Miksei toppahousut ole "salonkikelpoiset"etelässä?

Anonyymi-ap

Ihmettelen aina etelä-Suomessa käydessäni miksei toppahousuja ei käytetä vaikka
esim. Helsingin ilma on usein kylmemmän tuntuinen kuin pohjoisen pakkaset?
Sekä sitä että suomalaiset ulkoiluvaatteet ovat laadukkaita ja hyvän näköisiä ja
monilla on toppavaatteet kaapeissaan Lapin lomia varten.

13

354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pitää olla legginsit ja tennarit,nilkat paljaana umpihangessa. Vähän kuin -50 luvulla muijilla minihameet ja nailonsukat jotka ns peltuivat ihoon kiinni.mutta niillä oli sentäs pitkävartiset saappaat jalassa.

• Anonyymi

Olen ihmetellyt itsekin samaa. Kahden pienen lapsen äitinä kun ulkoilen paljon niin
      käytän toppahousuja jo lokakuussa ja jatkan käyttöä huhtikuulle. Palelu on tyhmintä
      mitä tiedän ja sen seurauksena tulevat flunssat sun muut tulehdussairaudet.

Mitä ulkonäköön tulee niin suomalainen malli ja tyyli on ihan jees sillä kehtaavathan
      etelän ihmiset Lapin lomillaan toppahousuissaan "monobileisiin" ja esim HulluPoro
      areenan keikoillekin.

• Anonyymi

Todentotta! Lähdin kaverini kanssa jäähallikeikalle ja laitoin tietenkin toppahousut ja
      kaulahuivin ja pipon. Meitä oli siellä oikein pukeutuneina varmasti alle sata ja 4000
      värjötteli siellä ilman päähinettä, ilman huivia nilkat paljaana kesäavokkaissa. Mikä
      siinä viehättää olla viluissaan ennenminkin tyhmyys paistaa.

• Anonyymi

Pohjosen tyttönä on minulla kaapissa ainakin seitsemät toppahousut. Ja käytän niitä
      kaikkia, onhan tilanteetkin erilaisia. On ratsastustoppahousut joita käytän
      pitkien saapikkaiden kanssa, on kelkkailuun haalarihousut, tikatut suoralahkeiset
      shoppailuun jne. Sopivat jokapaikkaan ja ovat tyylikkäät.

• Anonyymi

Peukutan, sillä itekin käytän toppahousuja koko talven ja koen olevani tyylikäs.

• Anonyymi

Toiset vain haluavat kulkea nilkat paljaina ja nenä kokoajan vuotaen. Onneksi itse en kuulu
        heihin vaan pukeudun talvella toppaan ja kesällä pellavaan.

• Anonyymi

Vanha sanonta että kun jalkoja palelee niin koko henkilö jäätyy. Kyllä talvella
      villasukat jalassa ja toppahousut, sitten villapaita ja tuulenpitävätakki niin kyllä
      pärjää ja jos haluaa voi olla myös tyylikäs. Kun on vain sävy sävyyn ja vähän tyylitajua.

• Anonyymi

Minusta toppahousujen käyttö on ok. Tyylitajuisena tosin en käytä "markettien" ns.
      yhdenkoon housuja. Netistä olen löytänyt omalle tyylilleni ja tarpeeseeni sopivia
      malleja ja käytän niitä arjessani tosi paljon. Niistä tulee kivoja asuyhdistelmiä esim.
      erilaisten villapaitojen kanssa.

• Anonyymi

Asiaa kirjoitat. Olen 26 vuotias nainen ja olen löytänyt "toppahousut" uudelleen. Lapsena kun äiti aina tiesi mitä päälle laitetaan niin vastustus kaikkeen siihen tuli, ja
      meni vuosia ennenkuin oivalsi äidin tiedon ja viisauden.
      Olen oivaltanut että palelu on tyhmää ja kun pukeutuu oikein niin flunssat ja muutkin
      tulehdukselliset sairaudet ovat huomattavasti harvemmassa.
      Käytän siis toppahousuja lähes päivittäin niin työmatkalla kuin kaupoissa asioidessani
      ja koen että olen myös tyylikäs.

• Anonyymi

Tuli lomailtua Norjassa MM kisoissa, siellä jokaisella norjalainen villapaita ja
      toppahousut ja sitten sadetakkia tai muuta. Osaavat ja ovat ulkoilmaihmisiä ja
      tietävät miten tyhmää on palella kun voi myös pukeutua oikein.
      Kaupoissa Norjassa tosi hyvä valikoima toppavaatteita tosin hinnat melko korkeita
      mutta tavara laadukasta ja hyvän näköistä.

Ja baareissa oli niin nuoret kuin vanhatkin toppahousuissaan ja villapaidoissaan
      ja meno oli hyvä.

• Anonyymi

Saman pistin merkille, Norjalaiset osaavat bailata ja pukeutua järkevästi.
      En nähnyt ensimmäistäkään nilkat paljaana ilman pipoa värjöttelemässä.
      Suomalaisia näin sitäkin enemmän kun ovat olevinaan niin "fiinejä".

• Anonyymi

Toppahousut käytössä ja ovat mukavat ja lämpimät ja hyvännäköiset.

• Anonyymi

Junan tuomana pidän luonnollisena että talvisin käytän toppahousuja niin töissä
      kuin vapaallakin. Siitä olen myös samaa mieltä että tyylikkyys tulee jostakin muusta
      kuin vaatteen materiaalista. Se tulee siitä miten eri asusteet yhdistelet ja miten
      asun leikkaukset sopii vartalollesi. Itse en toppahousujen käytöstä luopuisi ja
      tyyli on katsojan silmissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      146
      1970
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      303
      1177
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      989
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      888
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      829
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      53
      799
    7. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      18
      756
    8. 71
      754
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      709
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      701
    Aihe