Millainen järkevä on

Anonyymi-ap

Järkevän ihmisen määritelmä?

32

238

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokainen arvioi tuotakin omista lähtökohdistaan. Järkevä varmaan sellainen, joka ei tee mitään tyhmyyksiä. Ei häiritse, eikä vahingoita muita ihmisiä, eikä itseäänkään. Kohtelee jokaista tasavertaisesti ja kunnioittavasti. Ei kuvittele olevansa joku maailman napa.

• Anonyymi

Järkevä.

Ennakoi tulevaa.
      Välttää tekemästä numeroa itsestään.
      Keskittyy elämän ytimeen.

• Anonyymi

Ei ole lapsellinen ätmi.

• Anonyymi

Minua ei ole missään muualla kuin täällä haukuttu ätmiksi. Ja miksi? Koska en ole ätmi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua ei ole missään muualla kuin täällä haukuttu ätmiksi. Ja miksi? Koska en ole ätmi.

Koska muualla ei kehdata sanoa suoraan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan minä en ole ätmi! Tämä suomi24 on valheita täynnä! Haukuppa joskus nimellä. Et varmaan uskalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä valehtelet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan minä en ole ätmi! Tämä suomi24 on valheita täynnä! Haukuppa joskus nimellä. Et varmaan uskalla.

Uskallatko itse kirjoittaa nimellä vai vaaditko vain muilta 😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskallatko itse kirjoittaa nimellä vai vaaditko vain muilta 😂

En tietenkään, mutta täällä on helppo haukkua, koska sen voi tehdä anonyymisti.

• Anonyymi

Sellainen, joka ei kiusaa minua ja hauku ätmiksi eikä väitä, ettei kukaan halua minua.

• Anonyymi

Ätmi on nätti nimi, kuin "äiti".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ätmi on nätti nimi, kuin "äiti".

Mutta kun mä en oo ätmi, hyväksy se tosiasia!

• Anonyymi

Ihminen joka huolehtii itsestään, kouluttautuu ja käy töissä eikä jää yhteiskunnan huollettavaksi, on järkevä.

• Anonyymi

Työnsaanti vaan on joillain hiukan haastavaa.

• Anonyymi

Järkevä ihminen ei vietä kaikkea aikaansa palstalla pahoittamassa mieltään.

• Anonyymi

Totta muuten. Eikä usko kaikkea paskaa, mitä täällä väitetään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta muuten. Eikä usko kaikkea paskaa, mitä täällä väitetään.

Sikäli tuo 34-vuotias on ihan itse aiheuttanut tilanteensa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sikäli tuo 34-vuotias on ihan itse aiheuttanut tilanteensa.

Mutta mähän voin muuttaa asian.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta mähän voin muuttaa asian.

Ei ole muutosta 10 vuoteen näkynyt, joten tuskin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä voin muuttaa enkä mä edes oo palstaillu niin kauaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

10 vuoden päästä voidaan palstalta lukea, että Olen 44-vuotias sinkkumies, minä tulen seurustelemaan enkä ole ätmi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

10 vuoden päästä voidaan palstalta lukea, että Olen 44-vuotias sinkkumies, minä tulen seurustelemaan enkä ole ätmi!

Enköhän ole tämän paskasivuston siihen mennessä unohtanut.

• Anonyymi

Vaikkapa ihminen, joka tekee ainakin pääosin järkeen perustuvia ja perusteltavissa olevia järkeviä päätöksiä. Järkeväkin voi tehdä myös typeriä päätöksiä, mutta yleensä hän tekee nekin järkiperäisen ajattelun jälkeen ja tietoisena, ettei se ole järkevin ratkaisu, vaan esim. tietoinen riski. Ongelmallisen tästä tietenkin tekee se että jokaisella vähän omat käsityksensä siitä mikä on järkevää.

• Anonyymi

Ihminen, joka käyttää harkintaa, ei toi hetken mielijohteesta, kantaa vastuuta ja kenties hieman laskelmoi, mitä kandee ja normeihin takertuva.
      Saattaa olla vastakohta impulssiiviselle, hätiköivälle, riskinottajalle ja seuraamuksista piittaamaton.

• Anonyymi

Järkevä ihminen toimii viisaasti tässäkin asiassa.

🚨Asehankinnat aiheuttavat riippuvuutta toimittajamaasta. Kun korkean teknologian sotatuotteita on kerran hankittu tietyltä valmistajalta, on kannattavaa, joskus liki välttämätöntä jatkaa yhteistyötä saman valmistajan kanssa myös tulevaisuudessa. Se, että Suomi tarvitsee jatkossa tuotteiden päivityksessä ja huollossa tukea samalta yritykseltä, kaventaa käytännössä Suomen mahdollisuuksia asettaa pakotteita kyseistä maata kohtaan. Lisäksi sotaa käyvällä maalla voi olla vaikeuksia toimittaa lupaamiaan tuotteita tai se voi päätyä käyttämään ne itse .

• Anonyymi

Hmm, muotoilisin niin ettei kukaan ole aina järkevä tai edes välttämättä järjissään. Mutta kun järki riittää itsestä huolehtimiseen ja muiden elämän kunnioittamiseen, ollaa jo voiton puolella. Ottakaa siitä nyt selvää sitten. 🙂

Jasu

• Anonyymi

No järkevä on sellainen, joka ymmärtää hyvän sään aikana lopettaa kiusaamisen, joka vaikeuttaa mm. nukkumista henkisen kuormituksen vuoksi.

Mun kiusaaja ei sitä ole ja toivottavasti ymmärtää pysyä pois mun tieltä.

Ensin pelkäsin, että hän tekee mulle jotain, sitten pelkäsin, että teen itselleni jotain ja lopuksi en pelkää enää mitään, en varsinkaan häntä ja apujoukkojaan.

• Anonyymi

Tasapainoinen, ennakoitava, harkitseva, asiallinen

• Anonyymi

Intuitiotaan hyödyntävä.

• Anonyymi

Sellainen, joka keksii helppoja keinoja tienata miljoonia.

• Anonyymi

Rauhantekijä.

• Anonyymi

Ihminen, joka ei sahaa omaa oksaansa ja pure ruokkivaa kättä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      213
      3131
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2861
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      372
      1575
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      27
      1458
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      96
      1332
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1249
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1237
    8. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      170
      1082
    9. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      1081
    10. Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?

Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe
      Maailman menoa
      143
      954
    Aihe