Ärsyttääkö sinua kaverin saituus/ahneus?

Anonyymi-ap

Tai oletko itse saita tai ahne? Useinhan nuo ominaisuudet kulkevat käsi kädessä.

Onko sinulla tuttava, joka haluaa kaiken olevan itselleen ilmaista? Jos itse annat hänelle jotakin, niin saat itse jotakin sellaista, mikä on maksanut mahdollisimman vähän, jne. Kuulostaako tutulta?

25

291

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Charles Dickensin Saiturin joulun saita ja itsekäs kitupiikki Ebenezer Scrooge ei piittaa muista ihmisistä, eikä varsinkaan joulusta.

Tuo olisi hyvä lahjakirja kitupiikkikaverille. 😁

• Anonyymi

Tykkäisitköhän jos se kirja olisi ollut omassa lahjapaketissasi?

• Anonyymi

Tällä palstalla lienee monta saituria, jotka eivät ikinä ole edes tulleet ajatelleeksi että heillä on tuollaisia epämiellyttäviä luonteenpiirteitä.

• Anonyymi

Vihervasemmiston ominaisuus on loisia elämä muiden siivellä.

• Anonyymi

Joku todella saita ja ahne loukkaantui, kun täällä joku myönsi että ärsyttää - ja poistatti tuon viestin. Sehän ei ongelmaa poista ollenkaan.

• Anonyymi

Eräs tuttu on niin saita, että haisee pahalle kun mitä ilmeisimmin säästelee veden käytössä, puhumattakaan saippuasta ja deodorantista ja vaatteiden pesemisestä.

• Anonyymi

Tuossahan voi olla lisäksi jotakin mielenterveysongelmaa. Jättäisikö normaali ihminen peseytymättä säästämismielessä? 🤔

• Anonyymi
      • Anonyymi

Voiko tuollaisesta kitupiikkiydestä parantua? Sitä tuossa kirjoituksessa ei mainittu.

• Anonyymi

Enemmän tai vähemmän yhteiskunnassa ilmenee toisesta hyötymisen tavoitteita. Näitä sitten toiset osaavat taitavasti perustella omaksi parhaakseen.

• Anonyymi

Miksi tupata toisille tavaraa tai muutakaan siksi, että odottaisi vastapalvelusta. Eikö ole parempi jokaisen ostaa itselleet juuri sitä mitä tarvitsee, niin ei jää kenellekkään palveluksia velkaa. Lahjukset kun eivät koskaa ole tasapainossa, vaan aina toinen osapuoli häviää.

• Anonyymi

Taitaa pahempi vika olla tuhlailu, ylivarojensa eläminen, minkä seuraukset yhteiskunta sitten myöhemmin maksaa .

• Anonyymi

Juu meinasin kirjoittaa samaa.
        Keljuttaa sellaiset jotka ruinaa rahaa lainaan ja kun pitäisi maksaa takaisin niin ei ole varaa kun on ostanut juuri uuden 2000€ kännykän 5000€ polkupyörän ja 5000€ sängyn.
        Laitoin vittuillessa 500€ saatavan käräjille velkomustuomiota varten ja löytyi heti rahat velkaan.
        Itse ostan uuden auton kun vanha menee romuttamolle, uusia vaatteita ostan kun vanhat hajoaa, kännykän ostan kun vanha hajoaa (max 350€).
        Jos joku laite hajoaa niin yritän ensin korjata sen ja jos ei voi korjata niin ostan uuden.

• Anonyymi

Kyllä kuulostaa. Kaikki minun kotiin ostama on ilmaista mutta avomiehen ostamista joudun maksamaan ainakin puolet. Joskus kokonaan jos se on minun mieliteko.

• Anonyymi

Sama täällä. Ukko ostelee verkosta ja jos vähänkään tuote viittaa keittiöön niin minun pitää maksaa se.

• Anonyymi

Yksi itarus soitti minulle hiljattain - puhelu ei oikein kuulunut, ja sitten huudeltiin haloota hetken aikaa. Sitten laitettiin puhelu poikki. En alkanut soittamaan takaisin, vaikka se lienee hänellä ollut ideana. Kun mikään ei saisi hänelle maksaa mitään. Hän muistaa aina mankuvalla äänellä mainita puhelun loppuvaiheilla, että pidetään yhteyttä. Itse en koskaan sano näin. Suunnitelmani on toisenlainen.

• Anonyymi

Kuulostaa erittäin tutulta!! On aivan sairasta joillakin laskelmointi🤨! Ja juostaan et missä kaupassa kahvitarjoilu ei tartte päiväkahvia keittää!! Ynnä muita tekemisiä !!!

• Anonyymi

siinä menee saituuden raja kun ei raski kahvia tarjota.

• Anonyymi

Tosi-itaralla ei ole kotonaan kuin se yksi muki. Ei sitten voi kahvia tarjota. 🤣☕

• Anonyymi

Kun huomaa niin ei odota yhtään mitään tulee omillaan toimeen turhaan murehduttaa
      mieltään.

• Anonyymi

Niinpä. Mutta kun usein näillä ahneilla kitupiikeillä on pyrkimys päästä hyötymään lähimmäisistään. Jos olet itse tällaisen tyypin kiikarissa, niin ainakin haluat pyristellä eroon siitä että toisen käsi mielellään ottaa sinulta sen, mitä ei itse henno itselleen hankkia. Jos olet itse saanut hyvän kasvatuksen ja omassa kodissasi on ollut normaalit käytöstavat. Aina ei ole helppoa pitää puoliaan hyväksikäyttäjien kieroja konsteja vastaan.

• Anonyymi

kyllä ärsyttää kerjääjät saanko tämä saanko tämän.
      sellaiset ystävyydet paras lopettaa alkuunsa muuten kohta huomaa omistaa toisen kaikki velat.

• Anonyymi

Kyllä se pikkasen alkaa vituttaa.

• Anonyymi

Jo lahjaa ostaessa tiedän etten saa mitään. Vuosia ostin synttärien ja joululahjan miehelle. Koskaan en ole vastalahjaa saanut eikä se johdu rahan puutteesta niin olen lopettanut myös lahjomisen. Pitkään katseli taaskin jouluaattona kun yhtään pakettia ei tullut.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17023
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4764
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2696
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      141
      1979
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1589
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1522
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1459
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1303
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      20
      1234
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1119
    Aihe