https://www.is.fi/autot/art-2000010955083.html
sellasta
se on
Kokkolan Autohuollon Jesse Haapala ei suosittele ladattavia hybridejä
170
1576
Vastaukset
- Anonyymi
Pelottelu ei koske itselataavan hybridi-Toyotan omistajia, koska Toyotassa akku kestää loputtomasti. Amerikassa on paljon taksissa olleita Toyota hybridiautoja, joilla on ajettu yli miljoona kilometriä, ja autoissa en edelleen akku täysin kunnossa.
- Anonyymi
juu juu-ja 3000e corolla kestää kestää-suomalaiset sen tietää
- Anonyymi
Mites se polttotomoottori ja 12 v akku..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juu juu-ja 3000e corolla kestää kestää-suomalaiset sen tietää
Vikoja näkyy olevan,,
https://www.carcomplaints.com/Toyota/C-HR/2018/drivetrain/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vikoja näkyy olevan,,
https://www.carcomplaints.com/Toyota/C-HR/2018/drivetrain/mutta mutta -eikö se toyota korvaa vahingot jos valmistajan vika?
Toisin on VWaudisatskoda konserni
https://automyyntiin.fi/autojen-viat/vw-oljynkulutus/
https://moottori.fi/testi/dsg-vaihteisto-mita-vikoja-niissa-on-ja-onko-jotkin-versiot-parempia-kuin-toiset/
lisää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta mutta -eikö se toyota korvaa vahingot jos valmistajan vika?
Toisin on VWaudisatskoda konserni
https://automyyntiin.fi/autojen-viat/vw-oljynkulutus/
https://moottori.fi/testi/dsg-vaihteisto-mita-vikoja-niissa-on-ja-onko-jotkin-versiot-parempia-kuin-toiset/
lisää?Tämä sivusto käyttää evästeitä
Käytämme evästeitä tarjoamamme sisällön ja mainosten räätälöimiseen, sosiaalisen median ominaisuuksien tukemiseen ja kävijämäärämme analysoimiseen. Lisätietoa evästeistä
Consent Selection
Välttämätön
Mieltymykset
Tilastot
Markkinointi
Näytä tiedot
Siirry sisältöön
Volkswagen öljynkulutus ja moottoriviat: Syyt, oireet ja ongelmat
Ostamme konevikaisen Volkswagenisi reiluun hintaan!
Ostamme moottorivikaisia VW-autoja
VAG-konsernin moottoreissa on tyyppivikana lisääntynyt öljynkulutus, mikä johtaa kalliiseen öljynkulutusremonttiin. Moottoreita on käytetty muun muassa Volkswageneissa ja Audeissa. Usein moottorivikaisen auton myyminen on kannattavampi ratkaisu kuin auton korjauttaminen itse.
Automyyntiin.fi:n erikoisosaamista on moottori- ja vaihteistovikaisten autojen kunnostaminen ja siksi pystymme tarjoamaan myös öljyä liiallisesti kuluttavista Volkswageneista reilun hinnan.
Kuluttaako Volkswagenisi liikaa öljyä ja haluat tietää sen myyntihinnan rikkinäisenä?
Pyydä meiltä tarjous ja päätä vasta sitten haluatko myydä autosi vai korjauttaa sen itse.
PYYDÄ TARJOUS - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juu juu-ja 3000e corolla kestää kestää-suomalaiset sen tietää
Korjaamalla ja hitsaamalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vikoja näkyy olevan,,
https://www.carcomplaints.com/Toyota/C-HR/2018/drivetrain/Onko Seinäjoen moottorihiomo Oy VAG-kuskille tuttu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites se polttotomoottori ja 12 v akku..
No nehän on eri asia ja 12 v akkuhan on nykyään AGM akku , hyytelöakku, tai neste akku. Sähköauton 500kg akku on kuiva akku ja siis ihan eri periaatteella toimiva eikä niitä voi oikein verrata keskenään. Sähköauton akku tuottaa 440 volttia ja polttomoottorin käynistinmoottorin akku on sen 12 volttia jota myös käytetään sähköauton 12v järjestelmän yllä pitoon kuten pyyhkimet ja keskuslukko ja näytöt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nehän on eri asia ja 12 v akkuhan on nykyään AGM akku , hyytelöakku, tai neste akku. Sähköauton 500kg akku on kuiva akku ja siis ihan eri periaatteella toimiva eikä niitä voi oikein verrata keskenään. Sähköauton akku tuottaa 440 volttia ja polttomoottorin käynistinmoottorin akku on sen 12 volttia jota myös käytetään sähköauton 12v järjestelmän yllä pitoon kuten pyyhkimet ja keskuslukko ja näytöt.
