Hybridit pahimpia

Anonyymi-ap

Niissä akku hajoaa usein jo alle 150 000km ja vaihto maksaa saman kuin monissa täyssähköautossa. Vaikka viallisia jo takuuaikana, kuittaavat vaan viat pois. Kaiki sähköautot arvottomia kun takuu loppuu.

"EV Clinic kertoo muun muassa ladattavasta BMW X5:stä, joka oli hajonnut ajokelvottomaksi juurikin 150 000 kilometrin kohdalla.

Vianetsinnässä autosta löytyi useita ongelmia, jotka kaikki paikantuivat akkuun. Kun ajoakku lopulta irrotettiin, selvisi, että tuhon kohteena oli useita kennoja. Korjaustyön hinta-arvio merkkikorjaamolla oli Kroatian tuntityöhinnoilla noin 11 000 euroa.

Halvemmalla ns. villillä autosähkökorjaamolla työtä ei voinut tehdä, sillä BMW esti korjaamisen ohjelmallisesti.

Blogissa luetellaan myös muita enemmän ja vähemmän vastaavia totaalituhoja, joiden korjaushinnat hipoivat pilviä: Mercedes-Benz W205, Volkswagen GTE, Porsche Panamera, Kia Optima ja Toyota Prius PHEV.

Yhteistä tapauksille on reilusti alle 200 000 kilometrin ajomäärä ja pitkälti toiselle kymmenelletuhannelle nouseva korjauskustannus.

EV Clinicin mukaan ei ole lainkaan tavatonta, että lataushybridien akkuviat oireilevat takuun ollessa vielä voimassa, mutta ne kuitataan yksinkertaisesti nollaamalla vikamuisti.

Sen jälkeen kenno-ongelmat saavat kehittyä rauhassa ja varsinainen laukeaminen asiakkaan silmille tapahtuu, kun takuu ei ole enää voimassa."
https://www.is.fi/autot/art-2000010909812.html

Tuollaisia romuja tuodaan käytettynä Saksasta ja Ruotsista, en ostaisi ikinä, uudet liian kalliita ostaa ja vanhat liian kalliita korjata.

21

368

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Edes halvat sähköautot eivät ole edullisia käyttää, kulut yhtä paljon kuin luksus mersussa, etenkin arvon alenemisen takia, myös renkaita kuluu paljon ja suurin osa hinauksista renkaiden hajoamisen takia.
      https://www.is.fi/autot/art-2000010905149.html

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      vaikeita korjattavia... pitää olla hyvä tieto ja ammattitaito et pystyy korjaamaan näitä...kaverin auto oli 2kk korjattavana kun asentaja oli lomilla ja vastaavaa ammttitaioista korjaajaa ei löytynyt,,näitä ei enää pärjäsen korjaamot korjaile...eikö ole edes laitteita joilla pääsee merkkikorjaamon dataan

      • Anonyymi

        Kaikkeen pitää olla hyvä ammattitaito.
        Kyllä niitä korjaajia löytyy jos kykenee maksamaan. Jos ilmaiseksi pitää saada niin ... no kukapa oikea ammattilainen ilmaiseksi tekisi.

        Sähköisen voimalinjan korjaajia tulee kuitenkin jatkuvasti lisää ja uusia pieniä pajoja mitkä pystyy akkuja ja sähkömoottoreita korjailemaan.

        Jotenkin itse en ole koskaan mieltänyt sähköä ja elektroniikkaa vaikeaksi. Ehkä se on vaikeaa vain niille jotka ei osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkeen pitää olla hyvä ammattitaito.
        Kyllä niitä korjaajia löytyy jos kykenee maksamaan. Jos ilmaiseksi pitää saada niin ... no kukapa oikea ammattilainen ilmaiseksi tekisi.

        Sähköisen voimalinjan korjaajia tulee kuitenkin jatkuvasti lisää ja uusia pieniä pajoja mitkä pystyy akkuja ja sähkömoottoreita korjailemaan.

        Jotenkin itse en ole koskaan mieltänyt sähköä ja elektroniikkaa vaikeaksi. Ehkä se on vaikeaa vain niille jotka ei osaa.

        äö ei riitä kaikilla korjaajilla..siin' syy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        äö ei riitä kaikilla korjaajilla..siin' syy

        Tai ovat laiskoja ja ahneita.


    • Anonyymi

      Tesla räjähti, kuski kuoli. On ne kamalia vehkeitä.

      "ksi ihminen kuoli ja seitsemän loukkaantui auton räjähdettyä Donald Trumpin omistaman hotellin edustalla keskiviikkona. Viranomaisten mukaan Tesla Cybertruck -sähköauto syttyi toistaiseksi tuntemattomasta syystä tuleen ja räjähti Trump International -hotellin etuovilla Las Vegasissa. Uutistoimisto

      Räjähdyksessä kuoli autossa sisällä ollut henkilö. Loukkaantuneet saivat lieviä vammoja, ja heidät toimitettiin sairaalahoitoon."
      https://yle.fi/a/74-20134404

      • Anonyymi

        Auto nyt sattui vaan olemaan räjähteitä täynnä. Toyota ei tietenkään olisi räjähtänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto nyt sattui vaan olemaan räjähteitä täynnä. Toyota ei tietenkään olisi räjähtänyt.

