Enimmäkseen persaukisia liising-autoilijoita, sitten on erikseen nämä työsuhdeautot, sähköautopuolella niissä onkin verottajalla paljon tekemistä, jotta päästään ansiottamasta verotuesta irti
Sähköautoilijat ovat
97
543
Vastaukset
- Anonyymi
No, monella on perse vielä enemmän auki ettei edes leasing-maksuihin riitä maksukykyä.
- AnonyymiUUSI
Sähkäreillä ajavat ovat kokoomusta äänestäviä ylivelkaantuneita wanna-be porvareita. Auton arvo putoaa nopeammin kuin velka lyhenee. Ihmekös pinna on koko ajan kireällä
- Anonyymi
Persaukisella pakoputkipojalla ei ole rahaa edes leasingmaksuihin.
Itse ostin Teslani käteismaksulla, eikä pakoputkipoika tiedä edes mitä käteismaksu tarkoittaa, kun ostaa ne muutaman satasen ritsansa osamaksulla😂😂😂- Anonyymi
Otit lainan ja maksoit käteisellä? Tosin mikään autoliike ei ota enää käteistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otit lainan ja maksoit käteisellä? Tosin mikään autoliike ei ota enää käteistä.
Se käteinen on jo pitkään "höylätty" pankkikortilta. Ei kukaan enää tule autoa ostamaan kassillinen seteleitä mukanaan, kuten 60-luvulla.
- Anonyymi
Anonyymina voi valehdella mitä tahansa. Yli 90% uuden auton ostajista ei käteisellä autoaan osta eikä myöskään pankkikortilla. Eikä osta valtaosa kalliimman käytetyn auton ostajistakaan. Ja kun huomioi, että 90% suomalaisista ei uutta autoa osta niin Teslankaan ostavista vain muutama promille on ostanut autonsa käteisellä (tai oikeastaan pankkikortilla).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymina voi valehdella mitä tahansa. Yli 90% uuden auton ostajista ei käteisellä autoaan osta eikä myöskään pankkikortilla. Eikä osta valtaosa kalliimman käytetyn auton ostajistakaan. Ja kun huomioi, että 90% suomalaisista ei uutta autoa osta niin Teslankaan ostavista vain muutama promille on ostanut autonsa käteisellä (tai oikeastaan pankkikortilla).
Lisään... Ja on lähes 100% varmaa, että ne jotka ovat uuden autonsa ostanut käteisellä ei täällä taatusti ostoksellaan kehuisi. Itse oletan aina, että kymppitonnien ostoilla kehuvat ovat täällä aina valehtelijoita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otit lainan ja maksoit käteisellä? Tosin mikään autoliike ei ota enää käteistä.
Voi ressukkaa, etkö edes tiedä mitä käteismaksu tarkoittaa😂
Aivan jokainen autoliike hyväksyy käteismaksun.
Ei tarvitse ottaa lainaa, rahan voi ottaa omalta tililtään.
Ehkä tuo on persaukiselle pakoputkipojalle vaikea ymmärrettäväksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi ressukkaa, etkö edes tiedä mitä käteismaksu tarkoittaa😂
Aivan jokainen autoliike hyväksyy käteismaksun.
Ei tarvitse ottaa lainaa, rahan voi ottaa omalta tililtään.
Ehkä tuo on persaukiselle pakoputkipojalle vaikea ymmärrettäväksi.Käteismaksu tarkoittaa teknisesti ottaen ihan käteistä eli paperirahaa eikä sitä ota autoliikkeet vastaan. Taidat ajatella pankkikorttia tai tilisiirtoa.
Ja kun uusien tai uudehkojen autojen kaupasta yli 95% on joko rahoitettua tai leasingia niin sähköautoja ei lähes koskaan osteta ilman rahoitusta tai leasingia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi ressukkaa, etkö edes tiedä mitä käteismaksu tarkoittaa😂
Aivan jokainen autoliike hyväksyy käteismaksun.
Ei tarvitse ottaa lainaa, rahan voi ottaa omalta tililtään.
Ehkä tuo on persaukiselle pakoputkipojalle vaikea ymmärrettäväksi.Tuollaiset kehuskeliat on poikkeuksetta persaukisia. Ne joilla rahaa oikeasti on eivät retostele varsinkaan näillä palstoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käteismaksu tarkoittaa teknisesti ottaen ihan käteistä eli paperirahaa eikä sitä ota autoliikkeet vastaan. Taidat ajatella pankkikorttia tai tilisiirtoa.
Ja kun uusien tai uudehkojen autojen kaupasta yli 95% on joko rahoitettua tai leasingia niin sähköautoja ei lähes koskaan osteta ilman rahoitusta tai leasingia.Ei, käteismaksu ei tarkoita pelkästään fyysisellä rahalla suoritettua maksua.
Esim. tilisiirto on käteismaksu, kun se suoritetaan heti.
Jo tuosta huomaa, ettei persaukinen pakoputkipoika ole koskaan ostanut autoa kuin osanaksulla.
Ja edelleen, itse olen jo 90-luvulta lähtien ostanut käteisekaupalla jokaisen autoni, myös nykyisen Teslani. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, käteismaksu ei tarkoita pelkästään fyysisellä rahalla suoritettua maksua.
Esim. tilisiirto on käteismaksu, kun se suoritetaan heti.
Jo tuosta huomaa, ettei persaukinen pakoputkipoika ole koskaan ostanut autoa kuin osanaksulla.
Ja edelleen, itse olen jo 90-luvulta lähtien ostanut käteisekaupalla jokaisen autoni, myös nykyisen Teslani.Sana käteinen tarkoittaa nimen omaan fyysistä rahaa, ei tilillä olevaa rahaa. Tilisiirto ei ole käteismaksu kuten ei ole pankkikortilla maksaminenkaan. Jos olisit kaupassa töissä niin tietäisit tämän. Vaikka monet puhuvat tilisiirrosta ja pankkikortilla maksamisesta käteismaksuna niin sitä se ei ole. Puhekielessä toki puhutaan auton ostamisesta tilisiirrolla käteisellä ostamisena, mutta sitä se ei teknisesti ottaen ole.
Ja täällä voi valehdella mitä tahansa. Se miten sinä olet Teslasi ostanut ei merkitse paskaakaan kenellekään, mutta totuus on, että yli 95 % uusista Tesloista ei todellakaan osteta käteisellä (tai siis tarkkaan ottaen pankkikortilla tai tilisiirrolla). Jopa käytetyt Teslat ostetaan lähes aina rahoituksella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sana käteinen tarkoittaa nimen omaan fyysistä rahaa, ei tilillä olevaa rahaa. Tilisiirto ei ole käteismaksu kuten ei ole pankkikortilla maksaminenkaan. Jos olisit kaupassa töissä niin tietäisit tämän. Vaikka monet puhuvat tilisiirrosta ja pankkikortilla maksamisesta käteismaksuna niin sitä se ei ole. Puhekielessä toki puhutaan auton ostamisesta tilisiirrolla käteisellä ostamisena, mutta sitä se ei teknisesti ottaen ole.
Ja täällä voi valehdella mitä tahansa. Se miten sinä olet Teslasi ostanut ei merkitse paskaakaan kenellekään, mutta totuus on, että yli 95 % uusista Tesloista ei todellakaan osteta käteisellä (tai siis tarkkaan ottaen pankkikortilla tai tilisiirrolla). Jopa käytetyt Teslat ostetaan lähes aina rahoituksella.On se varmasti ikävää, kun ei ole kokemusta edes käteisostosta.
