Jouluna 2024 ei kaupoissa ollut paljon sukulaatirasioita. Toisaalta myös roskapöntöt ovat olleet lahjapaperittomia. Eikä kaupoissa ole ollut paljon kinkkuja tai tipetipe musiikkia. Mihin perinteinen joulu on jäänyt, onko tajuttu panostaa luxukseen? Miten käy köyhien, kun joulunjälkeistä lihasesonkia kaupoissa ei enää ole?
Luxus ei monesti tule köyhäinkiertoon kuin sattumalta kirpputorien kautta, eikä tämä tarkoita mitään kippoja ja kuppeja, koska niistä harvemmin on mitään hyötyä ja ne ovat rumia. Premiuminkin tuleminen kiertoon kestää. Regulaari on nykyään lähentynyt sekundaa ja kiertoaikaa sillä tuskin on kuin sellaisissa naisten vaatteissa, joista he eivät oikkujensa tähden pidä ja ne ovat uusia. Sekundan hajotessa jo muutama hetki ennen ostamista.
Joulun jälkeinen lihasesonki
7
140
Vastaukset
- Anonyymi
"Toisaalta myös roskapöntöt ovat olleet lahjapaperittomia. "
Parempaa tonkimisonnea ensi jouluna.- Anonyymi
Kinkkuja on -50%, mutta ne pitäisi paistaa, eikä se ole nyt mahdollista.
- Anonyymi
Lahjapaperit onkin kätketty ovelasti sinne sekajätteeseen, niin ne ei ole näkyvissä.
- Anonyymi
Nyt vasta alkaa sesonki, kun kaupoissa on lukuisissa tuotteissa se -50 %.
Nyt kulutusjuhla ryöstäytyy valloilleen.- Anonyymi
Joinain vuosina on ollut enemmän joulun materiaalia. Tänään ymmärsin, että on kaikki joulun paperit ja erilaiset rikkaiden joulunimiset tuotteet, joita köyhä ei ehkä ole koskaan havainnutkaan. Kinkku on kunkku se on terveellinen ja siitä riittää monesti viikoksi. Jos joku pakastaa, niin kahden hinnalla saisi neljä kinkkua, tällöin ollaan jo lähes kuukausi terveellisessä ruoassa käsiksi.
- Anonyymi
Kyllä meidän kaupoissa on ollut suklaata ja vaikka mitä yllin kyllin, mutta sinne ne on jäneet, kun kellään ei ole ollut tänä vuonna ostella joululahjoja, kun Orpo on vienyt kansalaisten rahat itselleen. Suklaata on vieläkin kaupoissa monta lavallista, niin on kallista ettei kukaan järkeväsitä osta. Hyvä niin. Mekin tyydyille halvempaan suklaaseen ja lahjat ostettiin pitkin vuotta.
Suklaata on kaupat pullollaan, jos suklaalevy maksaa 5,90 e ja rasia 6 e, niin HULLU SE ON JOKA OSTAA.- Anonyymi
Huomasin joulun suklaaosaston, merkit olivat hieman erikoisia, ehkä hyviäkin. Mutta sellaisia perusköyhiskohvehtirasioita ei nyt ollut. Toisaalta sokuri säilyy. Joten voi olla, että alekin tulee ennen juhannusta. Olisi mukavaa, jos olisi marmeladikonvehti ja sitten piparkakun makuinen konvehti. Jonkin verran jouluolutta, hunajamarmeladia ja jouluntorttu olisi mukava olla, joita myöskään ei ole näkynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2021174Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍128891Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77755