Mista aiot viela saastaa

Nyt kun leikkaaminen ja saastaminen on muotia niin mista saastat
Itse ajattelin saastaa aa ja oo pilkuista seka valimerkeista kuten pisteista ja pilkuista

Huutomerkin kayttaminen on jo taysin turhaa leveilya

63

426

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa tosiaankin käyttää harkiten. "Näin väärin" ja "nain vaarin" on aika hyvä esimerkki ettei ehkä pelkälle säästölinjalle kannata lähteä 😁

• Anonyymi

Pitääkö armeijassa osata nuo kaikki?

• Anonyymi kirjoitti:

Vmtl, Vup ja Vp ovat tärkeimmät muistettavat.

• buddy-love kirjoitti:

Ai niin, minulla oli yhdessä vaiheessa myös Pkv, joka oli erittäin harvinainen asia.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Oot kyllä yks ä.ks. Eihän noita tuolla edes selitetä!

Tuolle ekalle en keksinyt suomennosta, mutta googlehan sen minulle kertoi. Samoin kuin pkv:kin.

Mitä me tehtiin ennen kuin oli nettiä, josta löytyi kaikki tieto? Ite olen ainakin integroinut tiedonhakuni suureksi osaksi nettiin. Pitääkö olla huolissaan...

• Anonyymi kirjoitti:

Oot kyllä yks ä.ks. Eihän noita tuolla edes selitetä!

Tuolle ekalle en keksinyt suomennosta, mutta googlehan sen minulle kertoi. Samoin kuin pkv:kin.

Mitä me tehtiin ennen kuin oli nettiä, josta löytyi kaikki tieto? Ite olen ainakin integroinut tiedonhakuni suureksi osaksi nettiin. Pitääkö olla huolissaan...

Hiukan epäilen, että löysit lyhenteen oikean merkityksen, sillä se on Päähineenkäyttövapautus.
        :)

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Hiukan epäilen, että löysit lyhenteen oikean merkityksen, sillä se on Päähineenkäyttövapautus.

Google oli siis VÄÄRÄSSÄ!

Pään kääntämisestä vapautusta ehdotteli.

• Anonyymi kirjoitti:

Google oli siis VÄÄRÄSSÄ!

Pään kääntämisestä vapautusta ehdotteli.

Asiallinen vapautus sekin ja todennäköisesti yhtä harvinainen.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Eikö paksun kaiffarin vempula?

• Anonyymi kirjoitti:

Eikö paksun kaiffarin vempula?

Paksuuteni johtuu pelkästään tavattoman lyhyistä jaloistani.
        Jos olisin yli kaksimetrinen, niin olisin erittäinkin sopusuhtainen.

• Anonyymi kirjoitti:

Varusmiehelle riittää se, että tunnistaa yleisimmät komennot, jotka usein tiuskitaan napakasti lyhennetyssä muodossa.

Esimerkiksi "TKSE PSTU!"

• Anonyymi

Leikkaan hiukset kokonaan pois, niin riittää yksi parin euron saippua päästä varpaisiin. Säästyy muotoilutuotteetkin.

Jasu

• Meinasitko ihan kaljuksi vetää? Alkuun tuntuu aika kylmältä varsinkin näin talvisin. Muistan kun aikoinaan jouduin käyttämään pipoa sisälläkin.

• Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

Meinasitko ihan kaljuksi vetää? Alkuun tuntuu aika kylmältä varsinkin näin talvisin. Muistan kun aikoinaan jouduin käyttämään pipoa sisälläkin.

En ihan mutta siiliksi. Lyhyeksi, ne voi silloin pestä saippualla siinä missä muunkin ihon. Olen pessy ennenkin ja hyvin toimii. Muutenkin karsinut elämäni varrella purkkia ja purnukkaa pois. Iso osa aika turhaa kamaa mitä ihmisten nurkissa pyörii, joka asiaan oma purkki kun yhdellä hyvällä tuotteella sivelee koko kehon. Selvää säästöä.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ihan mutta siiliksi. Lyhyeksi, ne voi silloin pestä saippualla siinä missä muunkin ihon. Olen pessy ennenkin ja hyvin toimii. Muutenkin karsinut elämäni varrella purkkia ja purnukkaa pois. Iso osa aika turhaa kamaa mitä ihmisten nurkissa pyörii, joka asiaan oma purkki kun yhdellä hyvällä tuotteella sivelee koko kehon. Selvää säästöä.

Jasu

Mun yksi arvo on ollu jo pitkään pyrkiä kuluttamaan vähemmän. Ja harkitsemaan todellinen tarve, jolla sulkea turha kuluttaminen pois.