Sepä se...akku ei aina lataudu..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä sivusto käyttää evästeitä
Käytämme evästeitä tarjoamamme sisällön ja mainosten räätälöimiseen, sosiaalisen median ominaisuuksien tukemiseen ja kävijämäärämme analysoimiseen. Lisätietoa evästeistä
Consent Selection
Välttämätön
Mieltymykset
Tilastot
Markkinointi
Näytä tiedot
Siirry sisältöön
Volkswagen öljynkulutus ja moottoriviat: Syyt, oireet ja ongelmat
Ostamme konevikaisen Volkswagenisi reiluun hintaan!
Ostamme moottorivikaisia VW-autoja
VAG-konsernin moottoreissa on tyyppivikana lisääntynyt öljynkulutus, mikä johtaa kalliiseen öljynkulutusremonttiin. Moottoreita on käytetty muun muassa Volkswageneissa ja Audeissa. Usein moottorivikaisen auton myyminen on kannattavampi ratkaisu kuin auton korjauttaminen itse.
Automyyntiin.fi:n erikoisosaamista on moottori- ja vaihteistovikaisten autojen kunnostaminen ja siksi pystymme tarjoamaan myös öljyä liiallisesti kuluttavista Volkswageneista reilun hinnan.
Kuluttaako Volkswagenisi liikaa öljyä ja haluat tietää sen myyntihinnan rikkinäisenä?
Pyydä meiltä tarjous ja päätä vasta sitten haluatko myydä autosi vai korjauttaa sen itse.
PYYDÄ TARJOUSEi minulla ole minkään mallisarjan volkkarin moottori kuluttanut öljyä, missä lie vika. Sen sijaan 2.0 avensiksen moottori sekä kaikki nissanit sitä söivät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nehän on eri asia ja 12 v akkuhan on nykyään AGM akku , hyytelöakku, tai neste akku. Sähköauton 500kg akku on kuiva akku ja siis ihan eri periaatteella toimiva eikä niitä voi oikein verrata keskenään. Sähköauton akku tuottaa 440 volttia ja polttomoottorin käynistinmoottorin akku on sen 12 volttia jota myös käytetään sähköauton 12v järjestelmän yllä pitoon kuten pyyhkimet ja keskuslukko ja näytöt.
Sähköauton akku ei ole kuiva, sillä elektrolyytti on nestemäistä.
- Anonyymi
Joo mutta Audin töpselihybridejä ei moitteet koske.
Vaikka Audissa on kaksinertainen tekniikka ne ovat kaksi kertaa parempia kuin muissa autoissa.
Kyllä Audi töpseliauton uskaltaa ostaa.
Glauben Sie mir! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juu juu-ja 3000e corolla kestää kestää-suomalaiset sen tietää
Itselataava kestää
- Anonyymi
oho
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites se polttotomoottori ja 12 v akku..
Kaikissa autoissa joissa akku sen toiminta riippuu latauksesta, varsinkin pakkasella lyhyessä ajossa,
Esim toyotassa pitöisi lyhyessä ajossa antaa auton olla päällä jonkin aikaa eikä aina sammutaa heti jotta akku kerkiää latautua.
Etsellä ei ole ongelmaa , kun opin kantaoään kautta että radioo ei saakunnella oelkällä pikkuakulla ja samutaa autoo jos on autossa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikissa autoissa joissa akku sen toiminta riippuu latauksesta, varsinkin pakkasella lyhyessä ajossa,
Esim toyotassa pitöisi lyhyessä ajossa antaa auton olla päällä jonkin aikaa eikä aina sammutaa heti jotta akku kerkiää latautua.
Etsellä ei ole ongelmaa , kun opin kantaoään kautta että radioo ei saakunnella oelkällä pikkuakulla ja samutaa autoo jos on autossahöhlä
- Anonyymi
Auto on pajalla muutaman viikon, korjaus maksaa 5000 euroa ja sillä saa 1 vuoden takuun. Ei käy.
- Anonyymi
Osta uusi.
- Anonyymi
huonosti korjattu vikaantuu melkein heti..
- Anonyymi
https://www.is.fi/autot/art-2000010955207.html
jaa että mittari kertoo akuston kunnon sanoo rintajouppi?
onkohan se ihan niin? ohjelmistot voi olla mitä vaan....kertoo uutiset ja mittaristoon valeohjelma jne...- Anonyymi
autohan on voitu korjata vaihtamalla yksi moduli..kun ne modulit pitäisi vaihtaa kaikki kerralla ettei vika heti uusiudu..itse ajelen kyllä bensavehkeellä seuraavat 10 vuotta maksoi mitä maksoi,,
- Anonyymi
hienoa kun varoitetaan asiasta
kas kun ei skodahuoltajana puhunut VW moottorien öjlynsyönnistä?
Ja DSG ongelmista?
https://automyyntiin.fi/autojen-viat/vw-oljynkulutus/- Anonyymi
Noistahan on puhuttu jo vuosikymmenen verran, kauemminkin.
