Voiko vanhempi estää lastaan menemästä kesätöihin ?

Anonyymi-ap

Hei, itselläni ei vielä ole omia lapsia, mutta pohdin tässä, että pystyvätkö vanhemmat estämään lastaan menemästä kesätöihin, jos vanhemmat eivät halua lapsensa menevän kesätöihin ? Miten sen pystyy estämään ?

10

511

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En nyt oikein tajua miksi pitäisi estää?
      Tietenkin jos olet vakaamukseltasi työstä kieltäytyjä ja haluat sman kohtalon lapsellesi niin silloinhan tuossa on järkeä.

Moni menestynyt yrittäjä ja elämässä muutenkin menestynyt on aloittanut työnteon nuorena.
      Esim. omat lapseni, laitoin heidän aika varhain töihin ja totesivat että luetaan niin pitkälle ettei tarvitse tehdä ruumiillista työtä, nyt kaikki ovat esimiesasemassa hyväpalkkaisissa töissä.

• Anonyymi

Muhkea viikkoraha vie työhalut nuorelta maisterilta.

• Anonyymi

Jos lapsi on alaikäinen niin tottakai voi kieltää, olet vastuussa alle 18v vuotiaasta

Aika typerä kysymys

• Anonyymi

Alle 15-vuotiaan työsopimuksen tekee lapsen huoltaja tai lapsi itse huoltajan luvalla. Työsuhdetta ei siis synny ilman huoltajan lupaa.
      Huoltaja voi purkaa 15-18-vuotiaan työsopimuksen, jos purkaminen on tarpeellista nuoren kasvatuksen, kehityksen tai terveyden takia.

• Anonyymi

Kaipa ne voi, jos ovat ilkeitä tai mikä nyt kenelläkin sitten motiivina on tuollaiseen kummallisuuteen.

On toki perheitä, joissa vanhemmilla on niin suuri valta että lapset tottelevat heitä, olipa kyse mistä tahansa.

• Anonyymi

Joillakin nyt on sellainen ajatusmaailma ettei töitä kannata tehdä ja haluavat että lapsikin oppii sen yhteiskunnan varoilla loisismisen.
        Ja jos ajattelee siihen katsomukseen peilaten niin sehän olisi kauhistus joa lapsi oppii tekemään töitä.

Suurin ongelma nykytilanteessa on se ettei osata tehdä työtä, ei ole koskaan tehty mitään työhön viittaavaa ja joskus 30v aletaan hakemaan sitä ensimmäistä työpaikkaa.
        Käsillä ei osata tehdä muuta kuin pelata pelikkaria, puukko tai jokin muu terävä työkalu on liian vaarallinen samoin työkoneet vaikka kuinka perehdytettäisiin niin silti vaarallinen.
        Ei työnantaja voi alkaa kouluttamaan työntekemisen perusteita jotka tulisi oppia jo lapsena.

Olenkin sanonut että työn tekemisen osaaminen on jokaisen omaa pääomaa, se seuraa aina mukana ja sen pitää jokaisen itse hommata.
        Siksi sanotaan että oppirahat on aina maksettava, eli aloitat niistä perus hommista lähes ilmaiseksi ja etenet siitä eteenpäin kun taidot karttuvat.
        Eli lapsena kesätöihin pikkurahalla ja siitä pikkuhiljaa etenet eteenpäin.
        Tietenkin se on kova paikka kun aikuisena sanotaan että nyt pikkurahalla alat opetella sitä työntekoa mutta tyhmästä päästä karsii koko ruumis.
        Toivottavasti pian lakkautetaan työttömyyskorvaukset ylipitkiltä ajoilata ja muutenkin leikataan sosialitukkia ja siirrytään ruotsin malliin.

• Anonyymi

NImenomaan ilkeät vanhemmat, kuten Münchausen-äidit voivat ja osaavat estää lastensa työhakemukset mm. kesätöihin.

• Anonyymi

Tietenkin voi. Minun äiti ei saanut mennä kesätöihin, kun oma isänsä oli pakosta joutunut kesätöihin köyhyyden takia. Itse kyllä menin ekaan kesätyöpaikkaan 17-vuotiaana. Ei kaduta.

• Huomaa kyllä ettei sulla omia ole. Hommaa jokunen, niin ei tarvitse tehdä tuollaisia kysymyksiä.

