Sairastan parhaillaan keuhkokuumetta ja minua huolettaa kuinka saan vastustuskykyni siihen kuntoon, ettei koko ajan tarvitse pelätä uusiutumista.
Olen vuosia yrittänyt C-vitamiinia syömällä pitää vastustuskykyäni hyvänä. Viimeisen vuoden aikana siitä ei ole ollut apua. Olen vuoden sisällä sairastanut kolme pahaa ja pitkäkestoista flunssaa. Tämä viimeisin muuntuikin sitten keuhkokumeeksi.
Onko täällä ketään kokemusasiantuntijaa, millä keinolla vastustuskykyä pystyy nostamaan. Itse olen jo eläkeläinen, niin mitkään kovin rajut jutut eivät onnistu.
Vastustuskyky
4
268
Vastaukset
- Anonyymi
Kävely! Saa veren kiertämään ja happea kehoon. Vaikka hitaasti mutta jos vaan aikaa on niin kävellen. "vierivä kivi ei sammaloidu" eli sairaudet ei pääse kiinnittymään kun liikkuu.
- Anonyymi
Uimahallissa uiminen talvisaikaan vähintään kolme kertaa viikossa ja D vitamiini kuurit C vitamiinin lisäks ja pneunmakokkirokote.
- Anonyymi
Liikunta tottakai, mutta kaikin puolin ravintorikas ruoka. C-vitamiini on tärkeä mutta yleiskuntoon vaikuttavat muutkin vitamiinit ja kivennäisaineet. B-vitamiiniä ja rautaa kokojyväviljasta ja lihasta (lihasta imeytyy parhaiten). Kasviksissa on taas omat vitamiinit, porkkanan karoteeni (c-vitamiinin esiaste), parsakaalen folaatti (on b-vitamiinin yksi laji). Pitää perehtyä asiaan. Mieluummin perusruoasta kuin tableteista, niin minä teen.
- Anonyymi
Vastustuskyky ei pysy yllä pelkästään C-vitamiinilla, vaan terveillä elämäntavoilla. Kun olet hyvässä vireydessä, kehon immuunipuolustusjärjestelmä toimii optimaalisella teholla, etkä edes tarvitse placebo-hoitoja vitamiinilisillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026993
- 594622
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s384228- 713239
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271696- 171670
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401573- 341449
- 1431237