Ensin keskustassa ja sitten laajemmin. Näin joudun maksamaan sakpt lotikadulla.
1. En tule ostamaan kieltoalueelta mitään.
2. Jos joudun ajamaan alueen läpi maksan sakot viestillä osasuorituksena.
3. Muutan ppis Helsingistä.
Vain sähköautoilu sallittu Helsingissä
188
773
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt avaaja teki sellaisen tempun, että koko suunnitelma laitettiin jäihin ja tuskin kukaan enää sitä ehdottaa.
- Anonyymi
Saa Helsingin keskusta jäädä monikulttuuriseksi mallikaupungiksi? Menee vaan 15min ennenkuin sinut on ryöstetty? Tosin kun kaikki veronmaksajat ovat muuttaneet sieltä pois, ja vihreät mallikansalaiset omistaa vain bussi/metro kortin jonka ovat saaneet kaupungin toimistosta? Siellä alkaa menemään taloyhtiöt vararikkoon kun ei enää liiketiloja alakerrassa, ja vanhoissa taloissa on korjattavaa ja joilla olisi näissä asua ovat häipyneet ympäristö kuntiin?
- Anonyymi
Hybridit eivät ole sähköautoja. Keskustassa on tosi väljää.
- Anonyymi
Ladattava hybrid on sähköauto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattava hybrid on sähköauto.
Mikäs päästötön auto se ladattava hybridi on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattava hybrid on sähköauto.
Vähäpäästöisten ajoneuvojen kriteerit Helsingissä 1.1.2025 alkaen:
- Täyssähkökäyttöiset henkilö- ja pakettiautot.
- Täyssähkökäyttöiset L-luokan ajoneuvot (moottoripyörät, mopot, kolmi- ja nelipyörät sekä kevyet nelipyörät eli mopoautot). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs päästötön auto se ladattava hybridi on?
Mikäs päästötön se sähköauto on? https://www.youtube.com/watch?v=Le6KNI9YsH0
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähäpäästöisten ajoneuvojen kriteerit Helsingissä 1.1.2025 alkaen:
- Täyssähkökäyttöiset henkilö- ja pakettiautot.
- Täyssähkökäyttöiset L-luokan ajoneuvot (moottoripyörät, mopot, kolmi- ja nelipyörät sekä kevyet nelipyörät eli mopoautot).Onko Helsingissä noilla alueilla ilmansaasteet kiellettyä missä ei saa ajaa, kuin täyssähköautoilla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs päästötön auto se ladattava hybridi on?
Kun ajaa pelkällä sähköllä ja tilastoissa ne lasketaan useimmiten sähköautoiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs päästötön auto se ladattava hybridi on?
Pahempi kuin pelkkä bensa-auto tai diesel..akku kun loppuu ja bensamoottori pärähtää käyntiin pakkasella niin päästöt ovat suuret...jästipää päättäjät
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattava hybrid on sähköauto.
Ladattava hybridi ei ole sähköauto sillä se voi käyttää liikkuessaan polttomoottoria, jos akkuja ei saa ladattua keskusta-alueella.
Kuinka sähköautojen lataus meinataan järjestää keskusta-alueilla. Latauspaikkoja ei pystytä rakentamaan tarpeeksi kaikille sähköautoille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahempi kuin pelkkä bensa-auto tai diesel..akku kun loppuu ja bensamoottori pärähtää käyntiin pakkasella niin päästöt ovat suuret...jästipää päättäjät
Kun hybridin akku on sökö niin ei sillä voi ajaa pelkällä bensiinillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko Helsingissä noilla alueilla ilmansaasteet kiellettyä missä ei saa ajaa, kuin täyssähköautoilla?
Katupölyä riittää edelleen. Ihan sama mikä on ajoneuvon käyttövoima
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katupölyä riittää edelleen. Ihan sama mikä on ajoneuvon käyttövoima
Käyttövoima ei vaikuta muuhun kuin pakoputkipäästöihin, niitä ei täyssähköautossa tule.
Katupöly jopa lisääntyy, kun ajetaan selvästi raskaammalla autoilla, jota sähköautot ovat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ladattava hybridi ei ole sähköauto sillä se voi käyttää liikkuessaan polttomoottoria, jos akkuja ei saa ladattua keskusta-alueella.
Kuinka sähköautojen lataus meinataan järjestää keskusta-alueilla. Latauspaikkoja ei pystytä rakentamaan tarpeeksi kaikille sähköautoille.Minä ajan plugarillani kylillä pelkällä sähköllä, mutta kun menen Helsinkiin, ajan hybridinä.
Auto ladataan tietenkin kotona tai mökillä omalla laturilla silloin, kun se ei ole ajossa.
Aivan sama, luetaanko se sähköautoksi tai muuksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katupölyä riittää edelleen. Ihan sama mikä on ajoneuvon käyttövoima
Varsinkin bussit ja muu raskas liikenne nostaa mahtavat pölypilvet. Henkilöautot eivät moiseen pysty.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Vähäpäästöisten ajoneuvojen kriteerit Helsingissä 1.1.2025 alkaen:
- Täyssähkökäyttöiset henkilö- ja pakettiautot.
- Täyssähkökäyttöiset L-luokan ajoneuvot (moottoripyörät, mopot, kolmi- ja nelipyörät sekä kevyet nelipyörät eli mopoautot).Kyllä Trump muuttaa tuon pykälän !!
- Anonyymi
En tule käymään lomalla Helsingissä.
- Anonyymi
Hiton hyvä
- Anonyymi
Ei saa putinikaan saastuttaa ilmastakäsin noille alueille.
- Anonyymi
Lönnrotinksdulla ei saa ajaa nastoilla. Laajennetaan aluetta!
Eipä tarvitse rakentaa tunneleitakaan.- Anonyymi
Saako olla nastahampaat kuskilla?
- Anonyymi
Ja valtaosa paskat piittaa tuosta nastakiellosta eikä poliisi kieltoa valvo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saako olla nastahampaat kuskilla?
Nastahampailla ei saa ajaa
- Anonyymi
Autoton keskusta,siinä ratkaisu.
- Anonyymi
Asiakkaattomat liikkeet ja koppu tulee, kun maksavat ihmiset ajelevat muualle. Reppuhuppukansa ei mitään ostele.
- Anonyymi
Hyvä ratkaisu
- Anonyymi
Autoton keskusta eli keskusta ilman ihmisiä ja yritysten joukkokonkurssi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoton keskusta eli keskusta ilman ihmisiä ja yritysten joukkokonkurssi.
Kuka käsissään jaksaa mitään kantaa, jos invaliidi autokuski.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka käsissään jaksaa mitään kantaa, jos invaliidi autokuski.
Ne jotka ostavat suurempia ostoksia kulkevat aina autolla. Ituhipit jotka kulkevat julkisilla ei paljon tavaroita osta. Joten ilman autoilijoita ei kaupat Helsingissäkään pysy pystyssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne jotka ostavat suurempia ostoksia kulkevat aina autolla. Ituhipit jotka kulkevat julkisilla ei paljon tavaroita osta. Joten ilman autoilijoita ei kaupat Helsingissäkään pysy pystyssä.
Ruokakaupan kassaltakin täytyy olla lyhyt matka maksuttomalle parkkipaikalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne jotka ostavat suurempia ostoksia kulkevat aina autolla. Ituhipit jotka kulkevat julkisilla ei paljon tavaroita osta. Joten ilman autoilijoita ei kaupat Helsingissäkään pysy pystyssä.
Eipä nykyisin isoja ja painavia esineitä paljon henkilöautoilla kuskata. Kuljetuspalvelut ovat sitä varten. Ja netistä kaiken lisäksi ostetaan. Julkisilla kulkevat pystyvät vaate- ja ruokaostokset hyvin kuskaamaan käsissä. Lisäksi pääkaupunkiseudun talouksista suurin osa on yhden hengen talouksia, jolloin kannettavat ruokamäärät ovat enimmäkseen pieniä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä nykyisin isoja ja painavia esineitä paljon henkilöautoilla kuskata. Kuljetuspalvelut ovat sitä varten. Ja netistä kaiken lisäksi ostetaan. Julkisilla kulkevat pystyvät vaate- ja ruokaostokset hyvin kuskaamaan käsissä. Lisäksi pääkaupunkiseudun talouksista suurin osa on yhden hengen talouksia, jolloin kannettavat ruokamäärät ovat enimmäkseen pieniä
Ja siitä huolimatta autoilijat ovat ne jotka eniten ostavat tavaroita kivijalkaliikkeistä.
"Kuljetuspalvelut ovat sitä varten. Ja netistä kaiken lisäksi ostetaan. "
Ja ne jotka ostavat netistä tavarat tuhoavat keskustan kivijalkaliikkeet. Mitä järkeä on pitää liikkeitä Helsingissä, jos tuotteet kerran voi tilata netistä? Jos kerran tuotteet tilataan netistä niin kannattaa pistää lappu luukulle keskustan liikkeessä ja myydä tavarat varastosta jostain pk-seudun ulkopuolelta.
Eli oikeasti sinä juuri todistit mitä ajoin takaa. Ilman autoilijoita ei kaupat Helsingissä pysy pystyssä.
