... ja elämää jokaiselle!
Tämä on jatkoketju "Kotoisia puuhia"-ketjulle:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18723933/kotoisia-puuhia
Sain juuri luettua (ed. ketjussa) mainitsemani C. Dickensin "Jouluillan" ("Christmas carol" / "Saiturin joulu") loppuun. Voi että tuo eläväinen tarina piristi, teki oikein hyvän mielen!
Ja tarinan lopuksi lukijoille toivotettiin vieläpä Jumalan siunausta!
Tuollaisia kirja-aarteita löytyy menneisyydestä, ovat kuin kauan sitten maahan kaivettuja aarteita, jotka pitää löytää. Riippuu tietenkin kustakin itsestä, minkälaiset kirjat ja kertomukset rikastuttavat ketäkin.
Nyt on meillä Loppiainen, Venäjän vanhauskoisilla ortodokseilla Jouluaatto! Hyvää Joulua heillekin!
Venäläinen kirjallisuus on toinen, jota nk. bonjaan: on omanlaisensa huumori. Gogol, Tolstoi. Gogolin kertomuksessa "Nenä", muist. muuan juopon herran nenä sai tarpeekseen lattialle sammuneesta, nk. isännästään, otti hatkat, pukeutui frakkiin ja lähti kaupungille itseksensä huvittelemaan.
Taiteellinen, myös kirjallinen makuni on (mielellään hienostuneen) surrealistinen.
Tässä mielessä esim. äskettäin (myös monesti) katsomani, suomal. elokuva "Jäniksen vuosi", omalla tavallaan uppoaa minuun. 🐇
Sph
Onnellisempaa tätä vuotta
7
119
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Mitä kuuluu auroralle, selefille, laitningille, pasille, muille?
Hyvää uutta vuotta sinullekin.eipä tässä mitään. Lomailut ohitse.
Minä luen mielellään elämänkertoja. Olen profiilini merkannut kirja:seitsemänneen portaan enkeli.se oli hauska, huumorilla kirjoitettu kirja.elämänkerta.
Sitten kerran luin pyhän Birgitan kirjan.asuin silloin hänen kirkkonsa raunioiden lähellä.se oli mielenkiintoinen teos.
Jännä miten mun profiiliin jäi kaikki vanhat tietoni, kun sivut uudistuivat.kenelläkään muulla tietääkseni ei. Kiva juttu kuitenkin.- AnonyymiUUSI
auroraboreallis kirjoitti:
Hyvää uutta vuotta sinullekin.eipä tässä mitään. Lomailut ohitse.
Minä luen mielellään elämänkertoja. Olen profiilini merkannut kirja:seitsemänneen portaan enkeli.se oli hauska, huumorilla kirjoitettu kirja.elämänkerta.
Sitten kerran luin pyhän Birgitan kirjan.asuin silloin hänen kirkkonsa raunioiden lähellä.se oli mielenkiintoinen teos.
Jännä miten mun profiiliin jäi kaikki vanhat tietoni, kun sivut uudistuivat.kenelläkään muulla tietääkseni ei. Kiva juttu kuitenkin.Kiitoksia. Samoin hyvää uutta vuotta sinulle. 🙂
Olen tänään korjaillut pois joitain joulukoristeita, mutta kuusen pidän vielä.
Minkähän kirjan lukisin seuraavaksi?
Tuo 'Seitsemännen portaan enkeli' on varmaan mielenkiintoinen: am.irlantilaista kulttuuria, köyhyyttä, monenlaista...
Pyhän Birgitan luostari? Katsoin netistä: Vihdissä on jotkut rauniot ja Lempäälässä on hänelle nimetty kirkko. Tarkoitat ilmeisesti tuota rauniokirkkoa.
Telkkarista katselen vanhoja tallenteitani, muutoinhan päivittäin tuolta tulee tuskin mitään mielenkiintoista ja ne vähät tallennan heti (Elisa Viihteelle). Anonyymi kirjoitti:
Kiitoksia. Samoin hyvää uutta vuotta sinulle. 🙂
Olen tänään korjaillut pois joitain joulukoristeita, mutta kuusen pidän vielä.