Tosin nekin on jo menneen ajan juttuja ja korjauskustannukset melkoisesti pienempiä kuin noiden patterien korjaukset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noistahan on puhuttu jo vuosikymmenen verran, kauemminkin.
Tosin nekin on jo menneen ajan juttuja ja korjauskustannukset melkoisesti pienempiä kuin noiden patterien korjaukset.Juuri näin. Itselläni on toinen DSG vaihteistolla oleva nyt. Ekalla ajoin 10 vuotta ilman DSG ongelmia. Nyt toinen on toiminut moitteettomasti pari vuotta. Joskus kauan sitten oli DSG vikoja kosolti joillakin ja löysivät syyn sille.
- Anonyymi
huomiota herättävä kommentti ja kirjoitus
uskaltaako vielä sanoa VWskoda moottoreista ja vaihteistoista?
https://automyyntiin.fi/autojen-viat/vw-oljynkulutus/- Anonyymi
Heh, nuohan on varmasti tuttuja jokaiselle. Menneen ajan ongelmia uusissa autoissa. Vanhoissa autoissa niitä on. Niiden korjauskustannukset patterivikojen korjauksiin on kovasti pienempiä.
Mielenkiinnolla odotellaan millaisia korjauskustannuksia patteriautoissa alkaa vielä löytyykään, kun yltävät samoihin ikiin ja ajomääriin.
Naarmu pohjassa, korjauskustannus saattaa olla 15.000 - 30.000€. Ei siis pidä ajaa vaikkapa aurausvallin yli, saati muualla missä pohjakosketusriski on olemassa. Sileitä asfalttiteitä vaan… - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh, nuohan on varmasti tuttuja jokaiselle. Menneen ajan ongelmia uusissa autoissa. Vanhoissa autoissa niitä on. Niiden korjauskustannukset patterivikojen korjauksiin on kovasti pienempiä.
Mielenkiinnolla odotellaan millaisia korjauskustannuksia patteriautoissa alkaa vielä löytyykään, kun yltävät samoihin ikiin ja ajomääriin.
Naarmu pohjassa, korjauskustannus saattaa olla 15.000 - 30.000€. Ei siis pidä ajaa vaikkapa aurausvallin yli, saati muualla missä pohjakosketusriski on olemassa. Sileitä asfalttiteitä vaan…Olisi hauska skenario kun autotoimittaja kokeilisi sähkökäyttöisen maastoauton kykyjä maastossa ja pohjaan tulisi pikku klommo. Lasku voisi olla kymmeniä tuhansia ja varsinkin jos kyseessä on tähtimerkki. Voisin kuvitella että 50k:lla ei saa tähtikeula merssuun uutta akkumulaattoria.
- Anonyymi
Hyyssstrre
- Anonyymi
Hybridit joutaa pois ja hyvä bensamoottori tilalle ilman turhia saastelaitteita. Bensamoottori vain viritettynä hyvään hyötysuhteeseen ilman katalysaattoria. Ainoastaan tähdätään pieneen litrakulutukseen. Ohessa käyttöominaisuudet on hyvät. Katti pois egr kierrätykset pois.
- Anonyymi
kansallinen kohu-uutinen?
joko joukkokanteita rupiaa ropisemaan? mitä luvattiin takuuehdoissa? - Anonyymi
jyvät eroittuu akanoista..
https://www.is.fi/autot/art-2000010971270.html - Anonyymi
yhdessä ostamaan itselataava toyota
- Anonyymi
miksi kukaan ei kommentoi?
onko kiusallista kuulla totuus-e autosi hajoaa ennen aikojaan- Anonyymi
Kuvitte mitä kuvittelet. Mutta toi nyt meni jo aika yli et kuvittelet täällä kirjoittelevien omistavan oikeita autoja?!?
- Anonyymi
Jaa
- Anonyymi
koittakaas jo ostaneet sanoa puhuuko Jesse totta?
- Anonyymi
kertokaa kokemuksia latureista jooko
- Anonyymi
kauhia homma kun joku puhuu koettua totuutta
ei taida kamux nousta kun uutinen leviää? - Anonyymi
miksi ihmiset ei halua keskustella asiasta?
teitä on huijattu- Anonyymi
suomalainen tapa... ei puhu eikä pussaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
suomalainen tapa... ei puhu eikä pussaa
ei vaikka olis kustu silmään autokaupoilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei vaikka olis kustu silmään autokaupoilla?
Pääasia että naapuri kokee saman virheen..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääasia että naapuri kokee saman virheen..
