Range tippuu hurjalla tahdilla ja vilkuilu mittaristoon kiihtyy moottoritiellä. Nyt alkaa vihdoin selvitä totuus sähköautosta=ei sovi suomeen.
Tänään ei sähköautolla pääse edes 200km, on se mukavaa varmasti
27
347
Vastaukset
- Anonyymi
Joo, ei ne sovi kaikille
toistaiseksi - Anonyymi
Millä autolla ei pääse? Toyotan ongelmat vain jatkuu.
Kyllä autoilla pääsee kokeile BMW i5 ai niin köyhä ei saa edes koeajoon.- Anonyymi
Seuraan huvittuneena näitä polttiskuskien kommentteja.
Ihan hyvin riitti virtaa Jns-Kuortti välille. Olis päässy vielä yli sata km, mutta kun tuli nälkä niin laitettiin auto pikalaturiin ja otetaan noutopöydästä pöperöä pötsiin. Kun on syöty, niin lähdetään Kirkkonummelle, eikä latailla enää välillä.
Toinen talvi on menossa tällä KIAlla, enkä koe, että sähköautoilu olisi millään tavalla ongelmallista. Lataukset tapahtuu pääasiassa kotona ja auto on aina lähtövalmis.
Toki pitkillä matkoilla joutuu lataamaan n. 300-500 kilometrin välein, ulkolämpötilasta riippuen, mutta eihän normaalisti autolla muutenkaan ajeta juuri tuota pidempiä vetoja kerrallaan.
- Anonyymi
Saattaapa olla ettei niillä vanhimmilla Leafeilla pääse, mutta 400 km pääsee ihan varmasti näillä nykyisillä paremmilla ja kuka nyt tuollaisia määriä ajaa kuin kerran pari vuodessa jos silloinkaan?
- Anonyymi
nykyisillä paremmilla = eli 100000€ s-autoilla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
nykyisillä paremmilla = eli 100000€ s-autoilla
Olisikohan kyseinen hintaluokka nyt kuitenkin 35-50 t€. Eli samaa luokkaa kuin uudet polttikset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisikohan kyseinen hintaluokka nyt kuitenkin 35-50 t€. Eli samaa luokkaa kuin uudet polttikset.
Ja käytettynä saa näitä "nykyisiä parempia" täyssähköautoja 20-30 t€ hintaluokassa. Ei paha duunarille.
- Anonyymi
Onneksi motareille tuli 100 km/h talvirajoitus, niin sähkispoikien ei tarvitse hidastaa liikennettä kuin rekoilta.
- Anonyymi
Jos joskus pääset pois sieltä peräkammarista, niin voit huomata että moottoritiellä on kaksi kaistaa suuntaansa. Ei siellä tarvitse kenenkään perässä ajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joskus pääset pois sieltä peräkammarista, niin voit huomata että moottoritiellä on kaksi kaistaa suuntaansa. Ei siellä tarvitse kenenkään perässä ajaa.
Polttikset ajaa vasemmalla, sähkikset ja rekat oikealla.
- Anonyymi
Meillä on käytössä vain 50 kWh akkukapasiteettia ja eilen tuli ajettua mökiltä pysähtymättä sillä sen 250 km. Tässä kohtaa nälkä yllätti ja kävimme Matkakeitaassa syömässä ja samalla tuli ladattua lisää pikalaturilla samaiset 250 km reilulla kymmenellä eurolla. Sama suoritus tuli tehtyä aiemmin polttomoottorisellakin, tosin tankkaus maksoi huomattavasti enemmän.
Ei kaikkien perse kestä 1 000 kilometriä yhdellä kertaa istumista, enkä halua juoda termarista kahvia saati syödä eväitä autossa, niin mielestäni sähköauto toimii talvella erinomaisesti käyttöautona. Tai ainakin meillä.- Anonyymi
Ja missähän autossa on niin hyvä akun lämmönhallinta että -10 asteessa menee 250 km noin rupusella akulla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja missähän autossa on niin hyvä akun lämmönhallinta että -10 asteessa menee 250 km noin rupusella akulla?