Minkähän kirjan lukisin seuraavaksi?
Tuo 'Seitsemännen portaan enkeli' on varmaan mielenkiintoinen: am.irlantilaista kulttuuria, köyhyyttä, monenlaista...
Pyhän Birgitan luostari? Katsoin netistä: Vihdissä on jotkut rauniot ja Lempäälässä on hänelle nimetty kirkko. Tarkoitat ilmeisesti tuota rauniokirkkoa.
Telkkarista katselen vanhoja tallenteitani, muutoinhan päivittäin tuolta tulee tuskin mitään mielenkiintoista ja ne vähät tallennan heti (Elisa Viihteelle).Joo,mä asun Vihdissä.en enää kuitenkaan lähellä noita raunioita.
Eilenhän se joulu vasta virallisesti päättyi.oon saanut joulukilot pois.
Ei ne itsestään lähde,.oli sellainen fiilis että nyt! Mutta nyt on toisenlainen fiilis.tein huomion että laihdutus on mulla tunnepohjainen asia. Ei niinkään fyysinen. Nyt paino on junnannut monta päivää taas samoissa.
Huoh!masentaa.
Minkälaisia uudenvuoden lupauksia sinä teit?- AnonyymiUUSI
Joo,mä asun Vihdissä.en enää kuitenkaan lähellä noita raunioita.
Eilenhän se joulu vasta virallisesti päättyi.oon saanut joulukilot pois.
Ei ne itsestään lähde,.oli sellainen fiilis että nyt! Mutta nyt on toisenlainen fiilis.tein huomion että laihdutus on mulla tunnepohjainen asia. Ei niinkään fyysinen. Nyt paino on junnannut monta päivää taas samoissa.
Huoh!masentaa.
Minkälaisia uudenvuoden lupauksia sinä teit?En tehnyt mitään nk. uudenvuodenlupauksia, mutta päätös on yrittää tehdä tästäkin vuodesta mielenkiintoinen. Käydä jossain uudessa / uusissa paikoissa, saada uusia, henkisiä kokemuksia.
Anonyymi kirjoitti:
En tehnyt mitään nk. uudenvuodenlupauksia, mutta päätös on yrittää tehdä tästäkin vuodesta mielenkiintoinen. Käydä jossain uudessa / uusissa paikoissa, saada uusia, henkisiä kokemuksia.
Onko sulla yhtään ideoita, missä kävisit?Ootko käynyt venäjällä? Aattelin vaan kun sinulla on niin paljon tietoa ko maasta.
Mä oon lukenut peruskoulussa pari vuotta venäjää...eihän se kansan vika jos johtaja on sotaisa ääliö.kun eivät anna valita.vilppivaalitkin tossa nähtiin.- AnonyymiUUSI
Onko sulla yhtään ideoita, missä kävisit?Ootko käynyt venäjällä? Aattelin vaan kun sinulla on niin paljon tietoa ko maasta.
Mä oon lukenut peruskoulussa pari vuotta venäjää...eihän se kansan vika jos johtaja on sotaisa ääliö.kun eivät anna valita.vilppivaalitkin tossa nähtiin.Joitain vuosia sitten kävin siellä muutaman kerran ryhmämatkoilla ja Neuvostoliiton aikana kävin kahdesti. Nyt sinne ei tiettävästi järjestetä matkoja. Yksin, huonokuntoisena, en lähde sinne seikkailemaan. Haluaisin kyllä käydä, esim. Karjalan tasavallassa, esim. Petroskoissa. Myös Moskovassa olisi mielenkiintoista taas käydä. Kävin siellä NL:n aikaan.
Minäkin luin koulussa venäjää ja sitten olen vuosien aikana sitä useilla kursseilla kerrannut. Pitäisi vain päästä sitä puhumaan paikallisten ihmisten kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 991418
Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...
Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel2251377Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta
Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav1661128Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?
Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori311001- 50886
Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_183821Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?
Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks8815- 64806
Kristinuskon arvot käyttöön
Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric248766- 45750