Kumpikohan on meille suurempi uhka, Nato vai Venäjä?
Kaikkien aikojen älykkämmäksi itsensä nimennyt valtionjohtaja on viime päivinä uhannut muutamaa natomaata jopa sotilaallisesti, jos eivät suostu alueluovutuksiin, tai liitettäväksi yhdysvaltoihin.
Onko tämä ymmärrettävä jonkinlaisena outona poliittisena pelinä tai jopa huumorina, vai niin kuin täysin mahdollista, kyseisen johtajan kongnitiivisten kykyjen nopeasti etenevänä rappeutumisena?
Ja koska kyseessä on vakava ja todellinen uhka, toivoisin tähän ketjuun myös vakavaksi tarkoitettuja mielipiteitä.
Trump, uhka vai toivo?
107
516
Vastaukset
- Anonyymi
Rumppi joutuu ennen pitkää pois viralta. Hän on vain muutaman vuoden Bideniä nuorempi, ja osoittaa jo nyt vanhuudenhöperyyttä.
- Anonyymi
Noinhan toivottiin jo eka kaudella, ei toive toteutunut.
- Anonyymi
Neljässä vuodessa voi tehdä paljon vahinkoa. Jäljelle jää vain savuavat rauniot.
- Anonyymi
Toivo Mäkelä RIP.
- Anonyymi
Biden on suurempi uhka kuon Trump ikinä
- Anonyymi
Onneksi ei enää tänä päivänä, nykyään se on kuolaava vaippahousu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi ei enää tänä päivänä, nykyään se on kuolaava vaippahousu.
Kieltämättä Bidenin viimeaikaiset toimet esim Gazan suhteen ovat seniilin aivokääpiön toimia.
- Anonyymi
Ja sinä olet suurempi typerys kuin amerikkalaiset.
- Anonyymi
Eikö maailmasta löydy enää kuin mielipuolia maiden johtajiksi?
- Anonyymi
Pitää myös kysyä miksi nämä mielipuolet menestyvät demokratioissakin? Onko kansojen enemmistöt myös tulleet mielipuoliksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää myös kysyä miksi nämä mielipuolet menestyvät demokratioissakin? Onko kansojen enemmistöt myös tulleet mielipuoliksi?
Ettei ois vaalitulosten manipuloinnilla jotain tekemistä asian kanssa. Niin kuin Suomessakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettei ois vaalitulosten manipuloinnilla jotain tekemistä asian kanssa. Niin kuin Suomessakin.
Liian helppo selitys. Ja ainakaan suomessa ei ole edes teoreettisesti mahdollista. Paitsi jos väkisin haluaa uskoa salaliittoteorioihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liian helppo selitys. Ja ainakaan suomessa ei ole edes teoreettisesti mahdollista. Paitsi jos väkisin haluaa uskoa salaliittoteorioihin.
Onhan se suomessakin mahdollista. Firma joka suorittaa ääntenlaskennan on kokoomusomisteinen. Tuloksia pystytään muokkaamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se suomessakin mahdollista. Firma joka suorittaa ääntenlaskennan on kokoomusomisteinen. Tuloksia pystytään muokkaamaan.
Tuota juuri tarkoitin kun mainitsin salaliittoteorioihin uskomisen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuota juuri tarkoitin kun mainitsin salaliittoteorioihin uskomisen.
Totuus on joskus tarua ihmeellisempää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totuus on joskus tarua ihmeellisempää.
Ja taru aina totuutta ihmeellisempää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mikään firma tee ääntenlaskentaa Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mikään firma tee ääntenlaskentaa Suomessa.
Ei tietenkään, mutta salaliittoteoreetikoilla on ihan oma todellisuus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kansan syvissä riveissä tyhmyys muhii.
- Anonyymi
Ongelmahan on nytten se, että tulevasta Trumpin hallinnosta ei löydy enää tuskin ainuttakaan henkilö joka olisi valittu tehtävään pätevyyden perusteella. Ainut vaatimus on täydellinen lojaalius presidentille. Eli ei ole nyt toisella kaudella ketään suitsimassa Trumpin milipuolisimpiakaan päähänpistoja.
