Kokkolan Autohuollon Jesse Haapala ei suosittele ladattavia hybridejä

Anonyymi-ap

170

1576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pelottelu ei koske itselataavan hybridi-Toyotan omistajia, koska Toyotassa akku kestää loputtomasti. Amerikassa on paljon taksissa olleita Toyota hybridiautoja, joilla on ajettu yli miljoona kilometriä, ja autoissa en edelleen akku täysin kunnossa.

      • Anonyymi

        juu juu-ja 3000e corolla kestää kestää-suomalaiset sen tietää


      • Anonyymi

        Mites se polttotomoottori ja 12 v akku..


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mutta mutta -eikö se toyota korvaa vahingot jos valmistajan vika?

        Toisin on VWaudisatskoda konserni

        https://automyyntiin.fi/autojen-viat/vw-oljynkulutus/

        https://moottori.fi/testi/dsg-vaihteisto-mita-vikoja-niissa-on-ja-onko-jotkin-versiot-parempia-kuin-toiset/

        lisää?

        Tämä sivusto käyttää evästeitä
        Käytämme evästeitä tarjoamamme sisällön ja mainosten räätälöimiseen, sosiaalisen median ominaisuuksien tukemiseen ja kävijämäärämme analysoimiseen. Lisätietoa evästeistä
        Consent Selection
        Välttämätön
        Mieltymykset
        Tilastot
        Markkinointi
        Näytä tiedot
        Siirry sisältöön
        Volkswagen öljynkulutus ja moottoriviat: Syyt, oireet ja ongelmat

        Ostamme konevikaisen Volkswagenisi reiluun hintaan!
        Ostamme moottorivikaisia VW-autoja

        VAG-konsernin moottoreissa on tyyppivikana lisääntynyt öljynkulutus, mikä johtaa kalliiseen öljynkulutusremonttiin. Moottoreita on käytetty muun muassa Volkswageneissa ja Audeissa. Usein moottorivikaisen auton myyminen on kannattavampi ratkaisu kuin auton korjauttaminen itse.

        Automyyntiin.fi:n erikoisosaamista on moottori- ja vaihteistovikaisten autojen kunnostaminen ja siksi pystymme tarjoamaan myös öljyä liiallisesti kuluttavista Volkswageneista reilun hinnan.
        Kuluttaako Volkswagenisi liikaa öljyä ja haluat tietää sen myyntihinnan rikkinäisenä?

        Pyydä meiltä tarjous ja päätä vasta sitten haluatko myydä autosi vai korjauttaa sen itse.

        PYYDÄ TARJOUS


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu juu-ja 3000e corolla kestää kestää-suomalaiset sen tietää

        Korjaamalla ja hitsaamalla.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites se polttotomoottori ja 12 v akku..

        No nehän on eri asia ja 12 v akkuhan on nykyään AGM akku , hyytelöakku, tai neste akku. Sähköauton 500kg akku on kuiva akku ja siis ihan eri periaatteella toimiva eikä niitä voi oikein verrata keskenään. Sähköauton akku tuottaa 440 volttia ja polttomoottorin käynistinmoottorin akku on sen 12 volttia jota myös käytetään sähköauton 12v järjestelmän yllä pitoon kuten pyyhkimet ja keskuslukko ja näytöt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nehän on eri asia ja 12 v akkuhan on nykyään AGM akku , hyytelöakku, tai neste akku. Sähköauton 500kg akku on kuiva akku ja siis ihan eri periaatteella toimiva eikä niitä voi oikein verrata keskenään. Sähköauton akku tuottaa 440 volttia ja polttomoottorin käynistinmoottorin akku on sen 12 volttia jota myös käytetään sähköauton 12v järjestelmän yllä pitoon kuten pyyhkimet ja keskuslukko ja näytöt.

        Sepä se...akku ei aina lataudu..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sivusto käyttää evästeitä
        Käytämme evästeitä tarjoamamme sisällön ja mainosten räätälöimiseen, sosiaalisen median ominaisuuksien tukemiseen ja kävijämäärämme analysoimiseen. Lisätietoa evästeistä
        Consent Selection
        Välttämätön
        Mieltymykset
        Tilastot
        Markkinointi
        Näytä tiedot
        Siirry sisältöön
        Volkswagen öljynkulutus ja moottoriviat: Syyt, oireet ja ongelmat

        Ostamme konevikaisen Volkswagenisi reiluun hintaan!
        Ostamme moottorivikaisia VW-autoja

        VAG-konsernin moottoreissa on tyyppivikana lisääntynyt öljynkulutus, mikä johtaa kalliiseen öljynkulutusremonttiin. Moottoreita on käytetty muun muassa Volkswageneissa ja Audeissa. Usein moottorivikaisen auton myyminen on kannattavampi ratkaisu kuin auton korjauttaminen itse.

