Vaimo laittoi "lapun luukulle" 3 vuotta sitten. Itseä kyllä vielä haluttaisi joskus sänkyhommiakin tehdä. Miten on? Jos hyppään toisen naisen sänkyyn onko se mielestäsi pettämistä?
Onko pettämistä
17
350
Vastaukset
- Anonyymi
Riippuu moraalistasi.
- Anonyymi
Parisuhde ilman seksiä on kuin moottori ilman öljyä.
Taatusti leikkaa kiinni.
Olisin itse lähtenyt tommosesta parisuhteesta pois jo aika päiviä sitten. - Anonyymi
Niinpä,ei se oikein mukavalta tunnu,sekään vaihtoehto
- Anonyymi
Sehän on ihan siitä kiinni miten vaimosi sen kokee.
- Anonyymi
Toden näköisesti ei juuri mitenkään. Kerroin kyllä että jos hän selibaatissa haluaa olla niin minä en siihen rupea. Tästä on nyt tuo kolme vuotta aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toden näköisesti ei juuri mitenkään. Kerroin kyllä että jos hän selibaatissa haluaa olla niin minä en siihen rupea. Tästä on nyt tuo kolme vuotta aikaa.
No jos sillä asialla ei ole hänelle mitään väliä, niin sittenhän sä voit mennä luvan kanssa sinne vieraisiin, eikä tarvitse harrastaa aivojumppaa siitä mikä on pettämistä.
- Anonyymi
On se silti pettämistä, jos ette ole sopineet vapaasta suhteesta. Tosin vaikka seksi toisen kanssa ilman lupaa on pettämistä ja aina väärin, silti pettämiseen on sellaisessa tilanteessa inhimillinen teko eikä 3v vuotta puolisoa torjunut voi ulkoistaa omaa osuuttaan myöskään tapahtuneesta.
Toimit oikein, jos juttelet puolisosi kanssa avoimesti. Kysyt haluaako hän olla selibaatissa lopun elämänsä vai ajatteleeko hän vaiheen ohimenevänä? Jos vaihe ohimenevä, kysy miten voisit auttaa puolisoasi taas haluamaan. Jos taas hän sanoo, ettei kiinnosta enää, voit kertoa omasta seksin tarpeesta ja sanoa, ettet voi kuvitella omalta puoleltasi eläväsi selibaatissa. Odota hetki miten hän reagoi itse sanoihisi. Jos hän ei reagoi kysy miten hän toivoisi, että tämä epäsuhta saataisiin hoidettua niin, ettei hänen tarvitse ryhtyä mihinkään mihin ei halua ja sinun taas ei tarvitsisi elää elämää tavalla, joka on sinulle raskasta.
Käytännössä vaihtoehtoina on
1) jatkaminen samaan malliin (oletko itse siihen valmis?)
2) vaimon halujen etsiminen (onko hän siihen valmis ja miten hän tuntisi itsensä taas seksikkääksi?)
3) haette ulkopuolista apua (juurisyy voi olla se ettei vaimo tunne itseään arvostetuksi, nähdyksi tai kuulluksi? Tai jomman kumman masennus tai tunneyhteyden häviäminen. Oletko muuten itse valmis muuttamaan omaa käytöstäsi ja toimintatapojasi parisuhteen ja seksin eteen vai pitääkö vain vaimon muuttua?
4) Avoinsuhde
5) Ero (usein parempi vaihtoehto kuin pettäminen)
Jos sinulla on vaikea puhua, voit myös kirjoittaa asiasi ja pyytää vaimoa lukemaan tekstin ääneen kun olette kahden.
Olin itse naisena aikuiselämäni pisimmän selibaatin 3v parisuhteessa (mies haluton). Yritin puhua ja kysyä vaihtoehtoja, toinen ei vaan halunnut muutosta. Päädyin itse eroon, koska avoinsuhde ei hänelle ollut vaihtoehto ja itse olisin luultavasti kehittänyt tunteita FWB-kaveriin ja muutoshaluja ei ollut. Nyt olen ollut jo pidempään aikaa suhteessa, jossa seksiä on paljon ja se on hyvää ja intohimoista. Eroakaan ei kannata pelätä, jos muuta ratkaisua ei löydy.- Anonyymi
Juu kyllä tästä puhuttu on. Ja sanoin että jos hän haluaa selibaatissa olla niin minä en moiseen ryhdy. Ei kommentoinut mitenkään.
