunut.
Mitäs työtä sinä teet, kun jatkuvasti täällä huoehdit toisten työttömyydestä?
Työkkärin ” asiantuntijaa” ei kannata asioihin sotkea, ne ei tiedä mistään mitään. Pitkittävät vain ihmisten työttömyyttä. Kouluun tai muuhun itsensä kehittämiseen tilannetta kohentamaan voi hakeutua ilman työkkärin narinoita.- Anonyymi
Tietävät varmasti paljon enemmän asioista kuin joku nuori joka ei osaa edes vettä keittää polttamatta sitä pohjaan. Näitä varten pitää olla viranomaisia ja ohjaajia jotka opastaa ja neuvoo näitä uusavuttomia
- Anonyymi
Ei oikeat ammatit noinvain vanhene, ne nörttien jutut vanhenee ei oikea työntekemisen idea!
Se että ne työttömät eivät hakeudu sinne opintoihin on selkeää tarvetta olla taho joka ohjeistaa siihen suuntaan kun muutoin on se kuuluisa pallo hukassa koko ajan ainoassa elämässä!
Tajuatko, mitä, täh, höh?... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oikeat ammatit noinvain vanhene, ne nörttien jutut vanhenee ei oikea työntekemisen idea!
Se että ne työttömät eivät hakeudu sinne opintoihin on selkeää tarvetta olla taho joka ohjeistaa siihen suuntaan kun muutoin on se kuuluisa pallo hukassa koko ajan ainoassa elämässä!
Tajuatko, mitä, täh, höh?...Mitkä ” oikeat ammatit ” ei vanhene? Onhan nytkin moni käynyt 6 vuotta kestävä yliopiston ja kun valmistunut maisteriksi, niin sama kun ei olisi koulua käynytkään. Olisi kannattanut opiskella vaikka muurariksi.
Mistä kuvittelet ettei työttömät hakeudu opiskelemaan ihan omatoimisesti? Kyllä hakeutuvat, mutta kun kouluun on hankala päästä ja aloituspaikkoja vähennetään koko ajan. Lisäksi toimeentuloa opiskelun sikana heikennetään ja esimerkiksi aikuiskoulutustuki on lakkautettu.
Sinulla ei kyllä selvlstikään ole minkäänlaista realismia ja kokonaiskuvaa asioista, eli lopeta paskan jauhaminen! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tajuatko, mitä, täh, höh?...Ojan lapiolla kaivajat on kadonneet jo aikoja sitten ja Kekkonen hetkeksi päätti että koneet seis ja lapiomiehet töihin....
Vai ei katoa se työ?...
Työttömät vain keksii mistä valitella ja olla tekemättä mitään ja kunnon korvaus saatava siitäkin?
Milloin työtön oikesti alkaa hakemaan sitä työtä aikuistenoikeasti?
Nyt paapomisen idealla lorvitaan kilpaa ja nauretaan maailmalle miten helpolla saa tilin ja toimeentulon Suomessa!
- Anonyymi
Kehittämisen aihe on se, että yrittäjät huolii takaisin töihin yli55+v työttömäksi jääneet. Mitään muuta ei tarvitse kehittää. Jos on osannut hommat edellisessä työpaikassa niin osaa ne varmasti myös uudessa paikassa vaikka välissä olisikin vuoden työttömyys. Sinä aikana osaaminen ei ole mihinkään "hävinnyt"
- Anonyymi
Yrittäjät huolivat osaavia ja sitoutuvia työntekijöitä, mutta vain sen verran kuin omat tarpeet täyttyy!
Olen kuullut aikoinaan kaverilta kun kävi eräässä firmassa hakemassa työtä, niin firmassa oleva työnjohtaja sanoi, että ei ole ketään kuollut joten ei ole vapaata paikkaa uudelle.
Seudulla kyllä tiedettiin, että kyseinen firma oli haluttu työpaikka joka piti hyvin työntekijöitään. Palkkaus se perusnormi TES , mutta muu bonusjärjestelmä/ hyvinvointi oli viety maksimaaliselle tasolle joka oli kaikille jotka työssä mukana. - Anonyymi
Siis oletko sitä mieltä, että kun yhden ammatin osaa niin osaa kaikki ammatit vaikka ollut välillä työtön?