        Automyyntiin.fi:n erikoisosaamista on moottori- ja vaihteistovikaisten autojen kunnostaminen ja siksi pystymme tarjoamaan myös öljyä liiallisesti kuluttavista Volkswageneista reilun hinnan.
        Kuluttaako Volkswagenisi liikaa öljyä ja haluat tietää sen myyntihinnan rikkinäisenä?

        Pyydä meiltä tarjous ja päätä vasta sitten haluatko myydä autosi vai korjauttaa sen itse.

        PYYDÄ TARJOUS

        Ei minulla ole minkään mallisarjan volkkarin moottori kuluttanut öljyä, missä lie vika. Sen sijaan 2.0 avensiksen moottori sekä kaikki nissanit sitä söivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nehän on eri asia ja 12 v akkuhan on nykyään AGM akku , hyytelöakku, tai neste akku. Sähköauton 500kg akku on kuiva akku ja siis ihan eri periaatteella toimiva eikä niitä voi oikein verrata keskenään. Sähköauton akku tuottaa 440 volttia ja polttomoottorin käynistinmoottorin akku on sen 12 volttia jota myös käytetään sähköauton 12v järjestelmän yllä pitoon kuten pyyhkimet ja keskuslukko ja näytöt.

        Sähköauton akku ei ole kuiva, sillä elektrolyytti on nestemäistä.


      • Anonyymi

        Joo mutta Audin töpselihybridejä ei moitteet koske.
        Vaikka Audissa on kaksinertainen tekniikka ne ovat kaksi kertaa parempia kuin muissa autoissa.
        Kyllä Audi töpseliauton uskaltaa ostaa.

        Glauben Sie mir!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juu juu-ja 3000e corolla kestää kestää-suomalaiset sen tietää

        Itselataava kestää


      • Anonyymi

        oho


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mites se polttotomoottori ja 12 v akku..

        Kaikissa autoissa joissa akku sen toiminta riippuu latauksesta, varsinkin pakkasella lyhyessä ajossa,

        Esim toyotassa pitöisi lyhyessä ajossa antaa auton olla päällä jonkin aikaa eikä aina sammutaa heti jotta akku kerkiää latautua.

        Etsellä ei ole ongelmaa , kun opin kantaoään kautta että radioo ei saakunnella oelkällä pikkuakulla ja samutaa autoo jos on autossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikissa autoissa joissa akku sen toiminta riippuu latauksesta, varsinkin pakkasella lyhyessä ajossa,

        Esim toyotassa pitöisi lyhyessä ajossa antaa auton olla päällä jonkin aikaa eikä aina sammutaa heti jotta akku kerkiää latautua.

        Etsellä ei ole ongelmaa , kun opin kantaoään kautta että radioo ei saakunnella oelkällä pikkuakulla ja samutaa autoo jos on autossa

        höhlä


    • Anonyymi

      Auto on pajalla muutaman viikon, korjaus maksaa 5000 euroa ja sillä saa 1 vuoden takuun. Ei käy.

      • Anonyymi

        Osta uusi.


      • Anonyymi

        huonosti korjattu vikaantuu melkein heti..


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        autohan on voitu korjata vaihtamalla yksi moduli..kun ne modulit pitäisi vaihtaa kaikki kerralla ettei vika heti uusiudu..itse ajelen kyllä bensavehkeellä seuraavat 10 vuotta maksoi mitä maksoi,,


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Noistahan on puhuttu jo vuosikymmenen verran, kauemminkin.
        Tosin nekin on jo menneen ajan juttuja ja korjauskustannukset melkoisesti pienempiä kuin noiden patterien korjaukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noistahan on puhuttu jo vuosikymmenen verran, kauemminkin.
        Tosin nekin on jo menneen ajan juttuja ja korjauskustannukset melkoisesti pienempiä kuin noiden patterien korjaukset.

        Juuri näin. Itselläni on toinen DSG vaihteistolla oleva nyt. Ekalla ajoin 10 vuotta ilman DSG ongelmia. Nyt toinen on toiminut moitteettomasti pari vuotta. Joskus kauan sitten oli DSG vikoja kosolti joillakin ja löysivät syyn sille.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Heh, nuohan on varmasti tuttuja jokaiselle. Menneen ajan ongelmia uusissa autoissa. Vanhoissa autoissa niitä on. Niiden korjauskustannukset patterivikojen korjauksiin on kovasti pienempiä.
        Mielenkiinnolla odotellaan millaisia korjauskustannuksia patteriautoissa alkaa vielä löytyykään, kun yltävät samoihin ikiin ja ajomääriin.

