Hei! Ystäväni (noin 30v) seurustelee 16v tytön kanssa. Kun tytön läheinen sai tietää asiasta, ilmoitti hän lastensuojeluun. Huomenna tyttö, kaverini ja tytön vanhemmat ovat menossa lastensuojelun tapaamiseen. Voiko lastensuojelu kieltää heitä seurustelemasta? Vanhemmat hyväksyvät seurustelun. Itse en tiedä, mitä ajatella asiasta, he tulevat kuitenkin hyvin toimeen keskenään ja suhde toimii ihan hyvin vaikka ikäeroa onkin
Seurustelu ja lastensuojelu
16
597
Vastaukset
- Anonyymi
Kymmenen vuoden.pääatä tuo on ok ikäero.
- Anonyymi
Lastensuojelu voi ryhtyä lasta suojaaviin toimiin. Vanhemmat jotka tuon sallivat, eivät takaa lapsen etua. Kolmekymppisellä aikuisella ei ole mitään asiaa 16 vuotiaan lapsen elämään, eikä tuo ole mikään normaali suhde joka "toimii hyvin". Valta-asetelmat ovat aivan järkyttävät, ja kaverisi sietääkin joutua vastuuseen lapsen hyväksikäytöstä
- Anonyymi
Vankilan portti on jo raollaan. Siksi asiat selvitetään nyt, että kuinka syvälle ne aukeavat.
- Anonyymi
Tilannepäivitys: Sossu haastatteli heitä, mutta mitään jatkotoimia ei tullut. Suojaikäraja on Suomessa 16 eivätkä hekään nähneet suhteen haittaavan tytön kehitystä AP
- Anonyymi
Tämä on sitä kaksinaismoralismia huipussaan. Aina ollaan vouhkaamassa miten kamalaa on muiden maiden lapsiavioliitot ja naisiin suhtautuminen, samalla kun meillä on kotimaassa iso pino näitä hirviöitä jotka metsästävät vielä kehitysvaiheessa olevia lapsia.
- Anonyymi
Vai niin!
16-vuotiasta en sanoisi enää lapseksi. Ainakin itse olin jo nainen tuossa vaiheessa ja seurustelin nykyisen aviomieheni kanssa jo tuossa iässä.
Totta on, että meillä kotimaassakin on näitä hirviöitä eli pedofiileja mutta tässä tapauksessa kyse ei ole tuosta.
- Anonyymi
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000821478.html tässä kerrotaan kuinka 15 ja 50 vuotias seurustelivat noin 10 vuotta sitten. Lastensuojelu ja poliisi tutki asiaa, muttei syytteitä nostettu kun ei ollut näyttöä seksin harrastamisesta. Tosin tämän ketjun tilanteessa tyttö on jo 16 eikä ikäero muutenkaan ole niin suuri kuin linkin uutisessa. Mutta onhan silti 16 ja 30 vuotias erilaisissa elämäntilanteissa
- Anonyymi
Toihan on pedofiliaa! Ihme ettei syytettä nostettu, mikäköhän lienee ollut syynä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toihan on pedofiliaa! Ihme ettei syytettä nostettu, mikäköhän lienee ollut syynä?
Efebofiliaa. Aikuisen mieltymistä teini-ikäisiin.
Jos näin niin tytön aikuistuttuaan efebofili hylkää ja siirtyy seuraavaan teiniin.
Tietysti aina ei ole tästä kysymys.
- Anonyymi
Oli minullakin aikoinaan noin melkein. Saatana huomasi tilanteen tilaisuuden koittaneen.
- Anonyymi
Miks 16v ei sais päättää kenen kaa on yhessä? Mä aloin seurustelemaan jo 14v itteeni melkeen kolme kertaa vanhemman miehen kaa. Ja ollaan edelleen yhessä parikymmentä vuotta myöhemmin
- Anonyymi
14 vuotias tyttö ja 42 vuotias mies; just just.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
14 vuotias tyttö ja 42 vuotias mies; just just.
Nii? Hyvin meil on mennyt ikäerosta huolimatta. Meitä kiinnostaa samat asiat esim musiikki ja on meillä lapsikin. Eihän ikäero oo ratkaseva tekijä!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nii? Hyvin meil on mennyt ikäerosta huolimatta. Meitä kiinnostaa samat asiat esim musiikki ja on meillä lapsikin. Eihän ikäero oo ratkaseva tekijä!!!
No kyllä se teidän tapauksessanne olisi ollut; miehesi olisi saanut linnaa ja päätynyt rekisteriin, jos olisi jäänyt kiinni. Toivottavasti ei ainakaan sisäpiiri suojellut tuota Suomen rikoslaissa määriteltyä paedofiilia; kaikkea sitä näköjään kuuleekin ja vieläpä ihan lastensuojelukontekstin ulkopuolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kyllä se teidän tapauksessanne olisi ollut; miehesi olisi saanut linnaa ja päätynyt rekisteriin, jos olisi jäänyt kiinni. Toivottavasti ei ainakaan sisäpiiri suojellut tuota Suomen rikoslaissa määriteltyä paedofiilia; kaikkea sitä näköjään kuuleekin ja vieläpä ihan lastensuojelukontekstin ulkopuolella.
Eipä olisi ollut koska ekan kerran harrastettiin seksiä kun täytin 16. Me oltiin tietoisia laista eikä haluttu rikkoo sitä. Ihan mun synttäreihin asti odotettiin ja sitä ennen vaan pussailtiin. Ja mun vanhemmat piti mun miehestä ja luotti meihin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä olisi ollut koska ekan kerran harrastettiin seksiä kun täytin 16. Me oltiin tietoisia laista eikä haluttu rikkoo sitä. Ihan mun synttäreihin asti odotettiin ja sitä ennen vaan pussailtiin. Ja mun vanhemmat piti mun miehestä ja luotti meihin
Hyi helvata. Ei mene kauaakaan, kun omat lapsenne alkavat kiinnostaa miestä elleivät jo kiinnosta, olet lienee siinä kohtaan aivan yhtä suvaitsevainen kuin omat vanhempasi. Pthyi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167160- 1992547
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1041992En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761538Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911079- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46959- 77863
- 45729
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7718