Tyypillinen pienempi pirssi ja normaalit lukemat. Kyllä 50 kilolla pitää mennä 250 kilsaa helposti, noin pienellä pakkasella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja missähän autossa on niin hyvä akun lämmönhallinta että -10 asteessa menee 250 km noin rupusella akulla?
Esim. Tesla 3:ssa.
- Anonyymi
Ei se matka vielä nälkää tee mutta 4 tuntia jo tekee.
- Anonyymi
Väärä tieto. 310km. 40% jäljellä. Hyvin sopii.
- Anonyymi
Range näyttäisi olevan isohkolla akulla ja pienillä pakkasilla olevan lähempänä 400 km. Lähtiessä kulutus näyttää alkuun korkealta, mutta kun matka edistyy keskimääräinen kulutus tulee yllättävän paljon alas uudehkossa sähköautossa. Lienee energiatehokkaan tekniikan asioita. Jos lämmittää auton ennen liikkeellelähtöä kun se on vielä kotilatausasemassa akku on täynnä, auto lämmin ja lasit sulina.
- Anonyymi
310 ja40% jäljellä no narrasin hiukan, tai no en, pidin 15 minuutin kahvitauon ja pistin 150 kw laturiin. Siksi aikaa.n15 kwh oli ladannut 15-20 72 kwh akku. Olen huomannut lähinnä viime talvena, että aamun ensi lämmitys on tärkein. Lämmittämättömän kulutus on alkukilometreillä tuplat. Trippiin tulee 15 kantamasta 30. Tasaantuu sitten, kun lämmittää hytin ja akkua. Siksi pistän aina 11 tai 22 kw tai pika laturiin kovemmilla pakkasilla, lämmityksen vuoksi, taukojen ajaksi. Mukava lähteä esim. lounaalta lämpimällä autolla. Talvikulutus keskimäärin normaalilla ajolla ilman pihistelyä 25 kwhn alle. Mielellään työkaverit tulevat kyytiin lounaalle, se auto kun on paluumatkalla lämmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
310 ja40% jäljellä no narrasin hiukan, tai no en, pidin 15 minuutin kahvitauon ja pistin 150 kw laturiin. Siksi aikaa.n15 kwh oli ladannut 15-20 72 kwh akku. Olen huomannut lähinnä viime talvena, että aamun ensi lämmitys on tärkein. Lämmittämättömän kulutus on alkukilometreillä tuplat. Trippiin tulee 15 kantamasta 30. Tasaantuu sitten, kun lämmittää hytin ja akkua. Siksi pistän aina 11 tai 22 kw tai pika laturiin kovemmilla pakkasilla, lämmityksen vuoksi, taukojen ajaksi. Mukava lähteä esim. lounaalta lämpimällä autolla. Talvikulutus keskimäärin normaalilla ajolla ilman pihistelyä 25 kwhn alle. Mielellään työkaverit tulevat kyytiin lounaalle, se auto kun on paluumatkalla lämmin.
Kyllä selkeästi alle 25kWh kulutuksella pääsee pikkupakkasilla kun ajaa normaalia ajoa. Pakkasilla tulee käytettyä esilämmitystä melkein lähdössä kuin lähdössä etäohjattuna auton sovelluksella. Alkaa tottua melkein jo liian hyvään kun auto on aina lämmin. Vaikka auto ei olisi laturissa niin normaalissa arkiajossa esilämmitys kuluttaa lopulta melko vähän isosta akusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
310 ja40% jäljellä no narrasin hiukan, tai no en, pidin 15 minuutin kahvitauon ja pistin 150 kw laturiin. Siksi aikaa.n15 kwh oli ladannut 15-20 72 kwh akku. Olen huomannut lähinnä viime talvena, että aamun ensi lämmitys on tärkein. Lämmittämättömän kulutus on alkukilometreillä tuplat. Trippiin tulee 15 kantamasta 30. Tasaantuu sitten, kun lämmittää hytin ja akkua. Siksi pistän aina 11 tai 22 kw tai pika laturiin kovemmilla pakkasilla, lämmityksen vuoksi, taukojen ajaksi. Mukava lähteä esim. lounaalta lämpimällä autolla. Talvikulutus keskimäärin normaalilla ajolla ilman pihistelyä 25 kwhn alle. Mielellään työkaverit tulevat kyytiin lounaalle, se auto kun on paluumatkalla lämmin.