Enkä todellakaan ole ”kaupassa töissä”, mutta osakeyhtiötä olen johtanut yli 15 vuotta.
Tuossa lainaus:
”Käteismaksu tarkoittaa heti suoritettavaa maksua tai laskutettaessa kohtuuajan, viikon, 14 päivän tai 30 päivän sisällä suoritettavaa maksua.” - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se varmasti ikävää, kun ei ole kokemusta edes käteisostosta.
Enkä todellakaan ole ”kaupassa töissä”, mutta osakeyhtiötä olen johtanut yli 15 vuotta.
Tuossa lainaus:
”Käteismaksu tarkoittaa heti suoritettavaa maksua tai laskutettaessa kohtuuajan, viikon, 14 päivän tai 30 päivän sisällä suoritettavaa maksua.”Saatko auton omistuksen heti 30 pv laskulla???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se varmasti ikävää, kun ei ole kokemusta edes käteisostosta.
Enkä todellakaan ole ”kaupassa töissä”, mutta osakeyhtiötä olen johtanut yli 15 vuotta.
Tuossa lainaus:
”Käteismaksu tarkoittaa heti suoritettavaa maksua tai laskutettaessa kohtuuajan, viikon, 14 päivän tai 30 päivän sisällä suoritettavaa maksua.”Ja käteinen tarkoittaa silti ainoastaan fyysistä rahaa. Eikä wikipedia ole luotettava lähde, se on täynnä kaikenlaista puppua, koska kuka vain voi muokata artikkelia
Eikä asialla ole merkitystä, koska silti hyvin harva Tesla on ostettu käteisellä. Se miten sinä olet Teslasi ostanut ei ole paskankaan väliä.
Ja edelleen, täällä on helppoa valehdella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se varmasti ikävää, kun ei ole kokemusta edes käteisostosta.
Enkä todellakaan ole ”kaupassa töissä”, mutta osakeyhtiötä olen johtanut yli 15 vuotta.
Tuossa lainaus:
”Käteismaksu tarkoittaa heti suoritettavaa maksua tai laskutettaessa kohtuuajan, viikon, 14 päivän tai 30 päivän sisällä suoritettavaa maksua.”Autokaupassa käteismaksu on in cold cash.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja käteinen tarkoittaa silti ainoastaan fyysistä rahaa. Eikä wikipedia ole luotettava lähde, se on täynnä kaikenlaista puppua, koska kuka vain voi muokata artikkelia
Eikä asialla ole merkitystä, koska silti hyvin harva Tesla on ostettu käteisellä. Se miten sinä olet Teslasi ostanut ei ole paskankaan väliä.
Ja edelleen, täällä on helppoa valehdella.Ja muuten, itse olen viimeiset pari autoa ostanut ilman rahoitusta. Ja voisin ostaa uuden Teslankin suoraan, mutta en tuollaiseen ylihintaiseen heikkolaatuiseen paskaan rahojani haaskaa. Muutenkin muutaman kymppitonnin laittaminen autoon on typerää ja autolla kehuminen olisi idiotismin huippu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja käteinen tarkoittaa silti ainoastaan fyysistä rahaa. Eikä wikipedia ole luotettava lähde, se on täynnä kaikenlaista puppua, koska kuka vain voi muokata artikkelia
Eikä asialla ole merkitystä, koska silti hyvin harva Tesla on ostettu käteisellä. Se miten sinä olet Teslasi ostanut ei ole paskankaan väliä.
Ja edelleen, täällä on helppoa valehdella.Käteismaksu on juuri kuten Wikipediassakin lukee.
Se ettet sinä sitä ymmärrä, kertoo vain siitä ettei sinulla ola rahaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja muuten, itse olen viimeiset pari autoa ostanut ilman rahoitusta. Ja voisin ostaa uuden Teslankin suoraan, mutta en tuollaiseen ylihintaiseen heikkolaatuiseen paskaan rahojani haaskaa. Muutenkin muutaman kymppitonnin laittaminen autoon on typerää ja autolla kehuminen olisi idiotismin huippu
Eli olet ostanut muutaman satasen ritsan ilman rahoitusta😂😂😂
Kova suoritus, aikamoisen kasan pulloja olet saanut kerättyä😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se varmasti ikävää, kun ei ole kokemusta edes käteisostosta.
Enkä todellakaan ole ”kaupassa töissä”, mutta osakeyhtiötä olen johtanut yli 15 vuotta.
Tuossa lainaus:
”Käteismaksu tarkoittaa heti suoritettavaa maksua tai laskutettaessa kohtuuajan, viikon, 14 päivän tai 30 päivän sisällä suoritettavaa maksua.”Käteismaksu tarkoittaa sitä että kädessä on rahaa joka annetaan toiselle käteen. Miten joku digitaalinen feikkiraha muka on käteistä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli olet ostanut muutaman satasen ritsan ilman rahoitusta😂😂😂
Kova suoritus, aikamoisen kasan pulloja olet saanut kerättyä😂Kyse on noin kymppitonnin autoista. Enkä ymmärrä miksi pitäisi haaskata muutaman kymppitonnin nopeasti arvoaan menettävään romuun. Vaikka tuohon rahaa olisikin niin se on surkea investointi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyse on noin kymppitonnin autoista. Enkä ymmärrä miksi pitäisi haaskata muutaman kymppitonnin nopeasti arvoaan menettävään romuun. Vaikka tuohon rahaa olisikin niin se on surkea investointi.
”Kyse on noin kymppitonnin autosta”😂😂😂
Eli vanhasta ritsasta.
Hiukan käy sääliksi, että joku joutuu tuollaisella ajamaan ja vielä keulii sillä😂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käteismaksu tarkoittaa sitä että kädessä on rahaa joka annetaan toiselle käteen. Miten joku digitaalinen feikkiraha muka on käteistä?
Voit kysyä vaikka pankista, mitä käteismaksu tarkoittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Kyse on noin kymppitonnin autosta”😂😂😂
Eli vanhasta ritsasta.
Hiukan käy sääliksi, että joku joutuu tuollaisella ajamaan ja vielä keulii sillä😂Eli 80% suomalaisista ajaa vanhoilla ritsoilla. Nimittäin valtaosa suomalaisista ajaa alle kymppitonnin autoilla. Kymppitonnilla saa hyvän auton jolla on vielä paljon elinikää jäljellä.
Hiukan käy sääliksi pinnalliset ääliöt, jotka kuvittelevat, että kymppitonnien laittaminen autoon olisi järkevää. Kukaan ei piittaa oikeassa elämässä paskaakaan millä sinä ajat. Hitto, useimmat tuttavasi ei taatusti edes tiedä minkä merkkinen auto sinulla on.
Kymppitonnien laittaminen autoon on sama kuin vetäisi kymppitonneja rahaa vessasta alas. Taloudellisesti ajatellen uuden auton ostaminen on järjetöntä.
Enkä minä keulinut autolla, se on vain kulkuväline paikasta A paikkaan B. Enkä todellakaan laita suurta osaa säästöistä pelkkään kulkuvälineeseen. Voisin toki ostaa halutessani suoraan vaikka pari Teslaa, mutta Teslaan rahojen laittaminen kiinni on idiotismin. - Anonyymi
Kasvaako se pakoputki perseeseen kun ajaa sähköautoilla
- Anonyymi
Sähköauto hemmolla kasvaa ihan itsestään perseeseen pakoputki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, käteismaksu ei tarkoita pelkästään fyysisellä rahalla suoritettua maksua.