"Lisäksi pääkaupunkiseudun talouksista suurin osa on yhden hengen talouksia, jolloin kannettavat ruokamäärät ovat enimmäkseen pieniä"
Mutta on paljon myös suuria talouksia, jotka ostavat paljon ruokaa. Ja kaupat pyörivät euroilla, joten isot ostajat ovat tärkeämpiä kuin jotkut yhden hengen taloudet. Lisäksi jotkut yhden tai kahden hengen taloudet ostavat koko viikon ruoat kerralla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siitä huolimatta autoilijat ovat ne jotka eniten ostavat tavaroita kivijalkaliikkeistä.
"Kuljetuspalvelut ovat sitä varten. Ja netistä kaiken lisäksi ostetaan. "
Ja ne jotka ostavat netistä tavarat tuhoavat keskustan kivijalkaliikkeet. Mitä järkeä on pitää liikkeitä Helsingissä, jos tuotteet kerran voi tilata netistä? Jos kerran tuotteet tilataan netistä niin kannattaa pistää lappu luukulle keskustan liikkeessä ja myydä tavarat varastosta jostain pk-seudun ulkopuolelta.
Eli oikeasti sinä juuri todistit mitä ajoin takaa. Ilman autoilijoita ei kaupat Helsingissä pysy pystyssä.
"Lisäksi pääkaupunkiseudun talouksista suurin osa on yhden hengen talouksia, jolloin kannettavat ruokamäärät ovat enimmäkseen pieniä"
Mutta on paljon myös suuria talouksia, jotka ostavat paljon ruokaa. Ja kaupat pyörivät euroilla, joten isot ostajat ovat tärkeämpiä kuin jotkut yhden hengen taloudet. Lisäksi jotkut yhden tai kahden hengen taloudet ostavat koko viikon ruoat kerralla.Eli siis se kuljetusfirmakin on oltava sähköllä. Onnea muuttoon, minä tein jo omani. Ei varsinaisesti liity aiheeseen mutta tästä eteenpäin voin tuottaa itse käyttämäni energian, se teidän virnuileva sitruuna ei sanele millä liikun. Miettikääs siellä kelan ja Hekan sikalassa miten raukeasti nukkuu puun lämmössä ja miten maukasta voi olla oma vesi syvältä harjusta. Sillä keittelen omat perunat ja jää maakellariin vähän seuraavaan kertaankin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asiakkaattomat liikkeet ja koppu tulee, kun maksavat ihmiset ajelevat muualle. Reppuhuppukansa ei mitään ostele.
Kaupankäynti on muuttunut ja muuttuu edelleen. Kehitys nääs kehittyy ja ostospaikatkin samalla. Isojen kaupunkien keskustat kuihtuvat hiljakseen. Sähköautoiljat eivät pelasta keskustojen liikkeitä, vaikka jokainen liikenteessä oleva ajoveuvo olis sähkäri
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siitä huolimatta autoilijat ovat ne jotka eniten ostavat tavaroita kivijalkaliikkeistä.
"Kuljetuspalvelut ovat sitä varten. Ja netistä kaiken lisäksi ostetaan. "
Ja ne jotka ostavat netistä tavarat tuhoavat keskustan kivijalkaliikkeet. Mitä järkeä on pitää liikkeitä Helsingissä, jos tuotteet kerran voi tilata netistä? Jos kerran tuotteet tilataan netistä niin kannattaa pistää lappu luukulle keskustan liikkeessä ja myydä tavarat varastosta jostain pk-seudun ulkopuolelta.
Eli oikeasti sinä juuri todistit mitä ajoin takaa. Ilman autoilijoita ei kaupat Helsingissä pysy pystyssä.
"Lisäksi pääkaupunkiseudun talouksista suurin osa on yhden hengen talouksia, jolloin kannettavat ruokamäärät ovat enimmäkseen pieniä"
Mutta on paljon myös suuria talouksia, jotka ostavat paljon ruokaa. Ja kaupat pyörivät euroilla, joten isot ostajat ovat tärkeämpiä kuin jotkut yhden hengen taloudet. Lisäksi jotkut yhden tai kahden hengen taloudet ostavat koko viikon ruoat kerralla.No kerro mitä autoilijat ostavat kivijalkaliikkeistä, kun keskustaan pitää oikein autolla päästä. Taidat olla kivijalkaliikkeen omistaja. Pitää lyödä faktaa pöytään kun tuollaista heittelee ilmoille. Jutustasi puuttuu logiikka kokonaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kerro mitä autoilijat ostavat kivijalkaliikkeistä, kun keskustaan pitää oikein autolla päästä. Taidat olla kivijalkaliikkeen omistaja. Pitää lyödä faktaa pöytään kun tuollaista heittelee ilmoille. Jutustasi puuttuu logiikka kokonaan
Sellaisia suurempia tavaroita, joita julkisilla kulkevat typerät ituhipit eivät voi kuljettaa. Julkisilla kulkevat lähinnä persaukiset ituhipit eivätkä he tuota mitään liikevaihtoa.
Edelleenkin, Helsinki tappaa itsensä, jos kieltää polttomoottoriautojen ajamisen. Mutta eihän tuo ole ihme kun idiootit ituhipit on äänestetty valtaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupankäynti on muuttunut ja muuttuu edelleen. Kehitys nääs kehittyy ja ostospaikatkin samalla. Isojen kaupunkien keskustat kuihtuvat hiljakseen. Sähköautoiljat eivät pelasta keskustojen liikkeitä, vaikka jokainen liikenteessä oleva ajoveuvo olis sähkäri
Eikä sitä pelasta sekään, kun Helsingin poliitikot ovat aivottomia idiootteja ja tappavat koko Helsingin. Ei siis pelkästään Helsingin keskustaa vaan koko Helsingin. Helsinki on enää pelkkä kuihtuva betonislummi.
- Anonyymi
Ruotsin laivoille konkurssi.
- Anonyymi
Jo nyt autoilijat ovat siirtyneet kehäteiden kauppakeskuksiin ja työpaikat pakenevat kehä 3 korkeudelle.
- Anonyymi
Mitähän Helen aikoo tehdä sille isolle kivihiilikasalle Vuosaaren voimalan mäellä, jos polttaminen kohta loppuu? Eikä se hakkeen polttaminen ihan päästötöntä ole, jos ottaa huomioon sen tekemisen ja kuljettamisen satojen kilometrien päästä.
- Anonyymi
Turvetuotanto käyntiin ja hiilivoima, niin sähköä tulee kuluttajille riittävästi ja edullisesti.
- Anonyymi
Hiilikasa on varmuusvarasto kriisiajan tarpeisiin. Se säilyy vaikka sata vuotta ja on nopeasti otettavissa käyttöön, jos muuta polttoainetta ei ole saatavilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiilikasa on varmuusvarasto kriisiajan tarpeisiin. Se säilyy vaikka sata vuotta ja on nopeasti otettavissa käyttöön, jos muuta polttoainetta ei ole saatavilla.
Säilyyhän se, jos ei joku keksi pistää sitä tuleen. Silloin se ei pala sataa vuotta.
- Anonyymi
katsovat jos pystyy asumaan hesassa, niin autokin on kalis,
- Anonyymi
Vihreiltä on päässyt unohtumaan, että Helsinki on vain kyläpahanen. Oliko se nyt 40. vai 50. suurin kaupunki Euroopassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihreiltä on päässyt unohtumaan, että Helsinki on vain kyläpahanen. Oliko se nyt 40. vai 50. suurin kaupunki Euroopassa.
Keskustan läpi ajaa alle 15 minuutissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustan läpi ajaa alle 15 minuutissa.
Ihan hyvä, että pääset, ei kannata tulla takaisin, voit viedä hengenheimolaisia pari mukanasi. Tukholmassa Slussenin sissi olitulossa kotiin ja kerjäsi satasta, että, pääsee suomeen till Finland. Yksi antoi 300 ta par komppis med tack.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan hyvä, että pääset, ei kannata tulla takaisin, voit viedä hengenheimolaisia pari mukanasi. Tukholmassa Slussenin sissi olitulossa kotiin ja kerjäsi satasta, että, pääsee suomeen till Finland. Yksi antoi 300 ta par komppis med tack.
Harmiksesi ajan edestakaisin joka työpäivä ja tupruttelen niin pirusti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskustan läpi ajaa alle 15 minuutissa.
Helsinki tekee kyllä parhaansa, että läpiajoon menisi ainakin puoli tuntia. Autolla enemmän, polkupyörällä vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihreiltä on päässyt unohtumaan, että Helsinki on vain kyläpahanen. Oliko se nyt 40. vai 50. suurin kaupunki Euroopassa.
Hyvä kun sadan suurimman joukkoon mahtuu. Tuppukylä
- Anonyymi
Voi kauheeta kun lantalainen ei susirajan (kehä 3) takaa pääse enää hesan keskustaan poltiksellaan tulevaisuudessa,,,
Huom. No, siitä alueen ruuhkamaksustakin on väännetty kättä jo vuosia!- Anonyymi
Voi kauheeta kun Helsingin keskusta kuolee ja kaikki yritykset katoavat Helsingin keskustasta. Jo nyt suuri osa Helsingin keskustan liiketiloista on tyhjiä ja tämä on vasta alkua. Varmin keino tappaa Helsingin keskustan kaupat on autoilun vähentäminen. Ei autoja, ei kauppoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kauheeta kun Helsingin keskusta kuolee ja kaikki yritykset katoavat Helsingin keskustasta. Jo nyt suuri osa Helsingin keskustan liiketiloista on tyhjiä ja tämä on vasta alkua. Varmin keino tappaa Helsingin keskustan kaupat on autoilun vähentäminen. Ei autoja, ei kauppoja.
Muuallakin maailmalla on samaa tehty, rajoitettu polttisten käyttöä ja asetettu ruuhkamaksuja,,,
Kivijalkaliikkeet kuolee muista syistä, muutaman landepaukun puute ei siihen vaikuta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kauheeta kun Helsingin keskusta kuolee ja kaikki yritykset katoavat Helsingin keskustasta. Jo nyt suuri osa Helsingin keskustan liiketiloista on tyhjiä ja tämä on vasta alkua. Varmin keino tappaa Helsingin keskustan kaupat on autoilun vähentäminen. Ei autoja, ei kauppoja.
Helsinki jää mummoille, joilla ei ole ajokorttia.
Loputkin ajokortilliset muuttavat Vantaalle ja Espooseen - Anonyymi
Mannerheintien kunnostus valmiiksi ja ruuhkamaksut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuallakin maailmalla on samaa tehty, rajoitettu polttisten käyttöä ja asetettu ruuhkamaksuja,,,
Kivijalkaliikkeet kuolee muista syistä, muutaman landepaukun puute ei siihen vaikuta!Olet harvinaisen oikeassa. En käsitä miksi hinku on istua autossa ruuhkassa. Junalla keskustaan ja ratikalla loput ei tarvitse etsiä parkkipaikkaa ja on usein nopeampi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuallakin maailmalla on samaa tehty, rajoitettu polttisten käyttöä ja asetettu ruuhkamaksuja,,,
Kivijalkaliikkeet kuolee muista syistä, muutaman landepaukun puute ei siihen vaikuta!Kaupunkien keskustojen elinvoima on suoraan verrannollinen julkisen toimivuuteen ja hintaan. Tampere laajentaa raitioliikennettä, hyvät kokemukset. Turku ilmeisesti onnistuu ryssimään myös sen hankkeen.
- Anonyymi
Asun keskustassa, eikä ole varaa sähköautoon. Minut pakotetaan muuttamaan, tai luopumaan autosta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet harvinaisen oikeassa. En käsitä miksi hinku on istua autossa ruuhkassa. Junalla keskustaan ja ratikalla loput ei tarvitse etsiä parkkipaikkaa ja on usein nopeampi.
Asun keskustassa. Pitänee vuokraa talli kauempaa ja ajaa sinne julkisilla mökkitavaroiden kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asun keskustassa. Pitänee vuokraa talli kauempaa ja ajaa sinne julkisilla mökkitavaroiden kanssa.
Se on niin suhteellista, autotalli Hakaniemessä n.5000E/kk,,,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuallakin maailmalla on samaa tehty, rajoitettu polttisten käyttöä ja asetettu ruuhkamaksuja,,,
Kivijalkaliikkeet kuolee muista syistä, muutaman landepaukun puute ei siihen vaikuta!Onko taivaalta saasteiden tulo loppunut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asun keskustassa, eikä ole varaa sähköautoon. Minut pakotetaan muuttamaan, tai luopumaan autosta
Päättäjille lasku jotka lain ovat runnomassa sinne läpitte.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asun keskustassa. Pitänee vuokraa talli kauempaa ja ajaa sinne julkisilla mökkitavaroiden kanssa.
Mikäli asuu keskustassa, omistusasunnossa ja on auto sekä kesämökki, pitäisi olla varaa hankkia tallipaikka. Tuttavalla on mökki Kumpulassa, ei välttämättä tarvitsisi autoa ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupunkien keskustojen elinvoima on suoraan verrannollinen julkisen toimivuuteen ja hintaan. Tampere laajentaa raitioliikennettä, hyvät kokemukset. Turku ilmeisesti onnistuu ryssimään myös sen hankkeen.
Kaupunkien keskustojen houkuttelevuus on suoraan verrannollinen siihen miten helppoa siellä on kulkea autolla. Jos autoilua rajoitetaan niin Helsingin keskusta tulee tuhoutumaan eikä mikään panostus julkiseen liikenteeseen tule auttamaan sitä.
Toisaalta miksi Helsinkiin pitäisi mennäkään? Helsinki on pelkkä ylihintainen betonihelvetti ja Helsingin keskusta on saatanan ruma ja inhottava paikka.
Ja jopa Tampereella liiketoiminta siirtyy pois keskustasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuallakin maailmalla on samaa tehty, rajoitettu polttisten käyttöä ja asetettu ruuhkamaksuja,,,
Kivijalkaliikkeet kuolee muista syistä, muutaman landepaukun puute ei siihen vaikuta!Ja samalla tapettu keskustan liikkeet. Ei autoja, ei kauppoja. Helsingin nykyiset toimet tuhoavat keskustan liikkeet. Ja luultavasti kääntävät Helsingin asukasluvun laskuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet harvinaisen oikeassa. En käsitä miksi hinku on istua autossa ruuhkassa. Junalla keskustaan ja ratikalla loput ei tarvitse etsiä parkkipaikkaa ja on usein nopeampi.
Ja paljon helpompi on kulkea ostoksille vaikka Jumboon. Senhän takia Jumbo on liikevaihdoltaan ylivoimaisesti suurin kauppakeskus.
- Anonyymi
Valtion ja kaupungin virastoissa on töissä iso määrä lantalaisia ja heillä on omat parkkipaikat. Eivät mistään hinnasta halua, että virastot muuttavat pois keskustasta. Kesällä on kiva käydä Kauppatorilla kuluttamassa työaikaa, kahvilla ja jäätelöllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuallakin maailmalla on samaa tehty, rajoitettu polttisten käyttöä ja asetettu ruuhkamaksuja,,,
Kivijalkaliikkeet kuolee muista syistä, muutaman landepaukun puute ei siihen vaikuta!Miksi joku lähtisi julkisilla keskustaan ostoksille ja kuluttaisi siihen monta tuntia, kun saman voi hoitaa tunnissa autolla käymällä kauppakeskuksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet harvinaisen oikeassa. En käsitä miksi hinku on istua autossa ruuhkassa. Junalla keskustaan ja ratikalla loput ei tarvitse etsiä parkkipaikkaa ja on usein nopeampi.
Eipä onnistu läheskään kaikille,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupunkien keskustojen elinvoima on suoraan verrannollinen julkisen toimivuuteen ja hintaan. Tampere laajentaa raitioliikennettä, hyvät kokemukset. Turku ilmeisesti onnistuu ryssimään myös sen hankkeen.
Tampereella ei ole mitenkään parantanut keskustan elämää. Kaupat vähenee ja julkinen palvelee vain pientä osaa paremmin ja suurinta osaa huonommin. Paikallisesti julkaistaan vain "hyviä" juttuja ratikasta, koska jotenkin pitää saada asialle hyväksyntää. Nytkin ruuhka aikoina porukat ei mahdu kyytiin ja kaikki autoliikenne seisoo risteyksissä odottamassa kun ratikka on tulossa etuoikeutettuna ja kun on sopivassa risteyksessä, niin siinä seistään pahimmillaan 4.5 minuuttia kun odotetaan useampi ratikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet harvinaisen oikeassa. En käsitä miksi hinku on istua autossa ruuhkassa. Junalla keskustaan ja ratikalla loput ei tarvitse etsiä parkkipaikkaa ja on usein nopeampi.
Ongelma on liityntäpysäköintipaikkojen puute. Jos haja-asutusaöueelta haluaa helsinkiin töihin, niin ensin on tultava omalla autolla juna-asemalle. Julkista liikennettä ei ole joka paikassa. Kun autolla tulee asemalle niin pysäköintitilaa ei ole riittävästi eikä autoa saa pysäköityä, jotta pääsisi julkisilla Helsinkiin.
Itse asun Helsingin ja Porvoon puolivälissä. Matkaa Helsinkii on noin 30km. Jos kuljen julkisilla, niin matka-aika on yhteen suuntaan noin kaksi tuntia. Jos ajan omalla autolla niin 35 minuuttia. Kummalla itse liikkuisit?
ps. Helsinkiin muuttaminen ei ole ratkaisu, sillä vaimo on Porvoossa töissä ja lapset lähikoulussa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtion ja kaupungin virastoissa on töissä iso määrä lantalaisia ja heillä on omat parkkipaikat. Eivät mistään hinnasta halua, että virastot muuttavat pois keskustasta. Kesällä on kiva käydä Kauppatorilla kuluttamassa työaikaa, kahvilla ja jäätelöllä.
Aika harva muualta tullut viitsii jäädä hengailemaan jollekin kauppatorille ja ostaa jotain kallista kahvia ja jäätelöä. Helsinki on niin helvetin ruma ja inhottava kaupunki, että sinne mennään lähinnä töihin ja sitten mennään kotiin. Shoppailukin tehdään mieluummin jossain kehä 3:n kauppakeskuksissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika harva muualta tullut viitsii jäädä hengailemaan jollekin kauppatorille ja ostaa jotain kallista kahvia ja jäätelöä. Helsinki on niin helvetin ruma ja inhottava kaupunki, että sinne mennään lähinnä töihin ja sitten mennään kotiin. Shoppailukin tehdään mieluummin jossain kehä 3:n kauppakeskuksissa.
Virastoja on yritetty hajasijoittaa useita kertoja mutta henkilöstö on ollut aina vastaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virastoja on yritetty hajasijoittaa useita kertoja mutta henkilöstö on ollut aina vastaan.
