Mikä ala työllistää helpoiten ikälopun ihmispaskan?

Anonyymi-ap

Olen keski-ikäinen, kohta eläkeikää lähestyvä. Oma alamäki lähti 1990 -luvun lamasta, koska se sattui "sopivasti" sinne nuoruuteen, kun olisi pitänyt astella työelämään ja yllättäen Suomessa ei enää töitä ollutkaan. Kun töitä viimein alkoi taas olla, oli oma ikä jo "liian korkea" suurimmalle osalle työnantajia, ja ottivat ennemmin sen minua nuorempaa porukkaa töihin. Työkokemusta minulla on kertynyt vain pätkittäin, ja nyt ollut jo vuosia työttömänä, kun minnekään ei kelpaa. Eläkkeelle eivät päästä, ja sitten kun viimein päästävät, eläke tulee olemaan niin pieni, että varmasti jotain lisätienestejä pitäisi yrittää saada.

Mille alalle tämmöinen vaikeasti työllistettävä, vähän työkokemusta ja heikon koulutuksen omaava vanha paska kelpaa? Onko puhelinmyyntityöt ihan turhaa, jota ei kannata edes yrittää, vai voiko niissä tienata edes jonkun roposen? Entä palkanlaskijan työt? Työvoimakoulutuksena näyttäisi olevan lähinnä sellaista tarjolla, eikä koulutus kestä pitkään. Onko tuossa mitään ideaa yrittää tuohon koulutukseen? Pitääkö olla kuinka hyvä matematiikassa jne. että tuossa hommassa pärjäisi, ja onko alalla kuinka kova kilpailu?

8

379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Liity illuminatiin

• Anonyymi

Kiitos vinkistä. Lähinnä harkitsen itsaria tällä hetkellä.

• Anonyymi

Sinne vaan koulutukseen. Mitä sitten jos menee pieleen? Sitten seuraava homma. Aina jotain karttuu tietotaitoa.

• Anonyymi

Kai se pitää työkkärin tätien kanssa keskustella asiasta, että tuleeko siitäkin vain lisää ongelmia ja rangaistuksia karenssin ymv. muodossa, jos edes yrittää tuohon koulutukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kai se pitää työkkärin tätien kanssa keskustella asiasta, että tuleeko siitäkin vain lisää ongelmia ja rangaistuksia karenssin ymv. muodossa, jos edes yrittää tuohon koulutukseen.

Johonkin te-toimiston koulutukseen hain työnhakuohjaajan kehotuksesta sähköisesti mutta en tullut valituksi kun 5 otettiin koulutukseen ja hakijoita oli 26.
        Että ehdottomasti hakemaan vaan

• Anonyymi

Minulla vähän sama tilanne, ei koulutusta, ei mitään sellaisia taitoja, joista olisi hyötyä työllistymisessä ja ikää 40+. En minäkään paljon minnekään kelpaa. Olen henkilökohtainen avustaja ja olen joutunut toteamaan, että en saa muuta työtä vaikka kuinka yritän. Avustajaksi pääsen. Ei ole mitään kivaa työtä vaan erittäin raskasta varsinkin henkisesti, paljon on oltava valmis sietämään sellaista mitä ei monessa muussa työasä todellakaan tarvitse sietää. Sille on syynsä, että tämä työ on ihmiselle usein se viimeinen vaihtoehto. Mutta ennemmin teen tätä kuin olen työtön. Hyvä terveys pitää olla ja työ on todella sitovaa ja palkka on tietysti surkea, mutta tämä taitaa olla ainoa työ, johon pääsee tällä taustalla.

Puhelinmyyntiä ei kannata yrittää, ei sillä kukaan itseään elätä, pelkkää ihmisten hyväksikäyttöä koko ala.

Jos työvoimakoulutukseen pääset niin se on ehkä paras vaihtoehto kuitenkin.

• Anonyymi

Et mihinkään pääse. Usko jo että olet ulkona työelämästä lopullisesti ja ala elämään elämääsi...

• Anonyymi

Ura vasemmistoliiton poliitikkona? Puhut pjaskaa ja petät kaikki, ehkä pääset Brysseliin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      53
      3906
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      91
      2310
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      45
      1982
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      22
      1773
    5. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1516
    6. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      26
      1511
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      15
      1162
    8. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1118
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      109
      1074
    10. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      79
      1032
    Aihe