Perehdyn häneen

Anonyymi-ap

Eli hänen tuotoksiinsa joka linkitti tänne itsetehtyä musiikkiaan, sitten kun ehdin. Tallensin sen aloituksen itselleni. Täytyy nostaa hattua hänelle saavutuksistaan ja vieläpä jos on jaksanut hienosäätää kappaleensa lopuksi.

Itse lätkäisen kappaleeni suurpiirteisesti nettiin koska koen että kappaleiden sielukkuus säilyy "hiomattomien timanttien" muodossa. Plus aikaa säästyy ja lisäksi uran alussa sisällön itsensä tuottaminen on pääasia. Ensimmäinen kappaleeni on sentään loppusuoralla tällä hetkellä. Tavallaan se on kahden kappaleen mittainen pituutensa johdosta, tai riippuu genrestä miten asian näkee. Sudelle linkkaan kuten epävirallisesti aiemmin sovin yhdessä aloituksessani. - Kärpässieni.

4

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiitos! :)

Albumi on julkaistu näillä alustoilla: Apple Music, Deezer, YouTube Music, iTunes, Qobuz, Spotify and Tidal

• Anonyymi

Saako siitä rahaa vai miten se menee? Kuuntelukertoja sekä ylipäätään tietoisuus olemassaolostasi on ensin vakiinnuttava alan harrastajien keskuudessa. Lähinnä itseään varten sitä musiikkia tietysti tehdään. Korreloiko maine ja kappaleiden laatu? Skrillexillä nuo suhteutuvat toisiinsa vähintäänkin nurinkurisesti.

Mulla on yksi kappale mitä työstin ties koska jonka sisältö on vain sarja sekavia ääniä. Se oli tarkoituksenikin. Helppoa kyhätä kasaan semmoinen pläjäys. Kesken yhä. Hommat etenevät välillä kuin pleikkaripeliä pelatessa: Ensin kontrolli projektia kohtaan on 100 % kunnes voi tulla kuukausien tauko siihen.

Yksi biisi kerrallaan on kyllä kaikkein järkevintä. Loin vahingossa taustabiitin aloituksessani mainitun biisin yhteydessä jonka siirsin eri kappaleeseen, joten projektit menevät osin päällekkäin. - Ap.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saako siitä rahaa vai miten se menee? Kuuntelukertoja sekä ylipäätään tietoisuus olemassaolostasi on ensin vakiinnuttava alan harrastajien keskuudessa. Lähinnä itseään varten sitä musiikkia tietysti tehdään. Korreloiko maine ja kappaleiden laatu? Skrillexillä nuo suhteutuvat toisiinsa vähintäänkin nurinkurisesti.

Mulla on yksi kappale mitä työstin ties koska jonka sisältö on vain sarja sekavia ääniä. Se oli tarkoituksenikin. Helppoa kyhätä kasaan semmoinen pläjäys. Kesken yhä. Hommat etenevät välillä kuin pleikkaripeliä pelatessa: Ensin kontrolli projektia kohtaan on 100 % kunnes voi tulla kuukausien tauko siihen.

Yksi biisi kerrallaan on kyllä kaikkein järkevintä. Loin vahingossa taustabiitin aloituksessani mainitun biisin yhteydessä jonka siirsin eri kappaleeseen, joten projektit menevät osin päällekkäin. - Ap.

Eihän näistä suoratoistoista mitään ihmeempiä tienaa. Kuuntelukertoja pitää olla ihan helvetisti.

Mutta se ei ollutkaan minulla se päällimäinen motivaattori. Tämä oli vaan jotain mitä piti tehdä ja saada julkaistua. Loput on herran haltuun. Tärkein on se itse musiikki ja jos minun lisäksi joku tai jotkut muutkin pitää siitä, sehän on vaan plussaa.

Teetkö puhtaasti koneella tai onko sulla jonkinlaiset koskettimet siinä kontrollerina? Jos ei ole koskettimia, suosittelen niitä. Tekeminen helpottuu aika paljon ja äänimaisemat saa rikkaammiksi ja monipuolisemmiksi. Siihenkin kannattaa käyttää oma aika, että opettelee musiikin perusteet. Soinnut ja sellaiset.

