Olen keski-ikäinen, kohta eläkeikää lähestyvä. Oma alamäki lähti 1990 -luvun lamasta, koska se sattui "sopivasti" sinne nuoruuteen, kun olisi pitänyt astella työelämään ja yllättäen Suomessa ei enää töitä ollutkaan. Kun töitä viimein alkoi taas olla, oli oma ikä jo "liian korkea" suurimmalle osalle työnantajia, ja ottivat ennemmin sen minua nuorempaa porukkaa töihin. Työkokemusta minulla on kertynyt vain pätkittäin, ja nyt ollut jo vuosia työttömänä, kun minnekään ei kelpaa. Eläkkeelle eivät päästä, ja sitten kun viimein päästävät, eläke tulee olemaan niin pieni, että varmasti jotain lisätienestejä pitäisi yrittää saada.
Mille alalle tämmöinen vaikeasti työllistettävä, vähän työkokemusta ja heikon koulutuksen omaava vanha paska kelpaa? Onko puhelinmyyntityöt ihan turhaa, jota ei kannata edes yrittää, vai voiko niissä tienata edes jonkun roposen? Entä palkanlaskijan työt? Työvoimakoulutuksena näyttäisi olevan lähinnä sellaista tarjolla, eikä koulutus kestä pitkään. Onko tuossa mitään ideaa yrittää tuohon koulutukseen? Pitääkö olla kuinka hyvä matematiikassa jne. että tuossa hommassa pärjäisi, ja onko alalla kuinka kova kilpailu?
Mikä ala työllistää helpoiten ikälopun ihmispaskan?
8
308
Vastaukset
- Anonyymi
Liity illuminatiin
- Anonyymi
Kiitos vinkistä. Lähinnä harkitsen itsaria tällä hetkellä.
- Anonyymi
Sinne vaan koulutukseen. Mitä sitten jos menee pieleen? Sitten seuraava homma. Aina jotain karttuu tietotaitoa.
- Anonyymi
Kai se pitää työkkärin tätien kanssa keskustella asiasta, että tuleeko siitäkin vain lisää ongelmia ja rangaistuksia karenssin ymv. muodossa, jos edes yrittää tuohon koulutukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai se pitää työkkärin tätien kanssa keskustella asiasta, että tuleeko siitäkin vain lisää ongelmia ja rangaistuksia karenssin ymv. muodossa, jos edes yrittää tuohon koulutukseen.
Johonkin te-toimiston koulutukseen hain työnhakuohjaajan kehotuksesta sähköisesti mutta en tullut valituksi kun 5 otettiin koulutukseen ja hakijoita oli 26.
Että ehdottomasti hakemaan vaan
- Anonyymi
Minulla vähän sama tilanne, ei koulutusta, ei mitään sellaisia taitoja, joista olisi hyötyä työllistymisessä ja ikää 40+. En minäkään paljon minnekään kelpaa. Olen henkilökohtainen avustaja ja olen joutunut toteamaan, että en saa muuta työtä vaikka kuinka yritän. Avustajaksi pääsen. Ei ole mitään kivaa työtä vaan erittäin raskasta varsinkin henkisesti, paljon on oltava valmis sietämään sellaista mitä ei monessa muussa työasä todellakaan tarvitse sietää. Sille on syynsä, että tämä työ on ihmiselle usein se viimeinen vaihtoehto. Mutta ennemmin teen tätä kuin olen työtön. Hyvä terveys pitää olla ja työ on todella sitovaa ja palkka on tietysti surkea, mutta tämä taitaa olla ainoa työ, johon pääsee tällä taustalla.
Puhelinmyyntiä ei kannata yrittää, ei sillä kukaan itseään elätä, pelkkää ihmisten hyväksikäyttöä koko ala.
Jos työvoimakoulutukseen pääset niin se on ehkä paras vaihtoehto kuitenkin. - Anonyymi
Et mihinkään pääse. Usko jo että olet ulkona työelämästä lopullisesti ja ala elämään elämääsi...
- AnonyymiUUSI
Ura vasemmistoliiton poliitikkona? Puhut pjaskaa ja petät kaikki, ehkä pääset Brysseliin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1723375Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732161Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii542097- 421988
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321481Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931241- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul3941091Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1151015- 46889