Mikä homma Thomannilla

Anonyymi-ap

Kitaroita ei voi ostaa kun hyllyt tyhjinä. Miksi? Odotusaika viikkoja, melko pitkä aika ihmislapselle.

14

1071

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olisko se myynti lähtenyt käsistä kun USA:han avattiin varasto ja kauppa?

      • Anonyymi

        ja Thomann ei uskalla laittaa sisään suuria tilauksia Aasian tehtaille ennenkuin nähdään laittaako Trump suuret tullimaksut niille.


      • Anonyymi

        Sehän tuon sitten selittää. Tässä odotellessa muutaman seuraamani kitaran hintakin pompahti parilla kympillä ylöspäin. Aika iso kertakorotus halvalle kitaralle.


      • Anonyymi00008

        Thomannin USA:n varasto ja kauppa suljettiin jo, ja tilaukset toimitetaan jatkossa Saksasta.


    • Anonyymi

      Ostakaa Suomesta.

      • Anonyymi

        Ostaisi, jos saisi samaan hintaan. Kivijalkaliike ei siihen pysty.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi kirjoitti:

        Ostaisi, jos saisi samaan hintaan. Kivijalkaliike ei siihen pysty.

        Riippuu tuottesta/merkistä/mallista. Joskus pääsevät lähelle.


    • Anonyymi00009
      • Anonyymi00010

        Japanissa vastaavassa oikeudenkäynnissä kitaran muotojen omistamista ei hyväksytty, koska samanmuotoisia kauloja ja runkoja oli muutkin valmistaneet jo vuosikymmeniä, ja tästä on jo pitkä aika. Kuinka Fender voi nyt yhtäkkiä väittääkin omistavansa sen rungon muodon, kun muutkin valmistajat ovat valmistaneet samaa muotoa jo ainakin yli 60 vuotta?


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Japanissa vastaavassa oikeudenkäynnissä kitaran muotojen omistamista ei hyväksytty, koska samanmuotoisia kauloja ja runkoja oli muutkin valmistaneet jo vuosikymmeniä, ja tästä on jo pitkä aika. Kuinka Fender voi nyt yhtäkkiä väittääkin omistavansa sen rungon muodon, kun muutkin valmistajat ovat valmistaneet samaa muotoa jo ainakin yli 60 vuotta?

        Fender keksikin toisen lähestymistavan (Copyright).

        https://www.truthinshredding.com/2026/03/kdh-huge-fender-lawsuit-news.html

        Patent, Trademark, Copyright.


      • Anonyymi00012

      • Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Fender keksikin toisen lähestymistavan (Copyright).

        https://www.truthinshredding.com/2026/03/kdh-huge-fender-lawsuit-news.html

        Patent, Trademark, Copyright.

        Copyright on tekijänoikeus. Kun lukemattomat valmistajat on valmistaneet samanmuotoista runkoa yli 60 vuotta niin on myöhäistä alkaa väittää nyt omistavansa sen muodon tekijänoikeuden,


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Copyright on tekijänoikeus. Kun lukemattomat valmistajat on valmistaneet samanmuotoista runkoa yli 60 vuotta niin on myöhäistä alkaa väittää nyt omistavansa sen muodon tekijänoikeuden,

        Silti keksivät tuon kiertotien ja voittivat. Ilmeisesti ovat yrittäneet aiemmin tavaramerkin kautta asiaan vaikuttaa. Nyt Saksalssa meni tekijänoikeuden kautta oikeudessa läp.

        Patent, Trademark, Copyright
        Patentti, Tavaramerkki, Tekijänoikeus


      • Anonyymi00015

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe