JouluSUKLAAgallup

Tavanomaiset suklaat ovat säilyneet ennallaan, mutta kokeeksi ostin mansikanmakuisia After eightejä ja ne ovat niin kammottavia, että jäävät jopa minulta syömättä.

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/after-eight-200g-mansikka-7613035903401

(tai sitten joudun syömään ne väkipakolla, kun kaikki muu on lopussa ja migreeni uhkaa)

Ja gallup:
Onko uusia karkkielämyksiä positiivisina tai negatiivisina?
Mitä karkkeja on hankittuna ja jäikö puutteita?
Mikä konvehti syödään ensimmäisenä ja mikä viimeisenä?
Mitä aiheeseen liittyviä kysymyksiä tästä listasta puuttuu?

20

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko uusia karkkielämyksiä positiivisina tai negatiivisina?

      -Syötävissä ruoissa pitää kokeilla uutta, karkeissakin.

      Mitä karkkeja on hankittuna ja jäikö puutteita?

      - Peruskonvehteja, käsintehtyjä en raskinut ostaa.

      Mikä konvehti syödään ensimmäisenä ja mikä viimeisenä?

      - Syön pahat ensin ja jätän parhaat viimeiseksi. Juhlapöydässä siis syön suklaatryffelit ensin ja jätän pehmyt caramelin viimeiseksi.

      Mitä aiheeseen liittyviä kysymyksiä tästä listasta puuttuu?

      - En keksi mitään, kattava kysely oli.

      • Ei ole kattava, sillä minun olisi pitänyt lisätä vielä tämä:

        Kuuluuko ananas konvehtiin?
        (pitsaan se ainakin kuuluu)


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Ei ole kattava, sillä minun olisi pitänyt lisätä vielä tämä:

        Kuuluuko ananas konvehtiin?
        (pitsaan se ainakin kuuluu)

        Mun mielestä kuuluu, ainakin Pandan versiossa se on raikas, mut mun mielestä myös kookos kuuluu suklaaseen ja monen muun mielestä ei kuulu. Paras kookos taitaa olla Paradis-rasiassa, kun on sellainen valuva kookos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun mielestä kuuluu, ainakin Pandan versiossa se on raikas, mut mun mielestä myös kookos kuuluu suklaaseen ja monen muun mielestä ei kuulu. Paras kookos taitaa olla Paradis-rasiassa, kun on sellainen valuva kookos.

        Itsekin kannatan ananasta ja kookosta.
        (bountyt ovat hyviä, mutta joskus ne ovat päässeet vanhoiksi ja silloin eivät enää ole)


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Itsekin kannatan ananasta ja kookosta.
        (bountyt ovat hyviä, mutta joskus ne ovat päässeet vanhoiksi ja silloin eivät enää ole)

        Bounty on kyllä hyvä. Tästä inspiroituneena pitääkin kysyä olisko baarissa tehdä sellaista bounty-paukkua.


    • Ja gallup:
      Onko uusia karkkielämyksiä positiivisina tai negatiivisina? // ei ole
      Mitä karkkeja on hankittuna ja jäikö puutteita? // ei mitään 😱
      Mikä konvehti syödään ensimmäisenä ja mikä viimeisenä? // EOS
      Mitä aiheeseen liittyviä kysymyksiä tästä listasta puuttuu? // ei mitään, mutta muistin että vihreitä guugeleita täytyy rasiallinen hakea tai joulu on pilalla.

      • Vihreiden kuulien laatu romahti siinä vaiheessa kun niistä jätettiin omenasose pois.
        Ennen ne olivat sameita sisältä, mutta nykyään ovat täysin läpinäkyvää tavaraa.

        Lidlin marmeladi on nykyään parempaa kuin kuulat, sillä niissä on edelleen omenasose mukana.
        (siis ne jotka ovat neliskanttisessa pahvirasiassa)


      • buddy-love kirjoitti:

        Vihreiden kuulien laatu romahti siinä vaiheessa kun niistä jätettiin omenasose pois.
        Ennen ne olivat sameita sisältä, mutta nykyään ovat täysin läpinäkyvää tavaraa.

        Lidlin marmeladi on nykyään parempaa kuin kuulat, sillä niissä on edelleen omenasose mukana.
        (siis ne jotka ovat neliskanttisessa pahvirasiassa)

        Ei se ole niin justiinsa. Se mikä vihreillä kuulilla alkoi, se on myös niihin päättyvä. Toki voisi hakea todellista priimaa marmeladien osalta, mutta se ei olisi sama, joten...


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei se ole niin justiinsa. Se mikä vihreillä kuulilla alkoi, se on myös niihin päättyvä. Toki voisi hakea todellista priimaa marmeladien osalta, mutta se ei olisi sama, joten...

        Selkeä periaate, mutta meidän kaikkien pitäisi pistää tehtaalle viestiä, että niiden olisi syytä palauttaa se alkuperäinen resepti.