Esim. tilisiirto on käteismaksu, kun se suoritetaan heti.
Jo tuosta huomaa, ettei persaukinen pakoputkipoika ole koskaan ostanut autoa kuin osanaksulla.
Ja edelleen, itse olen jo 90-luvulta lähtien ostanut käteisekaupalla jokaisen autoni, myös nykyisen Teslani.Jos oikeasti on rahaa niin luulisi ostavan edes laatua.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jos oikeasti on rahaa niin luulisi ostavan edes laatua.
Teslan laadussa (ainakaan oman yksilöni) ei ole mitään moitittavaa, vaikka vertaisin sitä edelliseen 2017 E-mersuuni, tai siemmin omistamaani A6 Audiin.
Ainoa moite Teslalle tulee sisämelusta maantieajossa. Mersu oli hiljaisempi maantiellä, mutta meluisampi kaupunkiajossa.
Kaikenlaisia nitinöitä ja muoviosien räminöitä oli mersussa paljon enemmän.
Teslan laatua moittivat sellaiset ihmiset, jotka eivät ole koskaan Teslassa olleet ja lisäksi ne joita häiritsee Muskin tekemiset. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Teslan laadussa (ainakaan oman yksilöni) ei ole mitään moitittavaa, vaikka vertaisin sitä edelliseen 2017 E-mersuuni, tai siemmin omistamaani A6 Audiin.
Ainoa moite Teslalle tulee sisämelusta maantieajossa. Mersu oli hiljaisempi maantiellä, mutta meluisampi kaupunkiajossa.
Kaikenlaisia nitinöitä ja muoviosien räminöitä oli mersussa paljon enemmän.
Teslan laatua moittivat sellaiset ihmiset, jotka eivät ole koskaan Teslassa olleet ja lisäksi ne joita häiritsee Muskin tekemiset.Teslan "laatu" on todistettu katsastustilastoissa, jossa Tesla jää tilaston pohjille. Suuri osa Tesloista hylätään katsastuksissa, joten se siitä "laadusta". Ja monet muutkin tilastot ovat osoittaneet Teslan laadun olevan surkea.
Eikä nitinät ja räminät ole mikään laadun mittari, ei ainakaan mikään tärkeä osa laatua. Auto voi nitistä ja rämistä ja olla silti laadukas. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Teslan "laatu" on todistettu katsastustilastoissa, jossa Tesla jää tilaston pohjille. Suuri osa Tesloista hylätään katsastuksissa, joten se siitä "laadusta". Ja monet muutkin tilastot ovat osoittaneet Teslan laadun olevan surkea.
Eikä nitinät ja räminät ole mikään laadun mittari, ei ainakaan mikään tärkeä osa laatua. Auto voi nitistä ja rämistä ja olla silti laadukas.Teslassa ei ole määräaikaishuoltoja, jolloin ensimmäisen kerran autoa tarkastellaan neljän vuoden ikäisenä ja noin 80000 km ajettuna.
Muut autot on käyneet tuossa vaiheessa jo neljä kertaa huollossa ja niihin on vaihdettu vastaavat osat huolloissa.
Siinä syy hylkyihin katsastuksissa.
- Anonyymi
Jännää kuinka ala-arvoisia avauksia hölmöt tekee kun kateuden määrä katkaisee verenkierron aivolohkoon.
- Anonyymi
Joulupäivänä muovi tapissa ja lompakko tyhjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joulupäivänä muovi tapissa ja lompakko tyhjä.
Sähköauton akku tyhjenee joulun pyhinä ihan itsestään
- Anonyymi
Leasingissa on sähköauton ostaja hirressä kymmeniä kuukausia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leasingissa on sähköauton ostaja hirressä kymmeniä kuukausia
Pikemminkin ikuisesti, koska leasing on kuin vuokraaminen eli autoa ei ikinä omista. Toki tulkinta voi olla toisinkin päin, koska autosta pääsee eroonkin helposti... Halpaa leasing ei kuitenkaan ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikemminkin ikuisesti, koska leasing on kuin vuokraaminen eli autoa ei ikinä omista. Toki tulkinta voi olla toisinkin päin, koska autosta pääsee eroonkin helposti... Halpaa leasing ei kuitenkaan ole.
Leasingin etu on kustannusten ennustettavuus. Kaiken tietää eurolleen etukäteen eikä itsellä ole mitään lisäriskiä.
Tällä on tietysti hintansa koska jonkun on se riski kannettava.
Miksi sähköautonliisaus olisi ongelmallisempaa kuin polttiksen liisaus? - Anonyymi
Jännää kun nämä Teslan "käteisellä" ostajat haukkuvat poltiskuskia pakopoika kuskiksi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Leasingin etu on kustannusten ennustettavuus. Kaiken tietää eurolleen etukäteen eikä itsellä ole mitään lisäriskiä.
Tällä on tietysti hintansa koska jonkun on se riski kannettava.
Miksi sähköautonliisaus olisi ongelmallisempaa kuin polttiksen liisaus?Auton liisaus on idiotismia oli kyseessä sitten polttis tai sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jännää kun nämä Teslan "käteisellä" ostajat haukkuvat poltiskuskia pakopoika kuskiksi
Ei se ole haukkumista, vaan toteamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton akku tyhjenee joulun pyhinä ihan itsestään
Onneksi akun saa kuitenkin joulun aikaan ladattua melkein ilmaiseksi, vain siirto ja verot maksavat.
- Anonyymi
no ei ihme...niin minkäkin tekisin jos olisi rahaa ylimääräistä.. nyt kannattaa liisata auto työajaksi ja kun työt päättyy niin vie takaisin liikkeeseen.sellainen jolla on pienet tulot ja epäsäännölliset niin sähköautoa ei kannata edes omistaa..niillä pitää ajaa jatkuvasti että akut toimii ja vähemmän muodostuu kondessio vettä akkukoteloon..seisottaminen on myrkkyä niille
- Anonyymi
nissan leaf 500€kk...liian kallista..
- Anonyymi
Monasti sähköllä ajavien kommentoivat edullisilla polttoaine eli sähkökäytön kilometri hinnoilla ja kuin edullista on matkaa taittaa.
Tämmöiset kommentit viittaa yleensä varattomiin ja köyhiin ehkä ovat saaneet lainarahaa pankeilta tai autoliikkeestä tai ovat jotenkin yritystuilla retostelevia edunsaajia tai muuten sidonnaisuuksia työnantajan. - Anonyymi
Väärä tieto. Tutkimuksen mukaan paremmin toimeentulevaa ja koulutetumpaa ja näkeehän sen asuinalueita vertaillessa. Mitä surkeampi alue sitä surkeammat romut parkkipaikoilla. Vuokrakasarmien pihoilla on se keski-iältään 15 vuotta ja hinnaltaan 3000€ romut. Sossun sähköauto ja poliisin Maija päivittäin. Älä provosoi. En haluaisi leimata, mutta vanha sanonta" tiilitalossa asuu onnellinen perhe", sääli tällaista, koska köyhyys ei johdu laiskuudesta.
