Hei, itselläni ei vielä ole omia lapsia, mutta pohdin tässä, että pystyvätkö vanhemmat estämään lastaan menemästä kesätöihin, jos vanhemmat eivät halua lapsensa menevän kesätöihin ? Miten sen pystyy estämään ?
Voiko vanhempi estää lastaan menemästä kesätöihin ?
8
138
Vastaukset
- Anonyymi
En nyt oikein tajua miksi pitäisi estää?
Tietenkin jos olet vakaamukseltasi työstä kieltäytyjä ja haluat sman kohtalon lapsellesi niin silloinhan tuossa on järkeä.
Moni menestynyt yrittäjä ja elämässä muutenkin menestynyt on aloittanut työnteon nuorena.
Esim. omat lapseni, laitoin heidän aika varhain töihin ja totesivat että luetaan niin pitkälle ettei tarvitse tehdä ruumiillista työtä, nyt kaikki ovat esimiesasemassa hyväpalkkaisissa töissä. - Anonyymi
Muhkea viikkoraha vie työhalut nuorelta maisterilta.
- Anonyymi
Jos lapsi on alaikäinen niin tottakai voi kieltää, olet vastuussa alle 18v vuotiaasta
Aika typerä kysymys - Anonyymi
Alle 15-vuotiaan työsopimuksen tekee lapsen huoltaja tai lapsi itse huoltajan luvalla. Työsuhdetta ei siis synny ilman huoltajan lupaa.
Huoltaja voi purkaa 15-18-vuotiaan työsopimuksen, jos purkaminen on tarpeellista nuoren kasvatuksen, kehityksen tai terveyden takia. - Anonyymi
Kaipa ne voi, jos ovat ilkeitä tai mikä nyt kenelläkin sitten motiivina on tuollaiseen kummallisuuteen.
On toki perheitä, joissa vanhemmilla on niin suuri valta että lapset tottelevat heitä, olipa kyse mistä tahansa.- Anonyymi
Joillakin nyt on sellainen ajatusmaailma ettei töitä kannata tehdä ja haluavat että lapsikin oppii sen yhteiskunnan varoilla loisismisen.
Ja jos ajattelee siihen katsomukseen peilaten niin sehän olisi kauhistus joa lapsi oppii tekemään töitä.
Suurin ongelma nykytilanteessa on se ettei osata tehdä työtä, ei ole koskaan tehty mitään työhön viittaavaa ja joskus 30v aletaan hakemaan sitä ensimmäistä työpaikkaa.
Käsillä ei osata tehdä muuta kuin pelata pelikkaria, puukko tai jokin muu terävä työkalu on liian vaarallinen samoin työkoneet vaikka kuinka perehdytettäisiin niin silti vaarallinen.
Ei työnantaja voi alkaa kouluttamaan työntekemisen perusteita jotka tulisi oppia jo lapsena.
Olenkin sanonut että työn tekemisen osaaminen on jokaisen omaa pääomaa, se seuraa aina mukana ja sen pitää jokaisen itse hommata.
Siksi sanotaan että oppirahat on aina maksettava, eli aloitat niistä perus hommista lähes ilmaiseksi ja etenet siitä eteenpäin kun taidot karttuvat.
Eli lapsena kesätöihin pikkurahalla ja siitä pikkuhiljaa etenet eteenpäin.
Tietenkin se on kova paikka kun aikuisena sanotaan että nyt pikkurahalla alat opetella sitä työntekoa mutta tyhmästä päästä karsii koko ruumis.
Toivottavasti pian lakkautetaan työttömyyskorvaukset ylipitkiltä ajoilata ja muutenkin leikataan sosialitukkia ja siirrytään ruotsin malliin.
- Anonyymi
Tietenkin voi. Minun äiti ei saanut mennä kesätöihin, kun oma isänsä oli pakosta joutunut kesätöihin köyhyyden takia. Itse kyllä menin ekaan kesätyöpaikkaan 17-vuotiaana. Ei kaduta.
Huomaa kyllä ettei sulla omia ole. Hommaa jokunen, niin ei tarvitse tehdä tuollaisia kysymyksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2244681Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k223459Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2632015Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,81832Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381247Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611209Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin100964- 30777
- 61767
- 176750