Jasu

• Itsekin kasvatan taas omaa väriä. Sillä säästyy hyvin rahaa. Noh joo leikkauttamassa käyn kyllä hiuksiani ihan ammattilaisella, mutta harvemmin.

• Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

Itsekin kasvatan taas omaa väriä. Sillä säästyy hyvin rahaa. Noh joo leikkauttamassa käyn kyllä hiuksiani ihan ammattilaisella, mutta harvemmin.

Mullakin ollu oma väri jo useamman vuoden taino pari. Käyn itsekin nyt kampaamossa leikkuuttamassa. Tulee siistimpi. 🙂

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Mullakin ollu oma väri jo useamman vuoden taino pari. Käyn itsekin nyt kampaamossa leikkuuttamassa. Tulee siistimpi. 🙂

Jasu

Kuinka pitkät ne sun hiukset on nyt?

• Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

Kuinka pitkät ne sun hiukset on nyt?

Lyhyet nytkin. 🙂

Jasu

• Anonyymi

Sä säästät ään pisteistä näköjään

• Anonyymi

ö¨ä
      iåeöo moom kpliaitpåeöo Seover San francisco voi pelara ja huyrjasrwlla aueolla napikaswllakin ja tehot tieytari aussä järir

• Jaa-a, en oikein tiedä, mistä tässä nyt voisi sen erityisemmin säästää, kun en muutenkaan elele mitenkään tuhlailevasti. Ehkä ruoasta voisi vähän säästää ostamalla isompia pakkauksia, kyttäämällä tarjouksia jne mutta en ole silti valmis tinkimään ruoan laadusta ja monipuolisuudesta, sillä haluan tarjota lapselleni terveellistä ruokaa. Jonkin verran voisin säästää jättämällä muutaman kahvila/ravintolakäynnin välistä. Usein niihin liittyy myös parkkimaksut ja bensakulut ja kaikki tuollainen pieneltä vaikuttava saattaa kuukaudessa kasaantua merkittäväksi summaksi.

Mistään isosta en oikein pysty säästämään ilman, että tekisin jotain radikaalimpia ratkaisuja kuten muuttaisin kerrostaloon. En ole kuitenkaan valmis tekemään noin isoja muutoksia, sillä kerrostaloon en halua kuin vasta sitten, jos vaihtoehtona on nukkua sillan alla. Iso menoerä on myös lapseni harrastus, johon uppoaa n 3000€/vuosi, mutta siitä karsin viimeisenä. Vakuutukset, sähkö tms on jo kilpailutettu ja läpikäyty eli sieltäkään ei voi enää nipistää.

Hymiöistä voisin säästää kyllä paljonkin. Niitä viljelen joskus turhan paljon 😄

• Anonyymi

Hommaat oman miehen joka sanoo nyt loppuu kahviloissa ja ravintoloissa käynti ja rupeatte syömään kotona kotiruokaa ja kahvit keitetään kotona ja omat eväät töihin

• Anonyymi kirjoitti:

Hommaat oman miehen joka sanoo nyt loppuu kahviloissa ja ravintoloissa käynti ja rupeatte syömään kotona kotiruokaa ja kahvit keitetään kotona ja omat eväät töihin

Ei mies minun rahankäytöstäni päätä, joten miehen hommaaminen ei tässä kohdin auta.

• Anonyymi

Tuli vielä mieleen mikä harrastus noin paljon maksaaeikö senkin rahan voisi pistää vaikkapa mökkeilyyn tai asuntovaunuiluun eli jos jotain tarvii hankkia mökille tai vaunuun tai kotiin

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Ei mies minun rahankäytöstäni päätä, joten miehen hommaaminen ei tässä kohdin auta.

Lapsesikin sanoo äiti hänkin haluaisi syödä kotona kotiruokaa perheen kesken eli äiti tee kotiruokaa isäpuoli puhuukin asiaa

• Anonyymi kirjoitti:

Tuli vielä mieleen mikä harrastus noin paljon maksaaeikö senkin rahan voisi pistää vaikkapa mökkeilyyn tai asuntovaunuiluun eli jos jotain tarvii hankkia mökille tai vaunuun tai kotiin

Ei voisi laittaa muuhun, koska lapseni ei halua harrastaa mökkeilyä tai asuntovaunuilua. Moni lapsen harrastus maksaa maltaita riippuen toki hieman siitä, miten tavoitteellisesti lapsi harrastaa.

