APU-lehti: Tästä syystä vetyautot eivät koskaan lyöneet itseään läpi. Lue karu totuus.

Anonyymi-ap

28

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikähän joku Apu-lehden maallikkotoimittaja on kirjoittamaan akkuteknologiasta, mistä ei ymmärrä hölkäsen pöläystä? Millähän tavalla akkutekniikka on kehittynyt valtavasti, niin kuin kirjoittaja artikkelissaan hehkuttaa? Teslassa on edelleen samoja kennoja mitä sai 90-luvulla kaupan hyllystä, ehkä ne on opittu pakkaamaan vähän tiheämmin ja onnistuttu parantamaan kennostojen jäähdytystä sekä koodaamaan parempaa softaa hallinnoimaan koko roskaa, mutta siihen se jää!

      • Anonyymi

        Kannattaa lukea artikkeli huolella ja ymmärtää lukemaansa.
        Suora lainaus tekstistä: "– Syyt ovat teknisiä ja taloudellisia, lisäksi kilpailutilanne on vaikuttanut tähän. Monia polttokennoauton teknisiä kysymyksiä ei ymmärretty kunnolla vielä vuonna 2010. Nyt ne kaikki ongelmat on ratkaistu. Silti vain Toyota ja Hyundai ovat pystyneet tuottamaan parhaimmillaan noin 10 000 polttokennohenkilöautoa vuodessa, mikä on ajoneuvoteollisuudessa lähinnä sarjatuotannon pilottimäärä. Koskaan ei ole päästy isoon sarjatuotantoon, sanoo VTT:n johtava tutkija Jari Ihonen."
        Siis VTT:n johtavan tutkijan lausunto!!!!!!
        Raskasliikenne saattaa joskus tulevaisuudessa kulkea vedyllä, mutta sekin näyttää epätodennäköiseltä ja sähkörekat lisääntyvät.


      • Anonyymi

        "Teslassa on edelleen samoja kennoja mitä sai 90-luvulla kaupan hyllystä"

        Tuo ei pidä paikkaansa missään muodossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa lukea artikkeli huolella ja ymmärtää lukemaansa.
        Suora lainaus tekstistä: "– Syyt ovat teknisiä ja taloudellisia, lisäksi kilpailutilanne on vaikuttanut tähän. Monia polttokennoauton teknisiä kysymyksiä ei ymmärretty kunnolla vielä vuonna 2010. Nyt ne kaikki ongelmat on ratkaistu. Silti vain Toyota ja Hyundai ovat pystyneet tuottamaan parhaimmillaan noin 10 000 polttokennohenkilöautoa vuodessa, mikä on ajoneuvoteollisuudessa lähinnä sarjatuotannon pilottimäärä. Koskaan ei ole päästy isoon sarjatuotantoon, sanoo VTT:n johtava tutkija Jari Ihonen."
        Siis VTT:n johtavan tutkijan lausunto!!!!!!
        Raskasliikenne saattaa joskus tulevaisuudessa kulkea vedyllä, mutta sekin näyttää epätodennäköiseltä ja sähkörekat lisääntyvät.

        Miksi aloittaja käyttää sanaa "vetypelleily"? Vety on varsin potentiaalinen energian varastoinnin muoto. Vety tuli energiamarkkinoille jäädäkseen.
        Kannattaisi perehtyä asioihin useammalta laajemmin. Saattaisi samalla laajeta käsitys todellisuudesta.
        No, onhan se niinkin, että ei tarvitse paljon tietoa saadakseen aikaan fiksun vaikutelman. Mitäs siitä jos se onkin rakennettu tyhjän päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi aloittaja käyttää sanaa "vetypelleily"? Vety on varsin potentiaalinen energian varastoinnin muoto. Vety tuli energiamarkkinoille jäädäkseen.
        Kannattaisi perehtyä asioihin useammalta laajemmin. Saattaisi samalla laajeta käsitys todellisuudesta.
        No, onhan se niinkin, että ei tarvitse paljon tietoa saadakseen aikaan fiksun vaikutelman. Mitäs siitä jos se onkin rakennettu tyhjän päälle.

        Vety on teräs- ja kemianteollisuuden raaka-aine, eikä todennäköisesti koskaan tule juuri muuta olemaan.

        Liikennekäytössä vety on melko hyödytön. Akut ovat paljon parempi ratkaisu, vetya vastaava tai parempi toimintamatka ja vaivaton käyttää. Lentokoneissa voidaan käyttää biopolttoaineita.

