IS - Uusien maksuhäiriöiden määrä pomppasi 2020-luvun ennätykseen
Viime vuonna uusia maksuhäiriöitä kirjattiin lähes kaksi miljoonaa. Se on enemmän kuin koskaan 2020-luvulla.
Uusia maksuhäiriöitä kirjattiin viime vuonna lähes kaksi miljoonaa kappaletta, mikä on enemmän kuin koskaan 2020-luvulla.
Yhdellä henkilöllä voi olla useampi maksuhäiriö.
Uusia maksuhäiriöitä kirjattiin noin 1,95 miljoonaa vuonna 2024. Vuonna 2023 luku oli 1,84 miljoonaa, Suomen Asiakastieto tiedottaa.
Vuoden 2024 lopussa noin 369 000 henkilöllä oli vähintään yksi maksuhäiriö. Määrä kasvoi viime vuoden aikana noin 18 500 henkilöllä.
Maksuhäiriö oli kaikissa ikäluokissa yleisempi miehillä kuin naisilla. Eniten maksuhäiriön omaavia henkilöitä oli 40–44 vuoden ikäluokassa.
Maksuhäiriömerkinnän saaneiden henkilöiden määrä on kasvanut kaikissa maakunnissa paitsi Etelä-Pohjanmaalla, jossa tapahtui hyvin pieni lasku.
TOIVOTTAVASTI hän n nyt se yksi ja ainoa onnellinen suomalainen. Kansahan ei sitä ole ollut.
Orpon tekojen seuraukset alkavat näkymään
24
207
Vastaukset
- Anonyymi
Vaikuttaako orpon ajama politiikka jo ruokajakojen tarjontaan vai mikä ahdistaa?
- Anonyymi
Kyllä varmasti vaikuttaa, vaikutus on laajamittainen silloin kun se khdistuu vähävaraisiin ja heikompiosaisiin.
Jos viestisi on pottuksi heille tarkoitettu, jätä vi...lu sikseen, nämä heikopiosaiset ihmiset eivät tarvi kaltonhkohtelun päälle vielä henkistä kiusaamista yhtään. Kiusaaminen ei auta heitä eikä sinua yhtään, muuta asennetta sillä sinä voit olla myös kohta samassa tilanteessa. Ylimielisyys ei kanna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä varmasti vaikuttaa, vaikutus on laajamittainen silloin kun se khdistuu vähävaraisiin ja heikompiosaisiin.
Jos viestisi on pottuksi heille tarkoitettu, jätä vi...lu sikseen, nämä heikopiosaiset ihmiset eivät tarvi kaltonhkohtelun päälle vielä henkistä kiusaamista yhtään. Kiusaaminen ei auta heitä eikä sinua yhtään, muuta asennetta sillä sinä voit olla myös kohta samassa tilanteessa. Ylimielisyys ei kanna.Ei vaan sinulle. Sinähän olet kehuskellut hakevasi ruokasi jaoista ja ostavasi kaupoista vain välttämättömän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos viestisi on pottuksi heille tarkoitettu, jätä vi...lu sikseen, nämä heikopiosaiset ihmiset eivät tarvi kaltonhkohtelun päälle vielä henkistä kiusaamista yhtään. Kiusaaminen ei auta heitä eikä sinua yhtään, muuta asennetta sillä sinä voit olla myös kohta samassa tilanteessa. Ylimielisyys ei kanna.Sinähän se kiusaat: rikas kartanonomistaja pilkkaamassa köyhiä.
- Anonyymi
Suomi on kohta täynnä luottotiedottomia, kodittomia ja firmat konkurssissa. Mikään ei kannata. Ihmiset masentuu.
- Anonyymi
Todella ikävää, että suomessa on näin ihmisvihaava pääministeri! Aivan käsittämätöntä, että yksi apina pystyy hajottamaan koko suomen. Miten valta kohdistuu aina sellasiin, jotka valhetelee, huijaa ja hajottaa kaiken. Suomi on nyt niin pohjalla yhden tyypin ansiosta ettei tosikaan.
