Muistakaa äänestää jaloillanne

Anonyymi-ap

Eli välttäkää nyt leirintäalueita koska dieselvero nostettiin viisinkertaiseksi.
Käyttäkää mieluummin puskaparkkeja. Valtion maita runsaasti varsinkin itä-suomessa ja Lapissa. Etsikää valtionmailta mukava rantapaikka.
Näin minä teen.

113

786

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

https://puskaparkit.com/

Käyttäkää tätä sovellusta niin löydätte mukavia puskaparkkeja.
      Muistakaa pitää puskaparkit siistinä, välttäkää leiriytymistä eli ei markiisia auki ja pöytiä ulos niin ei tule sanomista.
      Nukkuahan saa autossa ihan vapaasti.
      Nuotion tekoa myös kannattaa välttää, käyttäkää retkikeittimiä, retkigrilliä niitä löytyy kaupoista monenlaista.

• Anonyymi

Nuotion teko ilman maanomistajan lupaa on aina kielletty .

• Anonyymi

Autossa kaasuliesi. Kesällä helteellä käytetään kaasupatruunalla toimivaa keitintä sekä myös kaasupatruunalla toimivaa pientä grilliä.
      Isompi kaasugrilli mukana silloin kun isompaa grillattavaa.
      Ei tarvita nuotiota koskaan.

• Anonyymi

Onkohan se kuitenkaan leirintäalueiden vika, että joku vero nousee ??

• Anonyymi

Ei olekaan mutta etkö ymmärrä mikä on pointti. Leirintäalueet kaatuu ja kotimaan matkailu kuihtuu ja valtio saa yhä vähemmän verotuloja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei olekaan mutta etkö ymmärrä mikä on pointti. Leirintäalueet kaatuu ja kotimaan matkailu kuihtuu ja valtio saa yhä vähemmän verotuloja.

Eiks toi sama tapahdu nopeammin kun myy sen auton pois.

Jos kukaan ei käytä noita palveluita eikä maksa veroja niin voisin kuvitella että valtio köyhtyy ja joku yrittäjäkin saattaa lopettaa toimintansa.

Jos siis nuo asiat on tavoitteena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeastikki luuler, että vain karavaanarit pitää noita leirintäalueita pystyssä? Hahhaaa, enpä ole idioottiaisinta kuulkutkaan vähään aikaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikeastikki luuler, että vain karavaanarit pitää noita leirintäalueita pystyssä? Hahhaaa, enpä ole idioottiaisinta kuulkutkaan vähään aikaan.

Mutta suurin osa niissä on kuitenkin karavaanareita päivän tai kauden asiakkuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä hyötyä luulet tuosta kuvittelemasti asiasta saavasi ?

• Anonyymi

Ei tuo verojen korotus nosta leirintäalueiden hintoja eli kyllä sinne voi mennä edelleenkin leiriytymään. Vinkiksi säästäjälle: poista auto liikenteestä siellä leirintäalueilla ollessasi, niin ei tarvitse maksaa veroja seisonta-aikana.

• Anonyymi

Ristus kun ette tajua.

• Anonyymi

Tulishan aikamoinen rumba, jos poistaisi auton liikennekäytöstä jokaisen parin yön leiriytymisen ajaksi 🚐

• Anonyymi

Että kehtaavatkin leirintäalueiden pitäjät nostaa dieselveroa, kyllä nyt on kaikkien meidän oikeiden karavaanareiden alettava boikotoimaan noita ahneiden yrittäjien paikkoja.

• Anonyymi

Kyllä pitää ihmisen olla aika tampio kun ei tajua mistä aloituksessa kyse.
        No ei kaikilta voi vaatia liikoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloituksen eka rivi : välttäkää leirintäalueita koska dieselvero nostettiin viisinkertaiseksi. Mitä pitää tajuta ?? Eihän se ole edes noussut. Puskaparkkiset sotkee koko maailman.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikissa meissä elää pieni tavio.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloituksen eka rivi : välttäkää leirintäalueita koska dieselvero nostettiin viisinkertaiseksi. Mitä pitää tajuta ?? Eihän se ole edes noussut. Puskaparkkiset sotkee koko maailman.

Kyllä se dieselveron nosto on jo toteutettu mutta sitä aletaan perimään vasta 2026.
        Minä ainakin jätän käymättä leirintäalueella ja näin säästän jo tänä vuonna ensi vuoden veronkorotuksen.
        Valtiolle ei ainakaan minun ansiosta tule veroja siitä kun en käytä leirintäalueita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat itse olla niitä sotkijoita. Minä olen kerännyt muidenkin roskat pois puskaparkeista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se dieselveron nosto on jo toteutettu mutta sitä aletaan perimään vasta 2026.
        Minä ainakin jätän käymättä leirintäalueella ja näin säästän jo tänä vuonna ensi vuoden veronkorotuksen.
        Valtiolle ei ainakaan minun ansiosta tule veroja siitä kun en käytä leirintäalueita.

"Minä ainakin jätän käymättä leirintäalueella ja näin säästän jo tänä vuonna ensi vuoden veronkorotuksen."

Jos istut kotona soffalla ja katselet vain televisiota niin säästät vielä enemmän.
        Kyllä perikunta sitten kiittelee sitä miten säästäväinen oletkaan ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taidat itse olla niitä sotkijoita. Minä olen kerännyt muidenkin roskat pois puskaparkeista.