        Naarmu pohjassa, korjauskustannus saattaa olla 15.000 - 30.000€. Ei siis pidä ajaa vaikkapa aurausvallin yli, saati muualla missä pohjakosketusriski on olemassa. Sileitä asfalttiteitä vaan…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, nuohan on varmasti tuttuja jokaiselle. Menneen ajan ongelmia uusissa autoissa. Vanhoissa autoissa niitä on. Niiden korjauskustannukset patterivikojen korjauksiin on kovasti pienempiä.
        Mielenkiinnolla odotellaan millaisia korjauskustannuksia patteriautoissa alkaa vielä löytyykään, kun yltävät samoihin ikiin ja ajomääriin.

        Naarmu pohjassa, korjauskustannus saattaa olla 15.000 - 30.000€. Ei siis pidä ajaa vaikkapa aurausvallin yli, saati muualla missä pohjakosketusriski on olemassa. Sileitä asfalttiteitä vaan…

        Olisi hauska skenario kun autotoimittaja kokeilisi sähkökäyttöisen maastoauton kykyjä maastossa ja pohjaan tulisi pikku klommo. Lasku voisi olla kymmeniä tuhansia ja varsinkin jos kyseessä on tähtimerkki. Voisin kuvitella että 50k:lla ei saa tähtikeula merssuun uutta akkumulaattoria.


    • Anonyymi

      Hyyssstrre

    • Anonyymi

      Hybridit joutaa pois ja hyvä bensamoottori tilalle ilman turhia saastelaitteita. Bensamoottori vain viritettynä hyvään hyötysuhteeseen ilman katalysaattoria. Ainoastaan tähdätään pieneen litrakulutukseen. Ohessa käyttöominaisuudet on hyvät. Katti pois egr kierrätykset pois.

    • Anonyymi

      kansallinen kohu-uutinen?

      joko joukkokanteita rupiaa ropisemaan? mitä luvattiin takuuehdoissa?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      yhdessä ostamaan itselataava toyota

    • Anonyymi

      miksi kukaan ei kommentoi?

      onko kiusallista kuulla totuus-e autosi hajoaa ennen aikojaan

      • Anonyymi

        Kuvitte mitä kuvittelet. Mutta toi nyt meni jo aika yli et kuvittelet täällä kirjoittelevien omistavan oikeita autoja?!?


    • Anonyymi

      Jaa

    • Anonyymi

      koittakaas jo ostaneet sanoa puhuuko Jesse totta?

    • Anonyymi

      kertokaa kokemuksia latureista jooko

    • Anonyymi

      kauhia homma kun joku puhuu koettua totuutta

      ei taida kamux nousta kun uutinen leviää?

    • Anonyymi

      miksi ihmiset ei halua keskustella asiasta?

      teitä on huijattu

      • Anonyymi

        suomalainen tapa... ei puhu eikä pussaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suomalainen tapa... ei puhu eikä pussaa

        ei vaikka olis kustu silmään autokaupoilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei vaikka olis kustu silmään autokaupoilla?

        Pääasia että naapuri kokee saman virheen..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääasia että naapuri kokee saman virheen..

        Trendikäs ilmastoasioista vouhottaminen on käynyt monelle hyväuskoiselle normaalille ihmisellekin kalliiksi. Ei kannata marssia aina eturintamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trendikäs ilmastoasioista vouhottaminen on käynyt monelle hyväuskoiselle normaalille ihmisellekin kalliiksi. Ei kannata marssia aina eturintamassa.

        Sama homma se on töissäkin kun pomo kysyy kuka haluaa mennä,ei kannata heti olla ekana.et minä..
        ...kyseessä voi olla vaikka paskanlapiontia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trendikäs ilmastoasioista vouhottaminen on käynyt monelle hyväuskoiselle normaalille ihmisellekin kalliiksi. Ei kannata marssia aina eturintamassa.

        Juuri niin


    • Anonyymi

      mitä se haittaa 10000e korjaus?

      VWskodaudeissa tuttua hommaa jo polttomoottoreista ja dsg korjauksista hinnat

      • Anonyymi

        Töissäkin pitäisi käydä..


    • Anonyymi

      BME

      • Anonyymi

        EMW


    • Anonyymi

      eikö haluta ottaa kantaa? onko sinua tavallaan huijattu autokaupoilla?

      taivas avautuu ladaten? ja lompakko

    • Anonyymi

      tehokkaampi varoittaja kuin kuluttajavirasto-älä osta

      • Anonyymi

        enn


    • Anonyymi

      eikö keskustelua synny?

