Onko ihminen oman onnensa seppä?

Anonyymi-ap

Onko hän sitä sekä hengellisesti että maallisesti, vai eikö?

26

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä. Ja yhä useammalla on käsityötaidot täysin kehittymättä.

• Anonyymi

Entä hengellisesti?

• Eli ymmärsit sen kirjaimellisesti :D

• Anonyymi

Ei.

"Minä olen Herra. Ei ole ketään toista,
      ei ole muuta jumalaa kuin minä.
      Vaikka sinä et minua tunne,
      minä vyötän sinut,
      jotta auringon nousun mailta sen laskun sijoille saakka
      opittaisiin tietämään,
      että muuta jumalaa ei ole,
      että minä yksin olen Herra,
      minä, joka luon valon ja luon pimeyden

ja *tuotan yhtä lailla onnen ja onnettomuuden.*

Minä olen Herra. Kaiken tämän minä teen."

- Jes. 45 -

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Leppänen on muuten ihan ok piispa, mutta hän on nainen.

Ei kyllä ole, vaikka olisi mieskin.
        Huhtala olisi ollut parempi hänen tilalle, vaikka nainen myös.
        Ei Leppäsessä kaikki huonoa ole, mutta se mikä on, kertoo että parempi jos olisi muussa tehtävässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja harhaoppinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten se sukupuoli tähän nyt vaikuttaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kyllä ole, vaikka olisi mieskin.
        Huhtala olisi ollut parempi hänen tilalle, vaikka nainen myös.
        Ei Leppäsessä kaikki huonoa ole, mutta se mikä on, kertoo että parempi jos olisi muussa tehtävässä.

Kuka se Huhtala on? En ole koskaan kuullutkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet siis piispan kanssa samaa mieltä:

https://www.ts.fi/puheenvuorot/6548656

Jos piispa on sitä mieltä, että Jeesus on Herra, jolla on taivaista käsin kaikki valta päättää itse kunkin meistä kaikinpuolisesta onnesta ja onnettomuudesta, niin kyllä.

• Anonyymi

Ihminen voi haluta joko tuonpuoleista hyvää tai sitten maallista mammonaa. Jumala antaa maallista mammonaa sille joka sitä tahtoo valita osakseen.

Niitäkin on joille suodaan molemmat: Maallinen sekä tuonpuoleinen.

2013 alkoi Arkkienkeli Gaabrielin kehotuksesta neuvottelut Maailmanlaajuisesta kansalaispalkasta. Jumala tahtoo Imaami Mahdin kunniaksi tuoda vaurauden kaikkien ulottuville monin tavoin. Jumalasta on muutenkin kaikki vauraus lähtöisin.

100 vuoden välein lähetetään Mujaddid uudistaja ja 300 vuoden välein avatar joka tekee vallankumouksen jonka jälkeen Evoluutio kehittyy kohden huippua tuon avatarin vanavedessä.

Jumala on ääretön ja tekee rikkaaksi tai köyhdyttää sen mukaan mihin kukin pyrkii : Maalliseen vai tuonpuoleiseen.

• Anonyymi

Siis eräänlaista menestyksen teologiaako?

• Osittain kyllä. Mutta ei ihminen voi muiden tekemisiin vaikuttaa, omiinsa kyllä. 😺

• Anonyymi

Omistahan aloituksessa oli kysymyskin, siis "oman onnensa".

• Anonyymi

Onko vai eikö? Ja miten on, että niin? Aloittaja ei tiedä mitään.

• Anonyymi

Jos sinä tiedät, kerro muillekin.

• Anonyymi

Aivan maallisestikin ajateltuna me ihmiset tarvitsemme toisiamme. Kuinka paljon monet vanhuksemmekin kaipaavat tänään että joku kävisi heitä katsomassa?
      Kaikki hyvät työt mitä me teemme lähimmäisillemme teemme Jeesukselle. Vaikka Jumala ei tarvitse meidän tekojamme pelastaakseen meidät, lähimmäisemme tarvitsevat.

Luterilainen kristitty Jumalan armosta

• Anonyymi

Minä en ole oman onneni seppä. Koen tarvitsevani Jumalaa

• Anonyymi

Räsäsläisyydessä ihminen itse päättää meneekö taivaaseen vai helvettiin. Hän on siis oman onnensa seppä ja voi syyttää vain itseään jos on valinnut väärin. Ajatus on hyvin kaukana luterilaisuudesta ja edustaa hyvin myös vapaakirkollisia ajatuksia.

• Mielenkiintoinen asia pohdittavaksi.

Sanonta on peräisin antiikin Roomasta, politiikoilta nimeltä Appius Claudius Caecus.

Sitten sanonta on saanut useita sisältöjä. Ehkä tavallisin on se, että jokainen voi itse vaikuttaa siihen, miten onnellinen on.
      Sen voi myös käsittää, että ollaan itse vastuussa omasta onnesta sekä elämän hallinnasta.