Hyvä sittenhän sinulla riittää hommia👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puska parkki ei sotke mitään sen enempää kuin leiri alueella oleva, paljon enemmän mopoauton kyydistä jää roskaa.
        Millähän perustelet sotkemisen...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No tuon varmasti uskoo kaikki hhahhhahahaaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puska parkki ei sotke mitään sen enempää kuin leiri alueella oleva, paljon enemmän mopoauton kyydistä jää roskaa.
        Millähän perustelet sotkemisen...

Omalla kokemuksella omilla mailla. Jos olisitte kunnolla ja sotkematta saisitte olla.
        3 puomia on pitänyt laittaa kun ette usko. Yksi on jo särjetty. Puskalaiset on tyhmää porukkaa.

• Anonyymi

Puskaparkissa pitää välttää sotkemista ja roskaamista. Mutta jos ei millään sitä pysty välttämään, niin parempi on sotkea yksityisten maanomistajien maita ja rantoja, kuin valtion maita.

• Anonyymi

Ihan oikein. Ilmaiseksiko pitäisi saada ajella? Niin ne muutkin maksaa diisseluveroa, jos diisselillä ajelee.
      Toivon todellakin, että näkyy tulevaa kesänä, ettei tientukkoja ole.

Mitä helvettiä, "älkää menkö leirintäalueille". Onpas kumma juttu. Ette varmasti maksa leirintäalueille, kun "sisäänpääsymaksyn", kaikki eväät viinoista alkaen on varmasti mukana omasta takaa, ettekä maksa niihin mitään muuta, kun sen paikkamaksun.

• Anonyymi

Niin kuin varmaan huomaat aloitus on varmasti yksinkertaisen vanhuskaravaanarin tekemä.
        Ketkään muut ei kitise lanttien perään ja vaadi kaikkea ilmaiseksi.

• Anonyymi

Eipä useimmilla leiritäalueilla oikein mitään ole tarjollakaan. Joku kioski tai pieni kahvio saattaa olla, mutta sapuskat ja juomat pitää olla omasta takaa.
        Syksyllä reissattiin Euroopassa, siellä löytyy jo keskikokoisilta campngeilta kauppoja ja ravintoloita. Tuli käytyä monissa, vaikka hntataso olikin kova paikallisiin kauppoihin ja kuppiloihin verrattuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä useimmilla leiritäalueilla oikein mitään ole tarjollakaan. Joku kioski tai pieni kahvio saattaa olla, mutta sapuskat ja juomat pitää olla omasta takaa.
        Syksyllä reissattiin Euroopassa, siellä löytyy jo keskikokoisilta campngeilta kauppoja ja ravintoloita. Tuli käytyä monissa, vaikka hntataso olikin kova paikallisiin kauppoihin ja kuppiloihin verrattuna.

Miksi sitten reissata suomessa jos siellä euroopassa on niin ihanan kallista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin kuin varmaan huomaat aloitus on varmasti yksinkertaisen vanhuskaravaanarin tekemä.
        Ketkään muut ei kitise lanttien perään ja vaadi kaikkea ilmaiseksi.

Juuri noin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi sitten reissata suomessa jos siellä euroopassa on niin ihanan kallista.

Lukihäiriö vai luetun ymmärtäminen? Euroopan hintataso on kauttaaltaan hieman - tai jopa paljon edullisempi kuin Suomessa. Kyse oli campingien kauppojen ja ravintoloiden hintatasosta, joka ei ole halpa missään. Ero kaupungin kauppoihin ja kuppiloihin +30-50%.
        Halusin vain kertoa, että Euroopan campingeilta löytyy kauppa- ja ravintolapalveluja, Suomessa ne ovat harvinaisuuksia.

• Anonyymi

Äänestä vihreitä niin et ajele ollenkaan. Hallituksemme korjaa tiestöä nyt isoin panostuksin ja se kait tärkeitä, että pääsemme ajeleen hyvillä teillä. Lapissa yöpyminen maksaa jo 300euroa yöltä siis 10 yötä 3000€. Diesel vero on pikku juttu sillä säästät sen yöpymissä monin kertaisesti.

• Anonyymi

Ei se ole pienituloisille eläkeläisille pieni juttu. Miksi sitten ei pakettiautojen dieselveroa nostettu, asuntoautot meni ennen pakun verolla ja nyt sitten ainoastaan matkailuautojen vero nostettiin. Syrjintää tuo on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ole pienituloisille eläkeläisille pieni juttu. Miksi sitten ei pakettiautojen dieselveroa nostettu, asuntoautot meni ennen pakun verolla ja nyt sitten ainoastaan matkailuautojen vero nostettiin. Syrjintää tuo on.

Hallituksen olisi pitänyt nostaa autoveroa eikä dieselveroa matkailuautojen osalta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi nyt niin paljon meitä syrjitään? Miksi asumistuet ja toimeentulotuet muuttui pienemmiksi, miksi työttömiä patistetaan, miksi hinnat nousee, miksi lääkäristä on vaikea saada apua jne jne.

Tuo matkailuautoveron nosto on ihan tuota samaa jatkumoa sille, että valtio tarvitsee euroja kassaan.

Jos et ole valmis osallistumaan yhteisen hyvän tuomiseen, helpoin ratkaisu on se, että luovut siitä matkailuautosta, sehän on ihan hupilaite. Samalla parannat omaa, selkeästi liian tiukalle vedettyä, talouttasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi nyt niin paljon meitä syrjitään? Miksi asumistuet ja toimeentulotuet muuttui pienemmiksi, miksi työttömiä patistetaan, miksi hinnat nousee, miksi lääkäristä on vaikea saada apua jne jne.

Tuo matkailuautoveron nosto on ihan tuota samaa jatkumoa sille, että valtio tarvitsee euroja kassaan.

Jos et ole valmis osallistumaan yhteisen hyvän tuomiseen, helpoin ratkaisu on se, että luovut siitä matkailuautosta, sehän on ihan hupilaite. Samalla parannat omaa, selkeästi liian tiukalle vedettyä, talouttasi.

En luovu asuntoautosta vaan säästän tuon veron korotus summan niin että en käy enää leirintäalueilla.
        Lumet kun lähtee keväällä niin siitä saakka olen reissussa syksyn ruska-aikaan saakka. Yleensä olen siis leirintäalueella yöpynyt kymmeniä kertoja eli rahaa olen käyttänyt 600-800e ja nyt kun en enää käy niin tuo summa kattaa sopivasti nousseen dieselveron.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En luovu asuntoautosta vaan säästän tuon veron korotus summan niin että en käy enää leirintäalueilla.
        Lumet kun lähtee keväällä niin siitä saakka olen reissussa syksyn ruska-aikaan saakka. Yleensä olen siis leirintäalueella yöpynyt kymmeniä kertoja eli rahaa olen käyttänyt 600-800e ja nyt kun en enää käy niin tuo summa kattaa sopivasti nousseen dieselveron.

Lisään vielä että pari viikkoa sitten erosin kirkosta ja sillä säästän muutaman kympin vuodessa. Rahaa se on se muutama kymppikin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä että pari viikkoa sitten erosin kirkosta ja sillä säästän muutaman kympin vuodessa. Rahaa se on se muutama kymppikin.

Ymmärrän että koitat säästää asioissa, mutta ellei sulla ole tarkkaa kirjanpitoa siitä, mikä oikeasti kuormittaa talouttasi eniten, on noiden pikkupiiperrysten kanssa pihistäminen käytännössä turhaa.

Pulloja ja tölkkejä keräilemällä ei rikastu, eikä sillä ettei koskaan osta muovikassia kaupasta, säästä sittenkään niin paljon että kannattaisi niuhottaa.

Syöminen, asuminen ja autot vie pääsääntöisesti ihmisten rahat, joten noista voi aloittaa. Autohan sulla on ihan liian iso rahareikä selkeästi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän että koitat säästää asioissa, mutta ellei sulla ole tarkkaa kirjanpitoa siitä, mikä oikeasti kuormittaa talouttasi eniten, on noiden pikkupiiperrysten kanssa pihistäminen käytännössä turhaa.

Pulloja ja tölkkejä keräilemällä ei rikastu, eikä sillä ettei koskaan osta muovikassia kaupasta, säästä sittenkään niin paljon että kannattaisi niuhottaa.

Syöminen, asuminen ja autot vie pääsääntöisesti ihmisten rahat, joten noista voi aloittaa. Autohan sulla on ihan liian iso rahareikä selkeästi.

Kyllä on kaikki tarkkaan mietitty. Ainoa mikä kuormittaa on asuntoauto joka onkin ainoa auto. Siitä en luovu koska se on ainoa tärkeä asia minulle eläkeläiselle. En polta tupakkaa enkä käytä alkoholia eli niistäkään en voi säästää.
        Asuntoauto on jo maksettu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei rikastukaan mutta aina kun reisuillani pysähdyn kerään kyllä tölkit ja pullot talteen ja niistäkin jonkun euron aina saa. Ne rahat menee aina polttoainekassaan.
        Jos tarpeeksi on kaikenlaista pientä piperrysyä eli pientä säästämistä niin kyllä se tuntuu kun eläke on reilu tonni kuukaudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei rikastukaan mutta aina kun reisuillani pysähdyn kerään kyllä tölkit ja pullot talteen ja niistäkin jonkun euron aina saa. Ne rahat menee aina polttoainekassaan.
        Jos tarpeeksi on kaikenlaista pientä piperrysyä eli pientä säästämistä niin kyllä se tuntuu kun eläke on reilu tonni kuukaudessa.

Kun eläke on "reilu" 1000 euroa kuukaudessa ja jos ei ole isommin omaisuutta, pitäisi eläkkeellä saada asumistukea vuokra-asumiseen.

Jos siis asut omistusasunnossa, niin muutat vuokralle, rahat riittää ihan oikeaankin elämiseen.

Jos jo asut vuokralla mutta et ole hakenut asumistukea, kannattaa hakea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun eläke on "reilu" 1000 euroa kuukaudessa ja jos ei ole isommin omaisuutta, pitäisi eläkkeellä saada asumistukea vuokra-asumiseen.

Jos siis asut omistusasunnossa, niin muutat vuokralle, rahat riittää ihan oikeaankin elämiseen.

Jos jo asut vuokralla mutta et ole hakenut asumistukea, kannattaa hakea.

Olen laskeskellut että halvemmaksi tulee asua pienessä omakotitalossa. Remontteja ei tarvitse tehdä, sähköön kuluu hyvin vähän ja lämmitys tapahtuu pääosin puulla joka on lähes ilmaista.
        Pärjään kyllä eikä rahat lopu vaikka tulee noin 600-700eiroa lisää maksamista dieselveron korotuksen myötä mutta sen aion säästää sillä että en enää käy leirintäalueella lainkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakettiautot on TYÖautoja. Ymmärrätkö eron?? Niillä ei huvikseen ajella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Käytä säästyneet rahas takseihin. Siinä sulle sopiva liikkumismuoto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen laskeskellut että halvemmaksi tulee asua pienessä omakotitalossa. Remontteja ei tarvitse tehdä, sähköön kuluu hyvin vähän ja lämmitys tapahtuu pääosin puulla joka on lähes ilmaista.
        Pärjään kyllä eikä rahat lopu vaikka tulee noin 600-700eiroa lisää maksamista dieselveron korotuksen myötä mutta sen aion säästää sillä että en enää käy leirintäalueella lainkaan.

Kitisee kitisee, mutta jätä se asuntoautoilu. Jää vielä enempi säästöön ja muut teillä ajavat on paremmalla mielellä.
        Ps sit tuo sun mördkä mahtaa olla kauheessa kunnossa, kun et remonttia tee. Kaikkiin kämppiin tarvii tehdä tai teettää (on kallista) aina vaikka sitä pientäkin remppaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Me asutaan isossa omakotitalossa "kesäkaupungissa" ja harrastetaan airbnb-vuokrausta. Yläkerrrassa omalla sisäänkäynnillä 4 mh + oh + keittiö + wc/suihku + wc, joita vuokrataan lyhytaikaisesti.
        Rikastumaan ei pääse, mutta pikku vaivalla saa katettua vuoden asumiskulut ja jää vähän ylikin. Pikku vaiva = siivoukset ja liinavaatteiden pesu. Ei tarvitse olla aina kotonakaan, sisään pääsee koodilukon avulla. Alkuun hirvitti, mutta nyt 5 v jälkeen ei luovuttaisi harrastuksesta.
        Jos vastaava tilanne, eli jälkikasvu on jo lähtenyt, eikä koko taloa tarvita omaan käyttöön, niin suosittelen. Eikä tarvitse olla edes iso talo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakettiautot on TYÖautoja. Ymmärrätkö eron?? Niillä ei huvikseen ajella.

Ei huvikseen ajella , mutta firman diiselillä hoituu monen yrittäjän siviiliajot .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Me asutaan isossa omakotitalossa "kesäkaupungissa" ja harrastetaan airbnb-vuokrausta. Yläkerrrassa omalla sisäänkäynnillä 4 mh oh keittiö wc/suihku wc, joita vuokrataan lyhytaikaisesti.
        Rikastumaan ei pääse, mutta pikku vaivalla saa katettua vuoden asumiskulut ja jää vähän ylikin. Pikku vaiva = siivoukset ja liinavaatteiden pesu. Ei tarvitse olla aina kotonakaan, sisään pääsee koodilukon avulla. Alkuun hirvitti, mutta nyt 5 v jälkeen ei luovuttaisi harrastuksesta.
        Jos vastaava tilanne, eli jälkikasvu on jo lähtenyt, eikä koko taloa tarvita omaan käyttöön, niin suosittelen. Eikä tarvitse olla edes iso talo.

MIten tuo liittyy aiheeseen?

• Anonyymi

Me ollaan tähänkin saakka kotimaassa matkaillessa yövytty campingeilla vai kerran-pari viikossa. Kuukauden reissu, niin rahaa menee tonni vähemmän. Sen voi käyttää vaikka ravintoloihin, tai maksaa reissun polttoaineet - ihan miltä itsestä tuntuu...

• Anonyymi

Ei tarvitse mennä valtion maille, joitka ainakin minä miellän lähinnä metsiksi. Jokaisesta kylästä ja kaupungista löytyy kivoja puskaparkkeja. Kaupat ja nähtävyydetkin ovat yleensä kävelymatkan päässä. Tarvitaan vain pikkusen mielikuvitusta.

• Anonyymi

Valtion mailla on ihan mukavia rantapaikkojakin kunhan muistaa ettei tee luvattomille paikoille nuotioita eikä jätä roskia. Ainoa minkä voi jättää on renkaiden jäljet niin silloin on asiallista. Pitää myös huomioida että jos rantaan ei ole tietä niin maastossa ei saa ajaa.

• Anonyymi

Minä en ole käynyt ravintoloissa 30 vuoteen. Pikaruokalassa kävin viimeksi kylläkin kolme vuotta sitten, paikka oli Ouluntulli ostin hampurilaisateriaa. Söin sen hetken ajettuani..tai en voinut syödä sitä koska pihvi oli hyvin raaka, aivan kuin olisi syönyt raakaa jauhelihaa. Oksennus meinasi tulla. Sen jälkeen en ole enää hampurilaisateroita ostanut enkä osta. Ostan kaupasta omat eväät.

• Anonyymi

Minä en hae nähtävyyksiä kaupungeista. Minä haen nähtävyydet luonnosta
        Kyllä valtio omistaa myös järviäkin ja järven rantoja eikä vaan metsää

• Anonyymi

Valtion mailla on rannoilla laavujakin sekä nuotiopaikkoja mutta sieltä tietysti puuttuu ne kaupunkien nähtävyydet eikä ole ravintoloita lähimaillakaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en hae nähtävyyksiä kaupungeista. Minä haen nähtävyydet luonnosta
        Kyllä valtio omistaa myös järviäkin ja järven rantoja eikä vaan metsää

Toki mekin luonnossa liikutaan ja silloin ollaan yleensä puskaparkissa kansallispuistojen parkkiksilla. Suomenkin kaupungeissa on paljon nähtävää ja puskaparkkeiluun soveltuvia rantojakin tms. kivoja paikkoja löytyy suurimmasta osasta. Voisin kirjoittaa kymmeniä esimerkkejä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki mekin luonnossa liikutaan ja silloin ollaan yleensä puskaparkissa kansallispuistojen parkkiksilla. Suomenkin kaupungeissa on paljon nähtävää ja puskaparkkeiluun soveltuvia rantojakin tms. kivoja paikkoja löytyy suurimmasta osasta. Voisin kirjoittaa kymmeniä esimerkkejä...

Ei kiinnosta pätkääkään yksinään kaupunki eikä kaupunkien puskaparkit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kiinnosta pätkääkään yksinään kaupunki eikä kaupunkien puskaparkit.

No, se on sinun valintasi. Hyvin monia kaupungit näyttävät kuitenkin kiinnostavan. Me ollaan tykästytty erityisesti länsirannikon kaupunkien puutalomiljöisiin. Toki moniin muihinkin paikkoihin, ne ovat lähinnä kansallispuistoja ja Lapin maisemia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en ole käynyt ravintoloissa 30 vuoteen. Pikaruokalassa kävin viimeksi kylläkin kolme vuotta sitten, paikka oli Ouluntulli ostin hampurilaisateriaa. Söin sen hetken ajettuani..tai en voinut syödä sitä koska pihvi oli hyvin raaka, aivan kuin olisi syönyt raakaa jauhelihaa. Oksennus meinasi tulla. Sen jälkeen en ole enää hampurilaisateroita ostanut enkä osta. Ostan kaupasta omat eväät.

Me taas käydään lounasravintoloissa keskimäärin kerran viikossa. Illallisella harvemmin, vain muutaman kerran vuodessa. Käytäisiin useamminkin, mutta pikkukaupungin bussiliikenne on onnetonta ja taksimatkat tulevat liian kalliiksi.
        Lomalla tulee käytettyä ravintolapalveluja useampia kertoja viikossa,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On siitä kauemmin kun kolme vuotta kun laitoit edellisen kerran tuon saman.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valtion mailla on ihan mukavia rantapaikkojakin kunhan muistaa ettei tee luvattomille paikoille nuotioita eikä jätä roskia. Ainoa minkä voi jättää on renkaiden jäljet niin silloin on asiallista. Pitää myös huomioida että jos rantaan ei ole tietä niin maastossa ei saa ajaa.

Mutku mitä tekemistä keksii jossain korvessa? Tykätään kyllä luonnosta ja patikoinnista, mutta patikkapolkuja löytyy lähinnä luonnonpuistoista. Tosin valtion maitahan nekin, eli jospa tarkoitammekin samaa?

• Anonyymi

Tuli kärpäsestä härkänen. Ei kenenkään caravaanarin talous tämän veron takia potääsi kaatua

• Anonyymi

Ei kaadukaan talous mutta jos kävisin edelleen leirintäalueella kuten ennenkin niin minulle ei jäisi riittäviä polttoainerahoja kun vero nousi ja ensi vuoden alussa sitä aletaan maksamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kaadukaan talous mutta jos kävisin edelleen leirintäalueella kuten ennenkin niin minulle ei jäisi riittäviä polttoainerahoja kun vero nousi ja ensi vuoden alussa sitä aletaan maksamaan.

Lisään tuohon että tällä hetkellä kun ei veroa tarvitse maksaa niin jää kuukausittain ylimääräistä polttoaineisiin noin 200-300e ja sitten kun verot maksan eipä enää jää tuollaista summaa.
        Tuo Ducato kun minun ainoa auto jota käytän jatkuvasti. Tosin kaupassa voin käydä kävellen niin kuin useimmiten käynkin.
        Seisomaan en voi autoa kummikaan laittaa niin pitkiksi aikoja että se jotain auttaisi.
        Uskon että monella eläkeläiselle joilla pieni eläke on sama tilanne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on noin tiukkaa niin eikö olisi jo harrastuksen vaihto paikallaan tai sitten muuten vaan kitiset, että kaikki on kallista. Yleensä rikkaille kaikki on kallista kun ovat niin pihejä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos on noin tiukkaa niin eikö olisi jo harrastuksen vaihto paikallaan tai sitten muuten vaan kitiset, että kaikki on kallista. Yleensä rikkaille kaikki on kallista kun ovat niin pihejä.

Olenko rikas jos eläke on reilusti alle 2000e/kk.
        Ei ole kitinää vaan sanon että pärjään ja säästän dieselveron sillä kun lakkaan käyttämästä leirintäalueita. Se on järkevää taloudenhoitoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole kitinää vaan sanon että pärjään ja säästän dieselveron sillä kun lakkaan käyttämästä leirintäalueita. Se on järkevää taloudenhoitoa.

Säästät vielä enemmän kun hukkaat matkailukaluston ja pysyt kotona.
        Samalla suojelet luontoa etkä sotke yksityisten tai valtion puskia.
        Kirjoittelet vaan tänne puskakokemuksia. Järkevää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi voi... kauheesti mariset vaikket enää käytä?!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi jessus, mikä tampio olet! Jos on noin pieni eläke, niin millä helvetillä olet asuntoauton hankkinut vai onko se vuokralla vai onko se lainassa koko kesän vai onko se sittenkin naapurin asuntoauto? Sulla ei ole mitään. Voi jessusperkele

• Anonyymi

Onko kiva omistaa kallis asuntoauto mutta tarjolla on vain puskaparkkeja?

