Erota pitkästä liitosta?
Miksi on pelottavaa
8
378
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole. Toimeksi vaan. Jotakuta voi tietysti ehkä pelottaa että jää yksin. Jotakuta auttaa uusi rakkaus. Yritä jutella jonkun kanssa.
- Anonyymi
Siksi, että on totuttuihin kaavoihin vahvasti tottunut ihminen, jolle muutokset ovat aina haitaksi? Suuret muutokset ovat aina pahasta, jollekin se voi tarkoittaa tuuliajolle joutumista, jolloin kaikki asiat ovat sekaisin, eikä osaa hakea tukea ja turvaa muista? Hallitsematon kaaos voi olla edessä toisille?
- Anonyymi
Juuri näin, varsinkin jos omat turvaverkot ovat heikot, voi ero tarkoittaa omanlaistaan "maailman loppua" jota pelkää, vaikka itse liitto olisi jo ohi. Myös muutos itsessään voi pelottaa, jos kokee ne muutenkin elämässään vaikeina.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin, varsinkin jos omat turvaverkot ovat heikot, voi ero tarkoittaa omanlaistaan "maailman loppua" jota pelkää, vaikka itse liitto olisi jo ohi. Myös muutos itsessään voi pelottaa, jos kokee ne muutenkin elämässään vaikeina.
Itse huomannut tämän ilman erojakin. Läheltä kuoli setä, joka ehti olla 20-30-v. aviossa, heillä oli selkeä työjako kotiaskareissa ja kun toinen kuoli, huomasin heti toisessa puutteet tiettyjen asioiden hoidon kanssa. Ei ymmärtänyt asioita oikein millään, ku yritin jopa rautalangasta vääntää niitä ymmärrettävään muotoon? Ihan perusasiat olivat hänelle täyttä hepreaa. Ehkä oli jopa miehen vika, että oli jättänyt toisen noinkin avuttomaan tilaan?
- Anonyymi
Perusta elämälle, jonka on hyväksynyt katoaa samalla? Mihin voi sen jälkeen tukeutua?
- Anonyymi
Ei se ole pelottavaa ihan helppo homma. Voin olla vertaistuki jos joku haluaa jutskaa🤭
- AnonyymiUUSI
Väkivaltaa ei saa hyväksyä, itse erosin lopulta vaikka kestin ihan liikaa.
- AnonyymiUUSI
Pelottava ei ole ihan oikea adjektiivi, ainakaan itselleni. Enemmän se oli epävarmuutta monesta asiasta. Ihan vaikka jo se miten kaikki käytännön asiat lopulta sai järjestettyä ja tietysti se, että varmasti tekee oikean ratkaisun ja miten toinen osapuoli reagoi eri asioihin. Tietysti myös se, että ihan jokainen totuttu asia muuttuu ja vaikka ne muuttuvat parempaan niin tuttuminen vie hetken jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854918- 1643582
- 533169
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2032056- 351871
- 301813
- 461803
- 571704
- 191633
- 191627