Trendikäs ilmastoasioista vouhottaminen on käynyt monelle hyväuskoiselle normaalille ihmisellekin kalliiksi. Ei kannata marssia aina eturintamassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trendikäs ilmastoasioista vouhottaminen on käynyt monelle hyväuskoiselle normaalille ihmisellekin kalliiksi. Ei kannata marssia aina eturintamassa.
Sama homma se on töissäkin kun pomo kysyy kuka haluaa mennä,ei kannata heti olla ekana.et minä..
...kyseessä voi olla vaikka paskanlapiontia.. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trendikäs ilmastoasioista vouhottaminen on käynyt monelle hyväuskoiselle normaalille ihmisellekin kalliiksi. Ei kannata marssia aina eturintamassa.
Juuri niin
- Anonyymi
mitä se haittaa 10000e korjaus?
VWskodaudeissa tuttua hommaa jo polttomoottoreista ja dsg korjauksista hinnat- Anonyymi
Töissäkin pitäisi käydä..
- Anonyymi
BME
- Anonyymi
EMW
- Anonyymi
eikö haluta ottaa kantaa? onko sinua tavallaan huijattu autokaupoilla?
taivas avautuu ladaten? ja lompakko - Anonyymi
tehokkaampi varoittaja kuin kuluttajavirasto-älä osta
- Anonyymi
enn
- Anonyymi
eikö keskustelua synny?
- Anonyymi
Parempi olla hiljaa.. se on vaan niin että jos on työtä niin on auto ja jos ei ole työtä niin ei ole autoakaan..voihan sitä ajaa mopolla kuin ennenkin..
- Anonyymi
ollaan hiljaa yhdessä....
moktar gubta skodavw - Anonyymi
ruostuuko oikeasti bmw moottorit ? blugarimallit?
- Anonyymi
No ei ne nyt varsinaisesti ruostu mutta...
- Anonyymi
taannehtiva odotus 20000e remonttiin....
- Anonyymi
Hybridinvihaaja Haapalan puheet eivät ole koko totuus. Haapala totesi mm. että jos tehtäisiin taloudellinen bensamoottori ilman hybridiavustusta, kulutus olisi melkein sama kuin hybrideillä. Haapala ilmeisesti ei tiedä että esim Toyotan moottorit on rakennettu niin taloudellisiksi kuin sarjatuotantoautoissa voi vaan olla.
Kaupunkiajossa hybridi päihittää ei-hybridit mennen tullen. Maantieajokin menee hybridille, sillä maantiellä rajoitukset vaihtuvat vähän väliä.
Dieselmoottori puolestaan ei ole enää reaalinen vaihtoehto, koska pakoputki on ahdettu tukkoon erilaisia Suomen talvea kestämättömiä järjestelmiä kuten katalysaattori (kenno tärisee rikki), hiukkasloukku (tukkeentuu noesta), urearuiskutus (säiliö halkeaa pakkasella ja letkut tukkeutuvat kuivuessaan), EGR (tukkeutuu väistämättä).- Anonyymi
Koraanistako luit?
- Anonyymi
Siinävaiheessa kun akusta loppuu virta ja polttomoottori käynnistyy niin kulutus on suuri aluksi..
- Anonyymi
Hyvin on ladattavat hypridit pelanneet. Takuu 150000 tuhatta km tai 7 vuotta. 3 vuotta ajettuna pistän vaihtoon kunnon hyvityshintaan ja seuraava ajelee seuraavat 4 vuotta takuun alaisella autolla. Halpoja kilometrejä ilma riskejä.
- Anonyymi
loppuu rahat suomalaisilta...ja autoliikkeiltä
- Anonyymi
150000 tuhatta km? Ei taatusti kuin tuhannesosa.
- Anonyymi
laske hinta jos vaihdat elämäsi aikana 7 vuoden välein 6 uutta autoa,,? aika isot tulot pitää olla..
- Anonyymi
paha myynti
- Anonyymi
Jos tyypin nimi on Jesse tai Jonne, en odota häneltä mitään osaamista esim. työelämässä...
- Anonyymi
eikö usko kansa?
- Anonyymi
no ei...suomalaisia kiinnostaa vaan vw ja ilmainen ämpäri....
- Anonyymi
yhdessä
- Anonyymi
dilemma E
- Anonyymi
Miten usa suosittaa
- Anonyymi
Keskiarvo lataussyklien lukumäärälle on 3000. Jos hybridiä ladataan tyhjästä täyteen 300 päivänä vuodessa 1 x joka päivä, niin akku voi kestää jopa 10 vuotta.
Jos samassa 300 vuorokaudessa 2 x päivässä, niin 5-vuotiaana akku on vaihtokunnossa.
Jos ajetaan pääsääntöisesti sähköllä, niin hybridin akku ladataan käytännössä aina tyhjästä täyteen.
Niin tai näin, remontti on kallis. Tekohengitys-korjaus ei loppuun käytetylle akulle auta.