• Anonyymi

En tiedä muiden autojen hintoja mutta minun asuntoauto maksoi 6000 euroa ja viihdyn erittäin hyvin puskaparkeissa.

• Anonyymi

Kyllä. Kun omistaa hyvin varustellun asuntoauton, niin sillä pärjää kivasti omillaankin. Kallis sen ei kuitenkaan tarvitse olla.
        Tarjolla on vaikka mitä, mutta mieluiten ollaan puskaparkeissa. Ei me leirintäalueita kuitenkaan kokonaan unohdeta. Kunnon suihkuun pitää välillä päästä ja pitemmillä reissuilla kertyy likapyykkiäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Kun omistaa hyvin varustellun asuntoauton, niin sillä pärjää kivasti omillaankin. Kallis sen ei kuitenkaan tarvitse olla.
        Tarjolla on vaikka mitä, mutta mieluiten ollaan puskaparkeissa. Ei me leirintäalueita kuitenkaan kokonaan unohdeta. Kunnon suihkuun pitää välillä päästä ja pitemmillä reissuilla kertyy likapyykkiäkin.

Me peseydymne retkisuihkulla ja prseydymne myös järvissä ja joissa sekä purkissa. Pesuaineita enne kuitenkaan käytä luonnonvesissä. Jos tarvitsee pesuainetta niin silloin käytämme auton suihkua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Me peseydymne retkisuihkulla ja prseydymne myös järvissä ja joissa sekä purkissa. Pesuaineita enne kuitenkaan käytä luonnonvesissä. Jos tarvitsee pesuainetta niin silloin käytämme auton suihkua.

Niin mekin, tosin suihkussa käydään autossa. Jos peseydytään järvessä, niin käytetään myös suihkusaippuaa, sillä kun ei ole itikan pissankaan merkitystä mihinkään. Kuitenkin ja kuten sanoin, joskus täytyy päästä oikeaan suihkuun ja pyykkiäkin pesemään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin mekin, tosin suihkussa käydään autossa. Jos peseydytään järvessä, niin käytetään myös suihkusaippuaa, sillä kun ei ole itikan pissankaan merkitystä mihinkään. Kuitenkin ja kuten sanoin, joskus täytyy päästä oikeaan suihkuun ja pyykkiäkin pesemään.

Eikö auton suihku ole oikea suihku ? Kyllä meillä ainakin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö auton suihku ole oikea suihku ? Kyllä meillä ainakin on.

Onhan se oikea, mutta veden käytössä saa olla aika pihi. Järvivedellä tankkia ei sentäänviitsi täyttää.
        Toisekseen suihkukaappi toimii meillä myös vaate- ja kenkäkaappina (kumpparit, likapyykki yms.) eli vaatii aina tyhjennyksen ja täytön. On enempi sellainen hätävara meille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan se oikea, mutta veden käytössä saa olla aika pihi. Järvivedellä tankkia ei sentäänviitsi täyttää.
        Toisekseen suihkukaappi toimii meillä myös vaate- ja kenkäkaappina (kumpparit, likapyykki yms.) eli vaatii aina tyhjennyksen ja täytön. On enempi sellainen hätävara meille.

Miksi ei voi järvivedellä suihkutella. Käyttehän uimassaki luultavasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi ei voi järvivedellä suihkutella. Käyttehän uimassaki luultavasti.

Tankkivettä käytetään myös juomavetenä, siksi.

• Anonyymi

Jokainen reissuaa siellä mikä kiinnostaa. Toisia kiinnostaa kaupungit, kaupungin nähtävyydet, ravintolat.
      Meitä kiinnostaa luonto. Mitä kauemmas taajamasta päästään ja mitä vähemmän ihmisiä sitä parempi.

• Anonyymi

Ensi viikolla vuoden ensimmäinen puskareissu asuntoautolla

• Anonyymi

Meillä eka pitempi reissu sähköautolla, saa nähdä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä eka pitempi reissu sähköautolla, saa nähdä...

Taitaa tulla lyhempi reissu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taitaa tulla lyhempi reissu.

No ei se oikeasti pitkä reissu ollut, mutta sähkiksellä pisin tähän saakka.2 x 400 km meni ihan ok. Maaliskuussa lähdettäneen kokeilemaan miten 2 x 700 km onnistuu...

• Anonyymi

Tiedätkö ettei jokamiehen oikeudet koske matkailuautoja ollenkaan.Pysähtyä saat ja nukkua siellä auton sisällä mutta pottumaiset poliisit voi sakottaa jos levität tavarat ajokin ympärille se on leiriytymistä joka sallittu ainoastaan maanomistajan luvalla.Eli s emaajussi voi käskeä painua hittoon ja jos et lähde ottaa valokuvan ja sakot tulee perässä.

• Anonyymi

Kukapa tässä viestiketjussa on leiriytymisestä puhunutkaan.
        Vastuullisena karavaanarina tiedän kyllä tasan tarkkaan mitkä on "jokamiehen oikeudet", nykyään JOKAISEN OIKEUDET.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukapa tässä viestiketjussa on leiriytymisestä puhunutkaan.
        Vastuullisena karavaanarina tiedän kyllä tasan tarkkaan mitkä on "jokamiehen oikeudet", nykyään JOKAISEN OIKEUDET.

Ai tulet selittämään meille jotain woke höpötystä!?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai tulet selittämään meille jotain woke höpötystä!?

Sinulle täytyy selittää kun olet tuollainen tampio.

• Anonyymi

Menet millä autolla vaan ja jos levität siihen grilliä, pöytää, penkkiä, päivänvarjoa tms. niin leiriytymistä se on. Tiesitkö muuten mitä alle 3,5 t matkailuauton rekisteriotteessa lukee? Helpotan vähän, lukisikohan siinä henkilöauto...

• Anonyymi

Yksityisalueella moottorikäyttöisellä ei saa mennä ajelemaan, ymmärrän, että tää on vaikea uskoa eikä mene koskaan jakeluun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksityisalueella moottorikäyttöisellä ei saa mennä ajelemaan, ymmärrän, että tää on vaikea uskoa eikä mene koskaan jakeluun.

Suurin osa ymmärtää, ettei toisen pihaan ja maastoon ole autolla asiaa.

• Anonyymi

Miksi veron korotus olisi leirintäalueyrittäjän vika?

• Anonyymi

Ei olekaan sen vika, mutta jollekin se pitää kostaa!

• Anonyymi

Kuka täällä on väittänyt että veron korotus on leirintäalueiden pitäjän vika?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei olekaan sen vika, mutta jollekin se pitää kostaa!

Se on kosto valtiolle! Minun rahojani ei valtio saa tuota kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mie en pitäisi kostona kenellekään. On vaan karsittava jostain, jos kulut kasvavat. Leirintäalueiden välttäminen on yksi helpoimpia ja tuottavimpia konsteja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mie en pitäisi kostona kenellekään. On vaan karsittava jostain, jos kulut kasvavat. Leirintäalueiden välttäminen on yksi helpoimpia ja tuottavimpia konsteja.

30 yotä kämppärilla.... 30 d x 40 €/d = 1200 €/kk, mahdollisesti enemmänkin.
        Onneksi meillä on mahdollisuus valita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sillä karsimisella kostautuu automaattisesti hallituksen verojen nosto. Eivät saa haluamansa vero kertymää koska leirintäalueet tuottaa huonommin ja näin maksavat vähemmän veroa valtiolle. Jotkut leirintäalueet voi joutua tekemään myös konkurssin koska jo viime kesän loppupuoli oli leirintäalueille hyvin tiukkaa ja voi olla että karavaanareiden säästöjen hakeminen on joillekin viimeinen naula arkkuun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sillä karsimisella kostautuu automaattisesti hallituksen verojen nosto. Eivät saa haluamansa vero kertymää koska leirintäalueet tuottaa huonommin ja näin maksavat vähemmän veroa valtiolle. Jotkut leirintäalueet voi joutua tekemään myös konkurssin koska jo viime kesän loppupuoli oli leirintäalueille hyvin tiukkaa ja voi olla että karavaanareiden säästöjen hakeminen on joillekin viimeinen naula arkkuun.

Sitten kun valtio ei saa laskemaansa verotuottoa leirintäalueilta, niin se menetys täytyy sitten lisätä muuhun kotimaanmatkailun verotukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten kun valtio ei saa laskemaansa verotuottoa leirintäalueilta, niin se menetys täytyy sitten lisätä muuhun kotimaanmatkailun verotukseen.

Eli se heikentää yhä kotimaan matkailua joka muutenkin ollut lasku suhdanteinen.
        Viime vuonna miljoona turistia vähemmän.
        Lapin turistirysillä saisi olla resursseja ja rahaa panostaa tarjontaan ja uusiin elämyksiin. Ei koko ajan vedä vuodesta toiseen että joku nokinaama ukko paukuttaa rumpua savuisessa kodassa ja mumisee jotain ja ruokana vetinen poronkäristys tai laiha lohikeitto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Se on kosto valtiolle! Minun rahojani ei valtio saa tuota kautta."

Valtio ottaa mitä ottaa. Jos haluaa pujotella verotuksessa niin, että maksaa mahdollisimman vähän veroa kulutuksessa, on yksikäsitteistä se, että joutuu luopumaan autoilusta.

Kosto, ihan ajatuksenakin, on outo asia ja se tulehduttaa ihmismielen totaalisesti. Pitää vaan sopeutua olemassaoleviin olosuhteisiin, ei näinä aikoina muu auta.

Sitten jos ollaan jonakin päivänä sodassa niin sitä voi miettiä että kyllä oli asiat ennen niin hyvin kun sai maksaa rauhassa vähän veroja matkailuautosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Se on kosto valtiolle! Minun rahojani ei valtio saa tuota kautta."

Valtio ottaa mitä ottaa. Jos haluaa pujotella verotuksessa niin, että maksaa mahdollisimman vähän veroa kulutuksessa, on yksikäsitteistä se, että joutuu luopumaan autoilusta.

Kosto, ihan ajatuksenakin, on outo asia ja se tulehduttaa ihmismielen totaalisesti. Pitää vaan sopeutua olemassaoleviin olosuhteisiin, ei näinä aikoina muu auta.

Sitten jos ollaan jonakin päivänä sodassa niin sitä voi miettiä että kyllä oli asiat ennen niin hyvin kun sai maksaa rauhassa vähän veroja matkailuautosta.

Ei minun mieltä tulehdusta koska olen psykopaatti. Tykkään kostosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

30 yotä kämppärilla.... 30 d x 40 €/d = 1200 €/kk, mahdollisesti enemmänkin.
        Onneksi meillä on mahdollisuus valita.

