Käyttövoima eroa nousee viisinkertaiseksi. Tulee voimaan 2026 vuoden alusta.
Itselläni ainoana autona matkailuauto. Laskeskelin että juuri ja juuri pystyn auton pitämään liikenteessä ympäri vuoden muta tiukkaa ehkä tekee. Kun jätän kokonaan käyttämättä leirintäalueet ja tyydyn vain puskaparkkeihin niin säästän vuodessa useamman satasen, puhutaan jo 500-600eurosta.
Näin tekee varmaan moni muukin pienituloinen eläkeläinen. Siinä kyllä kärsii matkailualan yrittäjät.
Kesä-heinäkuussa näkeekin leirintäalueilla työssä käyviä joilla vuosiloma mutta näiden kahden pääasiallisen loma kuukauden ulkopuolella leirintäalueilla käy pääasiassa eläkeläisiä jotka pitävät kyllä hengissä leirintäalueet. Saa nähdä miten käy, epäilen ettei hyvin käy.
Päättäjät kuvittelee että matkailuauton omistajat ovat kaikki varakkaita mutta juurikin lomakuukausien ulkopuolella liikkuvat karavaanarit ajaa kohtuu vanhoilla autoilla ja jotkut jopa hyvinkin vanhoilla joten ei rahassa kylvetä.
Nyt se sitten toteutui!
33
437
Vastaukset
- Anonyymi
Aha . Sitten loppui minun keikkatyöt Hesan seudulla . Ei muuta kuin pysyä keskisuomessa työttömänä varmaan !
- Anonyymi
Minä taas tyytyväinen kun en rakentanutkaan pakusta matkailuautoa vaan pidin pakuna vaikka mukana on punkka,inventterit,autonkokennot,400ah akustotLämminvesisuihku,kaasu grilli,keitin 2 levyllä ja kaasujääkaappi 50l ja valot sun muut takana. Ainoa että on toi väliseinä paikoilla täytyy kiertää kuskin paikalle ulkokautta mutta pikku juttu kun veton pikkasen alle 600€ uusien mukaan kun laski 47€ verot juuri.Ulkomailla kun eniten reissaan nakkaan vain kamat autoon ja kun suomen rajojen ulkopuolella laitan kaikki paikoilleen sillä ei Euroopass akukaan valvo ja kyttää onko paku vai matkailuauto saati ilmoittelisi suomeen siitä yhtään mitään.Takaisin tullessa taas nakkaan sakaisin ne ja liinoilla kiinni.
- Anonyymi
Lämminvesisuihku? Onko sekin liinoilla kiinni seinässä?
- Anonyymi
Onko sinulla Portapottaa autossasi??
- Anonyymi
Portapotasta käy omat housut. Lämmittää kivasti
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Portapotasta käy omat housut. Lämmittää kivasti
JOKINEN REINO
Minulla oli myös Adrian retkiauto ,ja kyllä siellä piti olla parit villasukat jalassa, pipo päässä , pitkät kalsarit ja pitkähihainen paita päällä.
- Anonyymi
Mulla on kaks kaveria, joiden kanssa tunnen itseni komeaksi ja itsevarmaksi koska tiedän että olen heitä komeampi.
Toisella on päivittäiset lääkkeet, epäselvä puhe, välillä outo käyttäytyminen ja hänllä on naisystävä.
Toinen taas on muuten äänekäs, ei ole selväjärkinen, huomaa jo ulospäin ja hänelläkin on naisystävä.
Jotenkin tuntuu väärältä että itselläni ei ole naista vaikka ulkonäkö onkin OK ja sitten näillä "rumilukislla" on.
Luonteissa on se ero että ne vittuilee mulle, minä harvoin vittuilen kenellekkään, olen kiltimpi. Mua on paljon naiset kehuneet että olen yksi niistä harvoista miehistä jotka ei ole sikoja. Syykin on se että käyttäydyn naisten kanssa niin hyvin kuin mahdollista. En usko että ei ole naista luonteeni takia. Mutta en ole edes seurustellut kenenkään kanssa ja olen vuosien saatossa rohkaistunut ja uskaltanutkin mennä juttelemaan naisten kanssa yöreissuilla.
Palstavahti Joksu Kuopiosta - Anonyymi
Mitä jos laittaa rumatikki 2200 ritilän päälle kiviä, niin saako siitä värkättyä saunan kiukaan?
Palstavahti kysyy- Anonyymi
Kyllä nyt palstavahdilla menee erityisen lujaa. Monesko kossupullo jo menossa?
Niuvan lääkkeet ja alkoholi on huono yhdistelmä. - Anonyymi
Saa siitä kiukaan mutta se ei toimi.
- Anonyymi
Yöllä sitten lisää Reinosta ja rumatikistä.
Palstavahti - Anonyymi
Minä tuikkaan tuleen hymerin.
- Anonyymi
PALSTAVAHTI joutunut nyt suljetulle
- Anonyymi
No jopas nyt, avo-osastollakos se Jokisen sijoituspaikka aiemmin oli?
- Anonyymi
Nyt on löytynyt uusi ruskosolu ja se on Vihreiden päässä koska se on pehmeää.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/2f7cf791-1cf5-4e94-8f0e-f332705e1809 - Anonyymi
"Avo.osastollakos" Palstavahti sähköttelee Jokiselle??
- Anonyymi
JOKINEN REINO
Kyse on CO2 verosta jolla ei pitäis olla mitään tekemistä ihmisten terveydentilan kanssa, vai tuleeko saaste ainoastaan sellaisista ajoneuvoista ,joissa ei ole invalappua? Kyllä jokaisella on lupa kitistä ,jos on aihetta ,ja tämä käyttöveroasia on sellainen.Eikä vammaisuus välttämättä tarkoita sitä, että ei ole maksuvalmiutta.Ja on terveitä ,joilla tämä ylimääräinen vero tuntuu tilitaseessa.Että mikä ketäkin kyrsii? - Anonyymi
Oletko saanut Palstavahti Niuvasta lääkäriltä todistuksen vajavaisuudestasi??
Saat pitää Elnakkisi verottomana.
Talvella et ole muutenkaan ajelemassa johtuen rumatikistä.
Säälimme Palstavahtia - Anonyymi
Reino
Mutta en ole vielä valmis ajatusteni kanssa. Herätä minussa paljon unelmia, hämmenystä ja ajatuksia. Tykkään sinusta kaikin puolin mitä sinua olen tuntenut ja mitä keskusteluissamme olen sinua oppinut ymmärtään. Kaipaankin sinua paljon näinäkin päivinä ja niin mielelläni juttelisin kanssasi kaikesta. En näe sinussa mitään muuta kuin hyvää. Elämän kauneutta silmieni edessä...
Ongelmani ovat minussa. En ole valmis kohtaamaan tunteitani. Myöntämään, että haluan sinut. Kuinka haluan tuntea läheisyytesi ja nauttia lämmöstäsi. Pitää hyvänä ja tärkeänä, jonka avulla ymmärrän omaa merkitystäni ja tärkeyttäni. Kasvaa yhdessä ja yhteen. Antaa mahdollisuus meille rakastaa toisiamme.
Mietin miten vaikea on näitä tunteita tunnustaa, koska koen itseni haavoittuvaksi jos tuon ne ilmi sinulle. Silti minun pitäisi uskaltaa kohdata nämä tunteeni. Kohdata sinut, joka olet sydämeni.
Palstavahti Kuopiosta- Anonyymi
Oikein monelle palstalle on tuo kotkanreino lähettänyt lemmenviestinsä, toivotaan että tuolla Jokisella joskus tärppää.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18773170/tiedan-etta-olisit-vain-viestin-paassa
- Anonyymi
No eihän ollut palstavahti mitään muuta kuin itseäsi nostavaa muminaa alkoholistilla.
- Anonyymi
Eipäs näitä Thaimaan lomamatkoja veroteta. Tiedetään että lentäminen saastuttaa ja paljon.
Taitaa olla vaan matkailuautojen veronnosto kateutta tai jonkun kansanedustajan hetkellinen älynväläys ja pätemisen tarve. - Anonyymi
Tämä nyk. hallitus kyllä osaa kurittaa kaikkia. Ei ihme että joka päivä kaatuu ravintoloita suomessa. Ei ihmisillä ole löysää raha käydä ravintoloissa.
Samoin tulee käymään tulevana kesänä leirintäalueille. Kaatuu aivan varmasti useampi leirintäalue. - Anonyymi
Miksei tullut vero voimaan tänä vuonna . Ihme vetkuttelua taas .
- Anonyymi
Verosta minäkin olen huolissani , jos ei vaikka tule ??
Kaipauksella odottelen. - Anonyymi
Tarvitaan kuulkaa rahaa muiden menojen kustantamiseen. Kun kulut nousee, kansa säästää ja sit keksitään uus vero. Näin se menee ja on aina mennyt. Jos tienaisi 17000 e kuussa kuten ay pomot jotka ovat niiiiin huolissaan köyhien elämästä, olisin ehkä kohtuu tyytyväinen. Voisin vaatia ihan innoissani kolme- neljä prossaa muillekin lisää liksaa. Rahaa riittää aseisiin muttei oikein lääkäreihin. Hauska yhtälö.....
- Anonyymi
17000 eur kk euron liksassa se 10% korotuksen vaatinen jo tuntuukin.
Mutta eläkeläisen 1500 eur kk 10% korotus ei tunnu missään. Voi verossa hävitä enemmän kuin korotus on. - Anonyymi
Vaikka veroa aletaan keräämään vasta ensi vuoden alusta niin säästän jo tänä vuonna enkä käy leirintäalueilla.
Tämä on mielenosoitus hallitusta kohtaan mutta säästää pitää sillä köyhällä eläkeläiselle kun juuri ja juuri on varaa pitää asuntoautoa, joskus joutuu jättämään muutenkin jonkun reissun väliin kun ei ole varaa polttoaineisiin niin kyllä tuo viisinkertainen veronnosto on lähes kuolinisku. Kesäisin kumminkin olen käyttänyt satoja euroja leirintämaksuihin ja nyt kun vältän leirintäalueita niin sillä korvaan jo ainakin puolet tuosta verosta. - Anonyymi
Palstavahdilla ei mene veroa kun auto lahoaa Niuvan parkkipaikalla. Radiossa kanavat vaan kääntyy itsekseen.
- Anonyymi
Aina tuo Fordi on käyntiin hörähtänyt, kun ole sitä tarvinnut . On ympärivuotisessa käytössä , ja ensi perjantaina pitäis pohjoiseen kurvailla.
Vaikka se kutakuinkin on toiminut , en näe siinä mitään erikoista, minkä vuoksi sitä alkaisin mainostaan.
Pastavahti Joksu- Anonyymi
Muuten en kyllä kehuja anna, mutta öljyä ei vuoda.
Palstavati Joksu - Anonyymi
Haha et tule pääsemään Lapinlahtea pidemmälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten en kyllä kehuja anna, mutta öljyä ei vuoda.
Palstavati JoksuFoordi on huolimatonta tekoa. Itse olet näin kertonut.
Paljonko on vielä Santanderille velkaa?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578987Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123529Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262740Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht812149Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142050Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3641806Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411462FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01221Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101095Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu681070