      • Anonyymi

        Parempi olla hiljaa.. se on vaan niin että jos on työtä niin on auto ja jos ei ole työtä niin ei ole autoakaan..voihan sitä ajaa mopolla kuin ennenkin..


    • Anonyymi

      ollaan hiljaa yhdessä....

      moktar gubta skodavw

    • Anonyymi

      ruostuuko oikeasti bmw moottorit ? blugarimallit?

      • Anonyymi

        No ei ne nyt varsinaisesti ruostu mutta...


    • Anonyymi

      taannehtiva odotus 20000e remonttiin....

    • Anonyymi

      Hybridinvihaaja Haapalan puheet eivät ole koko totuus. Haapala totesi mm. että jos tehtäisiin taloudellinen bensamoottori ilman hybridiavustusta, kulutus olisi melkein sama kuin hybrideillä. Haapala ilmeisesti ei tiedä että esim Toyotan moottorit on rakennettu niin taloudellisiksi kuin sarjatuotantoautoissa voi vaan olla.

      Kaupunkiajossa hybridi päihittää ei-hybridit mennen tullen. Maantieajokin menee hybridille, sillä maantiellä rajoitukset vaihtuvat vähän väliä.

      Dieselmoottori puolestaan ei ole enää reaalinen vaihtoehto, koska pakoputki on ahdettu tukkoon erilaisia Suomen talvea kestämättömiä järjestelmiä kuten katalysaattori (kenno tärisee rikki), hiukkasloukku (tukkeentuu noesta), urearuiskutus (säiliö halkeaa pakkasella ja letkut tukkeutuvat kuivuessaan), EGR (tukkeutuu väistämättä).

      • Anonyymi

        Koraanistako luit?


      • Anonyymi

        Siinävaiheessa kun akusta loppuu virta ja polttomoottori käynnistyy niin kulutus on suuri aluksi..


    • Anonyymi

      Hyvin on ladattavat hypridit pelanneet. Takuu 150000 tuhatta km tai 7 vuotta. 3 vuotta ajettuna pistän vaihtoon kunnon hyvityshintaan ja seuraava ajelee seuraavat 4 vuotta takuun alaisella autolla. Halpoja kilometrejä ilma riskejä.

      • Anonyymi

        loppuu rahat suomalaisilta...ja autoliikkeiltä


      • Anonyymi

        150000 tuhatta km? Ei taatusti kuin tuhannesosa.


      • Anonyymi

        laske hinta jos vaihdat elämäsi aikana 7 vuoden välein 6 uutta autoa,,? aika isot tulot pitää olla..


    • Anonyymi

      paha myynti

    • Anonyymi

      Jos tyypin nimi on Jesse tai Jonne, en odota häneltä mitään osaamista esim. työelämässä...

    • Anonyymi

      eikö usko kansa?

      • Anonyymi

        no ei...suomalaisia kiinnostaa vaan vw ja ilmainen ämpäri....


    • Anonyymi

      yhdessä

    • Anonyymi

      dilemma E

    • Anonyymi

      Miten usa suosittaa

    • Anonyymi

      Keskiarvo lataussyklien lukumäärälle on 3000. Jos hybridiä ladataan tyhjästä täyteen 300 päivänä vuodessa 1 x joka päivä, niin akku voi kestää jopa 10 vuotta.
      Jos samassa 300 vuorokaudessa 2 x päivässä, niin 5-vuotiaana akku on vaihtokunnossa.
      Jos ajetaan pääsääntöisesti sähköllä, niin hybridin akku ladataan käytännössä aina tyhjästä täyteen.

      Niin tai näin, remontti on kallis. Tekohengitys-korjaus ei loppuun käytetylle akulle auta.
      Ainakin 10 v vanha akku-loppu hybridi menee todennäköisesti paaliin.

      8 vuotiaasta töpselihybridistä luopunut sähköautoilija

      • Anonyymi

        mutta kun se laskemalla ei tekniikka toimi---käytäntö on osoittanut


    • Anonyymi

      Kestävä tuote ei tuo tuloja jälkimarkkinoilla.
      Vw vastaamaan a studioon

    • Anonyymi

      JAA

      onko valmistajat yhdessä asian sopineet? jälkimarkkinat tuo voittorahat...

    • Anonyymi

      kokemusta karttuu kuten VWskoda öljynsyönti ja dsg---

      • Anonyymi

        tojo kokemus karttuu, lämmönvaihtimet paukkuu, pakkasella ei lähde käyntiin, myynti notkahtanut 43%.


    • Anonyymi

      Itselataavat usassa käy kaupaksi
      Mm rav4

    • Anonyymi

      kriisi iskee....sutta ja sekundaaa kartelli?