- Anonyymi
joku varmaan ampuu sen ja sillä kertaa osuu tarkemmin kuin edellinen yrittäjä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joku varmaan ampuu sen ja sillä kertaa osuu tarkemmin kuin edellinen yrittäjä...
Ei oo helppo juttu. Ei esiinny julkisella paikalla enää, ja kuulemma saa käyttöönsä paavimobiilin. Eli semmoisen auton jossa on luodinkestävä lasivitriini päällä. Pitäähän kaikkien päästä ihailemaan Trumppia kun autolla liikkuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oo helppo juttu. Ei esiinny julkisella paikalla enää, ja kuulemma saa käyttöönsä paavimobiilin. Eli semmoisen auton jossa on luodinkestävä lasivitriini päällä. Pitäähän kaikkien päästä ihailemaan Trumppia kun autolla liikkuu.
Kuka tahansa saadaan pois päiviltä, jos niin halutaan. Konstit on monet sanoi akka kun kissalla pöytää pyyhki.
- Anonyymi
Kongressi tekee päätökset,ei Trumppi yksin. Mikä demokratia se semmonen on jos yks piru saa tehdä päätökset yksin?
- Anonyymi
Kongressikin on rebuilla ja tottelee kyllä Trumppia ainakin toistaiseksi. Lisäksi monet turvallisuusinstituutiot ollaan siirtämässä suoraan presidentin määräysvallan alle. Käytännössä ollaan lähellä diktatuuria.
- Anonyymi
Trump pelottelee vastustajat hiljaiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trump pelottelee vastustajat hiljaiseksi.
Niin varmaan, mutta miksi pelotella jotain Tanskaa tai Kanadaa? Tai koko eurooppaa ?
- Anonyymi
Helvetissä on sellainen..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin varmaan, mutta miksi pelotella jotain Tanskaa tai Kanadaa? Tai koko eurooppaa ?
Ei ole pakko pelätä, jos pelotellaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kongressikin on rebuilla ja tottelee kyllä Trumppia ainakin toistaiseksi. Lisäksi monet turvallisuusinstituutiot ollaan siirtämässä suoraan presidentin määräysvallan alle. Käytännössä ollaan lähellä diktatuuria.
Kaikki republikaanit eivät ole idiootteja.
- Anonyymi
Kohta pitänee anoa kiinalta turvapaikkaa
Trump ei ole Nato - ei edes Yhdysvallat. Diktatuuria ihaileva Trump tulee kyllä haastamaan demokratian - se on jokseenkin selvä juttu. Kuinka siinä otatuksessa käy - se jää nähtäväksi. Trump saattaa ihailla Putinia diktaattorina, mutta eivät diktaattorit välttämättä ole kavereita, voivat olla myös verivihollisia, se on nähty. Diktaattorit tykkäävät sotimisesta, valloituksista ja heikompien alistamisesta. Diktaattorit pakottavat ja huijaavat kansoja sotimaan.
Elämme todella vaarallisia aikoja - se on selvä. Demokratia on heikko ja demokratia on kriisissä. Miksi näin on? Miksi demokratia on kriisissä? Demokratia on kriisissä koska kansallisvaltiot, jotka ovat demokratian perusta ovat heikkoja. Miksi kansallisvaltiot ovat heikkoja? Miksi imperiumeilla ja diktaattoreilla näyttää menevän hyvin? Kansallisvaltiot ovat heikkoja koska globalisaatio ja liberaalit ovat heikentäneet niitä. Liberaalit ovat jakaneet kansat vuohiin ja lampaisiin. Kansallisen demokratian kannattajat ovat niitä vuohia. Liberaalit eivät oikeasti kannata aitoa demokratiaa vaan elitististä ohjattua demokratiaa, missä kansojen on oltava eliittiä kiltisti totteleva lammaslauma, vaalikarja. Niitä, jotka eivät kuulu laumaan eliitti haukkuu "populisteiksi". Historia on osoittanut, että kansan vastareaktio on usein ollut turvautuminen diktaattoreihin. Jotta demokratia pelastuisi niin kansan, populistien ja eliitin, liberaalien pitäisi löytää toisensa ja yhdessä alkaa puolustamaan demokratiaa ja sen perustaa, kansallisvaltiota. Toistaiseksi se näyttää olevan vielä kaukana.- Anonyymi
Mielenkiintoinen tulkinta liberaaleista. Itse pidän itseäni vahvasti liberaalina, siis henkilönä jolle oikeus ajatella itse on oleellisen tärkeä asia. Sellaiseen liberalismiin jonka itse tunnen, liittyy nimenomaan kaikenlaisen yksivaltaisuuden jyrkkä vastustaminen ja vapaan demokratian kunnioittaminen. Kuin myös elinkeinovapauden.
