Suurin osa ateisteista elää kaapissa eikä suostu tulemaan ulos. Me kristityt todistamme rohkeasti uskostamme ja kehotamme muita antamaan elämänsä Jeesukselle, käymään kasteella ja liittymään seurakuntaan.
Miksi kaappiateistit eivät tunnusta julkisesti vakaumustaan? Häpeävätkö he sitä? Eivätkö he pidä sitä niin tärkeänä ja hyvänä asiana, että suosittelevat muille?
Miksi ateistit eivät tule ulos kaapista?
24
178
Vastaukset
- Anonyymi
kaappia teistit, siis olemme avoimesti homoja ja heitämme Jumalan helvettiin jos tuomisee homoutemme
siis ”Miksi kaappiateistit eivät tunnusta julkisesti vakaumustaan?”
Mikset tunnusta julkisesti vakaumustasi, ettet usko Puutarhakeijuun?- Anonyymi
Puutarhakeijulla ja siihen uskovilla ei ole yhteiskunnallista suurta merkitystä eikä se vaikuta paljon yksilön elämäänkään myönteisellä tai negatiivisella tavalla. Heitä on todella vähän, jos lainkaan. Uskonnoilla on sen sijaan suuri merkitys yhteiskunnassa ja yksilöiden elämässä. Sen vuoksi niihin tulee ottaa kantaa joko puolesta tai vastaan, jos yhtään välittää muiden ihmisten elämästä eikä vain omastaan.
Ovatko ateistit itsekeskeisiä ja itserakkaita, kyvyttömiä empatiaan ja välinpitämättömiä uskontojen tai ateismin aiheuttamista vahingoista ja haitasta? Anonyymi kirjoitti:
Puutarhakeijulla ja siihen uskovilla ei ole yhteiskunnallista suurta merkitystä eikä se vaikuta paljon yksilön elämäänkään myönteisellä tai negatiivisella tavalla. Heitä on todella vähän, jos lainkaan. Uskonnoilla on sen sijaan suuri merkitys yhteiskunnassa ja yksilöiden elämässä. Sen vuoksi niihin tulee ottaa kantaa joko puolesta tai vastaan, jos yhtään välittää muiden ihmisten elämästä eikä vain omastaan.
Ovatko ateistit itsekeskeisiä ja itserakkaita, kyvyttömiä empatiaan ja välinpitämättömiä uskontojen tai ateismin aiheuttamista vahingoista ja haitasta?"Sen vuoksi niihin tulee ottaa kantaa joko puolesta tai vastaan, jos yhtään välittää muiden ihmisten elämästä eikä vain omastaan."
Ateismi ei ole kannanotto jumalia vastaan. Se on vain jumaluskon puutetta.
Ateistille Puutarhakeiju, Jeesus ja Jahve ovat yhtä olemattomia ja yhtä merkityksettömiä eikä niihin uskomattomuutta tarvitse julistaa. Toki ateisti, kuten kuka tahansa muukin ihminen ottaa kantaa ja vastustaa, jos joku alkaa kontrolloimaan Putarhakeijuun, Jeesukseen tai Jahveen vedoten.- Anonyymi
Extremist_atheist kirjoitti:
"Sen vuoksi niihin tulee ottaa kantaa joko puolesta tai vastaan, jos yhtään välittää muiden ihmisten elämästä eikä vain omastaan."
Ateismi ei ole kannanotto jumalia vastaan. Se on vain jumaluskon puutetta.
Ateistille Puutarhakeiju, Jeesus ja Jahve ovat yhtä olemattomia ja yhtä merkityksettömiä eikä niihin uskomattomuutta tarvitse julistaa. Toki ateisti, kuten kuka tahansa muukin ihminen ottaa kantaa ja vastustaa, jos joku alkaa kontrolloimaan Putarhakeijuun, Jeesukseen tai Jahveen vedoten.Suurin osa suomalaista on ateisteja, mutta yksikään ei ole tullut sanomaan minulle, että on ateisti ja vastustaa kristittyjen lainsäädäntöä tai muita toimia. Toki jotkut pilailevat kertomalla hihhulien tavoista ja teoista, mutta tätä ei liitetä ateismiin.
