Onko pettämistä

Anonyymi-ap

Vaimo laittoi "lapun luukulle" 3 vuotta sitten. Itseä kyllä vielä haluttaisi joskus sänkyhommiakin tehdä. Miten on? Jos hyppään toisen naisen sänkyyn onko se mielestäsi pettämistä?

13

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Riippuu moraalistasi.

• Anonyymi
        UUSI

Parisuhde ilman seksiä on kuin moottori ilman öljyä.
        Taatusti leikkaa kiinni.
        Olisin itse lähtenyt tommosesta parisuhteesta pois jo aika päiviä sitten.

• Anonyymi
        UUSI

Niinpä,ei se oikein mukavalta tunnu,sekään vaihtoehto

• Anonyymi
      UUSI

Sehän on ihan siitä kiinni miten vaimosi sen kokee.

• Anonyymi
        UUSI

Toden näköisesti ei juuri mitenkään. Kerroin kyllä että jos hän selibaatissa haluaa olla niin minä en siihen rupea. Tästä on nyt tuo kolme vuotta aikaa.

• Anonyymi
      UUSI

On se silti pettämistä, jos ette ole sopineet vapaasta suhteesta. Tosin vaikka seksi toisen kanssa ilman lupaa on pettämistä ja aina väärin, silti pettämiseen on sellaisessa tilanteessa inhimillinen teko eikä 3v vuotta puolisoa torjunut voi ulkoistaa omaa osuuttaan myöskään tapahtuneesta.

Toimit oikein, jos juttelet puolisosi kanssa avoimesti. Kysyt haluaako hän olla selibaatissa lopun elämänsä vai ajatteleeko hän vaiheen ohimenevänä? Jos vaihe ohimenevä, kysy miten voisit auttaa puolisoasi taas haluamaan. Jos taas hän sanoo, ettei kiinnosta enää, voit kertoa omasta seksin tarpeesta ja sanoa, ettet voi kuvitella omalta puoleltasi eläväsi selibaatissa. Odota hetki miten hän reagoi itse sanoihisi. Jos hän ei reagoi kysy miten hän toivoisi, että tämä epäsuhta saataisiin hoidettua niin, ettei hänen tarvitse ryhtyä mihinkään mihin ei halua ja sinun taas ei tarvitsisi elää elämää tavalla, joka on sinulle raskasta.

Käytännössä vaihtoehtoina on
      1) jatkaminen samaan malliin (oletko itse siihen valmis?)
      2) vaimon halujen etsiminen (onko hän siihen valmis ja miten hän tuntisi itsensä taas seksikkääksi?)
      3) haette ulkopuolista apua (juurisyy voi olla se ettei vaimo tunne itseään arvostetuksi, nähdyksi tai kuulluksi? Tai jomman kumman masennus tai tunneyhteyden häviäminen. Oletko muuten itse valmis muuttamaan omaa käytöstäsi ja toimintatapojasi parisuhteen ja seksin eteen vai pitääkö vain vaimon muuttua?
      4) Avoinsuhde
      5) Ero (usein parempi vaihtoehto kuin pettäminen)

Jos sinulla on vaikea puhua, voit myös kirjoittaa asiasi ja pyytää vaimoa lukemaan tekstin ääneen kun olette kahden.

Olin itse naisena aikuiselämäni pisimmän selibaatin 3v parisuhteessa (mies haluton). Yritin puhua ja kysyä vaihtoehtoja, toinen ei vaan halunnut muutosta. Päädyin itse eroon, koska avoinsuhde ei hänelle ollut vaihtoehto ja itse olisin luultavasti kehittänyt tunteita FWB-kaveriin ja muutoshaluja ei ollut. Nyt olen ollut jo pidempään aikaa suhteessa, jossa seksiä on paljon ja se on hyvää ja intohimoista. Eroakaan ei kannata pelätä, jos muuta ratkaisua ei löydy.

• Anonyymi
        UUSI

Juu kyllä tästä puhuttu on. Ja sanoin että jos hän haluaa selibaatissa olla niin minä en moiseen ryhdy. Ei kommentoinut mitenkään.

• Anonyymi
      UUSI

Lässyn lässyn. Ei muuta kuin uutta kohti.

• UUSI

Voi käydä niinkin, ettei mitään uutta enää ikinä löydä.

• Anonyymi
      UUSI

Ei ole. Vaimosi on tehnyt oman valinnan. Kun seksi jää niin mitään parisuhdetta ei ole.
      Odottaa vaan että sinä petät että saa syyn avioerolle hyvällä omallatunnolla ja tietenkin pääsee huutamaan kylillä minkälainen sika olet kun kävit vieraissa.
      Naiset eivät ymmärrä sitä että kun se seksi jää niin se on ihan varma että mies käy jossain muualla.
      Itse olen sen vaimolle sanonut ja toivottavasti myös meni perille. Aika näyttää.

• UUSI

On se, jos ette ole asiasta puhuneet ja sopineet mitään. Jos toisen selän takana touhuilet, ja sen jälkeen pelkäät joka päivä kiinnijäämistä, niin mitä muuta se on kuin pettämistä? Eikö olisi ihan parempi elää tietäen, ettei ole tehnyt mitään väärin?
      Erotakin voi, jos asia on ylitsepääsemättömän vaikea. Tuollaisessa suhteessa ei loppupeleissä ole mitään järkeä, jos siinä kärsii.

• Anonyymi
      UUSI

Vaimosi lienee noin 45 vuoden ikäinen?

Voin kertoa, että hänen kanssaan sinun seksikertasi olivat sitten siinä.
      Toinen asia kokonaan on, tarvitseeko sinun tyytyä seksittömään suhteeseen, jos et näe suhteen muita osia ilman seksiä riittävän arvokkaina.

Mikäli otat eron, vaimosi haluttomuus saattaa hyvinkin mennä ohitse - jonkun toisen kanssa. Tai sitten ei.

Erittäin todennäköisesti vaimollasi on ns. "kilsat täynnä" ja hässimiset hässitty.

Reilua on käydä vakava keskustelu kasvokkain ja selvin päin aiheesta.
      Mikäli yhteisymmärrystä ei löydy, sitten teidän on tehtävä johtopäätöksiä asiasta.

Minä en lähde täällä ketään parisuhteissaan ja liitoissaan enempää neuvomaan.
      Itse panen minkä kerkiän, vielä 55-vuotiaana, seksi kuivahti vaimon täytettyä maagiset 45.
      Siihen asti oli hyvää ja riittävästi.

• Anonyymi
      UUSI

Kun menette naimisiin, niin sitouduitko elämään ilman seksiä, jos vaimosi päättää ettei seksiä enää harrasteta? Niin, sitä minäkin. Jos haluat olla vaimosi kanssa vielä yhdessä, niin hae seksi muualta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8807
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3469
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2660
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      2040
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2030
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      357
      1747
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1442
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1211
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1095
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      68
      1050
    Aihe