Monilta muilta osin olen kirjoituksesi kanssa samaa mieltä. Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoinen tulkinta liberaaleista. Itse pidän itseäni vahvasti liberaalina, siis henkilönä jolle oikeus ajatella itse on oleellisen tärkeä asia. Sellaiseen liberalismiin jonka itse tunnen, liittyy nimenomaan kaikenlaisen yksivaltaisuuden jyrkkä vastustaminen ja vapaan demokratian kunnioittaminen. Kuin myös elinkeinovapauden.
Monilta muilta osin olen kirjoituksesi kanssa samaa mieltä.Ei pidä mennä halpaan näiden käsitteiden kanssa. Minäkin mielelläni pitäisin itseäni liberaalina, mutta mitä merkitsee yksityisen ihmisen mielipide jos vastassa on valtaa käyttävä yhteiskunnallinen eliitti? Suomessa poliittinen eliitti on ominut itselleen "liberaaliuden" kutsuen demokratiaa "liberaaliksi demokratiaksi". "Liberaalissa demokratiassa" valtaa jakavat keskenään ne puolueet ja muut yhteiskunnalliset vaikuttajat, jotka kannattavat "liberaaleja" arvoja. Kaikkia liberaaleja arvoja pitää kannattaa. "Liberaali" eliitti ei halua, että sen arvoista tingitään. "Liberaaleja" arvoja ei saa kyseenalaistaa. Arvoista ei keskustella eikä niitä sovitella. Jos minä olen eri mieltä niin olen populisti ja sillä siisti. Minun mielipiteeni on vain yksityisen ihmisen mielipide. Jos aletaan kiistellä käsitteestä "liberaalius" niin minä häviän ja yhteiskunnallista valtaa käyttävät voittavat. Realistina joudun sen toteamaan joten myönnyn siihen, että en ole "liberaali" koska olen asioista eri mieltä kuin arvo-valtaa käyttävät "liberaalit".
- Anonyymi
Oikonomi kirjoitti:
Ei pidä mennä halpaan näiden käsitteiden kanssa. Minäkin mielelläni pitäisin itseäni liberaalina, mutta mitä merkitsee yksityisen ihmisen mielipide jos vastassa on valtaa käyttävä yhteiskunnallinen eliitti? Suomessa poliittinen eliitti on ominut itselleen "liberaaliuden" kutsuen demokratiaa "liberaaliksi demokratiaksi". "Liberaalissa demokratiassa" valtaa jakavat keskenään ne puolueet ja muut yhteiskunnalliset vaikuttajat, jotka kannattavat "liberaaleja" arvoja. Kaikkia liberaaleja arvoja pitää kannattaa. "Liberaali" eliitti ei halua, että sen arvoista tingitään. "Liberaaleja" arvoja ei saa kyseenalaistaa. Arvoista ei keskustella eikä niitä sovitella. Jos minä olen eri mieltä niin olen populisti ja sillä siisti. Minun mielipiteeni on vain yksityisen ihmisen mielipide. Jos aletaan kiistellä käsitteestä "liberaalius" niin minä häviän ja yhteiskunnallista valtaa käyttävät voittavat. Realistina joudun sen toteamaan joten myönnyn siihen, että en ole "liberaali" koska olen asioista eri mieltä kuin arvo-valtaa käyttävät "liberaalit".
Mitä tarkoitat "poliittisella eliitillä"?
Demokratiassa poliittinen valta jaetaan aina eduskuntavaaleissa. Jokainen äänestäjä antaa valtakirjansa jollekulle, näiden summana syntyy poliittiset valtasuhteet.