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa suomalaista on ateisteja, mutta yksikään ei ole tullut sanomaan minulle, että on ateisti ja vastustaa kristittyjen lainsäädäntöä tai muita toimia. Toki jotkut pilailevat kertomalla hihhulien tavoista ja teoista, mutta tätä ei liitetä ateismiin.
"...yksikään ei ole tullut sanomaan minulle, että on ateisti..."
Kertoisitko tuntemattomalle, ettet usko Puutarhakeijuun? Niinpä. Asia on niin irrelevantti, että on melkein noloa toitottaa siitä.
"...vastustaa kristittyjen lainsäädäntöä..."
Suomessa ei ole kristittyjen lainsäädäntöä. Räsäskä välillä yrittää, mutta se aiheuttaa vain piikin kirkosta eroamisiin joka on käytännössä sitä, että nimellisesti kristityt ateistit tulevat kaapista ulos.- Anonyymi
Extremist_atheist kirjoitti:
"...yksikään ei ole tullut sanomaan minulle, että on ateisti..."
Kertoisitko tuntemattomalle, ettet usko Puutarhakeijuun? Niinpä. Asia on niin irrelevantti, että on melkein noloa toitottaa siitä.
"...vastustaa kristittyjen lainsäädäntöä..."
Suomessa ei ole kristittyjen lainsäädäntöä. Räsäskä välillä yrittää, mutta se aiheuttaa vain piikin kirkosta eroamisiin joka on käytännössä sitä, että nimellisesti kristityt ateistit tulevat kaapista ulos.En ole ihan varma, oliko se Tervo vai Lindström, joka sanoi, että Saatana on toiseksi suurin tekijä kirkosta eroamisbisneksessä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurin osa suomalaista on ateisteja, mutta yksikään ei ole tullut sanomaan minulle, että on ateisti ja vastustaa kristittyjen lainsäädäntöä tai muita toimia. Toki jotkut pilailevat kertomalla hihhulien tavoista ja teoista, mutta tätä ei liitetä ateismiin.
Kyllä minä vastustan orjuutta ihan julkisesti. Vaikka kuinka kristittyjen pyhä kirja kertoisi orjuutuksen lainmukaisuudesta, niin sillä ei ole mitään asiaa meidän sekulaariseen oikeuden ymmärtämiseen.
Kannatan myös julkisesti tasa-arvoa. Vaikka kuinka kristinuskoiset haluavat lainsäädännöllä tuhota homoja ja seksuaalivähemmistöjä, niin heillä ei ole mitään asiaa meidän sekulaariseen oikeuslaitokseen.
- Anonyymi
Lahkolaisista ainakin helluntailaiset riehuvat kaappinsa ulkopuolella.
- Anonyymi
Kyllä me esittelemme!
Kun tapaat kadulla jeesuksesta mellastavan hihhuli, katso ympärillesi ja huomaat kaikki muut kuin mellastavan hihhulin olevan esittelemässä ateismiaan! - Anonyymi
Siinä on se ongelma , että jos noitavainojen tai inkvisition aikana alkaa huuteleen julkisesti niin nousee marttyyriksi ja sitä minä en halua .
- Anonyymi
Ateismi ei ole ainakaan minulle vakaumus. Se on vain johtopäätös.
En "julistele" mitään muitakaan johtopäätöksiäni.
Otan asioita puheeksi sen mukaan kun siitä tulee puhetta.
Yleensä henkilön pitää julistella tuolla tavalla, jotta ei oma uskomus kaadu.
Sinun käsityksestä kristinuskon julistukseen tulee mieleen kaiken maailman huuhaaseen uskovat, kuten salaliittoteoreetikot. Heidänkin pitää julistaa uskomustaan avoimesti ja ihmettelevät kun muut eivät tee samalla tavalla. Esimerkiksi monet litteän maan kannattajat ovat menettäneet suhteensa ystäviin, työkavereihin, perheeseen yms. kun ovat julistaneet jatkuvalla syötöllä vakaumustaan litteään maahan, ja muut eivät ole jaksaneet kuunnella sitä vammailua. Sitten hekin ihmettelevät miksi maapalloon uskovat eivät vouhuta asiasta.
