Kela ällistelee kun kaikkia tukia ei haeta

Anonyymi-ap

On olemassa ihmisiä jotka ei jaksa tulla nöyryytetyksi, ja ihmisiä joilla jokin sisäsyntyinen tarve yrittää tulla toimeen omillaan. Että terkkuja kelan ällistelijälle! Ihmiset on yllättäin erilaisia, heillä on erilaisia periaatteita joita noudattavat elämässään. Kelalle varmaan iso ylläri ettei kaikki ole samaa tasapäistä teuraskarjaa.

39

396

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kohta ei tarvi hakee mitään tukia kun satonen lopettaa koko tuki järjestelmän.

• Anonyymi

Vanhoille, kansaneläkeläismummoille pitäisi myöntää se takuueläke ilman
      mitään anomuksia. Kaljankittaaja juipit kyllä pitää anomuksistaan huolen.

• Anonyymi

Olet niin oikeassa!

• Anonyymi

Kyllä ne mummot on saaneet takuueläkkeen sä, älä huolehdi turhaan.

• Anonyymi

Ilmankos kela on niin hidas ja ei osaa hommiaan kun seillä virkailijat kittaa sitä kaljaa ja tupakoivat kuvasti... no selvisihän sekin.

• Anonyymi

Hyvä kalja parempi mieli🍺😋

• Anonyymi

Kiva että loukkasit köyhiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiva että loukkasit köyhiä.

Eikö köyhällä ole varaa juoda olutta vai onko köyhä koska maistuu liian hyvin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ilmeisesti koskaan ole tuntenut ketään köyhää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ilmeisesti koskaan ole tuntenut ketään köyhää.

Olen toki aikoinaan ja joskus kauan sitten olin köyhä myös itse. Enää en tunne sellaista joka olosuhteiden pakosta käy kaupoissa rundeilla 60% alelappujen toivossa tai maksaa laskut myöhässä saatika antaa mennä perintään. Joskaan en tunne yhtään rikastakaan, yhdellä on asunto mukaan laskettuna noin 400 000 omaisuus häntä voi kutsua varakkaaksi. Ainankin köyhempiin verrattuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Outoa ettei eräillä ole muu mielessä kuin olut .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Outoa ettei eräillä ole muu mielessä kuin olut .

Niin..monella näemmä mielessä vain ruoka.

• Anonyymi

Näinhän se menee, varsinkin iäkkäille ihmisille on häpeä hakea apuja, mutta eipä siellä Kelassakaan kerrota vaihtoehtoja. Muijat on opetettu olemaan hiljaa. Sitten teettävät lehtijuttuja, joissa, yllätys yllätys, syytetään apua tarvitsevia. Eihän Kelassa.mitään vikaa ole

• Anonyymi

Minulla on sellainen kokemus, että Kelassa päinvastoin hyvinkin kerrotaan erilaisista mahdollisuuksista. Minullekin ehdotettiin toimeentulotuen hakemista, mutta tiesin jo etukäteen, etten voi sitä saada.

Pitkäaikatyötön

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on sellainen kokemus, että Kelassa päinvastoin hyvinkin kerrotaan erilaisista mahdollisuuksista. Minullekin ehdotettiin toimeentulotuen hakemista, mutta tiesin jo etukäteen, etten voi sitä saada.

Pitkäaikatyötön

Lienet afrikasta kotoisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitkäaikatyötön

Ja paskan marjat! Kelassa on töissä kaikki kunnista ja kaupungeista pois potkitut vanhat sosiaalitantat. Nämä kärttyiset ja vallanhimoiset lestadiolaisämmät pompottelevat ja nöyryyttävät asiakkaita minkä ehtivät. Koskaan ei ole kaikki vaaditut paperit mukana, neljänviikon kuluttua hakemuksen jättämisestä tulee postissa kirje, että pitää toimittaa se ja se todistus ja lähettää, taas neljänviikon kuluttua tulee postissa kirje, että nyt pitää ottaa kopio siitä ja siitä ja lähettää, neljän viikon kuluttua taas sama ruljanssi. Kuka viitsii lähteä tähän ja ehkäpä se on tarkoituskin ettei ihmiset hakisi sitä mikä heille kuuluu.

• Anonyymi

Ei tässä byrokratiassa ole mitään järkeä, perustulo vaan kaikille, saadaan KELA:n työntekijät oikeisiin hommiin, vaikka hoitamaan vanhuksia.

• Anonyymi

Mikset "mene" itse oikeisiin tai edes humpuukitöihin?

• Anonyymi

Perustulo olisi hyvä, vaan taitavat kelalaiset pelätä työpaikkojensa puolesta. Yyteet hyvinkin mahdolliset koska työtaakka kevenisi

• Anonyymi

Menkää töihin ja alkakaa vaahtoon perustulosta kiäh kiäh.

• Anonyymi

No ei mennä. On kiva kun sinulainen ja sinä käristte siitä että olette orjailemassa ja me työttömät ollaan kotona ja rahaa tulee!!! Sehän on parasta. Hopi hopi sinne duuniin, niin ensiviikolla taas meillä rahaa paukkuu tiille.... jes

• Anonyymi

Mä lähden dogaan bissee kelan fyrkillä

• Anonyymi

Se on miehen teko jos noin on sen sijaan että lässytetään kaalilaatikoista ja jäätävän kylmästä punaisesta alemaidosta.

• Anonyymi

Se on tässä foorumissa niin surullista, että kun nostaa esiin jonkun oikeasti sydäntäsärkevän asian,monet tyypit kommentoi vitsailemalla ja ivaamalla.
      Miten voi olla mahdollista?

• Anonyymi

Kyllä monet muutkin ällistelee joka ei hae kelan etuuksia kun niitä tarjotaan! Onhan se omituista jos raha ei kelpaa, niin ei tarvi sitten huutaa ettei ole rahaa.