Kun on aika vaihtaa toiseen ammattiin niin silloin on kehitettävä itseään eikä väkipakolla pyrkiä siihen mihin ei ole enää menemistä!
No ruoikuttamalla asiat paranevat eikö vaan eli jatka samaan malliin....
- Anonyymi
työkkärissä asiantuntija apua
Täh? Missä on työkkäri ja missä siellä on joku asiantuntija?- Anonyymi
"Täh? Missä on työkkäri ja missä siellä on joku asiantuntija?"
Erittäin hyvä esimerkki miten avuttomia ovat mokomat kun eivät halua nähdä asioiden todellisia puolia ja tajua että siellä annetaan sitä apua työnhakuun ja mahdolliseen koulutukseen ohjausta! Järjestävät jopa työkokeilun mahdollisuuksia, mutta ei kelpaa ,koska se nähdään vain orjuuttamisena?
Velliperseet äidinlellikit ovat niin hemmoteltuja että oksettaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin hyvä esimerkki miten avuttomia ovat mokomat kun eivät halua nähdä asioiden todellisia puolia ja tajua että siellä annetaan sitä apua työnhakuun ja mahdolliseen koulutukseen ohjausta! Järjestävät jopa työkokeilun mahdollisuuksia, mutta ei kelpaa ,koska se nähdään vain orjuuttamisena?
Velliperseet äidinlellikit ovat niin hemmoteltuja että oksettaa.Mä olen käynyt työkokeilun 6kk, mutta eipä se palkkatyöpaikkaa tuonut.
Kyllä minä töitä osaan hakea. En minä apua siihen tarvitse ja on haettukin,. mutta ei valita minua.
Velliperseet äidinlellikit ovat niin hemmoteltuja että oksettaa.
Miten niin? En minä äidiltäni enää mitään saa ehkä näin jouluna voi tulla jotain , mutta se on sitten siinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä olen käynyt työkokeilun 6kk, mutta eipä se palkkatyöpaikkaa tuonut.
Kyllä minä töitä osaan hakea. En minä apua siihen tarvitse ja on haettukin,. mutta ei valita minua.
Miten niin? En minä äidiltäni enää mitään saa ehkä näin jouluna voi tulla jotain , mutta se on sitten siinä.Mikä vika työnantajissa on kun eivät palkkaa työnhakijaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velliperseet äidinlellikit ovat niin hemmoteltuja että oksettaa.Työkkärissä ei osata antaa apua työnhakuun, vaan siellä painopiste on kontrollissa, ei siinä että työttömän asioissa tapahtuu positiivisia edistysaskelia. Ja tällä kontrollilla ja asioiden huonosti hoitamisella työllistetään julkista sektoria keinotekoisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin? En minä äidiltäni enää mitään saa ehkä näin jouluna voi tulla jotain , mutta se on sitten siinä.Tuolla moukalla tuskin on turvallista vanhempaa ollut, joka selittää tuon haahuilun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin? En minä äidiltäni enää mitään saa ehkä näin jouluna voi tulla jotain , mutta se on sitten siinä.Alistuit huoraksi 6kk ajaksi! Bääää Bääää sanoo lammas
- Anonyymi
Oletko nähnyt nämä "asiantuntijat"? Voisit yllättyä.
- Anonyymi
Kohta ne pääsee näkemään. Meno on kuin hullujenhuoneella.
- Anonyymi
Joo mikään "asiantuntija" ei paljon auta työpaikan saamisessa. Ihan turhanpäiväinen työntekijä..
- Anonyymi
5v meni että sain työpaikan.
Tuona aikana suoritin 2 tutkintoa.
Työssä jonka sain, ei ole mitään hyötyä kummastakaan tutkinnosta, eikä aiemmistakaan tutkinnoista/koulutuksista.