Ainakin 10 v vanha akku-loppu hybridi menee todennäköisesti paaliin.
8 vuotiaasta töpselihybridistä luopunut sähköautoilija- Anonyymi
mutta kun se laskemalla ei tekniikka toimi---käytäntö on osoittanut
- Anonyymi
Kestävä tuote ei tuo tuloja jälkimarkkinoilla.
Vw vastaamaan a studioon - Anonyymi
JAA
onko valmistajat yhdessä asian sopineet? jälkimarkkinat tuo voittorahat... - Anonyymi
kokemusta karttuu kuten VWskoda öljynsyönti ja dsg---
- Anonyymi
tojo kokemus karttuu, lämmönvaihtimet paukkuu, pakkasella ei lähde käyntiin, myynti notkahtanut 43%.
- Anonyymi
Itselataavat usassa käy kaupaksi
Mm rav4 - Anonyymi
kriisi iskee....sutta ja sekundaaa kartelli?
- Anonyymi
näin....autoteollisuus on kriisissä..ihmiset viisaampia...ihmiset ottaa selvää automerkistä ennekuin ostavat..romut jää kauppaan
- Anonyymi
Eihän se sähköautokaan paljon parempi ole. Akut ruostuu sisältäpäin, ainakin tesloissa.
- Anonyymi
jossain vaiheessa paalaus alkaa...
- Anonyymi
eihän ongelmaa ole jos on rahaa millä korjata.... suomessa vaan on totuttu siihen että autolla ajetaan 300.000 -500.000 ilman remontteja..aika on nyt muuttunut ja rahaa pitää olla pankissa 20.000€ remppaa varten ,ei sen kummempaa...kyllä bensa ja diesel autoissakin on sutta ja sekundaa...pitää vaan ottaa selvää minkä auton ostaa..gooklettamalla automerkki ja problems selviää ihan hyvin tyyppiviat ja moottori.fi..
- Anonyymi
Puhuuko saka siis paskaa vai jesse
- Anonyymi
saka ja audimies itkee julkisesti vastaan
eikö A-studio ota asiaa käsittelyyn?
YLE? - Anonyymi
https://autotoday.fi/sakan-mukaan-hybridit-eivat-ole-yhtaan-sen-alttiimpia-vikaantumisille-kuin-muut/
persreijät myy kalliita lisäturvia-toimiiko ne?
eli siis myöntää saka että vikaa on - Anonyymi
Volovo perät perkeleen kalliita remontteja saata´na
- Anonyymi
myynti laski heti tammikuussa
- Anonyymi
Jesse james oli myös kova poika
- Anonyymi
Saka vetiherneen nenään
Eikö mersut ja audit käy kaupaksi - Anonyymi
kaikissa muissa maissa löytyy samaa mieltä olevia korjaajia?
- Anonyymi
kova uutinen
- Anonyymi
yhdessä korjaamoille töitä-ihan kuten VWskodaaudi laatu kaikissa käyttövoimissa
- Anonyymi
TM vaaditaan tutkimaan asia-heti
- Anonyymi
hysssretye
- Anonyymi
googlaa = audi viat VW
- Anonyymi
Sride so
- Anonyymi
2 voimalinjaa ja ne yhdistävä tekniikka. Ja polttomoottoriosuus vaatisi aika tiheään yli 30 kilometrin yhtäjaksoista toimintaa normaali kierroslukualueella, jotta edes öljy saavuttaisi normaalin lämpötilan. Mutta lataushybridin ostajista monet haluavat minimoida polttomoottorin käynnin aina ruostumiseen asti...kunnes huomaavat, että ne tosiaan saattavat ruostua käyttämättömyyttään.
Joku vielä ihmettelee, miksi töpseli-hybrideissä on enemmän ja kalliimpia vikoja kuin simppelissä polttomoottoriautossa, erityisesti keppivaihteisessa.
Sitten vielä se akuston kesto. Aika heikkoja suorituksia asiakkaiden odotuksiin nähden. Toki vaihtaminen halvempaa kuin täyssähköautossa, mutta yllättävän vähän halvempaa.
Luulisin, että pistokehybridit jäävät aika lyhytaikaiseksi autotyypiksi. Tai ehkä Toyotan "itselataavat" voisivat hyötyä hieman suuremmasta akusta jonka voisi vetäistä tunnissa kotitöpselistä täyteen. Tuo Toyotan tekniikka vaikuttaa luotettavammalta kuin pistokehybridien, mutta eipä tuolla itselataavuudella mihinkään edulliseen ajoon näytetä pääsevän. Välillä käy niin, että emäntä juoksuttaa minua lähikauppaan jonne on muutama kilomtri, kuitenkin liikaa siihen että Toyotan hybridi ajelisi edes takaisin ilman polttomoottorin käynnistymistä. Tavallaan tuollainen ylimääräinen minireissu olisi järkevää saada suoritettua pelkällä sähköllä, erityisesti paukkupakkasilla. Ja auton sisätilojen lämmitys sähköllä / lämpöpumpulla.- Anonyymi
Tm 1/20
Passat 1.4TSI vs RAV4 (hännätön).