Jo on herkkähipiäisiä työkavereita, jos eivät kestä parin minuutin ajan vähän kylmempää autoa.
Miksi siellä kahvilla pitää notkua 15 min ajan?
- Anonyymi
Ei tulisi mieleenkään ostaa autoa, jonka kantama on alle 1.000 km.
Kyllä viime talvi osoitti hyvin, ettei sähköauto sovi Suomeen. Hyytyivät tien poskeen ja matkat kestivät todella kauan.- Anonyymi
Tottakai pitää olla sellainen jolla pääsee vähintään 1000 kilsaa. Tuolla minun Hundaillani on päässyt jo 78000 kilsaa, eikä vielä ole loppua näkyvissä. Sähköpyörällänikin olen ajanut jo 5400 kilsaa, joten aika hyvä fillari, luulisin.
Mutta asiaan. Eipä taida löytyä bensavehkeistäkään montaa sellaista, jolla ajaa 1000 kilsaa tankillisella. Ei siihen pystynyt Mondeo, ei Mazda 6, eikä Volvo. Mazda oli ainoa jonka tietokone koskaan edes lupasi tankkauksen jälkeen yli tuhat kilsaa, mutta todellisuus jäi sinnä 7-800 välille.
Dieselin ottaisin, jos ilman saisin. Myisin pois ja ostaisin auton, koska ei ole tarvetta traktorille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai pitää olla sellainen jolla pääsee vähintään 1000 kilsaa. Tuolla minun Hundaillani on päässyt jo 78000 kilsaa, eikä vielä ole loppua näkyvissä. Sähköpyörällänikin olen ajanut jo 5400 kilsaa, joten aika hyvä fillari, luulisin.
Mutta asiaan. Eipä taida löytyä bensavehkeistäkään montaa sellaista, jolla ajaa 1000 kilsaa tankillisella. Ei siihen pystynyt Mondeo, ei Mazda 6, eikä Volvo. Mazda oli ainoa jonka tietokone koskaan edes lupasi tankkauksen jälkeen yli tuhat kilsaa, mutta todellisuus jäi sinnä 7-800 välille.
Dieselin ottaisin, jos ilman saisin. Myisin pois ja ostaisin auton, koska ei ole tarvetta traktorille.Dieselhän on henkilöautoissa paras. Ei tarvitse ostaa traktoria, ei niitä edes myydä autokaupoissa.
Sähköauto on painavana verrattavissa traktoriin. Esim. Hyundai Ioniq 5, joka jäi TM:n talvitestissä henkilöautoissa viimeiseksi. Suuren painon takia ajo-ominaisuudet olivat kurjat. Mikä pistää ihmisen yleensä ostamaan kurjan itämerkin.
- Anonyymi
Höpöhöpö! Eilenkin ajoin yli 200km ja akkuun jäi varausta yli 30%.
- Anonyymi
Sähköauton osto on sama kuin ostaisi lumiukon keväällä.
- Anonyymi
Lapisa - 37 c siel alkaa varpaat jäätyy lattiaan jo lasit umpijääsä menkää testaa kun
non PAKKASIIN APINAT - Anonyymi
Hinaajan kommentti. Tänään tähän mennessä 10 keikkaa. 2 vanhaa volkkaria, 8 sähköautoa. pakkasta 18 astetta, normi päivä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 487946
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/1055844Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka593869Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu913839- 983579
- 553223
Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod753202Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint342578IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!
"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk2232353- 521708