APU-lehti: Tästä syystä vetyautot eivät koskaan lyöneet itseään läpi. Lue karu totuus.

Anonyymi-ap

28

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikähän joku Apu-lehden maallikkotoimittaja on kirjoittamaan akkuteknologiasta, mistä ei ymmärrä hölkäsen pöläystä? Millähän tavalla akkutekniikka on kehittynyt valtavasti, niin kuin kirjoittaja artikkelissaan hehkuttaa? Teslassa on edelleen samoja kennoja mitä sai 90-luvulla kaupan hyllystä, ehkä ne on opittu pakkaamaan vähän tiheämmin ja onnistuttu parantamaan kennostojen jäähdytystä sekä koodaamaan parempaa softaa hallinnoimaan koko roskaa, mutta siihen se jää!

      • Anonyymi

        Kannattaa lukea artikkeli huolella ja ymmärtää lukemaansa.
        Suora lainaus tekstistä: "– Syyt ovat teknisiä ja taloudellisia, lisäksi kilpailutilanne on vaikuttanut tähän. Monia polttokennoauton teknisiä kysymyksiä ei ymmärretty kunnolla vielä vuonna 2010. Nyt ne kaikki ongelmat on ratkaistu. Silti vain Toyota ja Hyundai ovat pystyneet tuottamaan parhaimmillaan noin 10 000 polttokennohenkilöautoa vuodessa, mikä on ajoneuvoteollisuudessa lähinnä sarjatuotannon pilottimäärä. Koskaan ei ole päästy isoon sarjatuotantoon, sanoo VTT:n johtava tutkija Jari Ihonen."
        Siis VTT:n johtavan tutkijan lausunto!!!!!!
        Raskasliikenne saattaa joskus tulevaisuudessa kulkea vedyllä, mutta sekin näyttää epätodennäköiseltä ja sähkörekat lisääntyvät.


      • Anonyymi

        "Teslassa on edelleen samoja kennoja mitä sai 90-luvulla kaupan hyllystä"

        Tuo ei pidä paikkaansa missään muodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa lukea artikkeli huolella ja ymmärtää lukemaansa.
        Suora lainaus tekstistä: "– Syyt ovat teknisiä ja taloudellisia, lisäksi kilpailutilanne on vaikuttanut tähän. Monia polttokennoauton teknisiä kysymyksiä ei ymmärretty kunnolla vielä vuonna 2010. Nyt ne kaikki ongelmat on ratkaistu. Silti vain Toyota ja Hyundai ovat pystyneet tuottamaan parhaimmillaan noin 10 000 polttokennohenkilöautoa vuodessa, mikä on ajoneuvoteollisuudessa lähinnä sarjatuotannon pilottimäärä. Koskaan ei ole päästy isoon sarjatuotantoon, sanoo VTT:n johtava tutkija Jari Ihonen."
        Siis VTT:n johtavan tutkijan lausunto!!!!!!
        Raskasliikenne saattaa joskus tulevaisuudessa kulkea vedyllä, mutta sekin näyttää epätodennäköiseltä ja sähkörekat lisääntyvät.

        Miksi aloittaja käyttää sanaa "vetypelleily"? Vety on varsin potentiaalinen energian varastoinnin muoto. Vety tuli energiamarkkinoille jäädäkseen.
        Kannattaisi perehtyä asioihin useammalta laajemmin. Saattaisi samalla laajeta käsitys todellisuudesta.
        No, onhan se niinkin, että ei tarvitse paljon tietoa saadakseen aikaan fiksun vaikutelman. Mitäs siitä jos se onkin rakennettu tyhjän päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi aloittaja käyttää sanaa "vetypelleily"? Vety on varsin potentiaalinen energian varastoinnin muoto. Vety tuli energiamarkkinoille jäädäkseen.
        Kannattaisi perehtyä asioihin useammalta laajemmin. Saattaisi samalla laajeta käsitys todellisuudesta.
        No, onhan se niinkin, että ei tarvitse paljon tietoa saadakseen aikaan fiksun vaikutelman. Mitäs siitä jos se onkin rakennettu tyhjän päälle.

        Vety on teräs- ja kemianteollisuuden raaka-aine, eikä todennäköisesti koskaan tule juuri muuta olemaan.

        Liikennekäytössä vety on melko hyödytön. Akut ovat paljon parempi ratkaisu, vetya vastaava tai parempi toimintamatka ja vaivaton käyttää. Lentokoneissa voidaan käyttää biopolttoaineita.

        "Akkuna" huono, koska vain kolmannes energiasta saadaan takaisin. Pumppuvoimalaitos on paljon järkevämpi. Lyhyempiin tarpeisiin natriumakut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Teslassa on edelleen samoja kennoja mitä sai 90-luvulla kaupan hyllystä"

        Tuo ei pidä paikkaansa missään muodossa.