- Anonyymi
Tiilitalo, tasakatto ja valesokkeli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiilitalo, tasakatto ja valesokkeli.
Ehei. Oma tupa oma lupa.
- Anonyymi
Ja monet hyvin toimeentulevat ja koulutetut ajavat vanhoilla halvoilla autoilla. Monien kalliiden ok-talojen pihoillakin on vain vanha muutaman tonnin arvoinen auto. Joillekin vain autoon rahojen haaskaaminen ei ole tärkeää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja monet hyvin toimeentulevat ja koulutetut ajavat vanhoilla halvoilla autoilla. Monien kalliiden ok-talojen pihoillakin on vain vanha muutaman tonnin arvoinen auto. Joillekin vain autoon rahojen haaskaaminen ei ole tärkeää.
Lisään... Itse asiassa monilla hyvin toimeentulevilla ja koulutetuilla kaupunkilaisilla ei edes ole autoa. Sijoituksissa voi olla satoja tonneja, mutta autoa ei ole.
- Anonyymi
Niin kun "paremmin koulutetut: ovat täysin peukalo keskellä kämmentä. Just osaavat piuhan seinään laittaa🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin kun "paremmin koulutetut: ovat täysin peukalo keskellä kämmentä. Just osaavat piuhan seinään laittaa🤣🤣
Se riittää, kun osaa laittaa piuhan kiinni. Ei tarvitse osata vaihtaa kytkinlevyä räntäsateessa parkkipaikalla, että pääsee hakemaan kaljakorin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiilitalo, tasakatto ja valesokkeli.
Tiiliverhoiltu puurunkoinen talo, niitä on paljon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se riittää, kun osaa laittaa piuhan kiinni. Ei tarvitse osata vaihtaa kytkinlevyä räntäsateessa parkkipaikalla, että pääsee hakemaan kaljakorin.
Ei kytkinlevyä tarvitse osata vaihtaa polttiksessakaan. Ja samalla tavalla sähköautoja viedään korjaamolle kuin polttiksiakin. Tunnen sähköauton omistajia ja niidenkin autoja on viety korjaamolle silloin tällöin. Ainoa ero on, että lähin korjaamo sähköautolle on 200 km päässä kun taas polttisten korjaajia löytyy läheltäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiiliverhoiltu puurunkoinen talo, niitä on paljon.
Päälle homeongelma kun tiiliverhouksen taakse ei ole jätetty riittävää tuuletusrakoa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päälle homeongelma kun tiiliverhouksen taakse ei ole jätetty riittävää tuuletusrakoa
Kyllä vuokra-asumisessa on puolensa. Ei tarvitse maksaa, kuin puolet asumisesta. Voi metelöidä yökaudet. Rappukäytävän siivouksesta huolehditaan. Voi heitellä pitsalaatikot ikkunasta. Ei tarvitse välittää naapureista. Ehtii hyvin sijoitusmarkkinoille rahoineen( mille rahoille BUAHAHAHA) pihat aurataan. Häätö kestää ainakin vuoden. Varjopuolet likimain samat paitsi että ne kohdistuvat naapuriasuntoon. Miten liittyy sähköautoiluun, no ei paljon mitenkään Ei ole sähköautoa eikä parkkiksella sähköä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päälle homeongelma kun tiiliverhouksen taakse ei ole jätetty riittävää tuuletusrakoa
Homeongelmaa pahempi on vuokraluukun huumeongelma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vuokra-asumisessa on puolensa. Ei tarvitse maksaa, kuin puolet asumisesta. Voi metelöidä yökaudet. Rappukäytävän siivouksesta huolehditaan. Voi heitellä pitsalaatikot ikkunasta. Ei tarvitse välittää naapureista. Ehtii hyvin sijoitusmarkkinoille rahoineen( mille rahoille BUAHAHAHA) pihat aurataan. Häätö kestää ainakin vuoden. Varjopuolet likimain samat paitsi että ne kohdistuvat naapuriasuntoon. Miten liittyy sähköautoiluun, no ei paljon mitenkään Ei ole sähköautoa eikä parkkiksella sähköä.
Hyvin olet tietoinen oman asumisesi huonoista puolista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin olet tietoinen oman asumisesi huonoista puolista.
Kyllä, naapuri oli sosiaalipummi epäsosiaalista ainesta, muutin pois. Etutöölö 4h+k+ sauna 2680/kk.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, naapuri oli sosiaalipummi epäsosiaalista ainesta, muutin pois. Etutöölö 4h k sauna 2680/kk.
Töölössä olisi mukava asua, mutta Vihdistä saa samaan hintaan omakotitalon ja jää vielä sähköauton hinta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Itse asiassa monilla hyvin toimeentulevilla ja koulutetuilla kaupunkilaisilla ei edes ole autoa. Sijoituksissa voi olla satoja tonneja, mutta autoa ei ole.
Mitäpä sitä, jos ei ole arjessa tarvetta. Saa auton vuokrallekin, kun tarvetta ilmenee.
Minulla on oma auto, pihalla useampi parkkipaikka, mutta vain yksi latauslaite. Nuo ovat riittäneet hyvin minulle ja vieraillekin.
- Anonyymi
No, jokainen tuntemani joka on ostanut sähköauton, yleensä Teslan, on valittanut ennen ostoa että rahat ei riitä elämiseen. Mutta pakko on saada. Kuulin vahingossa kun esimieheni paukutti pomolleen että rahat ei riitä elämiseen. En usko että niin paljon sai lisää rahaa että ostaa sitten uuden Teslan. Tai sitten pitää olla todellakin vajaa.
Työkaveri sanoi että kaikki mikä tulee myös menee. Rakensi nimittäin uuden talon juuri. Sitten osti Teslan. Käytetyn mutta maksoi sekin.
Sitten vielä pari muuta samanlaista tapausta.
Itse ostin juuri sitikan joka maksoi 800 euroa. On katsastettu ja kaksilla renkailla ja todella hyvässä kunnossa. Järkimies olen mielestäni.- Anonyymi
Minäkin ostin Citroenin. 3 vuotta sitten Citroen DS21 2,1 super. Hieno peli. Onneksi ei automaati. Siihen saisi EV sarjan 30 kwh akku ja kaikki tarvikkeet 32000€. Muutama tonni vähemmän , kuin nykyinen Pole 2 long range vain yhdellä moottorilla. Hienosti sekin kulkee.
- Anonyymi
Kannattaa laskea mikä on lopputulos jos ostaa sähköauton käteisellä ja myy sen muutaman vuoden jälkeen jäännösarvo huomioiden ja vertaa sitä siihen että sama auton hinta on sijoitettuna osakemarkkinoille ja rahoittaa sen leasingilla. Monelle tosin voi olla liikaa ajatus että on sähköauton verran osakemarkkinoilla vaikkakin hyvin hajautettuna ja markkina putoaa nopeasti 20%, 30% tai rajummassa mutta paljon harvinaisemmassa korjauksessa vaikka 50% ja sitten pitää odottaa usempia kuukausia tai vuosia että markkina toipuu ja lopulta ohittaa sen tason mistä lähdettiin korjaukseen. Sähköautonkin arvo voi pudota rajusti mutta erona on se että osakemarkkina on historiallisesti aina lopulta lähtenyt nousuun.
