Matkasuunnitelma

Anonyymi-ap

Lähdettäessä sähköautolla pitemnälle matkalle, pitää matkaa suunnitella, poltiksen kanssa ei tätä ongelmaa ole, poltiksella voi huoletta muuttaa matkasuunnitelmaa mielensä mukaan, ei tarvii etukäteen ottaa selvää latauspaikoista

37

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No eipä tarvitse suunnitella mitään. Laittaa naviin kohteen johon haluaa, navi sitten ehdottaa missä kannattaa ladata ja kuinka kauan. Latausasemia on jo suomessa todella tiheään, aina löytyy latausasema.

    • Anonyymi

      Latauspisteteitä on kaikkialla ja auto ehdottaa automaattisesti mahdolliset paikat, helpompaa ei voi olla.
      Kauheasti sähköpelkoinen poika jaksaa keksiä "ongelmia".

      • Anonyymi

        Minä käyn kerran viikossa viinakaupassa varmatoimisella itselataavalla hybridi-Toyotalla, mutta kertaakaan en ole kauppareissulla navigaattorin apua tarvinnut. Alkumatkasta muistan hyvin kaikki risteykset, joista pitää kääntyä, ja loppumatkasta ajan vain kaupan kirkasta mainosvaloa kohti. Aina on oikea "latauspaikka" löytynyt, ja varsinainen lataustapahtuma on onnistunut hyvin ja nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käyn kerran viikossa viinakaupassa varmatoimisella itselataavalla hybridi-Toyotalla, mutta kertaakaan en ole kauppareissulla navigaattorin apua tarvinnut. Alkumatkasta muistan hyvin kaikki risteykset, joista pitää kääntyä, ja loppumatkasta ajan vain kaupan kirkasta mainosvaloa kohti. Aina on oikea "latauspaikka" löytynyt, ja varsinainen lataustapahtuma on onnistunut hyvin ja nopeasti.

        Alkoholisteilla on rahaa vain johonkin tojotanräppänään, ehkä kannattaisi hakeutua hoitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholisteilla on rahaa vain johonkin tojotanräppänään, ehkä kannattaisi hakeutua hoitoon.

        " Alkoholisteilla on rahaa vain johonkin tojotanräppänään, ehkä kannattaisi hakeutua hoitoon. "


        En minä alkoholistien autoista mitään tiedä, mutta koska minulla on riittävästi rahaa, niin haluan silloin ajaa markkinoiden parhaalla autolla. Siksi minulla onkin itselataava hybridi-Toyota.

        Ei minun tarvitse mennä mihinkään hoitolaitokseen, koska kuntoni on vielä ihan hyvä. Jaksan hyvin tehdä kaikki lumityöt ja omakotitalon muut piha-askareet. Jos lääkekaappi pääsee joskus tyhjenemään, niin hyvin helposti pääsen varmatoimisella itselataavalla hybridi-Toyotalla hakemaan kaupasta uusia virvokkeita. Ei hoitolaitoksiin näin kovakuntoisia ja tervejärkisiä ukkoja edes huolita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Alkoholisteilla on rahaa vain johonkin tojotanräppänään, ehkä kannattaisi hakeutua hoitoon. "


        En minä alkoholistien autoista mitään tiedä, mutta koska minulla on riittävästi rahaa, niin haluan silloin ajaa markkinoiden parhaalla autolla. Siksi minulla onkin itselataava hybridi-Toyota.

        Ei minun tarvitse mennä mihinkään hoitolaitokseen, koska kuntoni on vielä ihan hyvä. Jaksan hyvin tehdä kaikki lumityöt ja omakotitalon muut piha-askareet. Jos lääkekaappi pääsee joskus tyhjenemään, niin hyvin helposti pääsen varmatoimisella itselataavalla hybridi-Toyotalla hakemaan kaupasta uusia virvokkeita. Ei hoitolaitoksiin näin kovakuntoisia ja tervejärkisiä ukkoja edes huolita.