        Mutta ennemin ne räjäyttää tuollaisen missä akku aiheuttaa isot tuhot ja pelkkä törmäily jalankulkijoille kun ajaa väkijoukkoon. Kestää paremmin törmäilyn autoihinkin ja pienemmät luodit, ihme kun ei ole vielä enemmän käytetty, mutta nyt ottavat varmaan mallia ja vuokraavat.

        Nuohan ovat erittäin vaarallisia normaalistikin tulipaloissa kun ei saa edes ovia auki kun virrat poikki.


    • Anonyymi

      Niin tässä saa syyttävä sormi osoittaa hölmöä käyttäjää. Ei hybridi auton idea ole ajaa kokoajan akulla, sitä varten on sähköauto.

      Hybridin idea on avustaa polttomoottoria ja siten keventää kulutusta. Monessa hybridissä voikin näin tehdä kun laittaa oikeat asetukset päälle. Moni omistaja onkin liian laiska ottaakseen asiasta selvää.

      Ja kolmas ongelma on liisajat. Heitä ei kiinnosta akun kunto. 3v maksimissaan auto itsellä, niin ongelma on seuraavalla omistajalla. Surutta ladataan 0% ja 100% väliä. Koska ajaminen halvempaa pelkällä sähköllä.

      • Anonyymi

        Säästääkseen rahaa ja luontoa pitäisi akulla ajaa mahdollisimman paljon. Jos on paljon lyhyttä kaupunkiajoa ja voi ladata kotona nin tietysti käyttää akkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästääkseen rahaa ja luontoa pitäisi akulla ajaa mahdollisimman paljon. Jos on paljon lyhyttä kaupunkiajoa ja voi ladata kotona nin tietysti käyttää akkua.

        Jos ajaa vain ne kaupunkiajot niin plugari on mainio kapistus ja kestää pitkään.

        Plugarin jälkeen vaihdan kyllä sähköautoon. Polttista ei enää tule.
        Vielä ei oikein vaan ole sopivaa mallia markkinoilla mutta niitähän tulee joka kuukausi lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ajaa vain ne kaupunkiajot niin plugari on mainio kapistus ja kestää pitkään.

        Plugarin jälkeen vaihdan kyllä sähköautoon. Polttista ei enää tule.
        Vielä ei oikein vaan ole sopivaa mallia markkinoilla mutta niitähän tulee joka kuukausi lisää.

        Niinhän tuyossa kerrottiin ettei kestä kun pieni akku ja ladataan usein, ei ne isollakaan akulla tosin kauaa takuuajan jälkeen kestä.


    • Anonyymi

      Missä akku, siellä ongelma.

      • Anonyymi

        Esim. kaikki Toyotat.


      • Anonyymi

        Kaikissa autoissa on akku. Onko kaikki autot ongelmia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa autoissa on akku. Onko kaikki autot ongelmia?

        Mitä ismopi akku, sitä isompi ja kalliimpi ongelma!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ismopi akku, sitä isompi ja kalliimpi ongelma!

        Päinvastoin. Jos plugariss aon rangea vähintään 60km niin sen akku kuluu paljon vähemmän kuin 40km range-mallin akku.

        Ongelmahan ei kuitenkaan ole sinun joten miksi kannat asiasta huolta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin. Jos plugariss aon rangea vähintään 60km niin sen akku kuluu paljon vähemmän kuin 40km range-mallin akku.

        Ongelmahan ei kuitenkaan ole sinun joten miksi kannat asiasta huolta?

        Lystikkäitä nuo auton valmistajien lupaukset. Outlanderin piti kulkea 30 km,
        mutta kesällä se meni 20 km ja talvella vaan 15 km, minkä jälkeen 2,5 bensakone
        jysähti käyntiin ja kulutti ryyppy päällä sähkön tuomat säästöt pois.
        Kyllä hybridien pitää kyetä siihen 60-80 km:n matkoihin , jotta voisin sen hankkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lystikkäitä nuo auton valmistajien lupaukset. Outlanderin piti kulkea 30 km,
        mutta kesällä se meni 20 km ja talvella vaan 15 km, minkä jälkeen 2,5 bensakone
        jysähti käyntiin ja kulutti ryyppy päällä sähkön tuomat säästöt pois.
        Kyllä hybridien pitää kyetä siihen 60-80 km:n matkoihin , jotta voisin sen hankkia.

        Lopeta itkeminen, ole mies ja osta sellainen plugari mikä kykeen +60km rangeen. Kyllä niitäkin kaupasta saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin. Jos plugariss aon rangea vähintään 60km niin sen akku kuluu paljon vähemmän kuin 40km range-mallin akku.

        Ongelmahan ei kuitenkaan ole sinun joten miksi kannat asiasta huolta?

        Mitä isompi akku, sitä kalliimpi vaihtaa, korjatahan nitä ei kannatakaan. Takuuhuollossa kuittavat vaan vikailmoitukset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7780
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5587
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4851
    4. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4773
    5. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      75
      3554
    6. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2818
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      60
      2521
    8. Olet oikeasti ollut

      Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2448
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

      Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2392
    10. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2274
    Aihe