Mitä teen. En enää jaksaisi kuunnella ystävääni, joka ei muuta tee kuin ylistää itseään, elämäänsä, lastaan autoaan, sohvaansa, mitä vaan ikänään pystyykään. Hän ei kykene keskustelemaan aidosti ja tunneherkästi, vaan on heti kovat piipussa. Koen etten pysty olemaan aidossa vuorovaikutuksessa hänen kanssaan.
Hän on kaikkien alojen erityisasiantuntija ja paasaa itseään kuin muita opettaen.
Hänen lapsensa on niin täydellinen kun hän on ollut niin hyvä kasvattaja. Jokainen elämänvaihe mitä on kokenut on ollut juuri hänelle sopiva ja kaikki on erinomaisesti, vaikkei olisikaan. En muista, että hän olisi aina ollut näin rasittava. Mietinkin, onko hänen itsetuntonsa laskenut kun lapsensa muutti pois kotoa, vaikka tämä oli hänen sanojensa mukaan niin helpotus, paras hetki elämässä. Tässäkään elämänvaiheessa hän ei nähnyt mitään ikävää, onhan niin kova luu.
Hän on eronnut useasti, useimmiten hänestä itsestään riippuvista syistä. Tätä hän ei tietenkään ole itse kertonut, vaan olen kuullut sen yhteisiltä ystäviltä. Nyt kun mietin mitä kumppaninsa ovat joutuneet kokemaan, en ihmettele yhtään.
Koen etten pysty enää jatkamaan tätä ystävyyttä tai ymmärtämään käytöstään, mikä tuntuu nyt vanhemmiten vain pahenevan. Toisaalta, tuntuu ikävältä jättää häntä, kun uskon ettei kukaan muukaan jaksa hänen vierellään. Ainut onni on se, ettei hän itsekään halua tavata usein, kerää varmasti aina voimia seuraavaan esiintymiseen.
Jos uskaltaisin, kehottaisin häntä käymään juttelemassa jonkun ammattiauttajan pakeilla. Luulen että se olisi ainoa reitti ulos tuosta kierteestä itsensä ympäri.
Mitä te tekisitte?
Itseään pönkittävä ystävä
3
199
Vastaukset
- Anonyymi
Ystäväsi on todennäköisesti masentunut ja onneton. Ja taistelee sitä vastaan yltiöpositiivisuudella. On ehkä henkisen parisuhdeväkivallan uhri. Ja yrittää miettiä hyviä asioita joita hänellä on ja lisätä positiivista näkökulmaa. Mutta varsinkin jos ystävä eli sinä olet kateellisuuteen taipuvainen niin varmasti ärsyttää. Uskoisin että ystäväsi yrittää vakuuttaa lähinnä itsensä että haluaa elää sitä elämää jota elää.
- Anonyymi
Varsinkin tuo toistuvat erot tukee teoriaani että ystäväsi yrittää lähinnä vakuuttaa itsensä.
- Anonyymi
"Jos uskaltaisin, kehottaisin häntä käymään juttelemassa jonkun ammattiauttajan pakeilla. Luulen että se olisi ainoa reitti ulos tuosta kierteestä itsensä ympäri."
Minun mielestäni tätä voi kokeilla. Varmaan jostakin löytyy esimerkkejä vaikkapa julkisuuden henkilöistä, jotka ovat käyttäneet näitä palveluja hyväkseen. Hänen olisi hyvä jonkun vaitiolovelvollisen ammattihenkilön kanssa jutella.
Jos et itse saa näistä puhutuksi, niin lähetä vaikka joku netistä tulostamasi tietopläjäys tai esite ystäväsi osoitteeseen anonyymisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192695Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701111Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2141098- 401015
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38941- 5928
- 36906
- 47904
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123873Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36827