        ”Markkinoiden parhaalla” - tojota😂😂😂

        Ajattelin aluksi katkaisuhoitoa alkoholismiisi, mutta taitaa muu mielenterveyshoito olla etusijalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä käyn kerran viikossa viinakaupassa varmatoimisella itselataavalla hybridi-Toyotalla, mutta kertaakaan en ole kauppareissulla navigaattorin apua tarvinnut. Alkumatkasta muistan hyvin kaikki risteykset, joista pitää kääntyä, ja loppumatkasta ajan vain kaupan kirkasta mainosvaloa kohti. Aina on oikea "latauspaikka" löytynyt, ja varsinainen lataustapahtuma on onnistunut hyvin ja nopeasti.

        Kotilataaja selvästi tai ei ihan selvä. Pari vuotta ja navigaattoria tai kuljettaja tarvitaan.


      • Anonyymi

        Navigaattori pannaan vasta sitten kun tullaan riittävän isoon kaupungiin, en kyllä Washingtonissa olisi osannut ajaa yhtään ilman navia, Helsingissä vielä löytyy lähes kaikki ilman sitä, paitsi Ikea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Markkinoiden parhaalla” - tojota😂😂😂

        Ajattelin aluksi katkaisuhoitoa alkoholismiisi, mutta taitaa muu mielenterveyshoito olla etusijalla.

        Ei oikein kuullosta mielenterveysongelmalta, voi sitä tojoota kehua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oikein kuullosta mielenterveysongelmalta, voi sitä tojoota kehua

        Mitä tarkoittaa ”kuullosta”?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa ”kuullosta”?

        katso vaikka nykysuomen sanakirjasta, jos ei muuten selviä


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Pikkuhuopalahden ympyrässä huomaa oikein hyvin ettei maalais sankarit niillä tiiisseleillään ole suunnitellut reittejään oikein mitenkään, suosittelen

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi suunnitella ajoreittejä, jos auton toimintamatka on yli 1000 km? Ei kunnollisessa polttiksessa ole sähköauton rajoitteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi suunnitella ajoreittejä, jos auton toimintamatka on yli 1000 km? Ei kunnollisessa polttiksessa ole sähköauton rajoitteita.

        No kannatta ottaa selvää, esim se, että ympyrässä ajetaan VASTAPÄIVÄÄN ja vilkku oikealle poistuttaessa, kannattaa myös katsoa mistä liittymästä poistuu. 3 kierroksen jälkeen valkotakit vievät.


      • Anonyymi

        Ajelin joskus vuosia sitten, ei se ollut tavallista kummempi, tosi ei ruuhka-aika ollut, hyvät oli opasteet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kannatta ottaa selvää, esim se, että ympyrässä ajetaan VASTAPÄIVÄÄN ja vilkku oikealle poistuttaessa, kannattaa myös katsoa mistä liittymästä poistuu. 3 kierroksen jälkeen valkotakit vievät.

        Ainahan prukkataan ajamaan vastapäivään kuten Karsikon liikenneympyrässä


    • Anonyymi

      Ollaan tehty keskimäärin 3000 km Lapin ja Norjan reissuja joka kesä / syksy. Ajellaan mieluummin pienempiä 3-numeroisia teitä aina, kun mahdollista. Kun latauskarttaa katson, niin pääteiden varsilla on aika hyvin latausasemia, mutta syrjäisempi Lappi ei hyvältä näytä... Esim. ajatuksissa oleva Tulppion reissu vaatii melkoista suunnittelua. Lähin, sekin vain 50 kW latauspiste, on Savukoskella. Ehkä Tulppion Majoilta saa töpselisähköä, se on pakko varmistaa.

      Lainasin eilen naapurin kuomukärryä ja tein sen kanssa 150 km mökkireissun. Kuormaa ~500 kg ja kulutus talvikelissä 45 kWh / 100 km. Mielestäni aika huikea lukema, alkoi sähköauton soveltuvuus meidän tarpeisiin hieman mietityttää..
      No, kesällä nähdään miten reissaaminen sähköautolla sujuu...