Silloin kyse on ollut siirrosta jonnekin toiselle puolelle Suomea, ei minnekään lähiseudulle. Esimerkiksi vaikka Helsingistä Kuopioon tai jopa Rovaniemelle saakka. Tuo vaatisi muuttoa toiselle paikkakunnalle. Jonnekin Järvenpäälle tai Keravalle viraston siirto ei olisi mikään ongelma.
Lisäksi henkilöstö ei päätä siirretäänkö virastoa tai ei. - Anonyymi
Ja tilastot näyttävät selkeästi, että Helsinkiin autolla töihin tulevat eivät mene ostoksille Helsingin keskusta-alueelle vaan menevät ostoksille mieluummin kehä 3:n kauppakeskuksiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin kyse on ollut siirrosta jonnekin toiselle puolelle Suomea, ei minnekään lähiseudulle. Esimerkiksi vaikka Helsingistä Kuopioon tai jopa Rovaniemelle saakka. Tuo vaatisi muuttoa toiselle paikkakunnalle. Jonnekin Järvenpäälle tai Keravalle viraston siirto ei olisi mikään ongelma.
Lisäksi henkilöstö ei päätä siirretäänkö virastoa tai ei.Henkilöstö ei päätä siirrosta, mutta perheissä päätetään, kannattaako muuttaa lapsillekin tutusta ympäristöstä ja puolisonkin jättää nykyinen työpaikka ja mahdollisesti vaihtaa ammattiakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkilöstö ei päätä siirrosta, mutta perheissä päätetään, kannattaako muuttaa lapsillekin tutusta ympäristöstä ja puolisonkin jättää nykyinen työpaikka ja mahdollisesti vaihtaa ammattiakin.
Mutta edelleen kyse on eri asiasta kun virastoa siirretään toiselle puolelle maata kuin että se siirrettäisiin lähikuntiin. Ei muualta Helsinkiin autolla töihin tulevat piittaa Helsingin palveluista pätkänkään vertaa, senhän takia he asuvat Helsingin ulkopuolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja samalla tapettu keskustan liikkeet. Ei autoja, ei kauppoja. Helsingin nykyiset toimet tuhoavat keskustan liikkeet. Ja luultavasti kääntävät Helsingin asukasluvun laskuun.
Kauppojen, liikeiden ja asiakkaiden häviämiseen esim Helsingin keskustasta on muut syyt kuin yksityisautoilun vaikeuttaminen. Syitä ovat mm nettikaupat, kustannusten nousu, esim liiketilojen vuokrat, energian hinta, kahvilat ja lounaspaikat kärsivät elintarvikkeiden rajuista hinnankorotuksista viime vuosien aikana, parkkimaksujen korkeat hinnat ja maksaminen erilaisilla applikaatioilla (ei haluttava tapa kaikille). Lopuksi kansalaisten ostovoiman raju lasku. Siinä lopputuleman syyt pääpiirteittäin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet harvinaisen oikeassa. En käsitä miksi hinku on istua autossa ruuhkassa. Junalla keskustaan ja ratikalla loput ei tarvitse etsiä parkkipaikkaa ja on usein nopeampi.
Fillarilla kilometri metroon ja metrosta toinen kilometri fillarilla töihin. Voi kutsua itseään työmatkapyöräilijäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauppojen, liikeiden ja asiakkaiden häviämiseen esim Helsingin keskustasta on muut syyt kuin yksityisautoilun vaikeuttaminen. Syitä ovat mm nettikaupat, kustannusten nousu, esim liiketilojen vuokrat, energian hinta, kahvilat ja lounaspaikat kärsivät elintarvikkeiden rajuista hinnankorotuksista viime vuosien aikana, parkkimaksujen korkeat hinnat ja maksaminen erilaisilla applikaatioilla (ei haluttava tapa kaikille). Lopuksi kansalaisten ostovoiman raju lasku. Siinä lopputuleman syyt pääpiirteittäin
Ei selitä sitä, että kaupunkien ulkopuolella sijaitsevat kauppakeskukset kukoistavat ja ostosreissujen siirtyminen kaupunkien ulkopuolelle on vienyt kymmeniä vuosia. Myös muissa kaupungeissa kuin Helsingissä keskusta on kuihtunut hiljalleen jo kymmeniä vuosia.
Esimerkiksi pk-seudullakin Jumbo on nykyisin ylivoimaisesti suurin kauppakeskus liikevaihdoltaan. Myös Kampin ja Triplan liikevaihto on huomattavasti pienempi kuin Jumbon.
Voin sanoa varmuudella, että Helsingin keskusta tulee kuolemaan, jos autoilua liikaa rajoitetaan. Jokainen autoilun rajoitus on suoraan näkynyt yritysten tuloksessa. Ei jotkut autottomat ituhipit paljon kaupoissa kuluta rahaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei selitä sitä, että kaupunkien ulkopuolella sijaitsevat kauppakeskukset kukoistavat ja ostosreissujen siirtyminen kaupunkien ulkopuolelle on vienyt kymmeniä vuosia. Myös muissa kaupungeissa kuin Helsingissä keskusta on kuihtunut hiljalleen jo kymmeniä vuosia.
Esimerkiksi pk-seudullakin Jumbo on nykyisin ylivoimaisesti suurin kauppakeskus liikevaihdoltaan. Myös Kampin ja Triplan liikevaihto on huomattavasti pienempi kuin Jumbon.
Voin sanoa varmuudella, että Helsingin keskusta tulee kuolemaan, jos autoilua liikaa rajoitetaan. Jokainen autoilun rajoitus on suoraan näkynyt yritysten tuloksessa. Ei jotkut autottomat ituhipit paljon kaupoissa kuluta rahaa.Lisään... Ja Jumboon ei edes kulje kovin hyvin julkisia ja silti se on suurin kauppakeskus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauppojen, liikeiden ja asiakkaiden häviämiseen esim Helsingin keskustasta on muut syyt kuin yksityisautoilun vaikeuttaminen. Syitä ovat mm nettikaupat, kustannusten nousu, esim liiketilojen vuokrat, energian hinta, kahvilat ja lounaspaikat kärsivät elintarvikkeiden rajuista hinnankorotuksista viime vuosien aikana, parkkimaksujen korkeat hinnat ja maksaminen erilaisilla applikaatioilla (ei haluttava tapa kaikille). Lopuksi kansalaisten ostovoiman raju lasku. Siinä lopputuleman syyt pääpiirteittäin
Ja muuten, autoilijat eivät ole maksamaan euroakaan parkkeerauksesta. Joten koska kehä 3:n kauppakeskuksissa ei tarvitse maksaa mitään parkkeerauksesta niin sinne mennään. Lisäksi sinne on helpompi kulkea.
Toki itse en ikinä halua ajaa Helsingin keskustaan, joten ajan autolla muualle. Helsingin keskustassa ei ole mitään sellaista mitä ei muualta löydy. Monia asioita löytyy jopa paremmin muualta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupunkien keskustojen elinvoima on suoraan verrannollinen julkisen toimivuuteen ja hintaan. Tampere laajentaa raitioliikennettä, hyvät kokemukset. Turku ilmeisesti onnistuu ryssimään myös sen hankkeen.
Hämeenkadun liikkeet lopettaneet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei selitä sitä, että kaupunkien ulkopuolella sijaitsevat kauppakeskukset kukoistavat ja ostosreissujen siirtyminen kaupunkien ulkopuolelle on vienyt kymmeniä vuosia. Myös muissa kaupungeissa kuin Helsingissä keskusta on kuihtunut hiljalleen jo kymmeniä vuosia.
Esimerkiksi pk-seudullakin Jumbo on nykyisin ylivoimaisesti suurin kauppakeskus liikevaihdoltaan. Myös Kampin ja Triplan liikevaihto on huomattavasti pienempi kuin Jumbon.
Voin sanoa varmuudella, että Helsingin keskusta tulee kuolemaan, jos autoilua liikaa rajoitetaan. Jokainen autoilun rajoitus on suoraan näkynyt yritysten tuloksessa. Ei jotkut autottomat ituhipit paljon kaupoissa kuluta rahaa.Juttu johon kommentoit ei ollut edes tarkoitus verrata kehäteiden kauppakeskuksia, vaan nimen omaan esim Helsingin keskustan kuihtumiseen. Se kuihtuu edelleen ja takuuvarmasti, riippumatta siitä rajoitetaanko yksityisautoilua vai. Täytyy kai vääntää rautalangasta. Asiakkaat tietenkin menevät asioimaan ensisijaisesti sinne, minne helpoimmin pääsevät.
Kauppakeskuksissa maksuton pyäköintiaika usein 3 tuntia ja lähes takuuvarmasti saa parkkipaikan. Pääkaupunkiseudun kauppakeskusten läheisyydessä asuu valtava määrä asukkaita, jotka pääsevät niihin kävellen, pyöräillen tai julkisilla ja ovat lyhyen/nopean automatkan päässä. Kun kustannukset ovat nousseet, palkkatasot laahanneet jäljessä, hoidetaan samalla kahvittelut tai lounaat ostosten ohessa. Nettikauppa houkuttelee taas vaivattomuuden, hintojen ja valikoiman laajuuden vuoksi. Ne ajat ovat menneet, kun ihmiset vielä enemmän kävivät keskustassa pelkästään kahvilla tai syömässä joko omalla autolla tai julkisilla. Oletko edes elänyt sitä aikaa. Unohdetaan tästä nyt keskustassa työssä kävijät - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juttu johon kommentoit ei ollut edes tarkoitus verrata kehäteiden kauppakeskuksia, vaan nimen omaan esim Helsingin keskustan kuihtumiseen. Se kuihtuu edelleen ja takuuvarmasti, riippumatta siitä rajoitetaanko yksityisautoilua vai. Täytyy kai vääntää rautalangasta. Asiakkaat tietenkin menevät asioimaan ensisijaisesti sinne, minne helpoimmin pääsevät.