Mutta siitä pitäisi kyllä kriittisemmin keskustella miten kansaa voidaan mahdollisesti manipuloida olemaan jotain mieltä, tai voidaanko?
Mutta tottahan se on että monet sanat voidaan ymmärtää eri tavalla. - Anonyymi
Kyllä, liberaalisuuteen liittyy vahvasti woke-kulttuuri eli koetetaan korottaa muita ylemmäs mm. etnisiä vähemmistöjä, sukupuolivähemmistöjä sekä feministejä. Demokratian tavoite tulisi olla heidänkin tasa-arvo kaikkien muiden kanssa, ei muiden yläpuolelle korottaminen ja muun valtaväestön pakottaminen noihin muottteihin. Tästä syystä demokratia on kriisissä, koska kansan syvät rivit äänestävät vastalauseena mm. äärioikeistoa, kansallismielisiä, konservatiiveja sekä myös diktaattorimaisia tyyppejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, liberaalisuuteen liittyy vahvasti woke-kulttuuri eli koetetaan korottaa muita ylemmäs mm. etnisiä vähemmistöjä, sukupuolivähemmistöjä sekä feministejä. Demokratian tavoite tulisi olla heidänkin tasa-arvo kaikkien muiden kanssa, ei muiden yläpuolelle korottaminen ja muun valtaväestön pakottaminen noihin muottteihin. Tästä syystä demokratia on kriisissä, koska kansan syvät rivit äänestävät vastalauseena mm. äärioikeistoa, kansallismielisiä, konservatiiveja sekä myös diktaattorimaisia tyyppejä.
Liberaliuden yksi kulmakivi on tasa-arvo kaikissa asioissa. En nyt ihan näe tässä asiassa yhteyttä siihen mistä sinä puhut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä.
- Anonyymi
Olipas hyvä kirjoitus!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monilta muilta osin olen kirjoituksesi kanssa samaa mieltä.Vika on korvien välissä. Pieni ihminen ei kestä vakautta ja helppoa elämää. Jännistystä haetaan vaikka äänestämällä kyvyttömiä idiootteja. Idiootit aloittavat sotia ja käyttävät pullamössöjä tykinruokana. Ihmiset järkiintyvät ja demokratian, oikeusvaltion ja ihmisoikeuksien arvo ymmärretään uudelleen.
- Anonyymi
Vajaa kaksi viikkoa aikaa, maailma odottaa henkeään pidätellen mitä tapahtuu. Ainut joka voi vapaasti myhällä, lienee Putin
- Anonyymi
Trump on mielipuoli, aikuistumaton pikkupoika. Kammottavinta on että hän on koonnut uuden lähipiirinsä samantapaisista kahjoista. Vakava uhka maailmanrauhalle sekä jäljellä olevan luonnon suojelulle. Hullu haluaa muuttaa Alaskan upean laajan luonnonsuojelualueen öljynporauskentiksi ja kaivosalueiksi, sama kohtalo odottaa Grönlantia mikäli Trump saa sen väkisin liitettyä USA:han. Ihan Putinin tapainen despootti ja hullu, mahtipontinen mielipuoli. Kaikessa puhuu vain raha ja bisnes, hän ei elämässä näe eikä koe mitään muuta arvoa. Muut elolliset ovat hänelle vain pelinappuloita ja pois heitettäviä.
- Anonyymi
Ja mikähän se on Muskinkin todellinen motiivi nykyisille toimilleen? Päästä kalifiksi kalifin paikalle? En oli kovin hämmästynyt jos seuraavissa pressanvaaleissa Musk ainakin yrittäisi päästä ehdokkaaksi.
Musk tuskin on "hullu" kuten Trump, joten vaarallinen peluri taustajoukoissa. - Anonyymi
Todella huolestuttavaa ja vaarallista että suurvallan johta on mielipuoli Trump.
Sieltä voi odottaa aivan mitä tahansa, ellei joku pysty häntä pysäyttämään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella huolestuttavaa ja vaarallista että suurvallan johta on mielipuoli Trump.