- Anonyymi
Leasingilla autosta tulee pitkällä tähtäimellä kymmeniä prosentteja kalliimmaksi kuin auton ostaminen joten edes rahan sijoittaminen ei lähimainkaan kompensoi tuota. Lisäksi kaikkein eniten taloudellisesti hyödyttää käytetyn alle kymppitonnin auton ostaminen.
Ja muuten, leasingilla voi autosta joutua maksamaan 10 vuodessa jopa yli 100 tonnia eikä autoa silti omista. - Anonyymi
Huomaa ettet ymmärrä edes suuruusluokkia.
Tesla maksaa n. 40000€
Teslan leasing neljän vuoden sopimuksella 1000€/kk, eli 12000€/v.
Neljän vuoden ikäisen Teslan myyntihinta on 20000-30000€.
Mistään osakesijoituksesta ei saa tuon suuruista voittoa.
Ja auto ostetaan kulkemista varten, joten joku auto pitää olla ja sillä kulkeminen maksaa (sähköautoa lukuunottamatta) muutaman tonnin vuodessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomaa ettet ymmärrä edes suuruusluokkia.
Tesla maksaa n. 40000€
Teslan leasing neljän vuoden sopimuksella 1000€/kk, eli 12000€/v.
Neljän vuoden ikäisen Teslan myyntihinta on 20000-30000€.
Mistään osakesijoituksesta ei saa tuon suuruista voittoa.
Ja auto ostetaan kulkemista varten, joten joku auto pitää olla ja sillä kulkeminen maksaa (sähköautoa lukuunottamatta) muutaman tonnin vuodessa.Oletko koskaan tutkinut paljonko tuottoa tuon 40000€ sijoittamisella osakemarkkinoille voi saada esimerkiksi 10 tai 15 vuodessa kun sen tekee oikein ja kustannustehokkaasti? 4 vuotta on osakemarkkinoilla aivan liian lyhyt aika. Tietysti pitää ymmärää mitä tekee ja miten osakemarkkinat toimivat. Ja sitten verrata saatua tuottoa samalta ajalta menneisiin leasingmaksuihin tai vaihtoehtoisesti siihen paljonko auto menettää arvoaan. Lopputulos voi yllättää ja samalla ymmärtää miksi korkoa korolle ilmiötä kutsutaan joskus maailman kahdeksanneksi ihmeeksi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Oletko koskaan tutkinut paljonko tuottoa tuon 40000€ sijoittamisella osakemarkkinoille voi saada esimerkiksi 10 tai 15 vuodessa kun sen tekee oikein ja kustannustehokkaasti? 4 vuotta on osakemarkkinoilla aivan liian lyhyt aika. Tietysti pitää ymmärää mitä tekee ja miten osakemarkkinat toimivat. Ja sitten verrata saatua tuottoa samalta ajalta menneisiin leasingmaksuihin tai vaihtoehtoisesti siihen paljonko auto menettää arvoaan. Lopputulos voi yllättää ja samalla ymmärtää miksi korkoa korolle ilmiötä kutsutaan joskus maailman kahdeksanneksi ihmeeksi.
Vaikka tuon verran sijoittaisikin rahaa osakemarkkinoille niin edes korkoa korolle ilmiöllä ei 10-15 vuodessa saa leasingin verran rahojaan takaisin. Tuossa 10 vuodessa menee leasingiin jo yli 100 000 euroa etkä taatusti saa 10 vuodessa tuollaisia voittoja, et edes lähelle. Tuo leasing-maksu menee ihan samalla tavalla sijoituksista eli menetät 10 vuodessa yli 100 000 euroa jonka olisit voinut sijoittaa osakkeisiin. Ei ole mitään väliä, maksatko autoa kuukausittain tai kerralla, samalla tavalla sinä menetät rahat. Olet selvästikin laskutaidoton idiootti.
Lisäksi paljon järkevämpää olisi ostaa halpa auto JA sijoittaa vielä enemmän. Leasing on kallein tapa ostaa auto ja suunnattu lähinnä idiooteille. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka tuon verran sijoittaisikin rahaa osakemarkkinoille niin edes korkoa korolle ilmiöllä ei 10-15 vuodessa saa leasingin verran rahojaan takaisin. Tuossa 10 vuodessa menee leasingiin jo yli 100 000 euroa etkä taatusti saa 10 vuodessa tuollaisia voittoja, et edes lähelle. Tuo leasing-maksu menee ihan samalla tavalla sijoituksista eli menetät 10 vuodessa yli 100 000 euroa jonka olisit voinut sijoittaa osakkeisiin. Ei ole mitään väliä, maksatko autoa kuukausittain tai kerralla, samalla tavalla sinä menetät rahat. Olet selvästikin laskutaidoton idiootti.
Lisäksi paljon järkevämpää olisi ostaa halpa auto JA sijoittaa vielä enemmän. Leasing on kallein tapa ostaa auto ja suunnattu lähinnä idiooteille.Lisään... Ja itse sijoitan koko ajan osakkeisiin, mutta en todellakaan aio ikinä liisata autoa enkä ostaa autoa osamaksulla.
- Anonyymi
Ja kaljuja..
- Anonyymi
Auto on harvoin onnistunut sijoitus. Autot ovat käyttöä varten. Nyt tosin pitänee alkaa miettiä että laittisiko tuon kymmenen vuotta vanhan mersun pressun alle säilöön ja museoisi sen. Joskun kymmenen vuoden päästä se on jo tosi harvinainen ja ehkä sillä sitten saisi pienen voiton. Diesel vehkee kun lyödään paaliin.
- Anonyymi
Dieselvehkeitä ei lyödä paaliin vielä ainakaan 20 vuoteen. Varsinkin kun normaali käyttöikä hyville dieselautoille on yli 30 vuotta eli nyt 10 vuotta vanha mersu on käyttökelpoinen vielä 20 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselvehkeitä ei lyödä paaliin vielä ainakaan 20 vuoteen. Varsinkin kun normaali käyttöikä hyville dieselautoille on yli 30 vuotta eli nyt 10 vuotta vanha mersu on käyttökelpoinen vielä 20 vuotta.
Miksi moni Diesel vaihtuu sähköautoon?
Puhut käyttökelpoisuudesta mutta kaikki käyttäjät tuntuu olevan ongelmissa Adblue vehkeidensä kanssa. Milläs käytät jos ei vehkeet toimi? Lisäksi Dieselvehkeiden maksut on kohtuu kovia. Mersut on painavia autoja joten maksut on myös kovia. Se tekee niistä käyttökelposia? En nyt ehkä ymmärtänyt, mutta ei se mitään.
https://yle.fi/a/3-12027876
Käytettyjen dieselien suosio taittuu ja hinta laskee, uusissa sähkö meni jo ohi – Timo Hintsala ihastui sähköauton ajomukavuuteen
Suomalaiset etsivät täyssähköautoa myös käytettyjen autojen nettimarkkinoilta aiempaa useammin. Diesel- ja bensa-autojen haut ovat laskeneet selvästi. Kauppiaan mukaan dieselien hinnat laskevat ja ostajat pohtivat, miten jälleenmyynti onnistuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselvehkeitä ei lyödä paaliin vielä ainakaan 20 vuoteen. Varsinkin kun normaali käyttöikä hyville dieselautoille on yli 30 vuotta eli nyt 10 vuotta vanha mersu on käyttökelpoinen vielä 20 vuotta.