      • Anonyymi

        Lisäänpä vielä: Pakkasta oli -22 ja noilla lukemilla lämmitys näyttää vievän sähköä jokseenkin paljon.


      • Anonyymi

        Peräkärryä ei ole viisasta laittaa kuin vahvan diesel-auton perään. Vahvalla bensiinikäyttöisellä autollakin raskaan taakan kiskominen kyllä onnistuu, mutta kulutus tahtoo nousta liian suureksi. Sähköautoilla hommaa ei kannata edes yrittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peräkärryä ei ole viisasta laittaa kuin vahvan diesel-auton perään. Vahvalla bensiinikäyttöisellä autollakin raskaan taakan kiskominen kyllä onnistuu, mutta kulutus tahtoo nousta liian suureksi. Sähköautoilla hommaa ei kannata edes yrittää.

        Tosin nämä ”vahvat dieseautot” ovat niin heikkovääntöisiä, että mukavammin se kärry tulee sähköauton perässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peräkärryä ei ole viisasta laittaa kuin vahvan diesel-auton perään. Vahvalla bensiinikäyttöisellä autollakin raskaan taakan kiskominen kyllä onnistuu, mutta kulutus tahtoo nousta liian suureksi. Sähköautoilla hommaa ei kannata edes yrittää.

        Tiedän, mutta kärry oli jarruton peruskärry ja kuormaakin tosiaan vain viitisensataa kiloa. 1200 kg ID 4 koukkuun kuitenkin saa laittaa, eli sen puoleen paino oli ihan ok.
        Mikän mahtaa olla sähköauton kulutus keskikokoinen ~1500 kg painoinen matkailuvaunu perässä? Siis, jos sellainen mahtuu painorajoihin.
        Ei painokaan kerro kuin osatotuuden, ilmanvastus taitaa olla isompi tekijä. 250 cm leveä vaunu on ihan eri asia kuin peräkärry, vaikka paino olisi samaa luokkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosin nämä ”vahvat dieseautot” ovat niin heikkovääntöisiä, että mukavammin se kärry tulee sähköauton perässä.

        " Tosin nämä ”vahvat dieseautot” ovat niin heikkovääntöisiä, että mukavammin se kärry tulee sähköauton perässä.
        Äänestä "

        Kyllähän sähköautossa voi vääntöä hetken riittää peräkärryn kanssa, mutta akun varaus kuluu vastaavasti niin nopeasti, ettei kärryn vetämistä sähköautolla kannata edes yrittää. Kaikki raskaampi ajo liikenteessä tapahtuu vielä pitkän aikaa dieselkalustolla. Joskus kaukana tulevaisuudessa saatetaan ehkä siirtyä myös vetykäyttöisiin autoihin, mutta siihen menee vielä pitkä aika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tosin nämä ”vahvat dieseautot” ovat niin heikkovääntöisiä, että mukavammin se kärry tulee sähköauton perässä.
        Äänestä "

        Kyllähän sähköautossa voi vääntöä hetken riittää peräkärryn kanssa, mutta akun varaus kuluu vastaavasti niin nopeasti, ettei kärryn vetämistä sähköautolla kannata edes yrittää. Kaikki raskaampi ajo liikenteessä tapahtuu vielä pitkän aikaa dieselkalustolla. Joskus kaukana tulevaisuudessa saatetaan ehkä siirtyä myös vetykäyttöisiin autoihin, mutta siihen menee vielä pitkä aika.

        Niin, eihän sähköautolla pääse kärryn kanssa kuin 300km.
        On hyvin tärkeää pystyä ajamaan ilman taukoa 1000km, juoda ajaessa kahvi termarista ja kusta vaippoihin. Se vasta on tosimiehen elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, eihän sähköautolla pääse kärryn kanssa kuin 300km.
        On hyvin tärkeää pystyä ajamaan ilman taukoa 1000km, juoda ajaessa kahvi termarista ja kusta vaippoihin. Se vasta on tosimiehen elämää.