Kaupunkikulusua yli 2L pienempi ja maantie kulutus 0.5L pienempi. Kiihtyvyys parempi.
Autot saman hintaisia .
Jos Toyotan hybritekniikka ei auta mitenkään niin miksi tuo painavampi ja isommalla ilman vastuksella oleva RAV kiihtyy rajummin ja kuluttaa vähemmän? - Anonyymi
> Luulisin, että pistokehybridit jäävät aika lyhytaikaiseksi autotyypiksi.
Silloin menee patteriuskovien visiot pytystä alas! Muistakaamme, että
- plugari on SÄHKÖAUTO ihan virallisen määritelmän mukaan
- sähkuautouskovat ovat myyneet meille (tai ainakin poliitikoille) sen ajatuksen, että 2030 mennessä Suomessa on käytössä 700 000 sähköautoa, joista VALTAOSA (500 000) on plugareita
- ja näiden vain 40 g/km CO2 päästöt tuottavien plugarien avulla autoliikenteen päästöt vähenevät 50 %
No, todellisuudessa plagarien keskikulutus on Suomessa vajaa 6 l/100 km, joten todellinen CO2 päästö on 40 g/km sijaan 140 g/km, mutta ei nyt takerruta pikkuseikkoiohin.
Tuoreessa VAGniikan maailman käyttötestissä oli Opel Astra sähköautoversiona. Vaikka käyttötestissä kilometrejä kerätään aika nopeaan tahtiin, havaittiin 60 tkm ajetussa moottorissa kulumisjälkiä laakereissa ja myös korroosio/ruostejälkiä nokka-akselissa. Voi tosiaan olla 100-150 tkm ihan maksimi käyttöikä plugarin moottorille. Toki sen lisäksi, että samalla km -määrällä voi akkukin olla jo poks!
Sähkövatkaimet taaseen... Jaguar ostelee vähin äänin takaisin vm 2019 autoja ja paalaa ne, koska akustossa on jokin itsesyttymisiä aiheuttava rakennevirhe. Mersulla maksaa akun vaihto 65 000 ja tämähän tarvitaan pienen pohjakosketuksen tai peräänajon jälkeen. Ja sitten on sisäänrakennetut latauslaitteet (type 2 lataus), joita poksahtelee ja marmorihinta uusimiselle voi olla 10 000 €. Tai ihan vaan perinteinen ohjelmistobugitus/viat, joiden vuoksi patteriautoissa tyhjenee 12 V akut.... eikä etenkään tuontiautojen tapauksessa Suomalaista maahantuojaa vähempää voisi kiinnostaa tehdä asialle mitään (mm. Youtubessa esillä ollut EV6). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
> Luulisin, että pistokehybridit jäävät aika lyhytaikaiseksi autotyypiksi.
Silloin menee patteriuskovien visiot pytystä alas! Muistakaamme, että
- plugari on SÄHKÖAUTO ihan virallisen määritelmän mukaan
- sähkuautouskovat ovat myyneet meille (tai ainakin poliitikoille) sen ajatuksen, että 2030 mennessä Suomessa on käytössä 700 000 sähköautoa, joista VALTAOSA (500 000) on plugareita
- ja näiden vain 40 g/km CO2 päästöt tuottavien plugarien avulla autoliikenteen päästöt vähenevät 50 %
No, todellisuudessa plagarien keskikulutus on Suomessa vajaa 6 l/100 km, joten todellinen CO2 päästö on 40 g/km sijaan 140 g/km, mutta ei nyt takerruta pikkuseikkoiohin.
Tuoreessa VAGniikan maailman käyttötestissä oli Opel Astra sähköautoversiona. Vaikka käyttötestissä kilometrejä kerätään aika nopeaan tahtiin, havaittiin 60 tkm ajetussa moottorissa kulumisjälkiä laakereissa ja myös korroosio/ruostejälkiä nokka-akselissa. Voi tosiaan olla 100-150 tkm ihan maksimi käyttöikä plugarin moottorille. Toki sen lisäksi, että samalla km -määrällä voi akkukin olla jo poks!