Menevät kohta paaliin koska käyttökustannukset nousevat sietämättömälle tasolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi moni Diesel vaihtuu sähköautoon?
Puhut käyttökelpoisuudesta mutta kaikki käyttäjät tuntuu olevan ongelmissa Adblue vehkeidensä kanssa. Milläs käytät jos ei vehkeet toimi? Lisäksi Dieselvehkeiden maksut on kohtuu kovia. Mersut on painavia autoja joten maksut on myös kovia. Se tekee niistä käyttökelposia? En nyt ehkä ymmärtänyt, mutta ei se mitään.
https://yle.fi/a/3-12027876
Käytettyjen dieselien suosio taittuu ja hinta laskee, uusissa sähkö meni jo ohi – Timo Hintsala ihastui sähköauton ajomukavuuteen
Suomalaiset etsivät täyssähköautoa myös käytettyjen autojen nettimarkkinoilta aiempaa useammin. Diesel- ja bensa-autojen haut ovat laskeneet selvästi. Kauppiaan mukaan dieselien hinnat laskevat ja ostajat pohtivat, miten jälleenmyynti onnistuu.On halpaa maksella vain käyttövoimaveroa autosta, joka on kuulemma arvoton jo ostaessa mutta kestää vielä 15-20 vuotta. Ei siinä ole ainakaan pääomakuluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi moni Diesel vaihtuu sähköautoon?
Puhut käyttökelpoisuudesta mutta kaikki käyttäjät tuntuu olevan ongelmissa Adblue vehkeidensä kanssa. Milläs käytät jos ei vehkeet toimi? Lisäksi Dieselvehkeiden maksut on kohtuu kovia. Mersut on painavia autoja joten maksut on myös kovia. Se tekee niistä käyttökelposia? En nyt ehkä ymmärtänyt, mutta ei se mitään.
https://yle.fi/a/3-12027876
Käytettyjen dieselien suosio taittuu ja hinta laskee, uusissa sähkö meni jo ohi – Timo Hintsala ihastui sähköauton ajomukavuuteen
Suomalaiset etsivät täyssähköautoa myös käytettyjen autojen nettimarkkinoilta aiempaa useammin. Diesel- ja bensa-autojen haut ovat laskeneet selvästi. Kauppiaan mukaan dieselien hinnat laskevat ja ostajat pohtivat, miten jälleenmyynti onnistuu.Ja silti valtaosa ostaa edelleen polttomoottoriauton eikä ole mitään kiinnostusta sähköautoihin. Polttomoottoriautot eivät katoa käytettyjen autojen markkinoilta vielä moneen kymmeneen vuoteen. Tällä hetkellä sähköauto on lähinnä ylihinnoiteltu ja heikkolaatuinen munanjatke ja vain idiootit maksavat tällaisia hintoja tuosta paskasta.
Ja muutenkin valtaosa suomalaisista ajaa polttomoottoriautoilla jopa vuonna 2040 vaikka idiootit harhaiset sähköautofanaatikot muuta höpisevät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti valtaosa ostaa edelleen polttomoottoriauton eikä ole mitään kiinnostusta sähköautoihin. Polttomoottoriautot eivät katoa käytettyjen autojen markkinoilta vielä moneen kymmeneen vuoteen. Tällä hetkellä sähköauto on lähinnä ylihinnoiteltu ja heikkolaatuinen munanjatke ja vain idiootit maksavat tällaisia hintoja tuosta paskasta.
Ja muutenkin valtaosa suomalaisista ajaa polttomoottoriautoilla jopa vuonna 2040 vaikka idiootit harhaiset sähköautofanaatikot muuta höpisevät.Ja edelleen 30 vuotta on ihan normaali käyttöaika autolle.
- AnonyymiUUSI
sähköauton omistajalla pitää olla vakinainen työ jotta auton pystyy edes hankkimaan ja pitämään .sitten kun joutuu työttömäksi niin autoa ei saa pidettyä tai ei kannata pitää kalliiden ylläpito kustannuksien takia .. pätkätyöläisen ei edes kannata omistaa sähköautoa . pätkätyöläisiä on paljon suomessa...todella paljon.. suomi tarvitsee 10.000 euron uusia sähköautoja työmatkoille... 8 vuoden päästä paaliin kun takuu loppuu..
- AnonyymiUUSI
KUn auton on ostanut niin miksi sitä ei pysty pitämään?
Ite ostin vanhan liisarini hiukan vajaalla 40ke käteisellä kun sain tiedon että jään työttömäksi.
Oli niin hyvä auto että kannatti ostaa.
Auto on maksettu ja käyttökulut pienet. Sähköauton huollot on halpoja ja ajaminen ei maksa juuri mitään kun latailen yöllä halvimpaan aikaan.
Meinaatko että polttikset on kaikki paalattu kun takuu tai puhkiruostumistakuu on loppunut?
Niinpä!! ne on edelleen ajossa. Ihan sama sähköautoissa.
Toki on ja tulee olemaan huonosti kestäviä sähköautoja kuten on huonosti kestäviä polttiksia.
Mikä tässä on niin kauhean vaikea asia ymmärtää? - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
KUn auton on ostanut niin miksi sitä ei pysty pitämään?
Ite ostin vanhan liisarini hiukan vajaalla 40ke käteisellä kun sain tiedon että jään työttömäksi.
Oli niin hyvä auto että kannatti ostaa.
Auto on maksettu ja käyttökulut pienet. Sähköauton huollot on halpoja ja ajaminen ei maksa juuri mitään kun latailen yöllä halvimpaan aikaan.
Meinaatko että polttikset on kaikki paalattu kun takuu tai puhkiruostumistakuu on loppunut?
Niinpä!! ne on edelleen ajossa. Ihan sama sähköautoissa.
Toki on ja tulee olemaan huonosti kestäviä sähköautoja kuten on huonosti kestäviä polttiksia.
Mikä tässä on niin kauhean vaikea asia ymmärtää?no kerroppa paljonko vakuutukset vuodessa , kaskohan siinä on pakko olla kun sähköautoa ei voi hinata köydellä kaverin autolla jos vikaantuu..paljonko maksaa renkaat..arvon alenema..jne.. en kylläkään näe montakaan työtöntä joka pystyy taloudellisesti pitämään sähköautoa..
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
KUn auton on ostanut niin miksi sitä ei pysty pitämään?
Ite ostin vanhan liisarini hiukan vajaalla 40ke käteisellä kun sain tiedon että jään työttömäksi.
Oli niin hyvä auto että kannatti ostaa.
Auto on maksettu ja käyttökulut pienet. Sähköauton huollot on halpoja ja ajaminen ei maksa juuri mitään kun latailen yöllä halvimpaan aikaan.
Meinaatko että polttikset on kaikki paalattu kun takuu tai puhkiruostumistakuu on loppunut?
Niinpä!! ne on edelleen ajossa. Ihan sama sähköautoissa.
Toki on ja tulee olemaan huonosti kestäviä sähköautoja kuten on huonosti kestäviä polttiksia.
Mikä tässä on niin kauhean vaikea asia ymmärtää?sitten kun autosi hajoaa tai vikaantuu niin ajot loppuu siihen..
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
sitten kun autosi hajoaa tai vikaantuu niin ajot loppuu siihen..