Nykyään se voi painottua siten, että ajatellaan, miten rikkaus tai menestys on ”ansaittua”, joku on siis yksin tehnyt jotain. Sillä voi tarkoittaa sitäkin, että kun on ahkera ja osaa suunnitella, niin siitä saa sitten menestystä ja vaurautta.

• Anonyymi

No siinä suhteessa on oman onnensa seppä ottaako vastaan uskon Jeesukseen ja vai ei! MIten ratkaiset kun Jeesus kehoittaa seuraamaan Häntä?

• Tuo ehkä liittyy ratkaisukristillisyyteen?

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Tuo ehkä liittyy ratkaisukristillisyyteen?

Miksi niin monet kristittyinä itseään pitävätkin valitsevat jättää seuraamatta Jeesusta?
        Jotkut haluavat jopa uskoa, että kaikki pelastuisivat tai eri uskontojen kauttakin voi pelastua, mikä on Jeesuksen sanojen vastaista oppia.

”Teidän tulee seurata vain Herraa, Jumalaanne, pelätä häntä, noudattaa hänen käskyjään, totella häntä ja pysyä hänen uskollisina palvelijoinaan.”

”Jos joku tahtoo olla minun palvelijani, seuratkoon minua. Missä minä olen, siellä on oleva myös palvelijani, ja Isä kunnioittaa sitä, joka palvelee minua.”

”Jeesus kutsui väkijoukon ja opetuslapsensa ja sanoi heille: »Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.”

”Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle.”

”Jeesus puhui taas kansalle ja sanoi: »Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo.”

” Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.”

” Siinä minun Isäni kirkkaus tulee julki, että te tuotatte runsaasti hedelmää ja niin osoitatte olevanne opetuslapsiani.”

• Anonyymi kirjoitti:

Miksi niin monet kristittyinä itseään pitävätkin valitsevat jättää seuraamatta Jeesusta?
        Jotkut haluavat jopa uskoa, että kaikki pelastuisivat tai eri uskontojen kauttakin voi pelastua, mikä on Jeesuksen sanojen vastaista oppia.

”Teidän tulee seurata vain Herraa, Jumalaanne, pelätä häntä, noudattaa hänen käskyjään, totella häntä ja pysyä hänen uskollisina palvelijoinaan.”

”Jos joku tahtoo olla minun palvelijani, seuratkoon minua. Missä minä olen, siellä on oleva myös palvelijani, ja Isä kunnioittaa sitä, joka palvelee minua.”

”Jeesus kutsui väkijoukon ja opetuslapsensa ja sanoi heille: »Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.”

”Joka ei ota ristiään ja seuraa minua, se ei kelpaa minulle.”

”Jeesus puhui taas kansalle ja sanoi: »Minä olen maailman valo. Se, joka seuraa minua, ei kulje pimeässä, vaan hänellä on elämän valo.”

” Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.”

” Siinä minun Isäni kirkkaus tulee julki, että te tuotatte runsaasti hedelmää ja niin osoitatte olevanne opetuslapsiani.”

”Miksi niin monet kristittyinä itseään pitävätkin valitsevat jättää seuraamatta Jeesusta?”

Mielenkiitoisesti aseteltu kysymys.

Mitä käytännössä oikeastaan tarkoittaa Jeesuksen seuraaminen?
        Elää samaa elämäntapaa kuin Jeesus vai pyrkimys ymmärtää ja soveltaa Hänen oppejaan siihen tavalliseen elämäänsä?

No, usko on lahja. Toki lahjan voi jättää ottamatta vastaan, mutta se on tarjolla koko ajan. Samoin soi lahjaa vähän vieroksua alkuun, vie oman aikansa oppia luottamaan.
        Toki lahjan voi ottaa vastaan jo lapsena tai myöhemmin elämässään. Kaikki eivät siitä niin numeroa tee.

Ratkaisun tekeminen sen sijaan on ihmisen teko, missä Jumala on vähän sivuroolissa. Ihminen siis itse päättää, uskooko vai ei.

”Jotkut haluavat jopa uskoa, että kaikki pelastuisivat tai eri uskontojen kauttakin voi pelastua…”

Niin, tuo on siinä mielessä lohdullista ajatella noin, että jotain hienoa odottaa meitä kuoleman jälkeen. Samoin eri uskonnon edustajat voivat ihan vilpittömästi uskoa siten, mihin ovat kasvaneet.

Tosin tuo pelastus voi tarkoittaa vähän eri asioita, riippuen painotuksista.

Oikeasti me emme voi tietää etukäteen, kuka pelastuu ja kuka ei.

Luuk. 13:30 Ja katso, on viimeisiä, jotka tulevat ensimmäisiksi, ja on ensimmäisiä, jotka tulevat viimeisiksi."

Tuosta päättää yksin Jumala.

• Anonyymi

Terveet. henkisesti ja fyysisesti olevat ihmiset, ovat oman onnensa seppiä, oikari hallitus, vain yrittää maassa musertaa sitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      3110
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      154
      1809
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      146
      1764
    4. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      157
      1620
    5. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      76
      1542
    6. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      335
      1433
    7. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      77
      1261
    8. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      20
      1258
    9. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      158
      1082
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      25
      1065
    Aihe