Kysyisin nyt ihan rehellistä mielipidettä niiltä suomalaisilta, jotka seurustelevat/ ovat avioliitossa muslimin kanssa, että millaista se on? Onko elämä muuttunut seurustelun myötä? Millainen hän on aviopuolisona/kumppanina? Oletko saanut pitää oman kantasi uskon asioihin? Onko sinua painostettu? Millaisessa asemassa olet hänen suvun silmissä?
Fiksuja vastauksia kiitos.
Mitä vaikutuksia...
23
5255
Vastaukset
- ....
ei onnaa, katso maailmaa, ei se toimi
- nämä
tosi tarina...
Lukaiseppa Liza Marklundin kirjat Uhatut ja Turvapaikka. Aika hiuksia nostattavia kirjoja. Tietysti täytyy muistaa että yksilöt tekevät asioita eivätkä varsinaisesti kansat ja uskonnot. menee ihan hyvin, kiitos kysymästä.
- Eräs painiskeleva
Olis vaan kiva tietää mistä miehesi on kotoisin, itse oon saman edessä juuri nyt ja mua on varoiteltukin aika paljon tästä valinnasta. Tuleva puolisoni on tosiaankin lupaillut kaikkea että saan elää ja olla kuten haluan, mutta entäs jos sittenkin tulee takapakki...sittenhän kyllä oon itseni ansaan asettanut.
Eikä mikään pakko ole mennä naimisiin jos epäilyttää vähänkin. Mieluummin kyllä olisin yksin kuin onnettomassa liitossa.
Karvapää, olis ihan mukava tietää millaista teillä on. - eiei
Eräs painiskeleva kirjoitti:
Olis vaan kiva tietää mistä miehesi on kotoisin, itse oon saman edessä juuri nyt ja mua on varoiteltukin aika paljon tästä valinnasta. Tuleva puolisoni on tosiaankin lupaillut kaikkea että saan elää ja olla kuten haluan, mutta entäs jos sittenkin tulee takapakki...sittenhän kyllä oon itseni ansaan asettanut.
Eikä mikään pakko ole mennä naimisiin jos epäilyttää vähänkin. Mieluummin kyllä olisin yksin kuin onnettomassa liitossa.
Karvapää, olis ihan mukava tietää millaista teillä on.>>Karvapää, olis ihan mukava tietää millaista teillä on.
Karvapää ja hänen vaimonsa ovat molemmat suomalaisia. Vaimo kääntyi muslimiksi Palestiinan matkansa jälkeen ja Karvapää oli pakotettu valitsemaan avioeron ja muslimiksi kääntymisen välillä. eiei kirjoitti:
>>Karvapää, olis ihan mukava tietää millaista teillä on.
Karvapää ja hänen vaimonsa ovat molemmat suomalaisia. Vaimo kääntyi muslimiksi Palestiinan matkansa jälkeen ja Karvapää oli pakotettu valitsemaan avioeron ja muslimiksi kääntymisen välillä.mitäs tuohonkin osaa sanoa...
- Kokenut
Aiheesta voisin kirjoittaa vaikka kirjan, mutta tyydyn lyhyeen kommenttiin.
Omakohtaisen ja muita seuranneen kokemuksen myötä olen sitä mieltä, että suomalais-kristityn naisen avioliitto muslimimiehen kanssa onnistuu vain ja ainoastaan, jos nainen alusta asti haluaa olla se antava osapuoli, joka itse ei odota liitolta yhtään mitään. Tällaisia harvinaisia naisia toki on, mutta enemmistö ei siihen pysty.
Islam on uskontona äärimmäisen dominoiva. Seurusteluaikana mies voi suoda naiselle paljon huomiota, vapauksia ja lupauksia, mutta naimisiin menon jälkeen kaikki muuttuu. Vaimo saa olla sisimmässään kristitty, mutta se ei saa näkyä eikä kuulua mitenkään. Mies ei voi kieltää vaimoa esim. rukoilemasta ja lukemasta Raamattua omissa oloissaan, mutta hän voi kieltää kaiken kontaktin kristilliseen seurakuntaan ja määrätä ketä vaimo saa tavata. Muslimimiehen koti on islamilainen koti ja pidemmän päälle se voi olla kristitylle vaimolle raskasta. Lasten suhteen muslimimies ei suostu mihinkään kompromisseihin eikä vaimolla ole heidän suhteen pienintäkään päätäntävaltaa.
Tällainen avioliitto on uskonnon vuoksi ongelmallinen alusta asti ja yleensä tuhoon tuomittu. Joissain tapauksissa vaimo voi pelastaa suhteen kääntymällä muslimiksi, mutta ei siitäkään aina ole apua, koska kääntynyt suomalaisnainen ei vastaa samaa kuin syntyperäinen muslimi eikä vanhoista tottumuksistaan ole helppo päästä eroon.
Oma avioliittoni on kestänyt jo kymmenen vuotta, mutta kovan koulun olen käynyt läpi. En suostu koskaan kääntymään islamiin ja läheltä seuranneena pidän sitä julmana uskontona. Silti annan periksi kaikessa missä vain voin, jotta mies olisi tyytyväinen. Omia toiveita ei kannata ottaa vakavasti, vaan aina ajatella, että rauha perheessä on tärkeämpää kuin mitkään omat "oikeudet". Ärsyttävintä on juuri tuo islamin omahyväisyys, että muiden pitää sitä kunnioittaa ja osin noudattaa, mutta muslimin ei tarvitse kunnioittaa toisia. Esim. muslimimies voi vaatia vaimoa noudattamaan omaa ruokavaliotaan (ei sianlihaa, alkoholia, jne.), mutta itse ei ikinä tekisi samoja myönnytyksiä vaimonsa uskonnon vuoksi.
Kehoitan harkitsemaan vakavasti ennen naimisiinmenoa ulkomaalaisen muslimimiehen kanssa erityisesti mahdollisten tulevien lasten vuoksi. Avioerossa lapset kuuluvat muslimi-isälle ja tämä voi viedä lapset lopullisesti kotimaahansa. Jo pelkkä uhka saa monet vaimot ja ex-vaimot elämään pelossa ja alistettuna. Varovaisuutta siis, siskot!- Kysyvä ei tieltä eksy
Aivan. Ja lue vielä kirjat "Eevan kätketyt kasvot" (LOISTAVA!) sekä maailmanmenestys "Lastani ette saa". Realismia, onpahan sitten ainakin pahimmat skenaariot selvänä.... Ja aina voi käydä toisin. Hyvää jatkoa!!! Netistä: http://www.faithfreedom.org (islamin hylänneiden sivusto) sekä http://www.askimam.com (islamilaisten oma sivusto, lue sieltä kysymykset kohdasta 'women')
- minä
Kysyvä ei tieltä eksy kirjoitti:
Aivan. Ja lue vielä kirjat "Eevan kätketyt kasvot" (LOISTAVA!) sekä maailmanmenestys "Lastani ette saa". Realismia, onpahan sitten ainakin pahimmat skenaariot selvänä.... Ja aina voi käydä toisin. Hyvää jatkoa!!! Netistä: http://www.faithfreedom.org (islamin hylänneiden sivusto) sekä http://www.askimam.com (islamilaisten oma sivusto, lue sieltä kysymykset kohdasta 'women')
Jean Sassonin kirja Prinsessa
Kertoo Saudi-Arabialaisesta naisesta hunnun takaa.
Tositarina ja suosittelen etenkin nimimerkille musliminainen. - arabityttö
Hei ei ne pidemmän päälle onnaa, te suomalaiset olette vaan niin erilaisia, kato ympärille, on totta et vaimon pitää oikeesti unohtaa omat mielipieen ja tahtonsa, jos mies on oikeesti uskovainne eikä mikään turkinlomalta tuotu rantapoju. Te ette voi tietää millaista se on kun vastaan ei sanota ja suu kiinni tms. Meiltä se onnaa ku opetettu ja totuttu
- Musliminainen
minä kirjoitti:
Jean Sassonin kirja Prinsessa
Kertoo Saudi-Arabialaisesta naisesta hunnun takaa.
Tositarina ja suosittelen etenkin nimimerkille musliminainen.ko. kirjan sekä sen jatko-osan. Eipä paljon kerro islamista.
- Tara
Luin kirjoituksesi ja se sai minut aika mietteliääksi..Seurustelen muslimin kanssa, olen itse kristitty.Tapasin miehen muutama kuukausi sitten ja hän asuu ulkomailla, minä suomessa.Seurustelumme on aika alkutekiöissä.Hän on omien sanojensa mukaan muslimi mutta esim.kaikki mitä siihen kuuluu, rukoukset ym. niin hän kuulemma rukoilee jos huvittaa ja jos ei niin sitten ei, ym.Hän on sanonut että haluaa elää vapaasti, tykkää eurooppalaisesta elämäntavasta ym.Olemme puhuneet uskonnoistamme ja hän sanoi että saan olla mikä vaan, ei haittaa ja jos olisimme yhdessä, saisin tottakai käydä töissä ym.Mutta pelkään juuri sitä että avioliitto kun on solmittu niin kaikki muuttuu..Olen todella ihastunut, mutta myös haluan olla erittäin varovainen, olen kuullut tarinoita ja kokemuksia puolin ja toisin...Millaiset on muuten muslimin ja kristityn häätilaisuus?
Toivon ja rukoilen sinulle kaikkea hyvää ja voimia! - Kokenut
Musliminainen kirjoitti:
ko. kirjan sekä sen jatko-osan. Eipä paljon kerro islamista.
Mutta kertoo kyllä paljon siitä, mitä voi tapahtua suomitytölle, joka menee naimisiin saudimiehen kanssa. Käsittääkseni 99% saudeista on erittäin uskonnollisia muslimeja (vaikka ehkä eri lahkoa kuin sinä), joten tehköön kukin omat johtopäätöksensä.
Muslimimiehen kanssa avioituminen on suuri riski länsinaisille. Se on suurempi kuin länsimiehen kanssa avioiduttaessa, koska konfliktitilanteissa ei islam suo kristitylle naiselle mitään oikeuksia, vaan on vahva ase miehen kädessä. - Muslimityttö
Mikä sai sinut ajattelee et Islam on omahyväinen uskonto? Ja että muka joku kristinusko on tosi?
ja sitä mitä luettelit äsken oli kyll todellaki kulttuuri juttu et miehen kodin pitää olla ja et se päättää frendeist jne... Lol oon 14 vuotias enkä ehkä nii fiksu mut sen verran et heti huomaa et teiän uskonto ei oo mikään tosi.. vaan lapsellinen ja tyhmä jos kerran kerrot mun uskonnosta mielipiteesi siinä on minun - minä vaan
Minulla on muslimipoikaystävä eikä hän koskaan kieltäisi minua syömästä possua tai juomasta alkoholia (koska ei itsekkään ole niin tarkka noista säännöistä vaikka esim. rukoilee usein). Eli haluaisin sanoa että eivät kaikki muslimit ole sellaisia tiukkapipoja joista meitä aina varoitellaan!
- ,,,,,,,,,
minä vaan kirjoitti:
Minulla on muslimipoikaystävä eikä hän koskaan kieltäisi minua syömästä possua tai juomasta alkoholia (koska ei itsekkään ole niin tarkka noista säännöistä vaikka esim. rukoilee usein). Eli haluaisin sanoa että eivät kaikki muslimit ole sellaisia tiukkapipoja joista meitä aina varoitellaan!
Ei tietenkään kaikki muslimit ole tiukkapipoja. Mutta se kannattaa pitää mielessä, että Ihmisoikeusliiton lokakuussa 2007 tekemän selvityksen mukaan Suomessa uskontoaan harjoittavista muslimeista 63 % oli shari’an noudattamisen kannalla silloin, kun se on ristiriidassa Suomen lain kanssa. Shari’a (ks. esim. RoT http://www.nku.edu/~kenneyr/Islam/Reliance.html tai Islam QA http://islamqa.com/en/) mm. määrää, että muslimien on pakollista rukoilla viidesti päivässä ja että heidät on teloitettava uskonluopioina, mikäli he eivät taivuttelusta huolimatta suostu siihen. Shari’a määrää kivittämään aviorikkojat ja sodomian harjoittajat kuoliaiksi, alistamaan naisia ja pitämään vaimoja käytännössä vankeina ja lyömään heitä, pelkästään mikäli heidän pelätään olevan uppiniskaisia, ja se kieltää musliminaisia avioitumasta ei-muslimien kanssa. Se määrää vihaamaan, alistamaan ja syrjimään juutalaisia ja kristittyjä ja olemaan ankaria näitä kohtaan, ottamaan uskottomia panttivangeiksi lunnaiden toivossa tai mestaamaan näitä. Se määrää verikoston pakolliseksi, paitsi jos omaiset suostuvat verirahaan tai jos uhri on uskonluopio tai jos muslimi tappaa ei-muslimin. Se kieltää vaimoja lähtemästä kodin ulkopuolelle ilman aviomiehen lupaa, ei-muslimia todistamasta oikeudessa muslimeja vastaan, ja se edellyttää, että raiskauksella on oltava vähintään neljä miespuolista silminnäkijää, muussa tapauksessa raiskauksesta syytteen nostava nainen voi joutua itse syytetyksi aviorikoksesta ja saada kivitystuomion. Se määrää katkaisemaan varkaalta käden ja surmaamaan ristiinnaulitsemalla tai raajat ristikkäin katkaisemalla ylipäätään kaikki, jotka ”taistelevat Allahia ja hänen lähettilästään vastaan ja kiirehtivät tekemään pahaa”, ja ennen kaikkea shari’a määrää tappamaan kaikki ne, jotka jättävät islaminuskon, kannustavat toisia kääntymään pois islamista, pilkkaavat profeetta Muhammadia tai kritisoivat islamia.
- samira81
ihan hyvin meillä on mennyt..ollaan oltu 5v naimisissa..eikä mieheni ole mihinkään vastoin tahtoani pakottanut..ei ole rajoittanut oikeuksiani tai muuten vastaavaa..avioliitto sujuu hyvin ja lapsiakin on yks 4v..
se on ennemminkin ihmisestä yksilönä kiinni kuin uskonnosta..jokaisessa parisuhteessa joutuu joskus kompromissejä tekemään - mirjam
ollaan oltu melkein 4 vuotta yksissä, ja vaikeata on ollut,mutta myös ihanaa. hän on sovinisti sika ja minä olen rasittava väkivaltainen hullu. hän sanookin usein, että minun jälkeeni hän ei enää koskaan voi seurustella, koska olen vihainen kissa ja oikea piru naiseksi. kaikesta huolimatta rakkautemme on tulista ja kipinöivää. monta kertaa ollaan yritetty päästä toisitamme eroon, mutta parin tunnin päästä olemme taas sopineet riitamme.
uskon asioissa on erimielisyyttä, koska olemme molemmat uskovaisia tahoillamme. vaikeaa siitä tekee se, että olemme molemmat tekopyhiä paskiaisia,jotka eivät suostu minkäänlaiseen kompromissiin, ennenkuin on pakko.
hän on kumppanina hellä ja huolehtiva.me molemmat olemme toistemme tossun alla, mutta hän sanoo usein, että piinaan ja rajoitan häntä liikaa (olen näet sairaalloisen mustasukkainen),mutta en voi periaatteelleni mitään...miehet on pidettävä kurissa.
koskaan hän ei ole minua painostanut esim. uskon asoissa. hänen mielestään jokainen pitääköön uskonsa, joten minäkään en voi käännyttää häntä.
olemme joskus puhuneet lasten tekemisestä, ja hän on surullinen siitä, että en halua lapsistani muslimeja. jos teemme lapsia, heidät kastetaan, ja vasta rippikouluikäisinä he saavat päättää ryhtyäkö muslimiksi, hinduksi tai miksi vaan, mutta sitä ennen aion pitää huolta heidän kristillisestä kasvatuksestaan.
suku ei ole ahdistellut....heitä ei oikeastaan kiinnosta,koska muistaakseni muslimi mies saa naida ns. vääräuskoisen
kannattaa puida asiaa mielessään, ennekuin ryhtyy moku suhteeseen.
en halua kuulostaa negatiiviselta, mutta meidän tapauksessamme on sattunut niin, että kaksi viheliäistä peijoonia on vain sattuneet löytämään toisensa.meissä molemmissa on omat vikamme..- Turtiainen :)
Hauska oli kuulla toi. Mäkin aion olla tommonen! :D Päivän piristys mulle toi oli.
:D :D :D
- Musliminainen
Olen naimisissa syntyperäisen muslimin kanssa. Me emme seurustelleet, joten en voi sanoa siihen mitään muuttuiko elämä siitä kun seurustelua ei ollut ;-).
Aviopuolisona oma mieheni on huomaavainen, auttavainen, kiltti..
Minä olin jo naimisiin mennessämme ollut vuoden verran muslimi, joten sain pitää pääni ja olen muuttanut molempien tapoja - joten mies on itse asiassa taipunut kanssani ja harjoitamme uskontoa yhdessä.- Amal
Aika rajuja juttuja ja täyttä yleistämistä! Ystäväni isä on syntyperäinen egyptiläinen muslimi ja hänen äitinsä suomalainen kristitty. Heidän elämässään ei eri uskonnot rajoita toistensa elämää. Kyllä olen jonkun nakkipaketinkin siellä jääkaapissa nähnyt. Islam ja koraani on jokaisen omaan tulkintaan ja uskoon perustuvaa. Jos otat kaiken koraanissa lukevan täysin kirjaimellisesti niin voi olla aika toivotonta, mutta jos tulkitsee kriittisemmin ja muistaa kuinka VANHA kirja koraani on niin ymmärtää enemmän.
Seurustelu tosiaan on islamissa kiellettyä mutta tutustuminen ei ole ja siihen saa käyttää aikaa niin paljon kuin tarvitsee. Avierokin on sallittu ja siinäkin voi soveltaa sen mukaan kuin parhaaksi katsoo. ÄLÄ mene naimisiin miehen kanssa jota et tunne, jonka kulttuuria et tunne ja jonka uskontoa ja sen käytäntöä et tunne ! - Pitkämuistinen
Et sinä ole naimisissa SYNTYPERÄISEN muslimin kanssa.Puolisosi on vain syntynyt muslimivanhemmille ja kasvatettu muslimiksi. Kukaan ei synny valmiiksi minkään uskoisena, vaan vanhempien tahdonmukaisen kasvatuksen myötä tai myöhemmässä elämänvaiheessa tapahtuvan kääntymisen vuoksi. Islamilaiset ovat syntyneet ja syntyvät kristittyinä, sen jälkeen heidät kasvatetaan tai käännytetään uskomukseensa!
- tiirismaa
Oletko nimimerkki nina tehnyt mitään ratkaisua omassa suhteessasi? Toivon, että voisit kertoa siitä muillekin ja voisit kertoa kokemuksistasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905177
- 534066
- 252179
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271887Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161795- 151434
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281250Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201036T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980