        Aijaa? Plaid käyttää 18650 kennoja mikä on ysäriajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijaa? Plaid käyttää 18650 kennoja mikä on ysäriajalta.

        Muoto voi olla sama, mutta sisukset eivät.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Korjaus Avun artikkeliin. Kylmyys romahduttaa vetypolttokennon toiminnan talvella. Kanadassa tehdyissä kokeissa ajomatkaka romahti vetyautoilla.

      Kalifornian talvessa vaikutusta ei havaittu...

      • Anonyymi

        Aika paha, kun esim. Mirailla pääsee kesälläkin vain 450 km, eikä sitä voi ladata kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paha, kun esim. Mirailla pääsee kesälläkin vain 450 km, eikä sitä voi ladata kotona.

        Juuri luin Miraikokemuksista. Monet pääsevät tankillisella vain noin 320 km (200 mailia). Parhaimmillaankin n. 480 km (300 mailia).


    • Anonyymi

      Vedyssä saattaisi, huom. saattaisi, olla itua jos ilmaista vihreää sähköä vedyn valmistamiseen olisi rajattomasti saatavilla.

      • Anonyymi

        Käytännössä henkilöautoihin ei saa riittävän suuria vetytankkeja. Toimintamatka jää tyngäksi.

        Kaikkein naurettavimpia ovat vetypolttomoottorihenkilöautot. Niillä ei pääse edes 200 km täydellä tankilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä henkilöautoihin ei saa riittävän suuria vetytankkeja. Toimintamatka jää tyngäksi.

        Kaikkein naurettavimpia ovat vetypolttomoottorihenkilöautot. Niillä ei pääse edes 200 km täydellä tankilla.

        Tämä on todistettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä henkilöautoihin ei saa riittävän suuria vetytankkeja. Toimintamatka jää tyngäksi.

        Kaikkein naurettavimpia ovat vetypolttomoottorihenkilöautot. Niillä ei pääse edes 200 km täydellä tankilla.

        Hys. Menee hyvät yhteiskunnan rahojen nyysimissuunnitelmat pilalle!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Poliittinen lobbaus vetyautojen puolesta on ollut tolkutonta. Tekniseltä kannalta kun vedyllä ei ole melkein mitään meriittejä.


    • Anonyymi

      Ihanaa! Eiku perkule, tässähän olikin totuus. 😬

    • Anonyymi

      ” Vety on teräs- ja kemianteollisuuden raaka-aine, eikä todennäköisesti koskaan tule juuri muuta olemaan.

      Liikennekäytössä vety on melko hyödytön. Akut ovat paljon parempi ratkaisu, vetya vastaava tai parempi toimintamatka ja vaivaton käyttää. Lentokoneissa voidaan käyttää biopolttoaineita.

      "Akkuna" huono, koska vain kolmannes energiasta saadaan takaisin. Pumppuvoimalaitos on paljon järkevämpi. Lyhyempiin tarpeisiin natriumakut.”

      💯

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eipä tuo näyttänyt mitenkään erityisen hankalalta? Monet LFP:t ovat paljon hankalampia, varsinkin sen tiedon suhteen, paljonko varausta on jäljellä vs jännite.


    • Anonyymi

      Kyllä yksi Suomi24:n vetyhullu kääntää tämän maailman takaisin huonoksi todetuksi vetyyn.

    • Anonyymi

      Vety kuuluu nakkikioskille ja sillä sipuli.

    • Anonyymi

      Mitä aloittaja oikein tarkoittaa? Ei tuosta lapsellisesta kirjoituksesta saa yhtään mitään infoa. Vetyverkosto alkaa kasvaa ja se on hyvä asia voisin kommentoida.

      • Anonyymi

        Kuollut hevonen on kuollut hevonen. Turhaa sitä enää potkit.


    • Anonyymi

      Hys hys, tosiasiat eivät kuulu vetyhullujen elämään, koska tosiasiat pilaavat heidän uskon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa

      Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on
      Yrittäjyys
      62
      6765
    2. Pystyisitkö pitämään

      Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      66
      6618
    3. Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki

      Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h
      Maailman menoa
      144
      5404
    4. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

      Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      50
      4443
    5. En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä

      Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛
      Ikävä
      20
      4069
    6. Onnettomuus

      Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?
      Kuhmo
      5
      3610
    7. Milloin viimeksi näit kaivattusi?

      Toimisitko nyt toisin kuin siinä tilanteessa teit?
      Ikävä
      37
      3158
    8. Tuntuuko ettet tiedä

      Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      28
      3083
    9. Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"

      Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris
      Maailman menoa
      69
      2730
    10. Köysi alkaa kiristyä putinin kaulalla....

      Putin pelkää eniten juuri omaa porukkaansa, ja siihen on varmasti syytä kun sota ei ole mennyt hyvin, tappiot ovat valta
      Maailman menoa
      36
      2233
    Aihe