Olisi kiintoisaa tietää, mitä tällä palstalla olevat uskovaiset ihmiset ajattelevat siitä, että joidenkin uskovaisten lahkoissa kehoitetaan "saatanaan vastaan taisteleminen" rukouksin, paastoin ja raamattua lukemalla.
Eikö uskova syyllisty ylpeyden syntiin luullessaan olevansa Jumalansa veroinen ja kykenevä käymään pahaa vastaan omin avuin? Vaikka kehoitus kuulostaa hienolta, voi käyttäytyminen lopulta olla yhtä pahaa tai pahempaa, kuin varsinainen saatanan palvonta.
Olen joutunut seuramaan tällaista käyttäytymistä aivan lähipiirissäni ja yritys on päätynyt tuhoisin surauksin ja läheiseni psyyke romuttui täysin! Synnin pelossaan hän myös satutti kaikkia läheisiään ja karkoitti ystävänsä uhauksillaan saatanasta. Eikö uskon pitäisi tuoda luottamuksen ja onnen synnin pelon ja saatanan ajattelun sijaan?
Haluaisinkin varoittaa ulkopuolisen näkökulmasta, että loppujen lopuksi ryhtyessään taistelemaan saatanaa vastaan kääntää kristitty huomionsa pois siitä hyvästä mitä hän palvoo eli Jumalasta ja keskittyy torjumaan pahaa ja suuntaa kaiken energiansa siihen. Näin paha saa vallan ajatuksissa ja mielessä eikä Jumala. Kehoittaako Raamattu tosiaan tällaiseen?
saatanasta
4
415
Vastaukset
- Apostoli Jaakob
Jaakobin kirje 4:7
Olkaa siis Jumalalle alamaiset; mutta vastustakaa perkelettä, niin se teistä pakenee. - Yksmaria
Efesolaiskirjeen 6:11-18 puhutaan taistelusta ja aseista pimeyden valtoja vastaan. 14. jakeessa sanotaan "seisokaa" eli siis emme taistele kuin ilmaan hosuen (sekin on Paavalin sanonta) vaan seisomme, olemme hiljaa ja Herra sotii meidän puolestamme silloin kun on sotimisen aika. Nuo aseet joita luvussa luetellaan ovat siis PUOLUSTUSTA eivät hyökkäystä varten. Ne meillä on jatkuvasti oltava päällemme puettuina. Paavalin käytöstä tässä taistelussa voimme seurata Apostolien teoista ja hänen kirjeistään. Herramme itse antoi myös esimerkin kiusauksissaan erämaassa. Ei hän paastonnut ja rukoillut saatanan takia ollenkaan. Sille ei tosiaankaan saa antaa liikaa huomiota! Sinä olet oivaltanut hienosti asian ja varoituksesi on tosihyvä! Ihmettelen etkö voisi jotenkin auttaa sitä läheistäsi, kun olet noin älykäs ja tervejärkinen? Raamattu ei todellakaan kehoita tuollaiseen taisteluun jota hän on yrittänyt. Valitettavasti monet muutkin ovat käsittäneet asian väärin ja jopa uhoavat ja pilkkaavat saatanaa. Se on meille vaarallinen vastustaja kuten olet läheisesi ongelmasta huomannut.
Kummallista, että minä en ole joutunut jumalan tai saatanan ahdistelemaksi, vaikka täysin avoimesti kiellän uskoni kumpaankin kristinuskon olentoon.
Uskonkin siis, että jos saatanan haluaa kiusakseen, siihen pitää ensin uskoa.- Sir_JoN
olet jo Saatanan pauloissa. :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001690Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561306Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?671244Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311008Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47906Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51903Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 107828
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820