      • Anonyymi

        näin....autoteollisuus on kriisissä..ihmiset viisaampia...ihmiset ottaa selvää automerkistä ennekuin ostavat..romut jää kauppaan


    • Anonyymi

      Eihän se sähköautokaan paljon parempi ole. Akut ruostuu sisältäpäin, ainakin tesloissa.

      • Anonyymi

        jossain vaiheessa paalaus alkaa...


    • Anonyymi

      eihän ongelmaa ole jos on rahaa millä korjata.... suomessa vaan on totuttu siihen että autolla ajetaan 300.000 -500.000 ilman remontteja..aika on nyt muuttunut ja rahaa pitää olla pankissa 20.000€ remppaa varten ,ei sen kummempaa...kyllä bensa ja diesel autoissakin on sutta ja sekundaa...pitää vaan ottaa selvää minkä auton ostaa..gooklettamalla automerkki ja problems selviää ihan hyvin tyyppiviat ja moottori.fi..

    • Anonyymi

      Puhuuko saka siis paskaa vai jesse

    • Anonyymi

      saka ja audimies itkee julkisesti vastaan

      eikö A-studio ota asiaa käsittelyyn?

      YLE?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Volovo perät perkeleen kalliita remontteja saata´na

    • Anonyymi

      myynti laski heti tammikuussa

    • Anonyymi

      Jesse james oli myös kova poika

    • Anonyymi

      Saka vetiherneen nenään

      Eikö mersut ja audit käy kaupaksi

    • Anonyymi

      kaikissa muissa maissa löytyy samaa mieltä olevia korjaajia?

    • Anonyymi

      kova uutinen

    • Anonyymi

      yhdessä korjaamoille töitä-ihan kuten VWskodaaudi laatu kaikissa käyttövoimissa

    • Anonyymi

      TM vaaditaan tutkimaan asia-heti

    • Anonyymi

      hysssretye

    • Anonyymi

      googlaa = audi viat VW

    • Anonyymi

      Sride so

    • Anonyymi

      2 voimalinjaa ja ne yhdistävä tekniikka. Ja polttomoottoriosuus vaatisi aika tiheään yli 30 kilometrin yhtäjaksoista toimintaa normaali kierroslukualueella, jotta edes öljy saavuttaisi normaalin lämpötilan. Mutta lataushybridin ostajista monet haluavat minimoida polttomoottorin käynnin aina ruostumiseen asti...kunnes huomaavat, että ne tosiaan saattavat ruostua käyttämättömyyttään.

      Joku vielä ihmettelee, miksi töpseli-hybrideissä on enemmän ja kalliimpia vikoja kuin simppelissä polttomoottoriautossa, erityisesti keppivaihteisessa.

      Sitten vielä se akuston kesto. Aika heikkoja suorituksia asiakkaiden odotuksiin nähden. Toki vaihtaminen halvempaa kuin täyssähköautossa, mutta yllättävän vähän halvempaa.

      Luulisin, että pistokehybridit jäävät aika lyhytaikaiseksi autotyypiksi. Tai ehkä Toyotan "itselataavat" voisivat hyötyä hieman suuremmasta akusta jonka voisi vetäistä tunnissa kotitöpselistä täyteen. Tuo Toyotan tekniikka vaikuttaa luotettavammalta kuin pistokehybridien, mutta eipä tuolla itselataavuudella mihinkään edulliseen ajoon näytetä pääsevän. Välillä käy niin, että emäntä juoksuttaa minua lähikauppaan jonne on muutama kilomtri, kuitenkin liikaa siihen että Toyotan hybridi ajelisi edes takaisin ilman polttomoottorin käynnistymistä. Tavallaan tuollainen ylimääräinen minireissu olisi järkevää saada suoritettua pelkällä sähköllä, erityisesti paukkupakkasilla. Ja auton sisätilojen lämmitys sähköllä / lämpöpumpulla.

      • Anonyymi

        Tm 1/20

        Passat 1.4TSI vs RAV4 (hännätön).

        Kaupunkikulusua yli 2L pienempi ja maantie kulutus 0.5L pienempi. Kiihtyvyys parempi.
        Autot saman hintaisia .

        Jos Toyotan hybritekniikka ei auta mitenkään niin miksi tuo painavampi ja isommalla ilman vastuksella oleva RAV kiihtyy rajummin ja kuluttaa vähemmän?


      • Anonyymi

        > Luulisin, että pistokehybridit jäävät aika lyhytaikaiseksi autotyypiksi.