Kauppakeskuksissa maksuton pyäköintiaika usein 3 tuntia ja lähes takuuvarmasti saa parkkipaikan. Pääkaupunkiseudun kauppakeskusten läheisyydessä asuu valtava määrä asukkaita, jotka pääsevät niihin kävellen, pyöräillen tai julkisilla ja ovat lyhyen/nopean automatkan päässä. Kun kustannukset ovat nousseet, palkkatasot laahanneet jäljessä, hoidetaan samalla kahvittelut tai lounaat ostosten ohessa. Nettikauppa houkuttelee taas vaivattomuuden, hintojen ja valikoiman laajuuden vuoksi. Ne ajat ovat menneet, kun ihmiset vielä enemmän kävivät keskustassa pelkästään kahvilla tai syömässä joko omalla autolla tai julkisilla. Oletko edes elänyt sitä aikaa. Unohdetaan tästä nyt keskustassa työssä kävijätJa silti autoilun rajoittaminen vielä kiihdyttää romahdusta entisestään. Joka kerta kun Helsingissä on jossain rajoitettu autoilua tai vaikeutettu niin tulokset ovat välittömästi. Esimerkiksi Esplanadin kokeilu oli täysi epäonnistuminen. Helsingin kaupunki myös tuhosi Hämeenkadun liiketoiminnan.
Rajoittaessaan autoilua keskustassa Helsinki tuhoaa itsensä. Polttomoottoriautoilun rajoittaminen kaupungissa olisi taloudellinen itsemurha, mutta eihän idiootit ituhipit sitä tajua.
Toki viimeisimmän tiedon mukaan sekä Kokoomus että SDP vastustavat polttomoottorikieltoa joten rajoituksia ei tule.
"Juttu johon kommentoit ei ollut edes tarkoitus verrata kehäteiden kauppakeskuksia, vaan nimen omaan esim Helsingin keskustan kuihtumiseen. Se kuihtuu edelleen ja takuuvarmasti, riippumatta siitä rajoitetaanko yksityisautoilua vai."
Ja yksityisautoilun rajoittaminen tarkoittaa, että pelkästään Helsingin keskusta kuihtuu vaan samalla koko Helsinki tuhoutuu kaupunkina. Helsingin asukasluku tulee kääntymään tuon myötä laskuun kun hyvätuloiset lähtevät kaupungista ja kaupungista tulee slummi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti autoilun rajoittaminen vielä kiihdyttää romahdusta entisestään. Joka kerta kun Helsingissä on jossain rajoitettu autoilua tai vaikeutettu niin tulokset ovat välittömästi. Esimerkiksi Esplanadin kokeilu oli täysi epäonnistuminen. Helsingin kaupunki myös tuhosi Hämeenkadun liiketoiminnan.
Rajoittaessaan autoilua keskustassa Helsinki tuhoaa itsensä. Polttomoottoriautoilun rajoittaminen kaupungissa olisi taloudellinen itsemurha, mutta eihän idiootit ituhipit sitä tajua.
Toki viimeisimmän tiedon mukaan sekä Kokoomus että SDP vastustavat polttomoottorikieltoa joten rajoituksia ei tule.
"Juttu johon kommentoit ei ollut edes tarkoitus verrata kehäteiden kauppakeskuksia, vaan nimen omaan esim Helsingin keskustan kuihtumiseen. Se kuihtuu edelleen ja takuuvarmasti, riippumatta siitä rajoitetaanko yksityisautoilua vai."
Ja yksityisautoilun rajoittaminen tarkoittaa, että pelkästään Helsingin keskusta kuihtuu vaan samalla koko Helsinki tuhoutuu kaupunkina. Helsingin asukasluku tulee kääntymään tuon myötä laskuun kun hyvätuloiset lähtevät kaupungista ja kaupungista tulee slummi.Ja muuten, edelleenkin puolet helsinkiläisistä omistaa auton, mutta tämä puolikas on myös parempituloinen joka tuo varmaan yli 70% Helsingin tuloista. Jos autoilijoita kiusataan niin he vain lähtevät kaupungista ja romahduttavat verotulot. Autoilijoiden kiusaaminen on siis typeryyden huippu, mutta poliitikothan ovatkin idiootteja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silti autoilun rajoittaminen vielä kiihdyttää romahdusta entisestään. Joka kerta kun Helsingissä on jossain rajoitettu autoilua tai vaikeutettu niin tulokset ovat välittömästi. Esimerkiksi Esplanadin kokeilu oli täysi epäonnistuminen. Helsingin kaupunki myös tuhosi Hämeenkadun liiketoiminnan.
Rajoittaessaan autoilua keskustassa Helsinki tuhoaa itsensä. Polttomoottoriautoilun rajoittaminen kaupungissa olisi taloudellinen itsemurha, mutta eihän idiootit ituhipit sitä tajua.
Toki viimeisimmän tiedon mukaan sekä Kokoomus että SDP vastustavat polttomoottorikieltoa joten rajoituksia ei tule.
"Juttu johon kommentoit ei ollut edes tarkoitus verrata kehäteiden kauppakeskuksia, vaan nimen omaan esim Helsingin keskustan kuihtumiseen. Se kuihtuu edelleen ja takuuvarmasti, riippumatta siitä rajoitetaanko yksityisautoilua vai."
Ja yksityisautoilun rajoittaminen tarkoittaa, että pelkästään Helsingin keskusta kuihtuu vaan samalla koko Helsinki tuhoutuu kaupunkina. Helsingin asukasluku tulee kääntymään tuon myötä laskuun kun hyvätuloiset lähtevät kaupungista ja kaupungista tulee slummi.Ja edelleen, tuo polttomoottorikielto ei tule toteutumaan. Tämä oli lähinnä Anni Sinnemäen eli typerän ituhipin täysin idioottimainen idea. Muut puolueet eivät kannata kieltoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet harvinaisen oikeassa. En käsitä miksi hinku on istua autossa ruuhkassa. Junalla keskustaan ja ratikalla loput ei tarvitse etsiä parkkipaikkaa ja on usein nopeampi.
Peruskysymys onkin, miksi sinne keskustaan pitäisi yleensäkään mennä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asun keskustassa, eikä ole varaa sähköautoon. Minut pakotetaan muuttamaan, tai luopumaan autosta
Minäkin asuin keskustassa, nykyisin Klaukkalassa. Muutin tänne jo 90-luvulla, enkä kaipaa takaisin. Autolle löytyy talli ja muutama vieraspaikka lisäksi. Oma laturi löytyy myös, ei tarvitse käydä kaupallisilla. Muutenkin täällä elämä on parempaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupunkien keskustojen houkuttelevuus on suoraan verrannollinen siihen miten helppoa siellä on kulkea autolla. Jos autoilua rajoitetaan niin Helsingin keskusta tulee tuhoutumaan eikä mikään panostus julkiseen liikenteeseen tule auttamaan sitä.
Toisaalta miksi Helsinkiin pitäisi mennäkään? Helsinki on pelkkä ylihintainen betonihelvetti ja Helsingin keskusta on saatanan ruma ja inhottava paikka.
Ja jopa Tampereella liiketoiminta siirtyy pois keskustasta.Harva keskustaan menee yhden liikkeen takia omalla autolla (tai edes firman). Kauppakeskuksissa pystyy tekemään ostot ja syömiset yhden parkkeerauksen taktiikalla. Keskustassa voit joutua siirtämään autoa kerran tai pari ainakin. Taas etsit vapaata ruutua, ja varsinkin sateessa, rännässä ja kovilla pakkasilla erittäin ikävää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi joku lähtisi julkisilla keskustaan ostoksille ja kuluttaisi siihen monta tuntia, kun saman voi hoitaa tunnissa autolla käymällä kauppakeskuksessa.
Helsingin keskustaan pääsee moni n 20 minuutissa, plus kodilta kävelyt ja odotus päälle. Valtaosa pääsee noin puolessa tunnissa keskustaan. Mutta kannattaako mennä, on toinen kysymys
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hämeenkadun liikkeet lopettaneet.
Vieläkö siellä toimii se helakauppa, mistä löysi paljon sellaista, mitä rautakaupat ja keittiökauppiaat eivät pitäneeet myynnissä? Vaativakin vaimo löysi sieltä aina juuri sen, mikä oli halunnut. Vai onko se siirtynyt kokonaan nettikauppaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juttu johon kommentoit ei ollut edes tarkoitus verrata kehäteiden kauppakeskuksia, vaan nimen omaan esim Helsingin keskustan kuihtumiseen. Se kuihtuu edelleen ja takuuvarmasti, riippumatta siitä rajoitetaanko yksityisautoilua vai. Täytyy kai vääntää rautalangasta. Asiakkaat tietenkin menevät asioimaan ensisijaisesti sinne, minne helpoimmin pääsevät.
