Miksi on pelottavaa

Anonyymi-ap

Erota pitkästä liitosta?

12

991

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei ole. Toimeksi vaan. Jotakuta voi tietysti ehkä pelottaa että jää yksin. Jotakuta auttaa uusi rakkaus. Yritä jutella jonkun kanssa.

• Anonyymi

Siksi, että on totuttuihin kaavoihin vahvasti tottunut ihminen, jolle muutokset ovat aina haitaksi? Suuret muutokset ovat aina pahasta, jollekin se voi tarkoittaa tuuliajolle joutumista, jolloin kaikki asiat ovat sekaisin, eikä osaa hakea tukea ja turvaa muista? Hallitsematon kaaos voi olla edessä toisille?

• Anonyymi

Juuri näin, varsinkin jos omat turvaverkot ovat heikot, voi ero tarkoittaa omanlaistaan "maailman loppua" jota pelkää, vaikka itse liitto olisi jo ohi. Myös muutos itsessään voi pelottaa, jos kokee ne muutenkin elämässään vaikeina.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin, varsinkin jos omat turvaverkot ovat heikot, voi ero tarkoittaa omanlaistaan "maailman loppua" jota pelkää, vaikka itse liitto olisi jo ohi. Myös muutos itsessään voi pelottaa, jos kokee ne muutenkin elämässään vaikeina.

Itse huomannut tämän ilman erojakin. Läheltä kuoli setä, joka ehti olla 20-30-v. aviossa, heillä oli selkeä työjako kotiaskareissa ja kun toinen kuoli, huomasin heti toisessa puutteet tiettyjen asioiden hoidon kanssa. Ei ymmärtänyt asioita oikein millään, ku yritin jopa rautalangasta vääntää niitä ymmärrettävään muotoon? Ihan perusasiat olivat hänelle täyttä hepreaa. Ehkä oli jopa miehen vika, että oli jättänyt toisen noinkin avuttomaan tilaan?

• Anonyymi

Perusta elämälle, jonka on hyväksynyt katoaa samalla? Mihin voi sen jälkeen tukeutua?

• Anonyymi

Ei se ole pelottavaa ihan helppo homma. Voin olla vertaistuki jos joku haluaa jutskaa🤭

• Anonyymi

Väkivaltaa ei saa hyväksyä, itse erosin lopulta vaikka kestin ihan liikaa.

• Anonyymi

Pelottava ei ole ihan oikea adjektiivi, ainakaan itselleni. Enemmän se oli epävarmuutta monesta asiasta. Ihan vaikka jo se miten kaikki käytännön asiat lopulta sai järjestettyä ja tietysti se, että varmasti tekee oikean ratkaisun ja miten toinen osapuoli reagoi eri asioihin. Tietysti myös se, että ihan jokainen totuttu asia muuttuu ja vaikka ne muuttuvat parempaan niin tuttuminen vie hetken jne.

• Huoli pärjäämisestä. Monet sellaiset asiat joita hoiti ennen kaksi ovat sitten vain yhden varassa.

Sitten tietysti voi pelottaa miten ero vaikuttaa lasten psyykkeeseen.

Joku voi pelätä myös henkistä ja fyysistä väkivaltaa.

• Anonyymi

Varmaan siksi että ei ole tarvinnu olla yksin

• Anonyymi

Hyppy tuntemattomaan on pelottavaa. Pitkään liittoon on kuulunut muutakin kuin se parisuhde. Yhteinen historia ei häviä minnekään.

• Anonyymi

Tätä pohdin. En ajattele, että pelkään, mutta vaikeaa on ottaa asia puheeksi. Ihan ok liitto, mutta ei mitään puhuttavaa, seksi ei itseöni kiinnosta hänen kanssaan ja viihdyn paremmim yksin. Nyt lapset jo lähes täysi-ikäisiä. Eroa pohdein ekan kerran 10v sitten ja kärvistelin useamman vuoden kunnes päädyttiin asumaan hetkeksi erilleen. Hiomasin, että en pysty olemaan lapsista erossa joka toinen vko, käytiin terapiassa ja päädyttiin jatkamaan liittoa. Tämä oli hyvä ratkaisu ja hetken aikaa olin tosi onnellinen. Nyt viime vuosien aikana olen odottanut lasten kasvua ja rakentanut elämääni ja olen siihen muilta osi
      tyytyväinen. Mutta ajatus siitä, että lapset muuttaa pois ja jäädäön kaksin, ahdistaa paljon. Uskon olevani yksin onnellidempi kuin puolison kanssa En jaksa enää yrittää saada itsräni rakastamaan ja haluamaan väkisin.. puolisollekin ero olisi varmasti reilu ratkaisu, jotta vpisi yrittää löytää itselleen sopivan puolison. Mutta jostain syystä hän ei ikinäkään ole halunnut erota ja itseä pidättelee puheeksiottamisesta se, että satutan häntä ja vastuu päätöksestä tuntuu isolta. Eli uskon itseäni pidättelevän muutoksen pelko ja vastuu päättää toisen puolesta yksin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      89
      7259
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      35
      3841
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      45
      3440
    4. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2572
    5. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      209
      2433
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      41
      2372
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      123
      2266
    8. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2179
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      24
      1888
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      41
      1846
    Aihe