- Anonyymi
Eikös orpo luvannu että velan otto loppuu, työttömyys loppuu ja tulee 200 000 uutta työpaikkaa, ja kaikki kääntyy paremmaksi? Mitä ihmettä nythän se on ihan pinvastaista, kaikki loppuu suomesta ja ihmiset on käyhempiä kuin kivikaudella. Suoranaista petturuutta ja velhtelua ja mies porskuttaa eteenpäin... miten on mahollista..
- Anonyymi
Petterihän sanoi ettei suomessa voi olla köyhyyttä koska kaikki tienaavat 200 000 vuodessa. Näin viisas ja asioista tietävä pääministeri meillä on.
- Anonyymi
Eiköhän se syyllinen noihin löydy ihan peilistä. Jos ei ole rahaa, ei pidä ostaa.
Leikkauksia tarvittaisiin vielä roimasti lisää, toivottavasti hallitus hoitaa homman.- Anonyymi
Niin ja Orpohan on siihen syyllinen jos ihmisillä ei ole rahaa.
Joo olen ollut sitä mieltä ett palkat pois, ei kukaan palkkoja tarvi töitä tarvii muttei palkkaa! Se on nin.
- Anonyymi
Monen ovella on ulosottomies
- Anonyymi
Kävin kurkkaas meidän ulko ovea, ei ollut siellä ulos ottomiestä, onko jääny teille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävin kurkkaas meidän ulko ovea, ei ollut siellä ulos ottomiestä, onko jääny teille?
Ei mulla mitään kurkkaa ole!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mulla mitään kurkkaa ole!
Eikä ovea. Tuskin ulosottomiestäkään.
- Anonyymi
Iso osa maksuhäiriömerkinnöistä johtuu siitä kun eletään yli varojen kun ihmisillä luottoja sieltä täältä.Monellakin se asenne että yhteiskunnan heidät pitää ruokkia ja katin kontit. Maleksitaan vaan päivät pitkät kun edes hoitaisi kuntoaan.
- Anonyymi
Juu luottokortit vie ihmiset varattomiksi, kun pitää maksaa luotolla, kun aina vinkuttavat luottokorttia niin ei koskaan ole sitä rahaa.
SIKSI KÄTEINEN ON PARASTA. SIIHEN PITISI IHMISET PAKOTTAA.
- Anonyymi
Rahan tuloa ei voi estää.
- Anonyymi
Aloittaja saa rahaa kelasta joka viikko eikä tarvitse lainaa. Vaikka työttömälle ei yleensä myönnetä lainaa aloittajalle se ei olisi ongelma koska vakuudet ovat kunnossa.
- Anonyymi
Hiljakkain just oli juttua kun nuoret klopit tilailee ruokia kotio jopa 2krt päivässä sitten joutuvat perintään-ulosottoon.Amerikan touhua että saadaan ihmiset velkaantuun korviaan myöten.
- Anonyymi
Juttua ollut tällä palstalla sinun kirjoittamana😆. Ja kaljaakin mokomat juovat ja käryttävät tupakkia.
- Anonyymi
Kaljaa juokin varmaan monet maksuhäiriöiset.Nälkään moni uusavuton olisi aikoinaan kuollut.
- Anonyymi
Varmaan oli uusavuttomia silloinkin kun sinä olit nuori uusavuton mutta tuskinpa nälkään kukaan suomessa kuoli 50 vuotta taaksepäinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaan oli uusavuttomia silloinkin kun sinä olit nuori uusavuton mutta tuskinpa nälkään kukaan suomessa kuoli 50 vuotta taaksepäinkään.
Eikun 80vuotta sitten.Ruokansa eteen joutui tekeen töitä niin nykypäivänä jaetaanruokia ilmaiseksi ja köyhät ovat lihavia.
- Anonyymi
Kaikki muut sen ymmärtää muttei orpo itse!!! Se senkun matkustelee yhteiskunnan piikkiin ja antaa köyhyyden velloa suomessa.... kunhan itse voi lomialla ja matkustaa ilmaiseksi, niin mitä muista.
Ajatella, miten yksi mies voi tuhota suomen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821399Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä681197Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2051192Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2141184Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121039Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103993Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍129894Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123788- 77765