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Ei voisi laittaa muuhun, koska lapseni ei halua harrastaa mökkeilyä tai asuntovaunuilua. Moni lapsen harrastus maksaa maltaita riippuen toki hieman siitä, miten tavoitteellisesti lapsi harrastaa.

Mitäpä jos mies tulee taloon niin lapsesikin uskaltaa sanoa hän haluais jotain muuta mut äiti pakottaa hänet harrastamaan äiti haluais itse harrastaa sitä ja olis tosi kiva päästä mökkeilemään ja grillaan makkaraa juoda mökki kahvit

• Anonyymi kirjoitti:

Lapsesikin sanoo äiti hänkin haluaisi syödä kotona kotiruokaa perheen kesken eli äiti tee kotiruokaa isäpuoli puhuukin asiaa

Voi kuule, meillä syödään kyllä ihan kotiruokaa päivittäin. Tänään esim tein lapselle aamupalaksi ison kasan banaanipannareita proteiinirahkan kera ja lounaaksi perunamuusia, pihvejä ja kasviksia. Lapsi on myös sen ikäinen, että osaa jo itsekin valmistaa ruokaa itselleen eli ei todellakaan tarvitse nälkää nähdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitäpä jos mies tulee taloon niin lapsesikin uskaltaa sanoa hän haluais jotain muuta mut äiti pakottaa hänet harrastamaan äiti haluais itse harrastaa sitä ja olis tosi kiva päästä mökkeilemään ja grillaan makkaraa juoda mökki kahvit

Jos sinunlainen mies tulisi taloon, se olisi perheen tuho.

• Anonyymi kirjoitti:

Älä huoli, kukaan ei pakota lastani harrastamaan yhtään mitään. Lapseni on omaehtoinen ja määrätietoinen nuori mies, joka kykenee Itse päättämään, mitä haluaa harrastaa. Minun tehtäväkseni jää tukea lastani hänen valinnoissaan.

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Voi kuule, meillä syödään kyllä ihan kotiruokaa päivittäin. Tänään esim tein lapselle aamupalaksi ison kasan banaanipannareita proteiinirahkan kera ja lounaaksi perunamuusia, pihvejä ja kasviksia. Lapsi on myös sen ikäinen, että osaa jo itsekin valmistaa ruokaa itselleen eli ei todellakaan tarvitse nälkää nähdä.

Lapsi haluaa syödä koko perheen kanssa samasn aikaan ja eikä lapsen tarvi eikä kuulu tehdä esim jauhelihakeittoa kyl se aikuisten homma on ja lapsesi sanoo hän haluu päästä kalastelemaan tai ulkojäälle kotikoulun kaukoloon pelaan jääkiekkoa eikä maksa paljon mitään ja siel on muitakin lapsii

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapsi haluaa syödä koko perheen kanssa samasn aikaan ja eikä lapsen tarvi eikä kuulu tehdä esim jauhelihakeittoa kyl se aikuisten homma on ja lapsesi sanoo hän haluu päästä kalastelemaan tai ulkojäälle kotikoulun kaukoloon pelaan jääkiekkoa eikä maksa paljon mitään ja siel on muitakin lapsii

Huvittavaa kun väliksen tapainen ukko yrittää neuvoa perheasioissa 😄

• Aletheias
        Anonyymi kirjoitti:

Huvittavaa kun väliksen tapainen ukko yrittää neuvoa perheasioissa 😄

Joo onhan tuo melko huvittavaa. Enköhän minä osaa vallan mainiosti huolehtia lapsestani 😊

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Älä huoli, kukaan ei pakota lastani harrastamaan yhtään mitään. Lapseni on omaehtoinen ja määrätietoinen nuori mies, joka kykenee Itse päättämään, mitä haluaa harrastaa. Minun tehtäväkseni jää tukea lastani hänen valinnoissaan.

Lapsesikin toivoo tulis taloon mies hänkin on mies ja haluu aamupalalla ruisleipää runsas siivu esim jahtimakkaraa juuston siivuja ja hän haluaa tehdä miesten asioita

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Joo onhan tuo melko huvittavaa. Enköhän minä osaa vallan mainiosti huolehtia lapsestani 😊

Varmaan mutta äityli tarvii miehen ja lapsesi tarvii miehen eli saa tehdä miehen kanssa miesten asioita ja lapsikin huomaa koti tarvii miehen ja isännän samoin äiti tarvii

• Anonyymi kirjoitti:

Varmaan mutta äityli tarvii miehen ja lapsesi tarvii miehen eli saa tehdä miehen kanssa miesten asioita ja lapsikin huomaa koti tarvii miehen ja isännän samoin äiti tarvii

Höpsis nyt taas. Ei kotimme miestä tarvitse, hyvin on pärjätty ilmankin ja lapsellani kyllä on isänsä vahvasti mukana elämäaään, joten asiat kaikin puolin ovat oikein hyvin.