Sieltä voi odottaa aivan mitä tahansa, ellei joku pysty häntä pysäyttämään.Korkeintaan joku itsensä uhraamiseen valmis (samalla tekee itsemurhan) turvamies tai muu asein lähelle pääsevä voi ainoastaan pysäyttää Trumpin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korkeintaan joku itsensä uhraamiseen valmis (samalla tekee itsemurhan) turvamies tai muu asein lähelle pääsevä voi ainoastaan pysäyttää Trumpin.
Niin, aina tappaminenkaan ei ole väärin jos se koituu enemmistön eduksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltä voi odottaa aivan mitä tahansa, ellei joku pysty häntä pysäyttämään.Euroopan mielestä kaikki ovat aina hulluja, mielipuolia jne. Jos eivät toimi heidän näennäisen "demokratian" mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Euroopan mielestä kaikki ovat aina hulluja, mielipuolia jne. Jos eivät toimi heidän näennäisen "demokratian" mukaan.
Ja sinun mielestäsi Trumpin puheet ovat rationaalisia ja punnittuja puheita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Euroopan mielestä kaikki ovat aina hulluja, mielipuolia jne. Jos eivät toimi heidän näennäisen "demokratian" mukaan.
Olet tyhmä kuin saapas. Demokratia on kaikkialla samanlaista. Paitsi maissa, joissa on diktatuuri.
- Anonyymi
Trumpin kausi on vain 4v putini kausi taas loppuu vasta kun hän kuolee eli siinä voi mennä vielä pitkään ikää 72v.
- Anonyymi
Kloonattuja vara Putineja on kuulemma varastossa valmiina.
- Anonyymi
Trump ei enää suostu elämänsä aikana luopumaan presidenttiydestään, se on varmaa. Noin hullu estää poistamisensa vaikka asein, jos kerran on niin hullu että meinaa asein ottaa Grönlannin ja Panaman itselleen.
- Anonyymi
Alkuperäinen kuoli 2016. Ei vaimo ja lapset paljon nykyisen putinin lähellä pyöri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alkuperäinen kuoli 2016. Ei vaimo ja lapset paljon nykyisen putinin lähellä pyöri.
Kekkonenkin kuulemma aikoinaan vaihdettiin, eli osattiin sitä ennenkin.
Ja se on kyllä aika varma tosiasia että muutamia kaksoisolentoja ainakin Putella on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trump ei enää suostu elämänsä aikana luopumaan presidenttiydestään, se on varmaa. Noin hullu estää poistamisensa vaikka asein, jos kerran on niin hullu että meinaa asein ottaa Grönlannin ja Panaman itselleen.
USAn perustuslaissa on kansalaisten aseenkanto-oikeus kansanvastaista diktatorista hallintoa vastaan. Jo 1861 se otettiin käyttöön, mutta kukistettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä. Kongressitalon valtauksessa se nähtiin.
- Anonyymi
Nato on ehdottomasti turva. Se on muutakin kuin USA.
Mutta Trumpin aikomukset sotia Grönlantin ja Tanskaa vastaan on otettava tosissaan uhkana pohjoismaissa. Itse en anna USA tehdä sellaista selkäänpuukottamista ilman huomiota.
Erikoistoimet Kanadaan ja Meksikoon myös heikentävät USA kansainvälisiä suhteita valtavasti.
Tuntuu, että Trump on ottamassa mallia Venäjältä, ja siihen pitääkin suhtautua huolestuneesti.
Tämä uhka pelaisi ihan suoraan Putinin käsiin.- Anonyymi
Minkälainen turva, se nähdään sitten jos 5. artikla joudutaan ottamaan käyttöön. Mitä tekee Trump siinä tilanteessa, sekin on täysin kysymysmerkki.
Eli muiden Natomaiden pitää nyt varautua siihen mahdollisuuteen, että USA ei olekkaan mukana. Suuri osa Nato maista lienee sotilaallisesti aika heikosti valmistautunut suursotaan, joten rahaa tarvitaan puolustukseen rutkasti lisää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkälainen turva, se nähdään sitten jos 5. artikla joudutaan ottamaan käyttöön. Mitä tekee Trump siinä tilanteessa, sekin on täysin kysymysmerkki.