        "Akkuna" huono, koska vain kolmannes energiasta saadaan takaisin. Pumppuvoimalaitos on paljon järkevämpi. Lyhyempiin tarpeisiin natriumakut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Teslassa on edelleen samoja kennoja mitä sai 90-luvulla kaupan hyllystä"

        Tuo ei pidä paikkaansa missään muodossa.

        Aijaa? Plaid käyttää 18650 kennoja mikä on ysäriajalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aijaa? Plaid käyttää 18650 kennoja mikä on ysäriajalta.

        Muoto voi olla sama, mutta sisukset eivät.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Korjaus Avun artikkeliin. Kylmyys romahduttaa vetypolttokennon toiminnan talvella. Kanadassa tehdyissä kokeissa ajomatkaka romahti vetyautoilla.

      Kalifornian talvessa vaikutusta ei havaittu...

      • Anonyymi

        Aika paha, kun esim. Mirailla pääsee kesälläkin vain 450 km, eikä sitä voi ladata kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika paha, kun esim. Mirailla pääsee kesälläkin vain 450 km, eikä sitä voi ladata kotona.

        Juuri luin Miraikokemuksista. Monet pääsevät tankillisella vain noin 320 km (200 mailia). Parhaimmillaankin n. 480 km (300 mailia).


    • Anonyymi

      Vedyssä saattaisi, huom. saattaisi, olla itua jos ilmaista vihreää sähköä vedyn valmistamiseen olisi rajattomasti saatavilla.

      • Anonyymi

        Käytännössä henkilöautoihin ei saa riittävän suuria vetytankkeja. Toimintamatka jää tyngäksi.

        Kaikkein naurettavimpia ovat vetypolttomoottorihenkilöautot. Niillä ei pääse edes 200 km täydellä tankilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä henkilöautoihin ei saa riittävän suuria vetytankkeja. Toimintamatka jää tyngäksi.

        Kaikkein naurettavimpia ovat vetypolttomoottorihenkilöautot. Niillä ei pääse edes 200 km täydellä tankilla.

        Tämä on todistettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä henkilöautoihin ei saa riittävän suuria vetytankkeja. Toimintamatka jää tyngäksi.

        Kaikkein naurettavimpia ovat vetypolttomoottorihenkilöautot. Niillä ei pääse edes 200 km täydellä tankilla.

        Hys. Menee hyvät yhteiskunnan rahojen nyysimissuunnitelmat pilalle!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Poliittinen lobbaus vetyautojen puolesta on ollut tolkutonta. Tekniseltä kannalta kun vedyllä ei ole melkein mitään meriittejä.


    • Anonyymi

      Ihanaa! Eiku perkule, tässähän olikin totuus. 😬

    • Anonyymi

      ” Vety on teräs- ja kemianteollisuuden raaka-aine, eikä todennäköisesti koskaan tule juuri muuta olemaan.

      Liikennekäytössä vety on melko hyödytön. Akut ovat paljon parempi ratkaisu, vetya vastaava tai parempi toimintamatka ja vaivaton käyttää. Lentokoneissa voidaan käyttää biopolttoaineita.

      "Akkuna" huono, koska vain kolmannes energiasta saadaan takaisin. Pumppuvoimalaitos on paljon järkevämpi. Lyhyempiin tarpeisiin natriumakut.”

      💯

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Eipä tuo näyttänyt mitenkään erityisen hankalalta? Monet LFP:t ovat paljon hankalampia, varsinkin sen tiedon suhteen, paljonko varausta on jäljellä vs jännite.


    • Anonyymi

      Kyllä yksi Suomi24:n vetyhullu kääntää tämän maailman takaisin huonoksi todetuksi vetyyn.

    • Anonyymi

      Vety kuuluu nakkikioskille ja sillä sipuli.

    • Anonyymi

      Mitä aloittaja oikein tarkoittaa? Ei tuosta lapsellisesta kirjoituksesta saa yhtään mitään infoa. Vetyverkosto alkaa kasvaa ja se on hyvä asia voisin kommentoida.

      • Anonyymi

        Kuollut hevonen on kuollut hevonen. Turhaa sitä enää potkit.


    • Anonyymi

      Hys hys, tosiasiat eivät kuulu vetyhullujen elämään, koska tosiasiat pilaavat heidän uskon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      125
      4446
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      154
      3754
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      103
      3496
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      40
      2858
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      136
      1806
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      38
      1602
    7. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

      Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      25
      1258
    8. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      21
      1221
    9. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      23
      1173
    10. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1165
    Aihe