        Silloin menee patteriuskovien visiot pytystä alas! Muistakaamme, että

        - plugari on SÄHKÖAUTO ihan virallisen määritelmän mukaan

        - sähkuautouskovat ovat myyneet meille (tai ainakin poliitikoille) sen ajatuksen, että 2030 mennessä Suomessa on käytössä 700 000 sähköautoa, joista VALTAOSA (500 000) on plugareita

        - ja näiden vain 40 g/km CO2 päästöt tuottavien plugarien avulla autoliikenteen päästöt vähenevät 50 %

        No, todellisuudessa plagarien keskikulutus on Suomessa vajaa 6 l/100 km, joten todellinen CO2 päästö on 40 g/km sijaan 140 g/km, mutta ei nyt takerruta pikkuseikkoiohin.

        Tuoreessa VAGniikan maailman käyttötestissä oli Opel Astra sähköautoversiona. Vaikka käyttötestissä kilometrejä kerätään aika nopeaan tahtiin, havaittiin 60 tkm ajetussa moottorissa kulumisjälkiä laakereissa ja myös korroosio/ruostejälkiä nokka-akselissa. Voi tosiaan olla 100-150 tkm ihan maksimi käyttöikä plugarin moottorille. Toki sen lisäksi, että samalla km -määrällä voi akkukin olla jo poks!

        Sähkövatkaimet taaseen... Jaguar ostelee vähin äänin takaisin vm 2019 autoja ja paalaa ne, koska akustossa on jokin itsesyttymisiä aiheuttava rakennevirhe. Mersulla maksaa akun vaihto 65 000 ja tämähän tarvitaan pienen pohjakosketuksen tai peräänajon jälkeen. Ja sitten on sisäänrakennetut latauslaitteet (type 2 lataus), joita poksahtelee ja marmorihinta uusimiselle voi olla 10 000 €. Tai ihan vaan perinteinen ohjelmistobugitus/viat, joiden vuoksi patteriautoissa tyhjenee 12 V akut.... eikä etenkään tuontiautojen tapauksessa Suomalaista maahantuojaa vähempää voisi kiinnostaa tehdä asialle mitään (mm. Youtubessa esillä ollut EV6).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > Luulisin, että pistokehybridit jäävät aika lyhytaikaiseksi autotyypiksi.

        Silloin menee patteriuskovien visiot pytystä alas! Muistakaamme, että

        - plugari on SÄHKÖAUTO ihan virallisen määritelmän mukaan

        - sähkuautouskovat ovat myyneet meille (tai ainakin poliitikoille) sen ajatuksen, että 2030 mennessä Suomessa on käytössä 700 000 sähköautoa, joista VALTAOSA (500 000) on plugareita

        - ja näiden vain 40 g/km CO2 päästöt tuottavien plugarien avulla autoliikenteen päästöt vähenevät 50 %

        No, todellisuudessa plagarien keskikulutus on Suomessa vajaa 6 l/100 km, joten todellinen CO2 päästö on 40 g/km sijaan 140 g/km, mutta ei nyt takerruta pikkuseikkoiohin.

        Tuoreessa VAGniikan maailman käyttötestissä oli Opel Astra sähköautoversiona. Vaikka käyttötestissä kilometrejä kerätään aika nopeaan tahtiin, havaittiin 60 tkm ajetussa moottorissa kulumisjälkiä laakereissa ja myös korroosio/ruostejälkiä nokka-akselissa. Voi tosiaan olla 100-150 tkm ihan maksimi käyttöikä plugarin moottorille. Toki sen lisäksi, että samalla km -määrällä voi akkukin olla jo poks!

        Sähkövatkaimet taaseen... Jaguar ostelee vähin äänin takaisin vm 2019 autoja ja paalaa ne, koska akustossa on jokin itsesyttymisiä aiheuttava rakennevirhe. Mersulla maksaa akun vaihto 65 000 ja tämähän tarvitaan pienen pohjakosketuksen tai peräänajon jälkeen. Ja sitten on sisäänrakennetut latauslaitteet (type 2 lataus), joita poksahtelee ja marmorihinta uusimiselle voi olla 10 000 €. Tai ihan vaan perinteinen ohjelmistobugitus/viat, joiden vuoksi patteriautoissa tyhjenee 12 V akut.... eikä etenkään tuontiautojen tapauksessa Suomalaista maahantuojaa vähempää voisi kiinnostaa tehdä asialle mitään (mm. Youtubessa esillä ollut EV6).

        Virallinen määritelmä plugarista voi olla mitä tahansa, mutta todellisuudessa se ei ole sähköauto. Se on vähän kuin tämä ihmisten "muun sukupuolinen" paitsi sillä erolla, että tämä on aidosti se käyttövoimien "muu"


    • Anonyymi

      Vwaudit

    • Anonyymi

      Isäukko näki kännykästä jutun ja sitten kun kerroin siitä etiäpäin niin eräs henkilö ei meinannu uskoa vasta sitten kun näki että joo näin se kokkolan autohuollon jesse on todennut.

      Veljeni meinaa ostaa hybridin mut oomma varoitelleet häntä mut toki oma asia jos haluaa ostaa.

      • Anonyymi

        Hännällinen ja hännätön hybridi on aikaslailla kaksi eri asiaa. Samoin on BMW/ Volvo vs. Toyota täysin kaksi eri asiaa hybritekniikan toiivuuden ja kestävyyden kannalta.

        Olen nähnyt videon missä nokkaketju todetaan huonkso koska volkkarin TSI koneissa se ei toiminut. Tarkoitatko että missään muussakaan autossa nokkaketju ei toimi...

        Hiukan lähdekritiikkiä ja asian ymmärtämistä tarvitaan kun noida Jessen videoita katselee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hännällinen ja hännätön hybridi on aikaslailla kaksi eri asiaa. Samoin on BMW/ Volvo vs. Toyota täysin kaksi eri asiaa hybritekniikan toiivuuden ja kestävyyden kannalta.

        Olen nähnyt videon missä nokkaketju todetaan huonkso koska volkkarin TSI koneissa se ei toiminut. Tarkoitatko että missään muussakaan autossa nokkaketju ei toimi...

        Hiukan lähdekritiikkiä ja asian ymmärtämistä tarvitaan kun noida Jessen videoita katselee.

        veikkaan että suurin osa suomalaisista ei tajua tuollaisia asioita että tuollaiset pointit hahmottaa lähinnä autoalaan &autoihin perehtyneet &tai muuten vaan älykkäät &valveutuneet ihmiset mutta on paljon ihmisiä jotka ei tiedä tuollaisia pointteja.

        Se johtaa tarpeettomiin korjauksiin jolloin rahaa palaa että mä kävin lukemassa niistä rahasummista joita korjauksiin voi mennä että ne korjauskerrat ei välttämättä todellakaan jää yhteen kertaan että mä tiedän myös yhden tuttavan jolle tuli hankaluuksia rahallisia kun osti hybridin että nyt hän aikoo vaihtaa sen polttomoottoriautoon(diesel) .


    • Anonyymi

      mukava korjaaja

      heiluttaa markkinoita

    • Anonyymi

      nostoväki

    • Anonyymi

      Oomi887

    • Anonyymi

      TM?

    • Anonyymi

      Hysss

    • Anonyymi

      yhdessä sanoo moktar gubta suomi24

    • Anonyymi

      sellanen asia ja kokemus

    • Anonyymi

      audi myyjä ja saka -niillä tuli paskat housuun

      nyt taas käy itselataava toyota kaupaksi

    • Anonyymi

      oomi88.8

    • Anonyymi

      ei ollut dilemma vaan tehdasvikaa?

    • Anonyymi

      yhdessä

    • Anonyymi

      myyjillä vituttaa....

    • Anonyymi

      aamen

    • Anonyymi

      audimyyjä sai orgasmin-totuus?

    • Anonyymi

      Yhdessä

    • Anonyymi

      kiistääkö toyota suomi asiaa?

    • Anonyymi

      hih

    • Anonyymi

      onko lapissa samanlaista hyvää korjaajaa jos kerran merkkiliikkeet pilaa autot?

    • Anonyymi

      Itse olen ajanut saksalaisella dieselhybridillä nyt 210 000 km ilman mitään teknistä vikaa. Kerran on huollon yhteydessä päivitetty järjestelmä.
      Auto on vm 2019 ja akku latautuu edelleen ihan samoihin kilometrilukuihin kuin uutenakin. Kun työni puolesta ajan paljon niin ladattava hybridi on ollut minulle oiva valinta. Kesän tullen auto menee vaihtoon ja seuraavakin on ladattava hybridi. Tosin nyt bensiini/sähkö kun diesel alkaa olla kalliimpaa käyttää.

    • Anonyymi

      ykkönen uutisista

    • Anonyymi

      audimies pelkää että tehdasviat tulee julki?

    • Anonyymi

      jaa

    • Anonyymi

      hysss

    • Anonyymi

      Ölluy

    • Anonyymi

      VW taktiikkaa-asiakas syyllinen

    • Anonyymi

      jess

    • Anonyymi

      nyt apu lehti kertoo asiasta

      • Anonyymi

        ei mitään uutta ,paitsi kiukkuiset asiakkaat..