Eli muiden Natomaiden pitää nyt varautua siihen mahdollisuuteen, että USA ei olekkaan mukana. Suuri osa Nato maista lienee sotilaallisesti aika heikosti valmistautunut suursotaan, joten rahaa tarvitaan puolustukseen rutkasti lisää.Tarkoittaa tälle meidän köyhtyneelle maalle täydellistä katastrofia. Jos asevarusteluumme pitää taas laittaa lisää miljardeja vuodessa, niin peruspalvelumme ajetaan totaalisen alas. Sen jälkeen ei esim julkista sairaanhoitoa enää saa vaan rahalla yksityiselle ja jos rahaa ei ole kuolee pois.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaa tälle meidän köyhtyneelle maalle täydellistä katastrofia. Jos asevarusteluumme pitää taas laittaa lisää miljardeja vuodessa, niin peruspalvelumme ajetaan totaalisen alas. Sen jälkeen ei esim julkista sairaanhoitoa enää saa vaan rahalla yksityiselle ja jos rahaa ei ole kuolee pois.
Venäjän aseellisen intervention jälkeen julkisen sairaanhoidon tarve vähän riippuu jääkö joku henkiin. No, ehkä vähän makaaberisti sanottu, mutta realiteetti on se, että ilman suuria uhrauksia - myös sellaisia rahallisia uhrauksia että joudumme tinkimään monesta muusta, emme ehkä selviä. Näin ainakin periaatteessa omasta mielestäni tulevaan pitäisi varautua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoittaa tälle meidän köyhtyneelle maalle täydellistä katastrofia. Jos asevarusteluumme pitää taas laittaa lisää miljardeja vuodessa, niin peruspalvelumme ajetaan totaalisen alas. Sen jälkeen ei esim julkista sairaanhoitoa enää saa vaan rahalla yksityiselle ja jos rahaa ei ole kuolee pois.
Heikennyksilläkin on rajansa, jossain vaiheessa kansa nousee kapinaan. Toinen skenaario voi olla, että ulkopuolinen taho tulee ja eliminoi hallituksen, ottaen maan haltuun. Ei voi tietää mitä tapahtuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heikennyksilläkin on rajansa, jossain vaiheessa kansa nousee kapinaan. Toinen skenaario voi olla, että ulkopuolinen taho tulee ja eliminoi hallituksen, ottaen maan haltuun. Ei voi tietää mitä tapahtuu.
Aikuisen oikeasti ajatellen suuri enemmistö suomalaisista voi kaikista puheista huolimatta oikein hyvin, ja "kapina" on aika kaukainen ajatus jos toiseen vaakuppiin laitetaan yhä paheneva Venäjän uhka. Pitää vain ymmärtää miten isoksi se uhka voi tulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikuisen oikeasti ajatellen suuri enemmistö suomalaisista voi kaikista puheista huolimatta oikein hyvin, ja "kapina" on aika kaukainen ajatus jos toiseen vaakuppiin laitetaan yhä paheneva Venäjän uhka. Pitää vain ymmärtää miten isoksi se uhka voi tulla.
Aikamoisessa harhassa elät. Suomessa ei enemmistö kansalaisista voi hyvin. Hallituksen politiikka altistaa kansannousuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikamoisessa harhassa elät. Suomessa ei enemmistö kansalaisista voi hyvin. Hallituksen politiikka altistaa kansannousuun.
Höpö höpö. Enemmistö on normaalisti työssäkäyvää keskiluokkaista porukkaa. Eläkeläisistäkin suurin osa on ihan kohtalaisesti toimeentulevaa. Sitten on tietysti vähemmistöjä, työttömiä ym joilla on tiukempaa.
Mutta jos ajatellaan sitä maailmaa mihin voitaisiin sotaan joutumisen kautta joutua, vilkaise vaikka Ukrainalaisten tilannetta puhumattakaan vaikka palestiinan kansalaisen tilannetta. He eivät voi hyvin, me voimme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli muiden Natomaiden pitää nyt varautua siihen mahdollisuuteen, että USA ei olekkaan mukana. Suuri osa Nato maista lienee sotilaallisesti aika heikosti valmistautunut suursotaan, joten rahaa tarvitaan puolustukseen rutkasti lisää.Mikä tekee valtiosta suurvallan? Vaikutusvalta ja liittolaiset. Ilman Natoa USA menettää ison osan statustaan. Trump voi olla hullu, mutta hänen ei anneta olla niin hullu. Kongressi sääti jo ennen vaaleja lain, jonka mukaan presidentti ei voi yksin päättää USA:n liittoumista tai sopimuksista. Suurin osa republikaaneista ja demokraateista ymmärtää USA:n tarvitsevan liittolaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ulkopuolinen taho päätyy pakkopaitaan. Se ei ole uhkaus, vaan lupaus.