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Höpsis nyt taas. Ei kotimme miestä tarvitse, hyvin on pärjätty ilmankin ja lapsellani kyllä on isänsä vahvasti mukana elämäaään, joten asiat kaikin puolin ovat oikein hyvin.

Lapsesikin tajuaa että äiti tarvii rakkautta miestä kikkelii ja seksii ja koti miehen kättä eli lapsikin huomaa oho ompas äiti iloinen ja onnellinen kun sai pussaus kaverin ja rakkautta ja kikkelii eli äidistä tullut rento ja tosi kiva eli koitas hankkia itsellesi oma mies

• Anonyymi

Onko lähelläsi missä asut mitään tanssipaikkaa missä sinkkuja käy tai naapurustossa sinkkumiehiä ja otat jonkun kivan itsellesi

• Anonyymi
        UUSI

Luuv doktor näyttäisi pihistelevän pääosin pisteissä ja pilkuissa 🤔 🙂

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luuv doktor näyttäisi pihistelevän pääosin pisteissä ja pilkuissa 🤔 🙂

En ole varma, että se on oikea paikka säästää. On jonkin verran helpompaa lukea tekstiä, kun se on jäsennelty edes pisteiden avulla 😊

• Anonyymi

Mukavuudesta en säästä, mutta kaikesta muusta. Eniten säästää alkottomuudesta, tupakoimattomuudesta, huumeettomuudesta, kahvittomuudesssa, virvoitusjuomattomuudessa ym turhista juomisista ja syömisistä, paitsi vedestä ja ravinnosta.

• Anonyymi

En ole koskaan tuhlannut. Aloitin grillikioskin myyjänä ja siitä lähtien olen käyttänyt aina vain sen mikä on ollut välttämätöntä. Onhan se palkka siitä muutamakertaistunut mutta tuhlaaminen ei ole mun juttu. Pärjään edelleen niin että koti on, on kaikkea tarvittavaa pötyä pöydässä eikä vaatteissakaan renttu renttua hakkaa.

• Anonyymi

En aio säästää mistään sillä olen ikityötön. Namutteluelämää aion jatkossakin elellä.

• Viime vuonna meni ravintolisiin ja muihin jonkin verran rahaa, kun testailen kaikenlaista, tänä vuonna siitä pitää säästää hieman, ja päättää mitkä ovat oikeasti tärkeimmät ravintolisät, joita kannattaa käyttää enemmän.

Tässä on esimerkkinä muutamia, jotka perustuvat mm. RCT-tutkimuksiin: tauriini, glysiini, kreatiini, TMG, astaksantiini, omega-3, NAC, berberiini, kollageenipeptidit, melatoniini, magnesium, valkosipuli, ja K2-vitamiini.

https://m.youtube.com/watch?v=jrozJ6oMEjo

Mutta nämä eivät tietysti ole kaikki niin hyviä -vaikka paljon parempia- verrattuna siihen mitä ravintolisiä ihmiset yleensä käyttävät.

• Anonyymi
        UUSI

En käytä mitään ravintolisiä, säännöllisesti.
        D-kalsorin nappaan, kun muistan.
        Vilma
        Säästän edelleen nikotiinikääryleissä. Lopetin totaalisesti 10.1.2022 klo 18.00. En ainuttakaan.
        Noin 10 + 182,5 € on vuositasolla 1825 euroa. Mutta missähän se saasto on?
        Se hänelle nyt kertokaa, kun itse en....

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En käytä mitään ravintolisiä, säännöllisesti.
        D-kalsorin nappaan, kun muistan.
        Vilma
        Säästän edelleen nikotiinikääryleissä. Lopetin totaalisesti 10.1.2022 klo 18.00. En ainuttakaan.
        Noin 10 182,5 € on vuositasolla 1825 euroa. Mutta missähän se saasto on?
        Se hänelle nyt kertokaa, kun itse en....

Tupakointi on kyllä kallista, luulin olevani tuhlaaja, kun käytän muutaman satasen vuodessa ravintolisiin ja muihin vastaaviin. Esim. tyrnimehu on 5-6€/ pullo ja havupuu-uutejuoma samanhintaista, eikä niitä tarvitse juoda joka päivä.