Yhteiskunnalle kustansin siis tuon 5v työttömyysaikana(opiskeluaikana) hyvinkin paljon koska työmarkkinatuki + opiskelupaikka koulusta jne jne, ja opiskelut aivan hukkaan yhteiskunnallisesti katsoen, henkilökohtaisesti hyödyin paljonkin.- Anonyymi
Niinpä. Nyt yhteiskunta ei saa investoinnistaan mitään hyötyä moneen vuoteen, jos työsuhteesi jatkuu. Sitä ei tiedä jatkuuko. Ja tähän pitää lisäksi laskea hinta sille byrokratialle jota sinuun kohdistettiin. Jos työkköriä ei olisi ollut, olisit luultavasti samassa tilanteessa?
Käyttivätkö sinuun palkkatukea? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Nyt yhteiskunta ei saa investoinnistaan mitään hyötyä moneen vuoteen, jos työsuhteesi jatkuu. Sitä ei tiedä jatkuuko. Ja tähän pitää lisäksi laskea hinta sille byrokratialle jota sinuun kohdistettiin. Jos työkköriä ei olisi ollut, olisit luultavasti samassa tilanteessa?
Käyttivätkö sinuun palkkatukea?Juu noiden tutkintojen jälkeen olin 6kk palkkatuella töissä, ei poikinut pysyvää työtä. Palkkatuen jälkeen meni muutamia kuukausia vielä kokonaan työttömänä kunnes tärppäsi työpaikka.
Työhakemuksia lähettelin 5v aikana muutamia satoja, en pitänyt kirjaa enkä lähde tarkistamaan. Takaisinpäin ei tullut läheskään kaikista minkäänlaista vastausta "kiitos hakemuksestasi" edes. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyttivätkö sinuun palkkatukea?Ja kyllä, ilman työkkäriä olisin edelleen samassa tilanteessa.
Piti vielä hidastaa vähän opiskeluja etten opiskelisi liikaa, kun sitten lähtee työttömyyskorvaus kokonaan pois. Piti esimerkiksi jättää yksi valinnainen osa-alue kokonaan opiskelematta kun olisi tullut liikaa opiskeltua, tiedä sitten olisinko työllistynyt heti opintojen jälkeen tuolle alalle....enää sille ei mitään voi.
- Anonyymi
Ennen nuoren työvoiman suojelua ehdin hankkimaan tyydyttävän tason rautarakentamisen perusteissa koulun kesälomien aikana.
Tein myös rakennus- ja eristyspuolen hanttihommia.
Alkuvuosina tein muutaman hukkareisub hauissani mutta aina löytyi jotakin ja jostakin. Työkkäristä minulle ei ollut koskaan mitään hyötyä.
Pisin työttömyysaikani oli kaksi viikkoa. Sekin loppui kun aikaisempiin kontakteihin perustuen minulle soitettiin kotiin ja tarjottiin työtä. Kyse oli 7kk:n rupeamasta reilun 200km:n päässä kotiosoitteesta jossa vaimo ja penskat jäivät puolustamaan linnaketta.
Työn tarjoaja oli tietenkin järjestänyt majoituksen. Kerrostalon kaksio vain minun käytössäni. Kotiviikonloppujen aikoina asunto siivottiin ja vaihdettiin liinavaatteet.
Tuon jälkeen minulla ei ollut motaakaan työttömyyspäivää loppujen aktivivuosiena aikana. Kotipaikkakunnalta ei koskaan tarjottu mitään. - Anonyymi
Itse sain oman pitkäaikaisen työpaikkani (32v) pitkäjäneisellä idealla, eli hain kohteeseen 2v. ja kehitin itseäni samalla hakuaikojeni välillä jotka silloin n. 2-3kk...
Pidin siis nimeäni yllä työnhaussa kyseiselle firmalle. - Anonyymi
yhyy, byääh, niisk niisk
- Anonyymi
Kivat teille. Kohta alkaa saippuasarja. Telkku auki. Siinä päivän työtehtävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133708Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja272920Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2702721Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51915- 2191428
- 751241
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1581057Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk2997Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi31974Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä93938