- Anonyymi
Lässyn lässyn. Ei muuta kuin uutta kohti.
- Anonyymi
Ei ole. Vaimosi on tehnyt oman valinnan. Kun seksi jää niin mitään parisuhdetta ei ole.
Odottaa vaan että sinä petät että saa syyn avioerolle hyvällä omallatunnolla ja tietenkin pääsee huutamaan kylillä minkälainen sika olet kun kävit vieraissa.
Naiset eivät ymmärrä sitä että kun se seksi jää niin se on ihan varma että mies käy jossain muualla.
Itse olen sen vaimolle sanonut ja toivottavasti myös meni perille. Aika näyttää. On se, jos ette ole asiasta puhuneet ja sopineet mitään. Jos toisen selän takana touhuilet, ja sen jälkeen pelkäät joka päivä kiinnijäämistä, niin mitä muuta se on kuin pettämistä? Eikö olisi ihan parempi elää tietäen, ettei ole tehnyt mitään väärin?
Erotakin voi, jos asia on ylitsepääsemättömän vaikea. Tuollaisessa suhteessa ei loppupeleissä ole mitään järkeä, jos siinä kärsii.- Anonyymi
Vaimosi lienee noin 45 vuoden ikäinen?
Voin kertoa, että hänen kanssaan sinun seksikertasi olivat sitten siinä.
Toinen asia kokonaan on, tarvitseeko sinun tyytyä seksittömään suhteeseen, jos et näe suhteen muita osia ilman seksiä riittävän arvokkaina.
Mikäli otat eron, vaimosi haluttomuus saattaa hyvinkin mennä ohitse - jonkun toisen kanssa. Tai sitten ei.
Erittäin todennäköisesti vaimollasi on ns. "kilsat täynnä" ja hässimiset hässitty.
Reilua on käydä vakava keskustelu kasvokkain ja selvin päin aiheesta.
Mikäli yhteisymmärrystä ei löydy, sitten teidän on tehtävä johtopäätöksiä asiasta.
Minä en lähde täällä ketään parisuhteissaan ja liitoissaan enempää neuvomaan.
Itse panen minkä kerkiän, vielä 55-vuotiaana, seksi kuivahti vaimon täytettyä maagiset 45.
Siihen asti oli hyvää ja riittävästi.- Anonyymi
Onko kyse vain perinteisestä penetratiosta?
Ensin ilmestyy naisen yöpöydälle liukkarituubi. Nythän mainostetaan vahvasti vasikan emätinvoidetta.
Meillä se tuli vastaan vaimoni ollessa 50:n pinnassa.
Seksimme jatkui muissa tyydyttävän kanssakäymisen muodoissa joita lienee turha tässä yhteydessä kuvailla.
Nyt, 81v / 76v vaiheessa aktiivisuus riippuu muusta terveyden tilasta. Miehenä olen enemmän "saavana" osapuolena. Frekvenssi on laskenut yhteen, joskus kahteen viikkokertaan.
"Seurustelupäivien" aamupäivinä varon rankempaa fyysistä rasitusta. Hah, minulla kuivahti avioliitossa jo 30 vuotiaana. Silloin kyllä mietti monet kerrat että oli virhe koko suhde. No nyt on on ollut takanapäin jo kohta 20 vuotta, niin kuin seksielämäkin. Ei tarvitse ruman ja vanhan sellaisesta haikailla.
- Anonyymi
Kun menette naimisiin, niin sitouduitko elämään ilman seksiä, jos vaimosi päättää ettei seksiä enää harrasteta? Niin, sitä minäkin. Jos haluat olla vaimosi kanssa vielä yhdessä, niin hae seksi muualta.
Komppaan tuossa välissä ollutta mielipidettä, että ei se ole pettämistä jos vaimosi ei sitä pidä pettämisenä,
Toisaalta sinähän et sitä tiedä, kun et ole asiasta puhunut. Oletko edes puhunut, että miksi hän laittoi "lapun luukulle"?
Mitä pelkäät asian ottamisessa puheeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997883- 1075617
- 2754881
- 494853
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294