Kinkkisähkikseen joutuu odottamaan osia kuukausia, jopa vuosia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
no kerroppa paljonko vakuutukset vuodessa , kaskohan siinä on pakko olla kun sähköautoa ei voi hinata köydellä kaverin autolla jos vikaantuu..paljonko maksaa renkaat..arvon alenema..jne.. en kylläkään näe montakaan työtöntä joka pystyy taloudellisesti pitämään sähköautoa..
Älä sinä persaukinen näe murhetta muiden autoilusta ja kuluista kun et oikein pysty asiaa käsittelemään kuin omasta näkökulmastasi. Autossa kannattaa pitää kasko voimassa ja sen voi vaihtaa todella vanhaan autoon edulliseen ja riisuttuun versioon. Ei autoja nykyään kukaan hinaile köyden päässä, tilataan hinuri joka nostaa auton lavalle ja vakuutus maksaa kulut. Jos rengaskulut ja auton arvon putoaminen on liikaa, niin silloin ei kannata autoa edes hankkia. Riippuu työttömästä ja halusta mennä töihin onko autoon varaa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älä sinä persaukinen näe murhetta muiden autoilusta ja kuluista kun et oikein pysty asiaa käsittelemään kuin omasta näkökulmastasi. Autossa kannattaa pitää kasko voimassa ja sen voi vaihtaa todella vanhaan autoon edulliseen ja riisuttuun versioon. Ei autoja nykyään kukaan hinaile köyden päässä, tilataan hinuri joka nostaa auton lavalle ja vakuutus maksaa kulut. Jos rengaskulut ja auton arvon putoaminen on liikaa, niin silloin ei kannata autoa edes hankkia. Riippuu työttömästä ja halusta mennä töihin onko autoon varaa.
Ei vanhassa autossa mitään kaskoa tarvita vaan pelkkä pakollinen liikennevakuutus riittää. En itse ole kaskosta maksanut ainakaan 10 vuoteen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älä sinä persaukinen näe murhetta muiden autoilusta ja kuluista kun et oikein pysty asiaa käsittelemään kuin omasta näkökulmastasi. Autossa kannattaa pitää kasko voimassa ja sen voi vaihtaa todella vanhaan autoon edulliseen ja riisuttuun versioon. Ei autoja nykyään kukaan hinaile köyden päässä, tilataan hinuri joka nostaa auton lavalle ja vakuutus maksaa kulut. Jos rengaskulut ja auton arvon putoaminen on liikaa, niin silloin ei kannata autoa edes hankkia. Riippuu työttömästä ja halusta mennä töihin onko autoon varaa.
" Autossa kannattaa pitää kasko voimassa ja sen voi vaihtaa todella vanhaan autoon edulliseen ja riisuttuun versioon."
Edullinen ja riisuttu versio kaskosta on lähinnä rahojen vetämistä vessasta alas. Silloin maksaa kaskosta josta ei ikinä tule korvausta vaikka jotain sattuisikin. Vanhassa autossa kannattaa irtisanoa kasko kokonaan.
Vakuutukset ovat pääosin huijausta muutenkin, lähes 99% tapauksista niistä ei koskaan saa maksujensa edestä korvauksia. Siksi kannattaa ottaa vain pakolliset vakuutukset ja maksaa niistä mahdollisimman vähän. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Älä sinä persaukinen näe murhetta muiden autoilusta ja kuluista kun et oikein pysty asiaa käsittelemään kuin omasta näkökulmastasi. Autossa kannattaa pitää kasko voimassa ja sen voi vaihtaa todella vanhaan autoon edulliseen ja riisuttuun versioon. Ei autoja nykyään kukaan hinaile köyden päässä, tilataan hinuri joka nostaa auton lavalle ja vakuutus maksaa kulut. Jos rengaskulut ja auton arvon putoaminen on liikaa, niin silloin ei kannata autoa edes hankkia. Riippuu työttömästä ja halusta mennä töihin onko autoon varaa.
no ei ole monella työttömillä varaa pitää sähköautoa kovinkaan kauaa jos ei löydy työtä .uudet leikkurit pitää kyllä huolen siitä että autosi lähtee myyntiin tai puristimeen...seisottaa niitä ei kannata kovin pitkään kun akustot kärsii ja johdot hapettuu..toisakseen en ole perseaukinen kun en omista sähköautoa ,enkä aio ikinä edes omistaa ..
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
no ei ole monella työttömillä varaa pitää sähköautoa kovinkaan kauaa jos ei löydy työtä .uudet leikkurit pitää kyllä huolen siitä että autosi lähtee myyntiin tai puristimeen...seisottaa niitä ei kannata kovin pitkään kun akustot kärsii ja johdot hapettuu..toisakseen en ole perseaukinen kun en omista sähköautoa ,enkä aio ikinä edes omistaa ..
Et osaa edes kirjoittaa, eli työn saanti on vaikeaa, vaikka et taida edes enää kyetä työhän vuosien loisimisen jälkeen. Sulla on todella outoja ajatuksia autoilusta ja rahasta ja sen käytöstä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
no kerroppa paljonko vakuutukset vuodessa , kaskohan siinä on pakko olla kun sähköautoa ei voi hinata köydellä kaverin autolla jos vikaantuu..paljonko maksaa renkaat..arvon alenema..jne.. en kylläkään näe montakaan työtöntä joka pystyy taloudellisesti pitämään sähköautoa..
Kasko on vapaaehtoinen vakuutus ja on Teslassa saman hintainen kuin oli edellisessä mersussanikin.
Sähköautoa voi hinata ja se jopa lataa akkuja hinatessa.
Renkaat maksaa aivan saman verran.
Arvonalenema on saman verran, sehän on jo oikein tutkittu.
Et varmasti näe montaa työtöntä, joka pystyy sähköauton pitämään, koska niillä ei ole sähköautoa koskaan ollutkaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
" Autossa kannattaa pitää kasko voimassa ja sen voi vaihtaa todella vanhaan autoon edulliseen ja riisuttuun versioon."
Edullinen ja riisuttu versio kaskosta on lähinnä rahojen vetämistä vessasta alas. Silloin maksaa kaskosta josta ei ikinä tule korvausta vaikka jotain sattuisikin. Vanhassa autossa kannattaa irtisanoa kasko kokonaan.
Vakuutukset ovat pääosin huijausta muutenkin, lähes 99% tapauksista niistä ei koskaan saa maksujensa edestä korvauksia. Siksi kannattaa ottaa vain pakolliset vakuutukset ja maksaa niistä mahdollisimman vähän.Tottahan kasko kuin kasko korvaa sen mukaan mitä ehdoissa sovitaan ja jos on bonuksia, niin eihän sellainen maksa kuin reilun satasen vuoteen. Kyllä se kasko helpottaa jos on persukinen ja ajaa 2000 euron autonsa paskaksi, saa silloin suunnilleen sen 2000 euroa ja voi hankkia tilalle toisen. Vakuutukset ovat oikeassa elämässä oikein hyvin korvaavia ja esim. tuulilasivakuutus, uusi lasi maksaa 500-2000 euroa ja niitä voi mennä rikki useampiakin vuodessa ja vakuutus maksaa lisämaksua jokusen kympin vuodessa.