- Anonyymi
Suomalaiset ovat nykyään eteviä luomaan Suomelle uusia ulkoisia uhkia omassa hyvässä populistisessa yhteishengessään.
- Anonyymi
Ja minkähänlaisiin uhkiin viittaat? Meillä suomalaisilla ei koskaan ollut kuin kolme uhkaa. Ne ovat Venäjä, Venäjä ja Venäjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja minkähänlaisiin uhkiin viittaat? Meillä suomalaisilla ei koskaan ollut kuin kolme uhkaa. Ne ovat Venäjä, Venäjä ja Venäjä.
Hänelle uhka ja viholliset on weffiläiset friimasonnien loopalistit sekä meetiaspooli.
- Anonyymi
Sano suoraan persut. Suomalaiset tietävät mistä uhka tulee. Sitä ei tarvitse luoda.
- Anonyymi
Ei uhka vaan toivo.
- Anonyymi
Jos Trump on enemmän toivo kuin uhka, niin miten se konkretisoituu? Eli miten turvallisuutemme parantuu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Trump on enemmän toivo kuin uhka, niin miten se konkretisoituu? Eli miten turvallisuutemme parantuu?
Siten ettemme ole toisen luokan kansalaisia omassa maassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siten ettemme ole toisen luokan kansalaisia omassa maassa.
Ahaa, siis maahanmuuttajataustaiset ulos Trumpin tyyliin, niin pelastumme?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ahaa, siis maahanmuuttajataustaiset ulos Trumpin tyyliin, niin pelastumme?
Hyvä että ymmärsit. Muuten täällä on kohta miljoona mamua ja meiniki kuten somaliassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä että ymmärsit. Muuten täällä on kohta miljoona mamua ja meiniki kuten somaliassa.
Jos haluat olot kuten somaliassa mene somaliaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka olisi, miten pelastumme ilman USAn tukea jos Trumppi hylkää meidät ja euroopan? Tää oli tämän ketjun varsinainen aihe.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka olisi, miten pelastumme ilman USAn tukea jos Trumppi hylkää meidät ja euroopan? Tää oli tämän ketjun varsinainen aihe.
Ei venäjä natomaahan hyökkää ja mitä muuta pitäisi pelätä. Ruotsia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä juuri on kysymys. Onko Nato enää riittävä pelote Venäjälle mikäli USA lähtisi Natosta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun he tulevat tänne, mennään me sinne. Selvikkööt täällä päinsä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eurooppalaisia on puoli miljoonaa, venäläisiä vaivaiset 140 miljoonaa. Tuskin jäätäisiin katsomaan, jos vihreitä kääpiöitä alkaisi ilmestyä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan Trump ja Putin lyödä hynttyyt yhteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka täällä haluaa asua jos olot on kuin somaliassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi tyhmäpoikaa.... Kuka sinua hoitaa tulevaisuudessa. Suomi tarvitsee lisää maahanmuuttoa.
- Anonyymi
Venäjä on heikentynyt vuosiksi eteenpäin,ettei edes Naton turvaa tarvita.Eli tuskin hyökkää Suomeen,on senverran huonoja kokemuksia sotimisesta niillä.
- Anonyymi
Toivoa soppii että näin. Mutta Puten päänsisällön tuotoksista ei voi mennä takuuseen. Ennen oli ehkä hyvinkin rationaaliseen ajatteluun pystyvä, mutta tuskin nykyisin.
- Anonyymi
Trump on selvä nukkehallitsija, ei sen ole tarkotuskaan olla loppuun asti pressana. Eihän se horisija tuu kestään, hyvä jos pääsee toiselle vuodelle. Ne on eri epelit jotka sitä sätkyttää. Ne onkin sit ihan muuta. T: Taktinen tarkastaja.