• Anonyymi

Estäminen on helppoa jos perheen asiat on kunnossa. kaikki puhaltaa yhteen hiileen.

En kyllä estäisi jos ei ole vaarallista kesätyötä. Tai huonomaineista työtä.

aloittajalla on kyllä aikaa miettiä , kun ei ole vielä omia lapsia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra on mukana Suomen huutokauppakeisari -sarjassa

Suomen huutokauppakeisari on tavallisten suomalaisten ohjelma. Sarjan suosiosta kertoo se, että nyt alkaa jo 19. kausi t
      Maailman menoa
      113
      1244
    2. Paljonko on etäisyytesi kiinnostavaan naiseen km?

Kaipailen tärkeää miestä ja pohdin hänen ajatuksiaan... ❤️
      Ikävä
      89
      939
    3. Kuuleppas

ensimmäiset naissuhteet toimii miehelle eräänlaisena oppikouluna, mutta hän ei välttämättä itse ymmärrä oppineensa mitää
      Ikävä
      247
      938
    4. On meillä harvinaisen törkeä valtuuston puheenjohtaja

Ja tyhmä! Kannattaisi googlettaa "julkisuuslaki" ja nojata siihen vasta sitten. Samalla voisi googlettaa muiden kuntien
      Kemijärvi
      75
      757
    5. Mitä näät

Siinä miehessä?
      Ikävä
      54
      754
    6. Olet mieleni päällä edelleen, J

En voi sille mitään. Ja olen yrittänyt voida, monen monta kertaa. Miten jäinkin näin kiinni sinuun... 😞
      Ikävä
      34
      662
    7. Olet aika julma minua kohtaan

Antaisit vähän armoa.
      Ikävä
      66
      657
    8. Olisitko valmis

Siihen?
      Ikävä
      42
      592
    9. Mikko Leppilampi loi TTK:ssa ankaran tavan - Jatkaako Veronica Verho haastavaa perinnettä?

Suorien lähetysten juontaminen vaatii rautaista ammattitaitoa ja kovaa työtä. Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmassa on näh
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      577
    10. Oletko miettinyt

Mikä minusta tekee sinulle niin erityisen? Onko se samanlaiset lapsuusmaisemat? Työpaikan liian pitkät katseet? Selvittä
      Ikävä
      30
      575
    11. Provider miehistä..

Tietyt miehet puhuvat ilkeästi naisista, jotka haluavat elää miehen tuloilla. Eikö? Mutta miksi tietyt miehet siitä pah
      Ikävä
      170
      543
    12. Mulla ei ole Suomessa enää mitään

4 vuotta joutuu asumaan henkisessä vankilassa. Sitten voi muuttaa takaisin ulkomaille.
      Turku
      126
      494
    13. Miksi älyllinen ponnistelu ei ole kaikille ihanaa?

Auttakaa minua, en ymmärrä. 🥵 Miten on mahdollista, että joku ei pidä pähkäilystä ja älyllisestä ponnistelusta? Minus
      Sinkut
      96
      492
    14. Mihin hävisi Sofia?

Palasiko mies ex-vaimon luo takaisin?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      198
      474
    15. Kuinka nainen jaksat ja voit

Toivottavasti hyvin.
      Ikävä
      29
      461
    16. Miten tehdään Todellavaikeeta hulluksi?

Tässä on nainen, jolla on korkea vaatimustaso! Todellavaikeeta voisi lukea tämän ja kiehua kateudessaan. 🤭 "[Etunimi
      Sinkut
      91
      448
    17. Oulaisten kaupunki/ Honkamajan kuntolenkit

Mikä ihme riivaa Oulaisten kaupunkia,kun honkamajan kuntopolut jääneet koko kesältä heinät ja pajut niittämättä? Kenelle
      Oulainen
      17
      447
    18. Olet oikeasti paras

Mies, joka on kohdalleni sattunut. Oikeastaan liian hyvä, jos rehellisiä ollaan. Sinun paikkaasi ei kukaan vie, vaikka e
      Ikävä
      27
      436
    19. Ottaisit yhteyttä!

🙄
      Ikävä
      34
      428
    20. Persut ovat hävinneet historiansa aikana kaikki vaalit

Ja tulevat häviämään myös jatkossa. Ihan vaan muistutuksena persuhönöille. Hukkaan menee persujen ääni, koska persut
      Maailman menoa
      278
      423
    Aihe