Ihmettelen aina etelä-Suomessa käydessäni miksei toppahousuja ei käytetä vaikka
esim. Helsingin ilma on usein kylmemmän tuntuinen kuin pohjoisen pakkaset?
Sekä sitä että suomalaiset ulkoiluvaatteet ovat laadukkaita ja hyvän näköisiä ja
monilla on toppavaatteet kaapeissaan Lapin lomia varten.
Miksei toppahousut ole "salonkikelpoiset"etelässä?
13
354
Vastaukset
- Anonyymi
Pitää olla legginsit ja tennarit,nilkat paljaana umpihangessa. Vähän kuin -50 luvulla muijilla minihameet ja nailonsukat jotka ns peltuivat ihoon kiinni.mutta niillä oli sentäs pitkävartiset saappaat jalassa.
- Anonyymi
Olen ihmetellyt itsekin samaa. Kahden pienen lapsen äitinä kun ulkoilen paljon niin
käytän toppahousuja jo lokakuussa ja jatkan käyttöä huhtikuulle. Palelu on tyhmintä
mitä tiedän ja sen seurauksena tulevat flunssat sun muut tulehdussairaudet.
Mitä ulkonäköön tulee niin suomalainen malli ja tyyli on ihan jees sillä kehtaavathan
etelän ihmiset Lapin lomillaan toppahousuissaan "monobileisiin" ja esim HulluPoro
areenan keikoillekin. - Anonyymi
Todentotta! Lähdin kaverini kanssa jäähallikeikalle ja laitoin tietenkin toppahousut ja
kaulahuivin ja pipon. Meitä oli siellä oikein pukeutuneina varmasti alle sata ja 4000
värjötteli siellä ilman päähinettä, ilman huivia nilkat paljaana kesäavokkaissa. Mikä
siinä viehättää olla viluissaan ennenminkin tyhmyys paistaa. - Anonyymi
Pohjosen tyttönä on minulla kaapissa ainakin seitsemät toppahousut. Ja käytän niitä
kaikkia, onhan tilanteetkin erilaisia. On ratsastustoppahousut joita käytän
pitkien saapikkaiden kanssa, on kelkkailuun haalarihousut, tikatut suoralahkeiset
shoppailuun jne. Sopivat jokapaikkaan ja ovat tyylikkäät. - Anonyymi
Peukutan, sillä itekin käytän toppahousuja koko talven ja koen olevani tyylikäs.
- Anonyymi
Toiset vain haluavat kulkea nilkat paljaina ja nenä kokoajan vuotaen. Onneksi itse en kuulu
heihin vaan pukeudun talvella toppaan ja kesällä pellavaan.
- Anonyymi
Vanha sanonta että kun jalkoja palelee niin koko henkilö jäätyy. Kyllä talvella
villasukat jalassa ja toppahousut, sitten villapaita ja tuulenpitävätakki niin kyllä
pärjää ja jos haluaa voi olla myös tyylikäs. Kun on vain sävy sävyyn ja vähän tyylitajua. - Anonyymi
Minusta toppahousujen käyttö on ok. Tyylitajuisena tosin en käytä "markettien" ns.
yhdenkoon housuja. Netistä olen löytänyt omalle tyylilleni ja tarpeeseeni sopivia
malleja ja käytän niitä arjessani tosi paljon. Niistä tulee kivoja asuyhdistelmiä esim.
erilaisten villapaitojen kanssa. - Anonyymi
Asiaa kirjoitat. Olen 26 vuotias nainen ja olen löytänyt "toppahousut" uudelleen. Lapsena kun äiti aina tiesi mitä päälle laitetaan niin vastustus kaikkeen siihen tuli, ja
meni vuosia ennenkuin oivalsi äidin tiedon ja viisauden.
Olen oivaltanut että palelu on tyhmää ja kun pukeutuu oikein niin flunssat ja muutkin
tulehdukselliset sairaudet ovat huomattavasti harvemmassa.
Käytän siis toppahousuja lähes päivittäin niin työmatkalla kuin kaupoissa asioidessani
ja koen että olen myös tyylikäs. - Anonyymi
Tuli lomailtua Norjassa MM kisoissa, siellä jokaisella norjalainen villapaita ja
toppahousut ja sitten sadetakkia tai muuta. Osaavat ja ovat ulkoilmaihmisiä ja
tietävät miten tyhmää on palella kun voi myös pukeutua oikein.
Kaupoissa Norjassa tosi hyvä valikoima toppavaatteita tosin hinnat melko korkeita
mutta tavara laadukasta ja hyvän näköistä.
Ja baareissa oli niin nuoret kuin vanhatkin toppahousuissaan ja villapaidoissaan
ja meno oli hyvä. - Anonyymi
Saman pistin merkille, Norjalaiset osaavat bailata ja pukeutua järkevästi.
En nähnyt ensimmäistäkään nilkat paljaana ilman pipoa värjöttelemässä.
Suomalaisia näin sitäkin enemmän kun ovat olevinaan niin "fiinejä". - Anonyymi
Toppahousut käytössä ja ovat mukavat ja lämpimät ja hyvännäköiset.
- Anonyymi
Junan tuomana pidän luonnollisena että talvisin käytän toppahousuja niin töissä
kuin vapaallakin. Siitä olen myös samaa mieltä että tyylikkyys tulee jostakin muusta
kuin vaatteen materiaalista. Se tulee siitä miten eri asusteet yhdistelet ja miten
asun leikkaukset sopii vartalollesi. Itse en toppahousujen käytöstä luopuisi ja
tyyli on katsojan silmissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1461970
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3031177Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.83989- 35888
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31829- 53799
Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta18756- 71754
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos56709Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44701