- Anonyymi
Jotain tuollaista muistan monen ennustaneen jo Trumpin ekan kauden alussa.
- Anonyymi
Epävakaa ja vaativa.
Diagnosoitu jo yli vuosikymmen sitten.
Eipä yllätä yhtään meikäläistä jutut. - Anonyymi
Trump on otettava siinä mielessä vakavasti että hän voi lahjoa/maksaa Gröönlannin kansan äänestämään Yhdsvaltoihin liittymisen puolesta.
Gröönlannin asukasmäärä on vain vaivaiset 56 865 ihmistä.
Yhdysvaltojen budjetissa (6.2 triljoonaa dollaria) jokaisen Gröönlantilaisen muuttaminen miljonääriksi olisi lähinnä taskurahoja ja maksaisi vain vaivaiset 56 865 miljoonaa dollaria.
Siis hullunhalpa kauppa ja melko köyhä Grrönlanti muuttuisi per asukasmäärään laskettuna kertaheitolla yhdeksi maailman rikkaimmaksi maaksi.- Anonyymi
Jep, nuo triljoonat vain muun valtionvelan jatkoksi, so what..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, nuo triljoonat vain muun valtionvelan jatkoksi, so what..
Triljoona (miljardi miljardia)
56 865 miljoonaa dollaria ei ole lähelläkään triljoonaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Triljoona (miljardi miljardia)
56 865 miljoonaa dollaria ei ole lähelläkään triljoonaa.Olkoon nyt vaikka ziljoona, hullunhalpaa varmaan silti..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olkoon nyt vaikka ziljoona, hullunhalpaa varmaan silti..
No onhan tuo halpaa jos sillä hinalla saa melkein mantereen kokoisen maailman suurimman saaren.
- Anonyymi
Elon Musk käyttää ketamiinia, LSD:tä ja sieniä. Ehkä kaveri on otettu rinkiin.
- Anonyymi
Tuohan oli suht normaali ennen. Nyt jutut on levottomia.
- Anonyymi
Venäjä on ollut ainainen riski ja ryöväri asukkaiden suhteen . Venäjää ei olisi ilman luonnonvaroja vain ne pitävät Neuvosto omaisuuden varastaneet oligarkit yllä .
- Anonyymi
Se on kyllä merkillistä että Venäläiset ovat aina olleet varkaita. Valtavista luonnovaroistaan ja resursseistaan huolimatta eivät ole koskaan tuottaneet muuta kuin paskaa. (ja siinä sivussa kusta).
- Anonyymi
NATO ja Trumpetti ovat paljon suurempi uhka kuin Venäjä. Trumppi on ihan täysi sekopää. Todella harmi, että se tyyppi ampui muutaman vaivaisen sentin ohi.
- Anonyymi
Naton uhka on siinä jos sitä ei ole...Trumpetin uhka on siinä että se on.
(päivän mieteleuse) - Anonyymi
NATO ei ole itsessään uhka suomelle!
- Anonyymi
Tanska pitää hätäkokouksen Trumpin uhkailujen takia. Eli eivät ihan vitsinä äijän horinoita pidä.
- Anonyymi
Ei Tanskalla mitään hätää ole. Hallituksen on vain laitettava Trumpin sekoilun vuoksi rivit suoriksi. USA:n suurlähettiläs puhutteluun.
- Anonyymi
Molemmat tällä hetkellä, mutta toisen voi syrjäyttää helposti, koska edes presidentti ei ole lain yläpuolella.
- Anonyymi
Presidentti voi armahtaa itsensä joten mikäs häntä estää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Presidentti voi armahtaa itsensä joten mikäs häntä estää?
Puhut paskaa. Presidentti pannaan viralta, jos hän syyllistyy rikokseen tai toimivallan ylitykseen . Sen jälkeen hän ei armahda ketään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhut paskaa. Presidentti pannaan viralta, jos hän syyllistyy rikokseen tai toimivallan ylitykseen . Sen jälkeen hän ei armahda ketään.
Nixon erosi, kun häntä syytettiin Watergate-jutussa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184041Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4892283Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1351784- 761464
- 1571443
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91114Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34714- 27701
Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?
Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?25671- 96671