Niinpä. Jos dieseliä menee, sanotaanko vaikka 20 € sataselle, niin tuhannelle menee 200 € ja kymppitonnille 2000€.
        Meidän kilometrit kuukauden kotimaan reissuilla on olleet 3000-3500 km luokkaa. Kivasti saa leirintämaksuilla polttoainekulut kuitattua, rahaa jää vielä rengas ja huoltokuluihinkin.
        Miksi ihmeessä pitää hommata auto kaikilla madollisilla varusteilla ja yöpyä silti vain campingeilla. Jotenkaan ei mene minulle jakeluun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä. Jos dieseliä menee, sanotaanko vaikka 20 € sataselle, niin tuhannelle menee 200 € ja kymppitonnille 2000€.
        Meidän kilometrit kuukauden kotimaan reissuilla on olleet 3000-3500 km luokkaa. Kivasti saa leirintämaksuilla polttoainekulut kuitattua, rahaa jää vielä rengas ja huoltokuluihinkin.
        Miksi ihmeessä pitää hommata auto kaikilla madollisilla varusteilla ja yöpyä silti vain campingeilla. Jotenkaan ei mene minulle jakeluun.

Joillekin ravintola tärkeä ja sauna vielä tärkeämpi.
        Minä en ole käynyt ikinä leirintäalueiden saunassa..enkä ravintolassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joillekin ravintola tärkeä ja sauna vielä tärkeämpi.
        Minä en ole käynyt ikinä leirintäalueiden saunassa..enkä ravintolassa.

Piti ihan miettiä... Taitaa meidänkin leirintäalueiden saunoissa käynnit jäädä pariin kertaan. Silloinkin ostettu oma vuoro, kun kumpaakaan ei kiinnosta saunoa tuntemattomien akkojen ja ukkojen kanssa.
        Jonkun kerran käytetty kotimaan kämppäreiden ravintolapalveluja, ne ovat vaan aika harvassa. Tulee ainoastaan Messilän ravintola mieleen. En muista Suomesta muita leirintäalueita, jossa olisi ollut ravintola.

• Anonyymi

On nää säästäväiset puskaparkkilaiset erikoista porukkaa, ei voi muuta sanoo.

• Anonyymi

Ehkä sinäkin olisit puskaparkkilainen jos sinulla olisi kaikki harrastukset luonnossa.
        Minun kaikki mielenkiintoiset luontokohteet ovat juuri siellä missä ei ole leirintäalueita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä sinäkin olisit puskaparkkilainen jos sinulla olisi kaikki harrastukset luonnossa.
        Minun kaikki mielenkiintoiset luontokohteet ovat juuri siellä missä ei ole leirintäalueita.

Lisään vielä...yövyn autossa noin 4-5kk vuodessa.
        Aika tyyriiksi tulisi jos joka yö olisin leirintäalueella.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisään vielä...yövyn autossa noin 4-5kk vuodessa.
        Aika tyyriiksi tulisi jos joka yö olisin leirintäalueella.

Tulee aika tyyriiksi pitää jotain asuntoa tyhjillään 7-8kk vuodessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulee aika tyyriiksi pitää jotain asuntoa tyhjillään 7-8kk vuodessa.

Joo mutta asuntoauto on minun ainoa auto niin ei se tavallaan "tyhjänä" ole.
        Talvellakin sillä retkeilen lähes joka viikonloppu ja käytän kauppakassina.
        4-5kk vuodesta asun autossa joka ikinen päivä ja yö eli käytän autoa ympäri vuoden. Juuri tuli vuoden ensimmäiseltä reissulta kun yövyin autossa.
        Tammikuussa kävin joka viikko kaksi kertaa retkellä/retkiluistelemassa eli aamulla lähdin, luistelun, ruokailun autossa ja otin päikkärit ja illalla kotiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo mutta asuntoauto on minun ainoa auto niin ei se tavallaan "tyhjänä" ole.
        Talvellakin sillä retkeilen lähes joka viikonloppu ja käytän kauppakassina.
        4-5kk vuodesta asun autossa joka ikinen päivä ja yö eli käytän autoa ympäri vuoden. Juuri tuli vuoden ensimmäiseltä reissulta kun yövyin autossa.
        Tammikuussa kävin joka viikko kaksi kertaa retkellä/retkiluistelemassa eli aamulla lähdin, luistelun, ruokailun autossa ja otin päikkärit ja illalla kotiin.

Ei se oo yöpymistä jos lähtee aamulla reissuun, ottaa päikkärit ja ajaa illaksi kotiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se oo yöpymistä jos lähtee aamulla reissuun, ottaa päikkärit ja ajaa illaksi kotiin.

Olenko muka väittänyt että se olisi yöpymistä. Luepas tuo kyseinen lause uudelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olenko muka väittänyt että se olisi yöpymistä. Luepas tuo kyseinen lause uudelleen.

Lueppas itse mihin vastailet, väitä mitä väität, höpöhommaa tuollainen.

• Anonyymi

Hyvä ettet muuta sano.

• Anonyymi

Muu

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      3661
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      85
      1628
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      26
      1367
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1262
    5. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      194
      1043
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      19
      1038
    7. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      35
      1011
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      90
      989
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      105
      907
    10. Se olisi ihan

Napinpainalluksen päässä. Ei vaatisi paljon
      Ikävä
      62
      775
    Aihe