Vakuutukset ovat yleensäkin sitä varten, ettei ihminen joudu taloudelliseen ahdinkoon jos vaikka talo tai auto palaa jne.... - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tottahan kasko kuin kasko korvaa sen mukaan mitä ehdoissa sovitaan ja jos on bonuksia, niin eihän sellainen maksa kuin reilun satasen vuoteen. Kyllä se kasko helpottaa jos on persukinen ja ajaa 2000 euron autonsa paskaksi, saa silloin suunnilleen sen 2000 euroa ja voi hankkia tilalle toisen. Vakuutukset ovat oikeassa elämässä oikein hyvin korvaavia ja esim. tuulilasivakuutus, uusi lasi maksaa 500-2000 euroa ja niitä voi mennä rikki useampiakin vuodessa ja vakuutus maksaa lisämaksua jokusen kympin vuodessa.
Vakuutukset ovat yleensäkin sitä varten, ettei ihminen joudu taloudelliseen ahdinkoon jos vaikka talo tai auto palaa jne....Ja nuo riisutut kaskot eivät korvaa lähes mitään ehtojenkaan mukaan. Jos ajaa 2000 euron auton paskaksi niin riisuttu kasko ei maksa edes 1000 euroa autosta, jos ylipäätään maksaa yhtään mitään. Ja lisäksi todennäköisesti menettää bonukset, joten jos kaskon ottaa seuraavaan autoon niin kaskosta maksaa entistä enemmän.
Vakuutukset ovat pitkälti huijausta ja yli 99% ei ikinä tule saamaan rahojaan takaisin korvauksista. Kaikki henkivakuutukset, sairausvakuutukset, matkavakuutukset, kaskot jne ovat lähinnä rahojen vetämistä vessasta alas. Järkevintä on pitää vain pakolliset vakuutukset ja irtisanoa kaikki muut vakuutukset. Paras vakuutus on rahat ja sijoitukset pankissa.
Ja miten kuvittelet vakuutusyritysten tekevän miljardeja voittoa vuodessa ja maksaa satojen tonnin vuosipalkkaa johtajilleen ja vielä maksaa palkkaa monelle työntekijälle? Todellisuudessa vakuutusyhtiöt maksavat vain minimaalisen vähän korvauksia ja siksi ne tekevät paljon voittoa. Jotain 100 euroa kohti voidaan ehkä maksaa 10 euroa korvauksia.
Edelleenkään noin 2000 euron autoon ei kannata kaskoa hankkia. Se on taloudellisesti järjetöntä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tottahan kasko kuin kasko korvaa sen mukaan mitä ehdoissa sovitaan ja jos on bonuksia, niin eihän sellainen maksa kuin reilun satasen vuoteen. Kyllä se kasko helpottaa jos on persukinen ja ajaa 2000 euron autonsa paskaksi, saa silloin suunnilleen sen 2000 euroa ja voi hankkia tilalle toisen. Vakuutukset ovat oikeassa elämässä oikein hyvin korvaavia ja esim. tuulilasivakuutus, uusi lasi maksaa 500-2000 euroa ja niitä voi mennä rikki useampiakin vuodessa ja vakuutus maksaa lisämaksua jokusen kympin vuodessa.
Vakuutukset ovat yleensäkin sitä varten, ettei ihminen joudu taloudelliseen ahdinkoon jos vaikka talo tai auto palaa jne...."Kyllä se kasko helpottaa jos on persukinen"
Paljon enemmän taloustilannetta helpottaa, jos irtisanoo kaskon. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kasko on vapaaehtoinen vakuutus ja on Teslassa saman hintainen kuin oli edellisessä mersussanikin.
Sähköautoa voi hinata ja se jopa lataa akkuja hinatessa.
Renkaat maksaa aivan saman verran.
Arvonalenema on saman verran, sehän on jo oikein tutkittu.
Et varmasti näe montaa työtöntä, joka pystyy sähköauton pitämään, koska niillä ei ole sähköautoa koskaan ollutkaan.ei ole eikä tule..vain johtajat ajaa sähkäautoilla ja kuvittelevat että jokupäivä tulisi joku töihinkin..
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Et osaa edes kirjoittaa, eli työn saanti on vaikeaa, vaikka et taida edes enää kyetä työhän vuosien loisimisen jälkeen. Sulla on todella outoja ajatuksia autoilusta ja rahasta ja sen käytöstä.
no hyvin näkyy suomen taloudella menevän ja työttömiä tulee kuin sieniä sateella...odottakaa vaan kun leikkurit leikkaa niin se sähköautot myydään kiiren vilkkaa pois kun saa muutaman tonnin josta itse maksoi 40.000
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kasko on vapaaehtoinen vakuutus ja on Teslassa saman hintainen kuin oli edellisessä mersussanikin.
Sähköautoa voi hinata ja se jopa lataa akkuja hinatessa.
Renkaat maksaa aivan saman verran.
Arvonalenema on saman verran, sehän on jo oikein tutkittu.
Et varmasti näe montaa työtöntä, joka pystyy sähköauton pitämään, koska niillä ei ole sähköautoa koskaan ollutkaan.kallis vakuutus..
- AnonyymiUUSI
Kaverilla on auto jota oli fiksaillut ja nähnyt kovasti vaivaa sen eteen ja maksoi se 4000 euroa kun sen hankki. Sitten oli nuuka ja jätti ottamatta kaskon ja ajoi vieraalla paikkakunnalla kolmion takaa toisen eteen ja auto siihen kuntoon ettei siitä saanut järkevillä kustannuksilla ajokuntoista ja meni siis romikseen. Sitten kaverin piti ostaa uusi auto ihan omista rahoista, eli aika kalliiksi tuli.
- AnonyymiUUSI
Sellainen kasko, joka maksaisi koko 4000 euroa autosta olisi maksanut pitkällä tähtäimellä paljon enemmän kuin tuo korvaus olisi ollut. Lähes kaikissa kaskoissa on omavastuuosuus ja mitä halvempi kasko on niin sitä korkeampi omavastuu on. Riisutuissa kaskoissa on lisäksi todella paljon tilanteita, joissa ei makseta mitään korvausta. Tässäkin tilanteessa olisi ollut mahdollista, että vakuutus ei olisi maksanut mitään.
"Sitten kaverin piti ostaa uusi auto ihan omista rahoista, eli aika kalliiksi tuli."
Lähes aina uuden auton ostaminen omista rahoista on halvempaa kuin kaskon maksaminen.
- AnonyymiUUSI
Ehkä epävarman lähestyä sähköautoilua leasingin kautta ja hankkia kokemusta sen käytöstä ja millainen kannattaa mahdollisesti hankkia, ei mitenkään tyhmä ajatus?
- AnonyymiUUSI
En usko et 100 000 sähköautolla ajava voi olla ihan persaukinen.
Vaikka kai se voi olla mahdollista.- AnonyymiUUSI
ei vielä vaan kohta on..
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä474414Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet1143542Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m391845- 1061773
Nainen, vaikka kaikki on
ohi eikä koskaan alkanutkaan, niin tekisi silti mieli jakaa tämä trippi kanssasi, kertoa mitä kappaleita kuuntelin jne.131607Onko Marilyn Monroe mielestäsi maailman kaunein nainen kautta aikojen?
Marilyn Monroe sai sekaisin naisten ja miesten päät kurvikkailla muodoillaan ja keimailevalla asenteellaan. Monroe onkin1201511HH En uskalla enää ottaa sinuun yhteyttä
Enkä tiedä miltä sinusta tuntuu nyt. Itsellä tosi tyhjä olo, harmittaa kun kaikki levällään. Toivottavasti sulla kaikki81274- 781226
- 1091096
- 521051