Kauppakeskuksissa maksuton pyäköintiaika usein 3 tuntia ja lähes takuuvarmasti saa parkkipaikan. Pääkaupunkiseudun kauppakeskusten läheisyydessä asuu valtava määrä asukkaita, jotka pääsevät niihin kävellen, pyöräillen tai julkisilla ja ovat lyhyen/nopean automatkan päässä. Kun kustannukset ovat nousseet, palkkatasot laahanneet jäljessä, hoidetaan samalla kahvittelut tai lounaat ostosten ohessa. Nettikauppa houkuttelee taas vaivattomuuden, hintojen ja valikoiman laajuuden vuoksi. Ne ajat ovat menneet, kun ihmiset vielä enemmän kävivät keskustassa pelkästään kahvilla tai syömässä joko omalla autolla tai julkisilla. Oletko edes elänyt sitä aikaa. Unohdetaan tästä nyt keskustassa työssä kävijätMinä muistan ajan, jolloin ostoksille meno tarkoitti aina keskustaan menoa. Auton sai aina parkkiin johonkin Stockan , Espan tai makkaratalon parkkeihin, aina mahtui, vaikka autoja oli paljon. Hätäpäissään saatettiin käydä Maxissa tai Ekassa, mutta keskustassa oli parempi valikoima. Tuossa vuosituhannen vaihteessa huomasin kerran, ettei tullut mentyä edes jouluostoksille keskustaan, eikä sinne ole sen jälkeenkään tullut mentyä. Stockakin muutettiin niin, että esimerkiksi takkia etsiessä sai pyöriä ympäri taloa eri brändien perässä, Aikaisemmin kaikki takit löytyivät lähekkäin brändistä riippumatta. Pieleen meni ja minä sanoin hyvästi.
- Anonyymi
Tuo uudistus on kyllä todella hyvä, todella hyvä!
Toivottavasti leviää myös muihinkin suurempiin kaupunkeihin.
Kivempi on istua terasseilla kun ei polttomoottoriautot pörrää ohi.- Anonyymi
Kantskaupunkilaiset saavat varmasti erikoislupia ja Kuinkas muuten mitä kauempana keskustasta ollaan sen kovempaa vastustus on.
- Anonyymi
Terassit katoavat myös kun ihmiset katoavat samalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terassit katoavat myös kun ihmiset katoavat samalla.
Tyhjällä terassila keskellä talvea?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhjällä terassila keskellä talvea?
Kun autoilla ei kykene kulkemaan keskustaan niin asiakkaista suuri osa katoaa ja ravintolat menevät konkurssiin. Sitten ei ole terassia edes kesällä.
- Anonyymi
Suomen on vaihdettava pääkaupunkia. Hesa on nyt vihernarkkareiden kaupunki ja kuolemassa. Sinnemäen kaudella Hesa on pilaantunut.
- Anonyymi
Unohdit kokoomuksen roolin Helsingin tuhoamisessa. Yhteistyössä vihreiden kanssa. Vihreät ovat Helsingin toiseksi suurin puolue, jolloin sen voima ei yksin riitä tuhotöihin, vaan tehdään se kokoomuksen kanssa yhdessä. Sulle mulle periaatteella
- Anonyymi
Hesan viherhomot pitää kuljettaa fillarilla sairaalaan kun saavat sydänkohtauksen ja tai niiden anaali repeää perspanossa.. Niin on pakko tehdä. Sittenpähän oppivat.
- Anonyymi
Kehäkolmosen ulkopuoliset landepaukut itkee kun eivät pääse kaupan viereen enää poltiksella,,,
- Anonyymi
Ja sitten hesalaiset idiootit kummastelevat kun kaupat sulkevat ovensa. Rajoitukset tuhoaisivat Helsingin.
- Anonyymi
Ajele sinä fillarilla tai skuutilla ympäri vuoden siihen suljettuun kauppaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sitten hesalaiset idiootit kummastelevat kun kaupat sulkevat ovensa. Rajoitukset tuhoaisivat Helsingin.
Niinhän teki koronaviruskin. Rajoitukset oli turhia...minkkitarhojen lopetus oli turhaa...miljardeja on hävitty turhien päätöksien takia..
- Anonyymi
Teillähän meneekin rahat piikkeihin ja niiden siivoukseen ...onneksi maaseutu on tyhjä niin täälä ei voi yrittää enää mitään,,ei,edes pontikan poltto kannata..
- Anonyymi
Helsingin eliittiä ei kiinnosta paskanvertaa työllisyys ,yrittäminen ,eikä ihmisten hyvinvointi.pääasia että oma maha pullistuu ja palkka on se verran suuri että sen voi täyttää uudestaan makkaroilla ja viineillä..
- Anonyymi
Helsingin oikea keskusta eli Vanhakaupunki perustettiin alun perin Koskelan kylän alueelle Vantaanjoen suulle, nykyisen Arabianrannan lähettyville Vanhankaupunginlahden viereen.
- Anonyymi
Montako taxia on hybridiä ,joutuvat vaihtamaan sähköautoon..
- Anonyymi
Helsingin päättöjät ovat lyhytnäköisiä, jos kieltävät kaikki polttomoottoriautot. Kysehän ei ole moottoritekniikasta vaan polttoaineesta, joka tuottaa kasvihuonkaasuja.
Saastuttaako biopolttoaine polttomoottorissa jotenkin enemmän kuin fossiilisesti tuotettu sähkö sähköautossa?- Anonyymi
Itse lennellään sitten ulkomailla ..
- Anonyymi
Lisää typeriä Kruunusiltoja ja muita tappiollisia joukkoliikenneinvestointeja. Käyttäjät maksakoot 3-kertaisia lipunhintoja, että HSL toimisi omillaan.
- Anonyymi
Rahaahan riittää Helsingissä aina kaikkeen turhaan viherideaan. Espan idioottimainen kaupunkilaisten "olohuonekokeilu" tuli maksamaan ainakin 4,2 milj euroa. Kaksi kesäkautta kestäneen Esplanadin kokeilun arvokkaat palmut, kasvit ja kalusteet kasattiin tarpeettomina joutomaalle Jätkäsaareen.
- Anonyymi
Hah Helsingin kasvit ja puut hoito....homma ulkoistettiin ja kaikki puut on tuhottu..
- Anonyymi
Se oli ns tutkimus, jonka lopputulos oli kaikille älykkäille selvä jo ennen alotusta.
- Anonyymi
Kunnallisvaalit on aivan näillä näppäimillä, kannattaa katsoa minkä nummeron äänestyslippuunsa riipustaa.
- Anonyymi
... kaikki ylemmät työpaikat on poliittisia ja paskat ne välitä tavallisista maan tallaajista..
- Anonyymi
Hesan keskustassa kaikki paikat on täynnä TAKSEJA lataamassa autoansa.
Ei sinne muut mahdu
Oma latauspiste pitää kotona olla.
Monellako keskustassa on ???- Anonyymi
Onneks oon 80v täyttäny. Eipä tarvii kärsiä niin kauan tuosta Helsingin näivettymisestä. Voi muistella hyviä aikoja. Pääseekö edes kotisairaanhoitajat ajamaan Helsingissä? Ei varmaankaa saa enää mitään palveluita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneks oon 80v täyttäny. Eipä tarvii kärsiä niin kauan tuosta Helsingin näivettymisestä. Voi muistella hyviä aikoja. Pääseekö edes kotisairaanhoitajat ajamaan Helsingissä? Ei varmaankaa saa enää mitään palveluita.
Tulevat reppu selässä potkulaudalla. Se on sitä oikeaa vihreää siirtymää!!
- Anonyymi
No johan nyt. Ei sen puoleen,ei sinne matulandiaan kukaan täysjärkinen halua tullakkaan.
- Anonyymi
Koko Helsingin edustan merialue pitäisi rakentaa täyteen tuulivoimaloita. Kukaan stadin vihreä ei edes hiiskahda omasta tuulivoimatuotannosta.
- Anonyymi
Aivan sama vaikka laittaisivat veräjät keskustan kaduille ja sulkisivat koko kylän. Ei mitään asiaa sinne ole ollut ennenkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan sama vaikka laittaisivat veräjät keskustan kaduille ja sulkisivat koko kylän. Ei mitään asiaa sinne ole ollut ennenkään.
Jos onkin niin peilit saa olla olkapäissä ja kypärä päässä..
- Anonyymi
Montako liikettä myy bensa ja dieselautoja koko hesan alueella...loppu näidenkin myynti hesan alueella..entä moottoripyörät..hah
- Anonyymi
Kyllä niitä ainakin Konalassa ja Herttoniemessä on vielä monta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä niitä ainakin Konalassa ja Herttoniemessä on vielä monta
No miten ne voi sitten myydä bensa ja dieselautoja kun alueella on ajo kielletty...hah
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miten ne voi sitten myydä bensa ja dieselautoja kun alueella on ajo kielletty...hah
Tietenkin voidaan myydä bensa- ja dieselautoja, koska tuon myötä autoilijat ajavat kauemmaksi kauppoihin. Samat liikkeet löytyvät esimerkiksi kehä 3:lta, joten mitään syytä ajaa keskustaan ei ole.
Polttomoottoriautoilun rajoittaminen keskustassa olisi lopullinen kuolinisku keskustan liikkeille, kun autoilijat siirtyvät ostoksille muualle. Jo nyt suuri osa pk-seudun autoilijoista ei koskaan mene ostoksille Helsingin keskustaan, tuon jälkeen sinne ei ole mitään syytä mennä lopuillakaan autoilijoilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietenkin voidaan myydä bensa- ja dieselautoja, koska tuon myötä autoilijat ajavat kauemmaksi kauppoihin. Samat liikkeet löytyvät esimerkiksi kehä 3:lta, joten mitään syytä ajaa keskustaan ei ole.