        300 km toimintamatka kärryn kanssa ei toteudu talvikelissä keskikokoisella, alle 100 kWh akulla varustetulla autolla. 70 kWh akku, niin teoriassa voi päästä 200 km. Käytännössä ei pääse, koska akkua ei voi ajaa tyhjäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Peräkärryä ei ole viisasta laittaa kuin vahvan diesel-auton perään. Vahvalla bensiinikäyttöisellä autollakin raskaan taakan kiskominen kyllä onnistuu, mutta kulutus tahtoo nousta liian suureksi. Sähköautoilla hommaa ei kannata edes yrittää.

        Diiselin kulutus nousee vain hieman jos peräkärryllä ajelle 90-100km tunnissa. Enempi kulutus nousi kun ajelin Lahden moottoritietä 130-135 km 120 km nopeusrajoituksella.
        Tietysti iso Volvo, pienemmällä diiselillä peräkärry voi lisätä kulutusta reilummin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, eihän sähköautolla pääse kärryn kanssa kuin 300km.
        On hyvin tärkeää pystyä ajamaan ilman taukoa 1000km, juoda ajaessa kahvi termarista ja kusta vaippoihin. Se vasta on tosimiehen elämää.

        Ei nuorempi heppu < 70-kymppinen edes tarvitse kusta päivän aikana jos ei juo kahvia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, eihän sähköautolla pääse kärryn kanssa kuin 300km.
        On hyvin tärkeää pystyä ajamaan ilman taukoa 1000km, juoda ajaessa kahvi termarista ja kusta vaippoihin. Se vasta on tosimiehen elämää.

        Homma meni niin, että voileipiä syötiin ajon aikana ja sitten mehua päälle ,vaimo huolehti ruokatarjoilusta , kusitauko tienvarressa. Ei ollut huoltoasemilla muuta kuin ehkä kahvia ja keskaria.
        Kalalle Näänämöjoelle, matkaa 943 km(tarkistin matkan Googlesta), keskinopeus jotain 100 km
        Näin 1980-luvun alussa kalareissut
        Varmaan 1 -2 kertaa tankattiin per sivu bensavehje, B-180 datsun
        Ei silloin nuorena rasittanut ajaa tuota reissua yhtä soittoa, kun aamulla lähti noin 4 aikaan, oli illalla jo Näätämöjoella jo virveliä heittämässä ja lohtakin tuli, se suolaltiin kotiin vietäväksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nuorempi heppu < 70-kymppinen edes tarvitse kusta päivän aikana jos ei juo kahvia

        Jaa että kahviko se puppelipoikaa kusettaa? Voi voi! Opit vielä paljon, jos elää saat!


    • Anonyymi

      Sähkis on vapauden riistäjä.

    • Anonyymi

      Aikoinaan huoltoasematkin menivät illalla kiinni viimeistään klo 21. Myöhemmin tuli sitten seteliautomaatteja paikkaamaan tilannetta. Nykyisin asemat ovat auki ympäri vuorokauden, mutta niin ovat latauspaikatkin. Ajat sitten millä tahansa, nykyisin tarvitse vilkuilla kelloa ja polttoaine/energiamittaria.

      • Anonyymi

        Aikoinaan 24/7 avoinna olleita huoltoasemia oli runsaasti. Jopa pikkukylä Savonlinnassa oli ympäri vuorokauden auki oleva Shell kahvioineen. Nykyisin 24/7 asemat ovat enempi harvinaisuus,


      • Anonyymi

        Ei sitä diiselin mittaria tarvitse vilkuilla ja arvioida mihin pääsee, kun täydellä tankilla pääsee 1200km, kun tankkaat tankin täyteen, ajat minne tahansa Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä diiselin mittaria tarvitse vilkuilla ja arvioida mihin pääsee, kun täydellä tankilla pääsee 1200km, kun tankkaat tankin täyteen, ajat minne tahansa Suomessa.

        Eikä kunnon bensaautollakaan paljon jää tuhannesta kilometristä, ja aina toimii ilman niitä navin latuspaikkoja.

