Maistuuko Runebergin torttu

Anonyymi-ap

Meikäläiselle kyllä maistuu, mutta kaupassa ovat niin kalliita tänäpäivänä, että vois leipoa itse, kun olen joskus leiponut ja paljon parempia on itse leivotut.
Kaupassa maksaa pari Ruunebergin torttua 4-6€ ja itse tekemällä saa taikina annoksesta tehtyä 10 Runeberin tortullista.
Tein runebergin tortun pyöreään uunivuokaan ja siitä sai leikkattua monta palaa.

24

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse en välitä. Niissä maistuu voimakkaasti joku punssi, tai likööri. Se on häiritsevää. En tykkää.

      • Anonyymi

        Ei ole markettien ruunebergintortuissa punssia tai liköörejä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole markettien ruunebergintortuissa punssia tai liköörejä...

        Rommia niissäkin on kai ainakin joskus ollu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole markettien ruunebergintortuissa punssia tai liköörejä...

        Niissä on jotain manteliöljyä, tai karvasmantelia, tai jotain omituista. Joku aineosa niissä kuitenkin maistuu pahalle.


    • Anonyymi

      Ei oo mun herkkuja. Mut ehkä pitäis repäistä tänä vuonna ku mulla on selkeästi joku repäisyvaihde päällä ja pitää kokeilla uusia juttuja. Koska mikään ei muutu jos mikään ei muutu 😄 N32

    • Anonyymi

      Maistuu. Tosin hotkin ne nopeasti mutta kun tekemisen vaiva tuntuu ylipääsemättömältä jo ajatuksena, niin hotkin edelleen valmiit tuotokset. Kyllähän se hieman kirvelee kiskoa vitonen kerralla kurkusta alas mutta minkäs makealle ahne ja laiska sille jaksaa voida. - cu-

    • Anonyymi

      Maistuu hyvältä, vaikka sen maku on jotenkin erikoinen johtuen karvasmantelista.

      Jos tykkää Ruunebergin tortuista, kannattaa kokeilla Hartridgesin root beer sarsaparila virvoitusjuomaa. Mielenkiintoinen vaihtoehto Fentimans inkiväärijuoman lisäksi, jossa on myös siankärsämöä.

    • Anonyymi

      Liidelista,sai 3,5 euroa paketti. Oli kyl hyvää.

    • Anonyymi

      Suattaapi olla, että leipasen niitä viikonloppuna. Leipase sinäkin.

      • Anonyymi

        Enpä ole koskaan runebergilaista torttua leipassut. Eikö siinä tarvita jokin erityinen formula, että tötterö pysyy pystyssä?
        Vilma


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole koskaan runebergilaista torttua leipassut. Eikö siinä tarvita jokin erityinen formula, että tötterö pysyy pystyssä?
        Vilma

        Sen voi tehdä myös irtopohja kakkuvuokaan tai pyöreään kakkuvuokaan 20-24cm halkaisijaiseen.
        Tai muffinssivuokiin, ei tartte mitään tötterö vuokaa, kuten kaupan pitkulan mallisissa tortuissa.


      • Anonyymi

        Markettien 4-7€/2kpl tortun hinnalla saa jo leivonta tarpeet useammalle runebergin tortulle.
        Ihan järkyttävän hintaisia ovat kauppojen ja kahviloiden runebergin tortut.


    • Ei oo mun suosikkeja. Kaupassa aika kalliita joo.

    • Anonyymi

      Niitäkin syödessä muistaakseni tarvii muistaa että saattaa vaikuttaa alkometriin puhallettaessa ja jos ajaa kolarin ni saattaa vakuutusyhtiö evätä jopa korvauksen kaskosta ja vastapuolelle korvatut korvaukset saattaa joutua maksamaan takaisin kattokaas nääs kun vakuutusyhtiöllä on käytössä nolla raja vaikka poliisilla ei kortin viemiseen olekkaan poliisi vie kortin viimeistään kun yli 05:n ouhallat alle sen ymmärtääkseni saavat viedä oman harkinnan mukaan ja tietääkseni minimi ajokielto on kolme viikkoa miksi tulisi kohdella poliisia asiallisesti poliisi kun voi kostaa helposti epäasiallisen kohtelun

    • Anonyymi

      Ei hääppöisiä mutta joka kerta kun ilmestyvät kauppaan, pitää yksi pari ostaa. Jokin pakkomielle kai.

    • Anonyymi

      Pahoja ovat.

    • Anonyymi

      Outoa ja kummallista jo myydään torttuja vaik päivä on vasta helmikuun 5 päivä

      • Anonyymi

        Mutta niinhän on laskiaispulliakin jo.
        Vilma


      • Anonyymi

        Sekin outoa jo kuukausi ennen tehdään ja järjetön hinta harva pystyy ostamaan eli suurin osa menee roskiin eli teko eli valmistus ei maksa mitään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin outoa jo kuukausi ennen tehdään ja järjetön hinta harva pystyy ostamaan eli suurin osa menee roskiin eli teko eli valmistus ei maksa mitään

        Tuliskos hinnat alas kun kukaan ei ostais vaan sanoo ostaa jos hinta tippuu


    • Anonyymi

      Ostin eilen, oli tarjouksessa. Kaunis myyjäneito sai minut heltymään.

    • Anonyymi

      Yhden saan syötyä, jos joku tarjoaa. Muista sinäkin "ei makeaa mahan täydeltä", yksi riittää sinullekin.

    • Mä jo lapsena ihmettelin niitä tötteröitä. Kauheen korkee ja sitten päällä se sokeroitu rengas ja vadelmahillo. Ja vaikka siinä taikinassa oli jotain alkoholia oli, niin kyllä me lapsetkin niitä syötiin. Ja oishan siinä itku tullu joe ei ois saatu. Mutta eipä noita vuosikymmeniin oo enää saanu.

    • Maistuu mulle, kyllä tykkään Runebergin tortusta varsinkin kahvin kanssa. Vielä en ole ostanut.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe