Luukas 18:15-27 FB38
[15] Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia. [16] Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta. [17] Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle." [18] Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?" [19] Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin. [20] Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'." [21] Mutta hän sanoi: "Tätä kaikkea minä olen noudattanut nuoruudestani asti". [22] Kun Jeesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: "Yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on, ja jakele köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua". [23] Mutta tämän kuullessaan hän tuli kovin murheelliseksi, sillä hän oli sangen rikas. [24] Kun Jeesus näki hänen olevan murheissaan, sanoi hän: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan! [25] Helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan." [26] Niin ne, jotka sen kuulivat, sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?" [27] Mutta hän sanoi: "Mikä ihmisille on mahdotonta, se on Jumalalle mahdollista".
https://bible.com/bible/365/luk.18.15-27.FB38
"Yksi sinulta vielä puuttuu".
15
161
Vastaukset
- Anonyymi
Eräässä Jerusalemin kirkossa on näkyvillä pala ensimmäisen vuosisadan muuria, muurissa oleva portti ja portin vieressä pieni kapea aukko, joka kyseisen kirkon perinteen mukaan on nimeltään Neulansilmä. Siitä aukosta ei mahdu sisään rikas eikä kamelikaan ja jos aukosta mielii läpi tulee kaikki maallinen omaisuus jättää taakseen.
- Anonyymi
Luukas 13:22 Ja hän vaelsi kaupungista kaupunkiin ja kylästä kylään ja opetti, kulkien Jerusalemia kohti. 23 Ja joku kysyi häneltä: "Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat? Niin hän sanoi heille: 24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi. 25 Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'. 26 Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'. 27 Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.' 28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos. 29 Ja tulijoita saapuu idästä ja lännestä ja pohjoisesta ja etelästä, ja he aterioitsevat Jumalan valtakunnassa. 30 Ja katso, on viimeisiä, jotka tulevat ensimmäisiksi, ja on ensimmäisiä, jotka tulevat viimeisiksi."
- Anonyymi
Vertaus opettaa ettei lakeja noudattamalla pääse taivaaseen.
- Anonyymi
Luukas 12:22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. 23 Sillä henki on enemmän kuin ruoka, ja ruumis enemmän kuin vaatteet. 24 Katselkaa kaarneita: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, eikä niillä ole säilytyshuonetta eikä aittaa; ja Jumala ruokkii ne. Kuinka paljoa suurempiarvoiset te olette kuin linnut! 25 Ja kuka teistä voi murehtimisellaan lisätä ikäänsä kyynäränkään vertaa? 26 Jos siis ette voi sitäkään, mikä vähintä on, mitä te murehditte muusta? 27 Katselkaa kukkia, kuinka ne kasvavat: eivät ne työtä tee eivätkä kehrää. Kuitenkin minä sanon teille: ei Salomo kaikessa loistossansa ollut niin vaatetettu kuin yksi niistä. 28 Jos siis Jumala näin vaatettaa kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna uuniin heitetään, kuinka paljoa ennemmin teidät, te vähäuskoiset! 29 Älkää siis tekään etsikö, mitä söisitte ja mitä joisitte, älkääkä korkeita tavoitelko. 30 Sillä näitä kaikkia maailman pakanakansat tavoittelevat; mutta teidän Isänne kyllä tietää teidän näitä tarvitsevan. 31 Vaan etsikää Jumalan valtakuntaa, niin myös nämä teille annetaan sen ohessa. 32 Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille valtakunnan. 33 Myykää, mitä teillä on, ja antakaa almuja; hankkikaa itsellenne kulumattomat kukkarot, loppumaton aarre taivaisiin, mihin ei varas ulotu ja missä koi ei turmele. 34 Sillä missä teidän aarteenne on, siellä on myös teidän sydämenne.
- Anonyymi
Paljon on luvattu.