Polttomoottoriautoilun rajoittaminen keskustassa olisi lopullinen kuolinisku keskustan liikkeille, kun autoilijat siirtyvät ostoksille muualle. Jo nyt suuri osa pk-seudun autoilijoista ei koskaan mene ostoksille Helsingin keskustaan, tuon jälkeen sinne ei ole mitään syytä mennä lopuillakaan autoilijoilla.siinähän väläyteltiin kieltoa ensin keskustaan ja sitten koko helsingin alueelle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siinähän väläyteltiin kieltoa ensin keskustaan ja sitten koko helsingin alueelle
Sitten autoilijat vain siirtyvät vielä kauemmaksi. Ei tuo niin vaikeaa ole. Jos kerran Helsingissä ei voi ajaa polttomoottoriautolla niin sitten vain muutetaan pois Helsingistä. Ei Helsingissä mitään erikoista ole. Sehän on pelkkä ylihintainen betonihelvetti jossa viherhipit tekevät päätöksiä jotka tuhoavat Helsingin lopullisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siinähän väläyteltiin kieltoa ensin keskustaan ja sitten koko helsingin alueelle
Ja nyt on todettu, että koko kieltoa ei toteuteta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten autoilijat vain siirtyvät vielä kauemmaksi. Ei tuo niin vaikeaa ole. Jos kerran Helsingissä ei voi ajaa polttomoottoriautolla niin sitten vain muutetaan pois Helsingistä. Ei Helsingissä mitään erikoista ole. Sehän on pelkkä ylihintainen betonihelvetti jossa viherhipit tekevät päätöksiä jotka tuhoavat Helsingin lopullisesti.
Kokoomuksen ja vihreiden fantasiamaailmassa sähköautoilijat pelastavat Helsingin keskustan näivettymisen
- Anonyymi
Onse jännä ku niitten sähköautojen myynti kasvaa mukamas hirveetä vauhtia ja kohta kukaan ei enää aja polttiksella.
Kumminki tarttee olla tänmöstä venäjä politiikkaa.- Anonyymi
Pakko pakko..
- Anonyymi
Kun polttomoottoriautot on saatu pois Helsingin keskustasta on seuraavaksi vuorossa ”vääränlaiset” sähköautot. Helsingin vihervasemmistolaiseten militantti-talebanien on tarkoituksena vain ja ainoastaan lopettaa yksityisautoilu Helsingissä. Ilmastonmuutoksella tai kestävällä kehityksellä ei näille talebaneille ole mitään merkitystä.
- Anonyymi
Taksi on hyvää julkista liikennettä, ja sama auto yksityisellä on hyi hyi yksityisauto, joka halutaan kieltää. Loogista ideologiaa..
- Anonyymi
Mites jos ajaa bensa-autolla vain sähköautoille tarkoitetun kadun läpi eikä pysähdy ?
LÄhteekö kytät perään vai mitenkö valvonta toteutetaan? Pitäsi olla tusina kyttiä kadun varrella valvomassa. Vai valvontakamera kaduntasossa jotta näkee onko auton perässä pakoutkea vai ei ? Just jooooo... - Anonyymi
Nyt se Sinnemäki on selvinnyt ja muuttanut lausuntojaan eli tuo voisi tapahtua ehkä 10 vuoden päästä.
- Anonyymi
Kun polttisautot kielletään, niin vihreät haistavat helpommin, missä poltetaan hasista ja osaavat suunnistaa sinnepäin.
- Anonyymi
Hyvä uudistus. Köyhät bensa-skodineen laitakaupungin köyhäin-stokkille ja halpamarketteihin niin meille parempiosaisille jää tilaa ja parkkipaikkoja keskustassa.
- Anonyymi
Tarkoitatko parkkiruutuja niille vuokra-skuuteille?
- Anonyymi
Patteri-Skoodiahan tulee liukuhihnalta viherpiipertäjille. ELrockin tilausjono niin pitkä että saa vasta keväällä ensimmäsiet suomeen. Köyhät ajelee tonnin bensa-tojotilla.
- Anonyymi
Missähän siellä keskustassa vihreät aikovat ladata kaikki sähköautonsa?
- Anonyymi
Käydessään halpahalleissa ostoksilla.
- Anonyymi
Muutetaan pois Suomesta. Jätetään tää mesta noille vitun ituhipeille jotka tuhoaa kaiken, siinähän istuvat Bulevardilla kusiaispesässä. Muurahaiset valtaa kaupungin kun ihmiset muuttaa pois.
- Anonyymi
Voi pyhääkin pyhempi yksinkertaisuus.🙄
Niin kauan kuin maailmassa soditaan ja jossain Kiinassa ja Intiassa saastutetaan, on Suomessa turha miettiä ilmastokysymyksiä. Annetaan palaa vaan. Käytettyjä autoja jokaiselle hintaan 100 - 400€ ja bensaa ja dieseliä 95 senttiä litra. Turhat verot pois. Näin saadaan ennen näkemätön kulutuspiikki, jolla saadaan polttomoottori vehkeet ajettua loppuun, samoin polttoaine. Sitten näistä olisi päästy, eikä tarvitsisi murehtia, kuinka suomalaiset saastuttaa, kun yrittävät käydä töissä ja elää normaalia elämää.- Anonyymi
Reilumpaa olisi, että jokaisella maapallon asukkaalla olisi yhtä suuri oikeus saastuttaa. Intialainen henkilö saastuttaa ehkä 20 kertaa vähemmän kuin suomalainen. Eli pistäpä suu suppuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reilumpaa olisi, että jokaisella maapallon asukkaalla olisi yhtä suuri oikeus saastuttaa. Intialainen henkilö saastuttaa ehkä 20 kertaa vähemmän kuin suomalainen. Eli pistäpä suu suppuun.
Opettele edes lukemaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Reilumpaa olisi, että jokaisella maapallon asukkaalla olisi yhtä suuri oikeus saastuttaa. Intialainen henkilö saastuttaa ehkä 20 kertaa vähemmän kuin suomalainen. Eli pistäpä suu suppuun.
Reilumpaa olisi sekin, että täällä olisi edes lähellä intialainen ilmasto.
- Anonyymi
Muutin pois. Synnyinkaupunkini on pilattu enkä saa enää tulla sinne vaihtamatta autoa. Siis työntämään rahaa mahdollisiin kivijalkakauppoihin. Minä en ole mikään maailman tappi mutta minunlaisia on muitakin ja markkinatalous lopulta osoittaa jotain. Helsingissä on paljon tyhjiä liiketiloja tarjolla.
- Anonyymi
Polttomoottoriautoja ei olla kieltämässä tulemasta Helsinkiin ainakaan seuraavaan 10 vuoteen joten en tiedä mistä sinä oikein höpötät. Tämä kielto on vasta suunnitelma ja toteutus on vasta tulevaisuudessa, jos silloinkaan.
- Anonyymi
Autoilijana vaadin, että joukkoliikenteen tulee kustantaa itsensä lipputuloilla. Nyt lipputulot kattavat vajaa 40 % HSL:n kustannuksista. Silti käyttäjät pitävät lippuja liian kalliina. Sellaista se sosialidemokratia on, jonkun muun pitäisi aina maksaa.
- Anonyymi
Autoilijana siis haluat Helsingin liikenteen tukkoon? Erikoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoilijana siis haluat Helsingin liikenteen tukkoon? Erikoista.
Ei vaan maksu käyttäjiltä.
- Anonyymi
Jos HSL olisi vähemmän korruptoitunut ja toimittaisiin huomattavasti järkevämmin, niin lippujen hinnat olisivat alhaisemmat ja HSLn kokonaiskustannukset paljon pienemmät. Nyt HSLää johtaa kokoomus ja vihreät ja sen huomaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos HSL olisi vähemmän korruptoitunut ja toimittaisiin huomattavasti järkevämmin, niin lippujen hinnat olisivat alhaisemmat ja HSLn kokonaiskustannukset paljon pienemmät. Nyt HSLää johtaa kokoomus ja vihreät ja sen huomaa
Lisää ratikkalinjoja ja Kruunusiltoja, että tappiot kasvavat.
- Anonyymi
Mukavaa tietoa näin vaalien alla..
- Anonyymi
On yksi asia mitä täällä ei tunnuta tajuavan.
Vaikka Helsinkiin olisi 10-kaistainen väylä, ilmainen pysäköinti ja sallittaisiin kaikki mahdolliset menopelit, ei sinne silti enää kukaan tulisi. Se sukupolvi, joka olisi tullut, alkaa olla jo mullan alla.
Nykyisin kun on kätevämpää ostaa netistä. Ruoka sitten jostain paikallishelvetistä, on se sitten Jumbo tai mikä vain.- Anonyymi
Demokratia on hienoo: polttariautoilijat maksavat hirveät verot ja maksavat käytännössä koko Suomen ja kaupunkien tiestön ja ylläpidon. Sähköautoilijat on vapautettu näistä maksuista. Nyt sitten maksajilta eli polttariautoilijoilta estetään pääsy kaupunkeihin ja vapaamatkustajjat saavat ajella kaupungeissa ihan vapaasti. Jos tämä tosiaan toimii näin, niin ei kannata kuin jättäytyä kaikesta työnteosta yhteiskunnan elätettäväksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Demokratia on hienoo: polttariautoilijat maksavat hirveät verot ja maksavat käytännössä koko Suomen ja kaupunkien tiestön ja ylläpidon. Sähköautoilijat on vapautettu näistä maksuista. Nyt sitten maksajilta eli polttariautoilijoilta estetään pääsy kaupunkeihin ja vapaamatkustajjat saavat ajella kaupungeissa ihan vapaasti. Jos tämä tosiaan toimii näin, niin ei kannata kuin jättäytyä kaikesta työnteosta yhteiskunnan elätettäväksi.