    • Ei oo karkeista puutetta. Joulupukki innostu tänä vuonna hankkimaan. Nyt sain Aladinin laatikosta sen simpukan eli tumman suklaan, rommirusina. Ja ihan lapsesta asti mä oon tykännyt tosta. Että aika yllättävää, että rommista oon tykänny. Eikä musta silti oo tullut alkoholistia.

    • Anonyymi

      Noista esansseista kukaan ei ole valmistanut mansikkaa toistaiseksi.

    • Anonyymi
      • Hyvä ostos. Tosin Lind ei minusta ole kuitenkaan niin hyvää suklaata kuin miksi sitä monet ylistävät. Mielelläni syön sitä, mutta ylistän vähemmän.

        (nykyään listaykköseni on Anthon Berg)


    • Anonyymi

      Mansikka-afteria. Kyllä nyt jokin kartanojaarlin raato potkii arkussaan. Elämykset negaa. Kettukarkit maistuu nykyään saippualta ja kiskoin päivällä vihreitä kuulia ja.. ja.. ja ei nyt varsinaisesti mauttomia mutta jotenkin laimentuneen makuisia. Tuota sameutta en huomioinut, kun heitän ne kokonaisena lärviini. Tryffelisuklaata ja unohdin liköörikonvehdit. Ekana lik.konvehti ja vikana lik.konvehti, siis jos olisin muistanut. Jonkun mukaan konvehdit kannattaisi kauhoa irtohyllyltä rasian sijaan. Kuulemma halvempaa. - cu-*kinkkuähky*

      • Noissa mansikkahumpuukeissa on selvä valopetroolimainen etu- ja jälkimaku.
        Isäni ensimmäinen kommentti rasiaa avatessani oli, että niissä on myös hirveä löyhkä.


    • Anonyymi

      Ei ole uusia karkkielämyksiä.

      Viime jouluna yllätyksenä löysin Lidlistä, pidin hyvinä
      https://www.lidl.fi/p/deluxe-ganache-konvehdit/p10005437

      Marabouta, Pandaa ja Fazeria on kilolevyinä. Näes jos suklaata meinaa syödä, niin niitä pitää syödä :)

      Ei ole yhtään konvehtirasiaa avattu vielä.

      Puuttuva kysymys? Mitä suklaata et saanut:

      Wienernougattia en ostanut itse itselleni. Niitä olisin toivonut. Päätin jättää kaupan hyllylle ja myöhemmin en enää muistanut. Kaikkia omia toivomuksia ei tarvitse täyttää, jos ei muista tai ehdi.

      :)

      Kiitos kysymyksistä.

    • Anonyymi

      Uutena herkkuna Tallipihan suklaapuodissa (Tampere) tehty maitosuklaa. Vie kielen mennessään, vaikka yleensä syön vain minimissään 70% tummaa suklaata. Toi on jo vähän liian hyvää että lähtee järki 😋 Tuhtia, täyteläistä, makeaa ja suussasulavaa. Nam!

      • Anonyymi

        *korjaan, ei se missään Tampereella oltu tehty vaan Hollannissa 😂 Vei kielen mennessään silti :)


    • Onko uusia karkkielämyksiä positiivisina tai negatiivisina?
      - Olen huono kokeilemaan uusia elämyksiä. Pitäydyn vanhoissa ja totutuissa.

      Mitä karkkeja on hankittuna ja jäikö puutteita?
      - Konvehtirasioita on liikaakin. Lahjaksi saatuja. Ei puutu mitään.

      Mikä konvehti syödään ensimmäisenä ja mikä viimeisenä?
      - Konvehtirasia aloitetaan reunoista keskustaa kohden. Alatasolle ei mennä, ennenkuin ylätaso on kokonaan syöty. Tämä on tiukka sääntö nro. 1.

      Mitä aiheeseen liittyviä kysymyksiä tästä listasta puuttuu?
      - Konvehtien syöjien etikettiä tulisi käydä säännöllisin väliajoin läpi. Sitä on kaikenlaisia rohmuajia liikkeellä. Ei ne opi, ellei kouluta.

      Kuuluuko ananas konvehtiin?
      (pitsaan se ainakin kuuluu)
      - Ananas kuuluu suklaakonvehtiin, mutta EI pitsaan.
      Kookos ei kuulu mihinkän, ei missään muodossa. Sitä tuoksuakaan ei tarvitsisi lykätä suihkugeeleihin, eikä vartalovoiteisiin. Kookos on ehdottomasti OUT!

      Kiitos hauskasta gallupista! :)

    • Anonyymi

      Onko uusia karkkielämyksiä positiivisina tai negatiivisina?
      -Ei ole.

      Mitä karkkeja on hankittuna ja jäikö puutteita?
      - En hankkinut ainuttakaan joulukarkkia tänä vuonna.

      Mikä konvehti syödään ensimmäisenä ja mikä viimeisenä?
      - Pahimmat jää viimeiseksi. Parhaita syödään vaihdellen. Järjestys voi hiukan muuttua, jos samalla laatikolla käy jonkun toisenkin käsi!! 🤯

      Mitä aiheeseen liittyviä kysymyksiä tästä listasta puuttuu?
      - Paljonko tuli kaikkineen syötyä suklaata?

      xLiner

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      609
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe