Ymmärtävätkö uskovaiset koskaan, etteivät he eroa ateisteista loppujen lopuksi juurikaan ollenkaan? Esimerkiksi kristinuskollinen uskoo yhteen jumalaan ja kieltää tuhansien muiden uskontojen jumalien olemassaolon. Me ateistit kiellämme yhtälailla tuhansien jumalien olemassaolon niin kuin tekin "valaistuneet".
Meidän ainoa ero on se, että me kiellämme myös teidänkin jumalan olemassaolon.
Pysähtyvätkö uskovaiset ikinään miettimään sitä, miksi he uskovat siihen mihin he uskovat? Todennäköisesti tajuaisivat, että he uskovat omaan jumalaansa pelkästään systemaattisen aivopesemisen takia, joka on alkanut jo ihan vauva iästä.
Ihmettelevätkö uskovaiset ikinään sitä, miksi tietyllä alueella uskotaan yleisesti samaan uskontoon ja jumalaan ja toisella alueella toiseen jumalaan? Mistä esimerkiksi kristityt tietävät, että he uskovat oikeaan uskontoon? Koska heille on sanottu lapsesta asti, että heidän uskonto on se ainoa oikea uskonto?
Mielestäni uskovaisilta puuttuu looginen päättelykyky heidän uskontoonsa liittyvissä aiheissa.
Teistit ja ateistit eivät usko kumpikaan jumalaan.
5
97
Vastaukset
- Anonyymi
Jep. Aika pienillä eroilla tässä mennään.
Minä en usko noin 4000 voimassa olevaan jumalaan ja uskovainen ei usko 3999 jumalaan. - Anonyymi
Olen todennut useiden kristinuskoisten jutuista, etteivät he edes tiedä muiden jumaluskojen olemassaolosta.
He ovat aina ihmeissään kun kyselee mistä jumalasta he puhuvat.
En kyllä ymmärrä, miten edes kykenee elämään elämänsä ilman tietoa eri jumaluskoista. Mutta ilmeisesti täydellinen yleissivistyksen puute on jonkinlainen tavoiteltavuus niissä piireissä.- Anonyymi
Kyllä tästä tietämättömyydestä on paras esimerkki meidän ihmislähtöistä soopaa suoltava apukoulu pudokas!
>>Ymmärtävätkö uskovaiset koskaan, etteivät he eroa ateisteista loppujen lopuksi juurikaan ollenkaan? Esimerkiksi kristinuskollinen uskoo yhteen jumalaan ja kieltää tuhansien muiden uskontojen jumalien olemassaolon. Me ateistit kiellämme yhtälailla tuhansien jumalien olemassaolon niin kuin tekin "valaistuneet".
Ei näin voi sanoa. Sama kuin lohduttaisi syöpäpotilasta: ”Sinä olet loppujen lopuksi yhtä terve kuin minä. Sinulla on vain yksi syöpä, haimasyöpä. Minulla ei ole sitäkään.”
Teismi on siinä mielessä vaarallinen sairaus, että jo ensimmäinen jumala sairastuttaa mielen.- Anonyymi
valikoivaa uskoa , etujen nimissä 🤣 sitähän uskonto on !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1011600- 2101477
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59990Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31969Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K53770Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49745Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.36695The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut5692Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉54692En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k40686