Jossain vaiheessa polttomoottoriautot loppuu ..valtion talous näyttää miinusta ja kassa tyhjä. kulutus ei kasva..yksityistaloudet miinuksella...velkaa velan päälle...
- Anonyymi
Ruotsin ja Tallinnan laivat pois, niin ei ole turisteistakaan ole haittaa.
- Anonyymi
Helsingin keskustan ongelma on, että siellä asuu liian vähän vakituisia asukkailta. Keskeltä Aleksanterinkatua mitatulla viiden minuutin kävelyvyöhykkeellä asuu ainoastaan noin 700 vakituista asukasta. Keskustaan tullaan töihin ja sieltä lähdetään, ei asuta. Jos autolliset asukkaat eli pääosin perheelliset halutaan ajaa muualle, jäljelle jää vain eläkeläiset ja yksineläjät jne.
- Anonyymi
Minun puolestani jo Itäkeskus joutaa ottaa mukaan polttisautoilijoiden NoGo alueeseen.
- Anonyymi
Mites dieseltaksit, huoltoyhtiöiden yms. diesel pakut, poliisit, ambulanssit, rahtipakut ym.? autoliitto lyttää koko ehdotuksen.
https://www.is.fi/autot/art-2000010994441.html - Anonyymi
Tällaisilla "tutkituilla" luvuilla meitä hämätään. Uskoo ken tahtoo. Matkojen pituudesta ei kerrota sanaakaan.
"Helsinkiläisten Helsingin rajojen sisäpuolella tekemistä matkoista tehtiin vuonna 2023: 44 % kävellen, 11 % polkupyörällä, 24 % joukkoliikenteellä ja 21 % henkilöautolla."- Anonyymi
Bussilla keskustaan, 5 kapakan/terassin kautta bussilla kotiin. Matkoista tehtiin 75 % kävellen ja 25 % julkisilla?
- Anonyymi
Jos päästöjä halutaan pienentää kannattaisi kieltää kaikki yli 1200 kg painoiset autot, jolloin hiukkaspäästöt renkaista ja tiestöstä pysyisivät kurissa.
Tämä olisi aivan yhtä hyvin perusteltavissa oleva kielto kuin polttomoottoriajoneuvojen kielto ja aivan samoin perustein.
Eri keinoin samaan tulokseen, jälkimmäisessä kieltolistalle joutuisi suurin osa sähköautoista ja osa perheautoista. Mutta keskustan hiukkaspäästöongelmiin ratkaisu olisi erinomainen. - Anonyymi
Helsingin keskustassa kadut, katuvalaistus ja suojateiden sekä ajokaistojen merkinnät ovat niin surkeassa kunnossa, ettei sinne pimeällä ole omalla autolla mitään asiaa Joku humalainen tai narkkari hyppää vielä auton alle.
- Anonyymi
Paskahousu helsinki
- Anonyymi
Mitäpä sitä muuta voi odottaa.. Helsingin pormestari naurettava pelle ja sinnetännemäki viherpesuapulainen.
- Anonyymi
Stubbin ja ministereiden pitää sitten ajaa sähköautolla
- Anonyymi
IL: Viime vuonna teetetyn tutkimuksen mukaan 44 prosenttia helsinkiläisistä suhtautui myönteisesti polttomoottoriautoilun rajoittamiseen. Kantakaupungin alueella myönteisiä oli puolet vastanneista.
Autoliitto haluaa painottaa, että Helsingissä kuitenkin vain noin joka kolmannella asukkaalla on auto."
Että sellainen tutkimus ja tulos.- Anonyymi
Ja nuo autottomat ovat pääosin persaukisia pummeja ja autolliset taas hyvätuloisia. Eli varmin tappaa kaupunki on polttomoottoriautoilua. Näyttää siltä, että Helsinki pyrkii itsetuhoon.
- Anonyymi
Korjaan... Siis varmin tapa tappaa kaupunki on rajoittaa polttomoottoriautoilua. Jokainen joka kannattaa polttomoottoriautoilun rajoittamista on idiootti.
- Anonyymi
Polttisautojen ajokielto haittaisi enemmän ulkopaikkakuntalaisia kuin helsinkiläisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttisautojen ajokielto haittaisi enemmän ulkopaikkakuntalaisia kuin helsinkiläisiä.
Ihan samalla tavalla se haittaisi autoilevia helsinkiläisiä. Lisäksi se haittaisi yrityksiä, koska ei nuo julkisilla kulkevat ituhipit paljon tuotteita osta.
- Anonyymi
Helsingin pitäisi sulkea kaikki satamansa, jos haluaa oikeasti vähentää päästöjä.
- Anonyymi
Norjassa tällaisesta asiasta ei tarvitsisi edes keskustella koska kaikki ajavat sähköautoilla. Mitä suomessa on taas tehty väärin? Eikä ole pelkästään Sinnemäen idea tämä polttomoottori kielto myös EU haluaa eroon niistä ja aivan varmasti tulevaisuudessa näitä nollapäästö vyöhykkeitä tulee myös muihin kaupunkeihin kun latausinfra kasvaa ja sähkö ajoneuvojen määrä lisääntyy. Muistetaan nyt se tosiasia että sähköautot ovat tulevaisuudessa se enemmistö.
- Anonyymi
Jos Suomen taloudessa ei seuraavaankaan 15 vuoteen tapahdu kasvua, niin kukaan ei aja millään.
- Anonyymi
Jopa Norjassa enemmistö ajelee edelleen autoilla joissa on polttomoottori. Vaikka lähes kaikki uudet autot ovat siellä täyssähköautoja niin autokannassa täyssähköautot ovat Norjassakin vähemmistö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jopa Norjassa enemmistö ajelee edelleen autoilla joissa on polttomoottori. Vaikka lähes kaikki uudet autot ovat siellä täyssähköautoja niin autokannassa täyssähköautot ovat Norjassakin vähemmistö.
Tarkkaan ottaen Norjassa 28% autokannasta on täyssähköautoja. Norjassa on enemmän dieselautoja kuin täyssähköautoja.
Ja Suomessa enemmistö ajelee polttiksilla pitkälle 2040-luvullakin. Varsinkin kun suomalaisten autokannan keski-ikä tulee vielä kasvamaan monta vuotta. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tarkkaan ottaen Norjassa 28% autokannasta on täyssähköautoja. Norjassa on enemmän dieselautoja kuin täyssähköautoja.
Ja Suomessa enemmistö ajelee polttiksilla pitkälle 2040-luvullakin. Varsinkin kun suomalaisten autokannan keski-ikä tulee vielä kasvamaan monta vuotta.Diesel taitaa olla vielä yleisin käyttövoima Norjassa.
https://www.ssb.no/transport-og-reiseliv/faktaside/bil-og-transport
- AnonyymiUUSI
Uskoisin, että meitä maalaisia on paljon, joita tuo sähköautopakko ei heilauta lainkaan.
Silloin kun tullaan käymään Helsingissä, käytetään junaa tms. julkisia.
Pääsee suoraan keskustaan, ei tarvitse jonotella ruuhkissa eikä taistella maailman kalleimmista ja harvinaisimmista parkkiruuduista.
Ja lisäksi voi rauhassa nautiskella "normaalit ruokajuomat" aveceineen, kun yleensä ollaan siellä vapaa-ajan reissulla. 😎
Paikallisille tuo voi toki olla hemmetin hankalaa (ja kallista) , kun omaa autoa voi tarvita paljonkin.
Ei hyvä ajatus ollenkaan.- AnonyymiUUSI
Moni joutuu käyttämään Helsingin satamia, Olympiaterminaali, Katajanokka ja Jätkäsaari, kun lähtee omalla autolla Tukholmaan tai Tallinnaan ja niistä pidemmällekin matkalle. Pitääkö auto hinata terminaaliin ja sieltä pois? Ei taida vihreiden äly riittää noin pitkälle.
- AnonyymiUUSI
VR ja HSL "kehittää" matkalipun ostamisen niin vaikeaksi, että kohta saadaan hävitettyä loputkin vierailijat Helsingistä
- AnonyymiUUSI
Vihreät ovat maamme geneettistä roska-ainesta. Heillä vain yksi tavoite: Fasistinen diktatuuri ja Suomen totaalinen tuhoaminen. Vihreiden palvoma pakkovalta kuulu ryssien leninismiin, ei länsimaiseen demokratiaan.
- AnonyymiUUSI
Vihreät toitottavat, että monissa Euroopan kaupungeissa on vyöhykkeitä, joissa autoilua on päästöperustein rajoitettu. Kysynpähän vain missä kaupungissa autoilu on sallittu vain täyssähköautoille?
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400003264801- 162266
- 1942109
- 1071486
- 811407
- 741002
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu57987IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka2939Martina miehensä kanssa Malediiveilla.
Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.119844Ei lumous lopu koskaan
Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu59776