Ja joo. Ei kannata yrittää tehdää montaa biisiä samanaikaisesti. Siinä on se vaara, että ajatus katkeaa eikä mikään tule valmiiksi. Ja toinen vinkki on se, että niiden omien tekeleiden kuuntelemiseen kannattaa myös varata aika paljon aikaa. Niihin pitää uppoutua aika syvälle. Silloin, ainakin minulla kävi niin, ideat synnyttää koko ajan uusia ideoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän näistä suoratoistoista mitään ihmeempiä tienaa. Kuuntelukertoja pitää olla ihan helvetisti.

Mutta se ei ollutkaan minulla se päällimäinen motivaattori. Tämä oli vaan jotain mitä piti tehdä ja saada julkaistua. Loput on herran haltuun. Tärkein on se itse musiikki ja jos minun lisäksi joku tai jotkut muutkin pitää siitä, sehän on vaan plussaa.

Teetkö puhtaasti koneella tai onko sulla jonkinlaiset koskettimet siinä kontrollerina? Jos ei ole koskettimia, suosittelen niitä. Tekeminen helpottuu aika paljon ja äänimaisemat saa rikkaammiksi ja monipuolisemmiksi. Siihenkin kannattaa käyttää oma aika, että opettelee musiikin perusteet. Soinnut ja sellaiset.

Ja joo. Ei kannata yrittää tehdää montaa biisiä samanaikaisesti. Siinä on se vaara, että ajatus katkeaa eikä mikään tule valmiiksi. Ja toinen vinkki on se, että niiden omien tekeleiden kuuntelemiseen kannattaa myös varata aika paljon aikaa. Niihin pitää uppoutua aika syvälle. Silloin, ainakin minulla kävi niin, ideat synnyttää koko ajan uusia ideoita.

On ollut kiireinen päivä niin vastaan nyt vasta viiveellä. Hiirellä ja näppäimistöllä olen tehnyt niitä tuotoksiani. Alennuksesta olisin saanut joskus syksyllä controllerin mutta hankin sen sijaan muita instrumentteja. Yksi käytännön juttu on pöytätilan riittävyys miten hiiri, näppäimistö ja controller mahtuisivat pöydälleni. Näppäimistöäni tarvitsen lähinnä nuottien manuaaliseen siirtelyyn.

Musiikkiteoriani alalla on oikeastaan olematon ;D. En ole antanut sen häiritä. Itseluottamus on tärkeä komponentti siinä kaikessa tekemisessä. Minua arveluttaa miltä tuleva kappaleeni kuulostaa kehittyneillä mikrofoneilla kuunneltuna. Itselläni ne tulivat oikeastaan halpistyylisesti tietokonehärpäkeostoksen yhteydessä. Ammattilaiset kuulemma kykenevät kuulemaan sointujen pienet vivahteet "maallikoita" edistyneemmin.

Niin se menee että ensin kun on saanut jotain uutta luotua niin siihen on tyytyväinen. Seuraavana päivänä kun sen kuuntelee niin sitä voi joutua hiomaan vielä paremmaksi. Nuottikorkeuksia on kymmeniä ja tänään minun täytyi valita juuri sopivan korkuiset nuotit jotta olin tyytyväinen. Se on hyvinkin tarkkaa mikä nuottisommitelma kuulostaa hyvältä ja kelpaa itselleni. Jostain syystä #-merkillä varustetut nuotit ovat erityisesti mieleeni. Se kuulostaa molliversiolta suhteessa seuraavaksi korkeimpaan nuottiin: esim. D#4 vs. D4. - Ap.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      213
      3141
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2871
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      373
      1585
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      27
      1468
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      96
      1342
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1249
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1247
    8. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      174
      1110
    9. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      176
      1109
    10. Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?

Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe
      Maailman menoa
      143
      964
    Aihe