Tietysti jos joku tulee vouhkaamaan minulle litteässä maasta niin otan kyllä puheeksi kuinka uskon maapalloon, ja yritän puhua hänelle järkeä. Eli ns. suosittelen tulemaan ulos siitä harhaluulosta, koska näen sen olevan terve, tärkeä ja hyvä asia. - Anonyymi
En keräile postimerkkejä, en silti julista sitä.
En pelaa shakkia, en julista sitäkään. Sama koskee jääkiekkoa, jalkapalloa, koripalloa ja monia muita harrastuksia ja urheilulajeja.
Miksi minun pitäisi julistaa sitä, etten usko tonttuihin, yksisarvisiin, kummituksiin tai muihinkaan taikajimeihin? Toki jos asia tulee keskusteluun niin tuon toki mielipiteeni julki ja onpa tainnut useampi kirkkoon kuuluva näiden keskustelujen seurauksena erota. - Anonyymi
Joka päivä lukuisat ihmiset ympäri maapallon kieltävät jumalien olemassaolon. Myös tällä palstalla. Miksi teistit kirjoittelee joka päivä palstalle valheita ja vääriä todistuksia, vaikka teistin pitäisi olla hyvä ja moraalinen ihminen? Näinkö se Vihtahousu kurkkii sieltä orjiensa takaa?
- Anonyymi
Ne on niin lihavia ettei mahdu ulos kaapista
- Anonyymi
jos suututat minut niin tulen kaapista raivolla ja kaapin palaset vain lentelevät kuin räjähdyksen voimasta , mutta sitä et varmasti halua sillä en silloin pysähdy , kuin hautaan 🤔
- Anonyymi
No ei, kun en ole mahtunut vielä edes kaappiin sisälle, kovin on kapea oviaukko ja muutenkin kapea kaappi.
Parempi taitaa olla pysytellä kaapin ulkopuolella, ei tarvitse julistella kenellekään yhtään mitään.
Kuka käskee julistamaan, mitä ihminen on, tai ei ole. Se on aika pitkälti henkilökohtainen asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos suututat minut niin tulen kaapista raivolla ja kaapin palaset vain lentelevät kuin räjähdyksen voimasta , mutta sitä et varmasti halua sillä en silloin pysähdy , kuin hautaan 🤔
Kassakaapissa olis ehkä joskus ollut kiva päästä käymään....
- Anonyymi
Ateisteja ei ole kuin päässäsi. Olet sairas. Emme voi auttaa kuin kehottamalla elämään vain omaa elämää.
- Anonyymi
Juurikin näin.
Kannattaa elää omaa elämää, toki toisetkin huomioon ottaen.
- Anonyymi
Ateistit eivät voi tulla kaapista, koska he eivät ole siellä olleetkaan.
Ateisteilla vain ei ole tarvetta mennä toreille toitottamaan ateismiaan tai ihmisten oville koputtelemaan ja häiritsemään heidän elämäänsä. Jokainen omaksuu ateismin, kun on siihen tarpeeksi kypsä ja älykäs. Ja jos joku on ateismista kiinnostunut, löytää siitä paljon tietoa netistä tai kirjastosta.
Ennen vanhaan ei kannattanut ateismistaan hirveästi huudella, mutta nykyään ateistisuus on ihan normaalia. (Kiihko)uskovaisuus poikkeavaa.- Anonyymi
En ole koskaan huudellut ateismistani, jotkut ystäväni toki sen tietävät ,koska osa on ateisteja itsekin. Ystävistäni myös uskovaisia löytyy, en pidä sitä mitenkään ongelmana tai jonain outona asiana.
Ihan pystyy sulassa sovussa elämään, vaikka uskominen ei aina kohtaakaan uskotonta, tai päinvastoin.
- Anonyymi
Kaappi on omaassa päässäsi. Ja ne ateistisi sen sisällä.
- AnonyymiUUSI
Ateistit eivät yleisesti pidä suurta ääntä ateismistaan, koska se on vain puute.
Palstalla tietenkin tulee keskustelua aiheesta.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin578757Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh123449Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r262640Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142030Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht802020Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3571747Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2411432FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01211Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101095Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu671044