Minä ym haetaan kaikki tuet ja etuudet mitä saadaan, aina on myös saatu, ei tarvi edes tyrkyttää meille haetaan aina.

• Anonyymi

Eivätkö ne kelassa ole ehdottaneet toisen loistoauton myyntiä vaan antavat tt-tuet yhä täysmääräisenä?

• Anonyymi

Kateellisen kiekaisu

• Anonyymi

Missä tarjotaan? Ei ainakaa kaikissa keloissa. Tiedän itse tapauksen, jossa työt loppui laakista työtapaturmaan. Onni siinäkin tapauksessa oli se, että sattui sairaala olemaan lähellä, ettei sentään sokeutta saanut kaupan päälliäiseksi. Kaikki menikin aluksi hyvin kelan ja vakuutusyhtiön kanssa, mutta sitten alkoi vitunmoinen vääntö, joka kesti ja kesti. Siinäkin tuli yksi asiakas lisää veronmaksajien harteille, kun työkyvyttömyyseläkettä ei tipu eikä heru. Mistähän saisi tk:iinkin yhtä hyvät lääkärit kuin vakuutusyhtiöillä on, näkevät potilaiden kunnon näkemättä.

• Anonyymi

Olet afrikasta kotoisin etkä kantis,siinä ero.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet afrikasta kotoisin etkä kantis,siinä ero.

Tai venäjältä.

• Anonyymi

Etkö muka ikinä unohda mitään, kumma tyyppi?

• Anonyymi

Joillakin on järki kerjätessäkin.

• Anonyymi

Monelle työttömälle riittäisi pelkkä perusturva eli nettona noin 900 euroa kuukaudessa. Ei vaan jaksa riidellä jokaisesta satasesta vaikka niihin olisikin oikeus. Kuinkahan monta tuhatta euroa olen itsekin menettänyt TE-palvelujen ( siis palvelujen!) vuoksi.

Joo, laittakaa vielä jonkun puolueen tai etujärjestön itsekäs edustaja Kelan johtoon, niin saadaan kunnolla puolet suomalaisista syväkyykkyyn.

Muuten, perustulolla voitaisiin päästä lääkäreiden B-lausunnoista ja sen sosiaaliturvasta lähes kokonaan. Siitä vaan perustulolle (1000 euroa) odottelemaan työkyvyttömyyseläkepäätöstä, kansaneläkettä tai sairauden paranemista. Byrokratiakin loppuisi Kelasta.

• Anonyymi

Menenpä selaan kelan sivua kirjautumatta niin katsotaan tuleeko uusi trendi palstalle. Paljonko puhutaan miten ei haeta / haetaan eri tukia

• Anonyymi

Purra keksii keinoja palkkansa eteen. Nyt sitten tupakka ja alkoholi listalla

• Anonyymi

Tarpeeksi kun on kipeä
      Ei jaksa.
      Ei pysty
      Ei osaa

Ei jaksa enään välittää.

On yksin.

Jää valitukset ja anomukset tekemättä.

• Anonyymi

Tämä on todellisuutta Helsingin,Turunlinnantien KELASSA.Hain ns.tarkistusta eläkeläisen asumistukeeni.Tupa oli ...herranjumala kansoitettu viimeistä istuinta myöten "tummilla"kanssakulkijoilta.Virkailija oli töykeä,SUOMALAINEN NAINEN!Jos pissittää,niin varaudu vaipoilla,sillä WC.ei kuulu sisustukseen...mutta,vartijoita on kyllä seisoskelemassa ja vartioimassa...juttelevat mukavia keskenään.Palvelu on täysin ala-arvoista ja kohtuuttoman vaikeaksi tehty ikääntyneille ihmisille.TÖRKEETÄ!

• Anonyymi

Kyllä kannattaisi hakea verkkohakemuksella tuo asumistuki. Liitteitä ei siihen nyt kovin montaa ole, ja nekin voi liitetiedostona liittää hakemuksen yhteyteen. On nopeaa ja kätevää !

• Anonyymi

Ei mitään rajaa, suomalaisilta viedään kaikki tulot, tuet Orpopn ja Purran paskapaperi ja shampanja rahotukseen!
      Eläkeläiset mitkä ansainneet tulonsa/eläkkeensä työtä tekemällä ikänsä veronsa maksaneet SUOMEEN!! Nyt esim. eu:n ei kansaneläkettä SUOMALAISILLE makseta, työssäkäyviltä lapsiperheiltä nyysitään kaikki veronkorotukset , poistetaan tuet!
      Mutta Suomihan saisi vähemmälläkin rahaa kassaan ilman että SUOMALAISILTA otetaan, Tämä esim. Viroon maksettava lapsilisä, kodinhoitotuki.
      Muutaman päivän ei SUOMEN kansalainen Virosta käy duunia tekemässä, menee takaisin viikoksi rajan yli , hänen lapset ja ämmänsä saa tuet suomesta, ne rahat eivät tule suomen hyväksi kun siellä oleoilevat ja asuvat,,, EIVÄT ASU SUOMESSA SAATIKKA EDES SUOMEN KANSALAISIA!!!

Kelan sivuilta kopsattua:
      Voit saada lapsilisää, jos seuraavat ehdot täyttyvät:

lapsesi on alle 17-vuotias
      olet lapsen vanhempi, huoltaja tai muu lapsen hoidosta vastaava henkilö
      asut lapsesi kanssa vakinaisesti Suomessa.

Että tälleen!!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1399
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      68
      1197
    3. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      214
      1184
    4. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      202
      1174
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1039
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      993
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      913
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      128
      891
    9. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      788
    10. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      755
    Aihe