Sitten vielä jotkut väittävät että ihmisen pitäisi lahjoittaa jotain Jumalalle, että ihmisen tulisi antaa Jumalalle almuja, aivan kuin Jumala eläisi puutteessa.
No mutta harhaisuutta on paljon olemassa ja Jeesus ei tässä varmaan kirjaimellisesti tarkoita sitä että ettei pidä mitään omistaa tai jos omaisuutta tulee, niin myydä se, sitten että on aina rahaa käytössä jos sitä johonkin tarvitsee.
Jeesus tässä ehkä enemmän tarkoittaa sitä, että tulee luottaa Jumalan johdatukseen, siihen että Jumala kyllä Henkensä kautta johdattaa ihmistä eikä ihmisen tarvitse itse murehtia sitä että pitääkö antaa Jumalalle jotain, pitääkö minun maksaa Jumalalle, vaan ei pidä murehtia, vaan jättää asia Jumalan huoleksi, niin Jumala kyllä huolehtii ilman että me pyrimme Jumalaa ruokkimaan. Anonyymi kirjoitti:
Paljon on luvattu.
Sitten vielä jotkut väittävät että ihmisen pitäisi lahjoittaa jotain Jumalalle, että ihmisen tulisi antaa Jumalalle almuja, aivan kuin Jumala eläisi puutteessa.
No mutta harhaisuutta on paljon olemassa ja Jeesus ei tässä varmaan kirjaimellisesti tarkoita sitä että ettei pidä mitään omistaa tai jos omaisuutta tulee, niin myydä se, sitten että on aina rahaa käytössä jos sitä johonkin tarvitsee.
Jeesus tässä ehkä enemmän tarkoittaa sitä, että tulee luottaa Jumalan johdatukseen, siihen että Jumala kyllä Henkensä kautta johdattaa ihmistä eikä ihmisen tarvitse itse murehtia sitä että pitääkö antaa Jumalalle jotain, pitääkö minun maksaa Jumalalle, vaan ei pidä murehtia, vaan jättää asia Jumalan huoleksi, niin Jumala kyllä huolehtii ilman että me pyrimme Jumalaa ruokkimaan."Sitten vielä jotkut väittävät että ihmisen pitäisi lahjoittaa jotain Jumalalle, että ihmisen tulisi antaa Jumalalle almuja, aivan kuin Jumala eläisi puutteessa."
Hyvä huomio. Meidän tulee lahjoittaa lähimmäisille, ei Jumala tarvitse mitään almuja meiltä.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"Sitten vielä jotkut väittävät että ihmisen pitäisi lahjoittaa jotain Jumalalle, että ihmisen tulisi antaa Jumalalle almuja, aivan kuin Jumala eläisi puutteessa."
Hyvä huomio. Meidän tulee lahjoittaa lähimmäisille, ei Jumala tarvitse mitään almuja meiltä.Huono huomio. Kun maksaa kymmenykset tai antaa kolehtiin, se menee Jumalan työhön, mutta myös lähimmäisen avuksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huono huomio. Kun maksaa kymmenykset tai antaa kolehtiin, se menee Jumalan työhön, mutta myös lähimmäisen avuksi.
Toinen käsi ruokkii ja toinen tappaa. Kun kerätään rahaa sodan uhreille, niin ei tule mieleen ensimmäisenä että pitää lähettää rahaa, vaan tulee mieleen, että ei pitäisi tappaa siviilejä siten että kuolevat, näkevät nälkää ja sairastuvat tauteihin. Pitäisi puuttua syyhyn eikä seurauksiin.
Anonyymi kirjoitti:
Huono huomio. Kun maksaa kymmenykset tai antaa kolehtiin, se menee Jumalan työhön, mutta myös lähimmäisen avuksi.
"...se menee Jumalan työhön, mutta myös lähimmäisen avuksi."
Mitenkähän tuo pitäisi ymmärtää?
Eli Jumala ei enää toimi, joten meidän ihmisten pitää toimia lähimmäistemme hyväksi...- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
"...se menee Jumalan työhön, mutta myös lähimmäisen avuksi."
Mitenkähän tuo pitäisi ymmärtää?
Eli Jumala ei enää toimi, joten meidän ihmisten pitää toimia lähimmäistemme hyväksi...Itse en ajattele että Jumalan tekemä työ ja lähimmäisen auttaminen ovat eri asioita. Auttaminen on Jumalan tahto ja se tehdään Jumalan kunniaksi ja lähimmäisen hyväksi.
Anonyymi kirjoitti:
Itse en ajattele että Jumalan tekemä työ ja lähimmäisen auttaminen ovat eri asioita. Auttaminen on Jumalan tahto ja se tehdään Jumalan kunniaksi ja lähimmäisen hyväksi.
”Itse en ajattele että Jumalan tekemä työ ja lähimmäisen auttaminen ovat eri asioita.”
Hyvä huomio ja myös minä pidän niitä samoina asioina. Jumalan työ toteutuu meidän ihmisten kautta.
Kuten Jeesus opettaa:
Matt. 25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
Matt. 25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.- Anonyymi
Mummomuori2 kirjoitti:
”Itse en ajattele että Jumalan tekemä työ ja lähimmäisen auttaminen ovat eri asioita.”
Hyvä huomio ja myös minä pidän niitä samoina asioina. Jumalan työ toteutuu meidän ihmisten kautta.
Kuten Jeesus opettaa:
Matt. 25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
Matt. 25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'."Hyvä huomio ja myös minä pidän niitä samoina asioina. Jumalan työ toteutuu meidän ihmisten kautta. "
Ilman vakaata uskoa kaikkinainen hyväkin tuo on vain tyhjän panttina olemista ja omavanhurskautta. Lain kautta ei pelastusta enää tule vaikka tekisi kuinka paljon hyvää lähimmäisille, se on filmaamista ja julistusta niille muille että tässä menee sitten hyvä ja auttavainen ihminen ... Anonyymi kirjoitti:
"Hyvä huomio ja myös minä pidän niitä samoina asioina. Jumalan työ toteutuu meidän ihmisten kautta. "
Ilman vakaata uskoa kaikkinainen hyväkin tuo on vain tyhjän panttina olemista ja omavanhurskautta. Lain kautta ei pelastusta enää tule vaikka tekisi kuinka paljon hyvää lähimmäisille, se on filmaamista ja julistusta niille muille että tässä menee sitten hyvä ja auttavainen ihminen ...”Ilman vakaata uskoa kaikkinainen hyväkin tuo on vain tyhjän panttina olemista ja omavanhurskautta.”
Tosin Jeesus taisi olla vähän eri mieltä. Se, joka sydämestään tekee hyvin, riittää.
Matt. 21:31 Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahdon?" He sanoivat: "Ensimmäinen". Jeesus sanoi heille: "Totisesti minä sanon teille: publikaanit ja portot menevät ennen teitä Jumalan valtakuntaan.
- Anonyymi
Kun pyydetään auttamaan sodan uhreja ja varsinkin lapsia ja toisaalta jotkut uskovat suu fanatismi huulillaan ovat sitä mieltä että täytyy pommittaa kaikki maan tasalle ettei Israelia vain tuhota eikä vihata, niin jossain mielessä tuntuu oudolta auttaa sellaisia sodan uhreja jossa vielä avustustyöntekijätkin on tapettu.
Siinä Jeesuksen ohjeiden toteuttamisen kanssa menee sormi suuhun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2213306
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il213292Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess401839- 961422
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik2481393Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie541372- 991318
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO2011278Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe1801238Kunnan piikkiin meni nuorten surma
Ei ole missään muualla noin alkeellisen oloista siltaa ja kaiteita, ja oliko edes kaiteita, kunnollisia ei ainakaan ollu511068