    • Anonyymi

      Vai onko sanoma kuitenkin, että noita vanhempia ladattavia pieniakkuisia hybridejä on käytetty tyhmästi, eli latailtu liian usein ja ajettu liikaa pelkällä sähköllä.
      Aina autoista löytyy heikkouksia joita sitten parannetaan seuraavissa versioissa, kuten noita kaapelien ja liittimien hapettumaa ja suojausta jota on ilmennyt käytännössä lähes kaikilla merkeillä. Akkuja on alettu myös korjaamaan ja usein sekin onnistuu edullisesti kun romutetusta autosta tai vaihdetusta akusta saadaan vaihdettua kennoja toiseen ja taas akusto toimii normaalisti.

      • Anonyymi

        Niinhän se on, että ladattavan hybridin ostajat ovat kuvitelleet ostaneensa sähköauton, jolla ajellaan kaikki lyhyet matkat ja sitten mökkimatkoilla ja lapinmatkoilla annetaan polttomoottorin pyörähtää.
        Mutta näin ne uusien hybridienkin ostajat monesti toimivat. Eikä pienehkön akun lataussyklien määrässä ole tiettävästi tapahtunut juuri mitään parannusta. Eli ne akut poksahtavat edelleen siinä 120 000 km tietämillä ensimmäisen kerran, eikä loppuun syklinsä käyttäneen akun korjaus ole mikään järkevä vaihtoehto. Muutaman ensimmäisenä lopullisesti hajonneen kennon vaihto on kallista tekohengitystä.
        Ja sitten on aika monimutkaista tekniikkaa käytössä joilla polttomoottorin ja sähkömoottorin pitäsi aika saumattomasti toimia yhdessä. Tuossa tekniikassa on paljon ongelmia, eikä nekäään rajoitu yhteen merkkiin tai malliin.


      • Anonyymi

        Ladattavia hybridejä käytetään juuri niin kuin voi olettaakin, lukuun ottamatta niitä joitain kalliita automalleja, joiden suosio perustuu yksinomaan alempaan autoveroon. Muissa hybrideissä yritetään pitää pata pimeänä.


    • Anonyymi

      yhdessä tehdasvikaa

    • Anonyymi

      tonni sinne tänne
      aivansama

    • Anonyymi

      mahtavia tommosia jessejä suomessa

      audimyyjä sai jo kohtauksen kun joku toi totuuden julkisuuteen

    • Anonyymi

      Osta ja kadu.
      Eli 150 000 km ajettu voi olla 20000e korjaus edessä...

    • Anonyymi

      Eli skodavwaudi taas ei kestä?

    • Anonyymi

      kokkolassa mukava mies

      audimyyjä suuttui

    • Anonyymi

      yhdessä

    • Anonyymi

      livestudio

    • Anonyymi

      ihana mies

    • Anonyymi

      Jesss

      joko se audimyyjä on irtisanottu?

    • Anonyymi

      kauhia menetys perheelliselle

    • Anonyymi

      auton alla.h

    • Anonyymi

      Aamen skoda simply huijaud

    • Anonyymi

      aamen skodae

    • Anonyymi

      ihana totuus

    • Anonyymi

      ei saa totuutta sanoa hysss

    • Anonyymi

      skoda edustaja ja audimyyjä ei osaa vastata....

    • Anonyymi

      juoppå

    • Anonyymi

      aamieta

    • Anonyymi

      Kartelli?
      Huijaus?

    • Anonyymi

      lienee ohjaa jo uusien autojen kauppaa uutinen?

      kohta myydään vain itselataavia kuten corollaa

    • Anonyymi

      Tietoevbery

    • Anonyymi

      JAA

    • Anonyymi

      demlat

    • Anonyymi

      emmausre

    • Anonyymi

      skodasdas

    • Anonyymi

      Hienoa

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Moktar gubta

    • Anonyymi
      UUSI

      sallittu asia

    • Anonyymi
      UUSI

      Jjjkio

    • Anonyymi
      UUSI

      Puuttuuko listasta joku moottori? Tämä siis tuolla web sivulla.

      Yleisimmät moottorit, joissa Volkswagenille tyypillistä öljynkulutusvikaa esiintyy:
      1.2 TSI
      1.4 TSI
      1.8 TSI
      2.0 TSI
      1.6TDI
      2.0 TDI
      2.5 TDI
      3.0 TDI
      1.4 GTE HYBRID
      1.4 TGI
      1.8 TFSI
      2.0 BITDI
      2.0 GTI
      2.0 R

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      84
      3032
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      310
      2685
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

      ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      190
      1493
    4. Voi kulta rakas

      Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1192
    5. Martinan firma haastettiin käräjille

      Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      1098
    6. Miksi haluat satuttaa

      Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1011
    7. Miksi ette halua kaivattuanne

      Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      948
    8. Ketä sinä

      Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      940
    9. Toivotko vielä et

      Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      76
      920
    10. Sano nyt mitä

      Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      904
    Aihe