• Anonyymi
        UUSI
        m36-intj kirjoitti:

Tupakointi on kyllä kallista, luulin olevani tuhlaaja, kun käytän muutaman satasen vuodessa ravintolisiin ja muihin vastaaviin. Esim. tyrnimehu on 5-6€/ pullo ja havupuu-uutejuoma samanhintaista, eikä niitä tarvitse juoda joka päivä.

18:02
        Ja tuohan voi tuplaantua tuo summa, jos polttaa askin päivässä.
        Vilma
        Tiedät varmaan ravintolisistä. Itse yritän syödä jokseenkin monipuolisesti.

• Anonyymi

Jos Ään pilkut loppuu, voiko lainata Öön päällä olevia pilkkuja?

• Anonyymi

Tänä aamuna oli hetken mietelmä missä voisi oman tyhmyyden takia säästää happea ja kuolla pois. Helkkarinmoinen moka, onneksi joku järkevä läheinen tyynnytti sanoen "kaikella on merkityksensä, tämä ehkä oli suojelukseksi".
      Jos noin asiaa ajattelee, se helpottaa toki. Muuten tavoitteellisena ihmisenä häpeän silmät päästäni omaa tyhmyyttäni.

Nyt olo tuntuu taas paremmalta, tosin menemällä todella hankalan kautta.

AV

• Anonyymi

Vähän kaikesta kuten ei käydä ulkona syömässä ja tehdään ruokaa itse ja kuljetaan fiillarilla. Jopa kondomeista säästetään eikä niitä oseta vaan pannaan ilman.

• Anonyymi
      UUSI

Voisin säästää todella monesta vielä. En tarvitsisi jäätelöä pakastimeen, en tummaa suklaata kaappiin...

Kempsuissa voisin karsia tosi paljon. Niin kauan kun täytyy ihmisten parissa työskennellä, täytyy kuitenkin vähän pitää kuosia. Mun deodoranttinikin maksaa aika lailla, kun olen herkistynyt jollekin marketeissa myytävien halvempien tuotteiden lisäaineelle.

Olen pidemmän aikaa jo toteuttanut säästölinjaa. Enkä ole vielä kokenut jääneeni mistään paitsi.

xLiner

• Anonyymi
      UUSI

taistelusukeltajien normipalkaksi yksikoulunäkkärin pala ja kaksi jäistä hernettä vuoden ravintona

• Anonyymi
      UUSI

vastaus johon ei ole olemassakaan kysymystä...

mutta jooh kun olin huolöyamassa arjmeijan polkupyöri oli jooh tavalaan aika hauskaakin hommss koeajelutkin n iilä että onko nyt kunnossa..

• Anonyymi
      UUSI

tie5tokoneilla kansio eli oldee nimellä "kummitusvidxeor":D

• Anonyymi
      UUSI

,iostam luöö'kpli Mooma kpli eaolimmAM YUUÅÅEK' Ltsp,assa,ot' tee,,e lperkaa,assa jej

• Anonyymi
      UUSI

åipöisriscpo,owem ewllWOÖÖ wöo mooöö' kpli moommRTIÖWW WO ,WOR' LAERAPMIRKPRAOM,IIRAKIRRIA-

EAIKUNNn joku MNioina lektamusrilla ewkkawwilla hah

• Anonyymi
      UUSI

,ol' pöo k3wsilswm rtpowswm åpkam tpomem erimo,o`

• Anonyymi
      UUSI

YPSOJUBO'LOM ODEPOTA, OEÖEST'MO BAMJPOSSA ÅRÖEOSS' KPOYAOM--
      ERÖIXE pAVMAN HOH pAYmA<N ON bAT MANON BÄDMAN

• Anonyymi
      UUSI

Joulu meni, nyt alan taas säästää seuraavaan.

- Sheena

• Anonyymi
      UUSI

JOTAIN TAPAHTUMIA MUTTA NIIN VOISIN EHKÄ KYSÄISTÄJOLTAIN UKRAINALAISELTYA ISÄNNÄLTÄ JONKA JUTTELEN PALJONKIN , JOKU NIMI KAI VENÄLÄINEN xENIA bOICKO

xENIA nOICKO

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      355
      15620
    2. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      261
      6112
    3. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      11
      3568
    4. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      192
      2626
    5. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      14
      2222
    6. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      137
      2199
    7. Tiistaina nähdään.

Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos
      Ikävä
      110
      1630
    8. Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva

Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon
      Ikävä
      48
      1419
    9. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      241
      1196
    10. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      89
      1190
    Aihe