        No jotkut uskovat mihin uskovat. Sähkispelleillä on omat uskomuksensa ja aika hintavat!


    • Anonyymi

      Lataillessa on aikaa katsella nettipokea.
      Ikkunat huurtuu
      matka ei taitu

    • Anonyymi

      Kyllähän totuus on se, että tauot tappavat keskinopeuden ja tien päällä ollaan pahimmillaan kellon ympäri. Tämä on nähty liian monta kertaa moottoripyöräreissuilla tuntemattomien kanssa. Siksi nykyään (useimmiten vaimo kyydissä) reissataankin 2-pyöräisellä vain sellaisten kanssa, joiden ajatukset reissaamiseta ovat meillekin ok.
      Rautaperseajoja en harrasta ja siksi pisin matka yhtenä päivänä olikin vain1180 km. Lähtö aamu ysiltä Kilpisjärveltä ja kotona Vantaalla olin muutama minuutti ennen puolta yötä.

      Autolla pisin yhtenä päivänä ajamani matka taitaa olla Ylläkseltä Vantaalle, matkaa jotain 950 km. Kun ollaan menossa jonnekin suunniteltuun lomapaikkaan, niin normaali päivämatka meillä on keskimäärin 600 km / päivä. Riippuu paljon teiden kunnosta, maastosta ja keleistä, mutta ainakin Pohjoisen suuntaan mennessä tuo 600 km on toteutunut kutakuinkin joka reissulla. Ei siihen mene kuin yksi normaali työpäivä - kun ei istu tauolla joka 150 km päässä ja pitää taukojen keston hallinnassa.

      • Anonyymi

        Pitkillä matkoilla ei kannata hirveästi syödä, alkaa helposti väsyttää. Kahvia, jotain juomaa ja kevyttä evästä riittää. Oikeastaan aina tulee syötyä paremmin vasta perillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet paljon ajatuksissani

      Olen väsynyt tähän. Siihen miten paljon olen tuntenut. Miten epätoivoista kaikki on ollut. Unessa me suudellaan intohimo
      Ikävä
      30
      2505
    2. Sano nyt vieläkö

      Sä tykkäät kaivatustasi?
      Ikävä
      37
      1886
    3. Saako hän helposti sinut syttymään?

      Kysymys ihanalle tutulle naiselle. Intohimo, erotiikkaa...
      Ikävä
      34
      1161
    4. Tyhmää sakkia nämä tämän ajan 30-40-vuotiaat, kun eivät tee lapsia.

      Eivät osaa ajatella, mihin joutuvat itse, kun tulee vanhempana terveyspuolen ongelmia ym:ta, missä tarvitsevat apua. Mi
      Maailman menoa
      123
      1105
    5. Nyt kun Suomea myydään perseellä, tisseillä ja kiimaisella tulemisella

      Niin kuin Euroviisuissa, miten näette suomalaisten nuorten tulevaisuudenkuvan. Missä meidän tulisi olla hyviä, ja onko t
      Sinkut
      195
      986
    6. Erikan pornoshow antaa huonon kuvan Suomesta

      Jos haluan kokea VHS-videoajan saksalaisen pornoelokuvan kuvastoa ja sanastoa, hankin jostain sellaisen, enkä halua nähd
      Maailman menoa
      159
      972
    7. Helenalle tuli lähtö 2-kerrasta

      Seiska-lehdessä on selväjärkinen selostus riitatilanteesta, joka on ollut päällä jo pidempään. Mikko on ollut oikeassa a
      Kotimaiset julkkisjuorut
      86
      885
    8. Mikä hänen tekonsa tai mitkä sanansa saivat ihastumaan?

      Mikä oli ratkaisevaa kohdallasi?
      Ikävä
      106
      867
    9. Et kuule musta enää

      Jos et halua kuulla minusta enää. Olen saanut tarpeekseni tästä paskasta. Haluat että olen yhteydessä mutta sitten kuite
      Tunteet
      5
      850
    10. Mikä on se

      juttu mikä tekee kaivatustasi erityisen?
      Ikävä
      24
      826
    Aihe