Sähkövatkaimet taaseen... Jaguar ostelee vähin äänin takaisin vm 2019 autoja ja paalaa ne, koska akustossa on jokin itsesyttymisiä aiheuttava rakennevirhe. Mersulla maksaa akun vaihto 65 000 ja tämähän tarvitaan pienen pohjakosketuksen tai peräänajon jälkeen. Ja sitten on sisäänrakennetut latauslaitteet (type 2 lataus), joita poksahtelee ja marmorihinta uusimiselle voi olla 10 000 €. Tai ihan vaan perinteinen ohjelmistobugitus/viat, joiden vuoksi patteriautoissa tyhjenee 12 V akut.... eikä etenkään tuontiautojen tapauksessa Suomalaista maahantuojaa vähempää voisi kiinnostaa tehdä asialle mitään (mm. Youtubessa esillä ollut EV6).Virallinen määritelmä plugarista voi olla mitä tahansa, mutta todellisuudessa se ei ole sähköauto. Se on vähän kuin tämä ihmisten "muun sukupuolinen" paitsi sillä erolla, että tämä on aidosti se käyttövoimien "muu"
- Anonyymi
Vwaudit
- Anonyymi
Isäukko näki kännykästä jutun ja sitten kun kerroin siitä etiäpäin niin eräs henkilö ei meinannu uskoa vasta sitten kun näki että joo näin se kokkolan autohuollon jesse on todennut.
Veljeni meinaa ostaa hybridin mut oomma varoitelleet häntä mut toki oma asia jos haluaa ostaa.- Anonyymi
Hännällinen ja hännätön hybridi on aikaslailla kaksi eri asiaa. Samoin on BMW/ Volvo vs. Toyota täysin kaksi eri asiaa hybritekniikan toiivuuden ja kestävyyden kannalta.
Olen nähnyt videon missä nokkaketju todetaan huonkso koska volkkarin TSI koneissa se ei toiminut. Tarkoitatko että missään muussakaan autossa nokkaketju ei toimi...
Hiukan lähdekritiikkiä ja asian ymmärtämistä tarvitaan kun noida Jessen videoita katselee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hännällinen ja hännätön hybridi on aikaslailla kaksi eri asiaa. Samoin on BMW/ Volvo vs. Toyota täysin kaksi eri asiaa hybritekniikan toiivuuden ja kestävyyden kannalta.
Olen nähnyt videon missä nokkaketju todetaan huonkso koska volkkarin TSI koneissa se ei toiminut. Tarkoitatko että missään muussakaan autossa nokkaketju ei toimi...
Hiukan lähdekritiikkiä ja asian ymmärtämistä tarvitaan kun noida Jessen videoita katselee.veikkaan että suurin osa suomalaisista ei tajua tuollaisia asioita että tuollaiset pointit hahmottaa lähinnä autoalaan &autoihin perehtyneet &tai muuten vaan älykkäät &valveutuneet ihmiset mutta on paljon ihmisiä jotka ei tiedä tuollaisia pointteja.
Se johtaa tarpeettomiin korjauksiin jolloin rahaa palaa että mä kävin lukemassa niistä rahasummista joita korjauksiin voi mennä että ne korjauskerrat ei välttämättä todellakaan jää yhteen kertaan että mä tiedän myös yhden tuttavan jolle tuli hankaluuksia rahallisia kun osti hybridin että nyt hän aikoo vaihtaa sen polttomoottoriautoon(diesel) .
- Anonyymi
mukava korjaaja
heiluttaa markkinoita - Anonyymi
nostoväki
- Anonyymi
Oomi887
- Anonyymi
TM?
- Anonyymi
Hysss
- Anonyymi
yhdessä sanoo moktar gubta suomi24
- Anonyymi
sellanen asia ja kokemus
- Anonyymi
audi myyjä ja saka -niillä tuli paskat housuun
nyt taas käy itselataava toyota kaupaksi - Anonyymi
oomi88.8
- Anonyymi
ei ollut dilemma vaan tehdasvikaa?
- Anonyymi
yhdessä
- Anonyymi
myyjillä vituttaa....
- Anonyymi
aamen
- Anonyymi
audimyyjä sai orgasmin-totuus?
- Anonyymi
Yhdessä
- Anonyymi
kiistääkö toyota suomi asiaa?
- Anonyymi
hih
- Anonyymi
onko lapissa samanlaista hyvää korjaajaa jos kerran merkkiliikkeet pilaa autot?
- Anonyymi
Itse olen ajanut saksalaisella dieselhybridillä nyt 210 000 km ilman mitään teknistä vikaa. Kerran on huollon yhteydessä päivitetty järjestelmä.
Auto on vm 2019 ja akku latautuu edelleen ihan samoihin kilometrilukuihin kuin uutenakin. Kun työni puolesta ajan paljon niin ladattava hybridi on ollut minulle oiva valinta. Kesän tullen auto menee vaihtoon ja seuraavakin on ladattava hybridi. Tosin nyt bensiini/sähkö kun diesel alkaa olla kalliimpaa käyttää. - Anonyymi
ykkönen uutisista
- Anonyymi
audimies pelkää että tehdasviat tulee julki?
- Anonyymi
jaa
- Anonyymi
hysss
- Anonyymi
Ölluy
- Anonyymi
VW taktiikkaa-asiakas syyllinen
- Anonyymi
jess
- Anonyymi
nyt apu lehti kertoo asiasta
- Anonyymi
ei mitään uutta ,paitsi kiukkuiset asiakkaat..
- Anonyymi
Vai onko sanoma kuitenkin, että noita vanhempia ladattavia pieniakkuisia hybridejä on käytetty tyhmästi, eli latailtu liian usein ja ajettu liikaa pelkällä sähköllä.
Aina autoista löytyy heikkouksia joita sitten parannetaan seuraavissa versioissa, kuten noita kaapelien ja liittimien hapettumaa ja suojausta jota on ilmennyt käytännössä lähes kaikilla merkeillä. Akkuja on alettu myös korjaamaan ja usein sekin onnistuu edullisesti kun romutetusta autosta tai vaihdetusta akusta saadaan vaihdettua kennoja toiseen ja taas akusto toimii normaalisti.- Anonyymi
Niinhän se on, että ladattavan hybridin ostajat ovat kuvitelleet ostaneensa sähköauton, jolla ajellaan kaikki lyhyet matkat ja sitten mökkimatkoilla ja lapinmatkoilla annetaan polttomoottorin pyörähtää.
Mutta näin ne uusien hybridienkin ostajat monesti toimivat. Eikä pienehkön akun lataussyklien määrässä ole tiettävästi tapahtunut juuri mitään parannusta. Eli ne akut poksahtavat edelleen siinä 120 000 km tietämillä ensimmäisen kerran, eikä loppuun syklinsä käyttäneen akun korjaus ole mikään järkevä vaihtoehto. Muutaman ensimmäisenä lopullisesti hajonneen kennon vaihto on kallista tekohengitystä.
Ja sitten on aika monimutkaista tekniikkaa käytössä joilla polttomoottorin ja sähkömoottorin pitäsi aika saumattomasti toimia yhdessä. Tuossa tekniikassa on paljon ongelmia, eikä nekäään rajoitu yhteen merkkiin tai malliin. - Anonyymi
Ladattavia hybridejä käytetään juuri niin kuin voi olettaakin, lukuun ottamatta niitä joitain kalliita automalleja, joiden suosio perustuu yksinomaan alempaan autoveroon. Muissa hybrideissä yritetään pitää pata pimeänä.
- Anonyymi
yhdessä tehdasvikaa
- Anonyymi
tonni sinne tänne
aivansama - Anonyymi
mahtavia tommosia jessejä suomessa
audimyyjä sai jo kohtauksen kun joku toi totuuden julkisuuteen - Anonyymi
Osta ja kadu.
Eli 150 000 km ajettu voi olla 20000e korjaus edessä... - Anonyymi
Eli skodavwaudi taas ei kestä?
- Anonyymi
kokkolassa mukava mies
audimyyjä suuttui - Anonyymi
yhdessä
- Anonyymi
livestudio
- Anonyymi
ihana mies
- Anonyymi
Jesss
joko se audimyyjä on irtisanottu? - Anonyymi
kauhia menetys perheelliselle
- Anonyymi
auton alla.h
- Anonyymi
Aamen skoda simply huijaud
- Anonyymi
aamen skodae
- Anonyymi
ihana totuus
- Anonyymi
ei saa totuutta sanoa hysss
- Anonyymi
skoda edustaja ja audimyyjä ei osaa vastata....
- Anonyymi
juoppå
- Anonyymi
aamieta
- Anonyymi
Kartelli?
Huijaus? - Anonyymi
lienee ohjaa jo uusien autojen kauppaa uutinen?
kohta myydään vain itselataavia kuten corollaa - Anonyymi
Tietoevbery
- Anonyymi
JAA
- Anonyymi
demlat
- Anonyymi
emmausre
- Anonyymi
skodasdas
- Anonyymi
Hienoa
- Anonyymi
skodaVW opetti totuutta
https://automyyntiin.fi/autojen-viat/vw-oljynkulutus/ - Anonyymi
Moktar gubta
- AnonyymiUUSI
sallittu asia
- AnonyymiUUSI
Jjjkio
- AnonyymiUUSI
Puuttuuko listasta joku moottori? Tämä siis tuolla web sivulla.
Yleisimmät moottorit, joissa Volkswagenille tyypillistä öljynkulutusvikaa esiintyy:
1.2 TSI
1.4 TSI
1.8 TSI
2.0 TSI
1.6TDI
2.0 TDI
2.5 TDI
3.0 TDI
1.4 GTE HYBRID
1.4 TGI
1.8 TFSI
2.0 BITDI
2.0 GTI
2.0 R
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa843032Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3102685Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1901493Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621192Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2391098Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281011- 70948
- 117940
- 76920
- 72904