Etniseen taustaan perustuva rekrytointisyrjintä Suomessa on kasvanut suomalaisia kohtaan. Syynä on positiivinen syrjintä, joka on saanut väärät mittasuhteet ja ei noudata tasa-arvon periaatetta.
Suomalaistaustaiset työnhakijat joutuvat lähettämään enemmän hakemuksia päästäkseen työhaastatteluun kuin ulkomaalaistaustaiset hakijat. Potentiaalista työvoimaa jää hyödyntämättä, koska rasismisyytösten ja positiivisen syrjinnän vuoksi palkataan peloissaan epäpätevä ulkomaalaistaustainen.
Suomalaistaustainen nimi heikentää työllistymismahdollisuuksia
5
141
Vastaukset
- Anonyymi
No, just oli Iltiksessä, että ei pidät paikkaansa. Somput joutuu lähettään neljä kertaa enemmän hakemuksia. Työministeriö oli lähettänyt tuhansia koehakemuksia. Tuollaiseen niillä on kyllä aikaa! Mutta töitä eivät löydä kenellekään. Alan jo epäilemään, että ne jutut pullanpopsimisesta pitää paikkansa.
- Anonyymi
Työministeriö on epäluotettava taho. Ei koehakemukset anna oikeaa kuvaa, jos niitä on edes lähetetty. Todennäköisesti istuttu pulla suussa ja tekaistu jotakin juttuja. Sellaista elämä on, kun ei ole mitään työtä ja palkka juoksee silti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työministeriö on epäluotettava taho. Ei koehakemukset anna oikeaa kuvaa, jos niitä on edes lähetetty. Todennäköisesti istuttu pulla suussa ja tekaistu jotakin juttuja. Sellaista elämä on, kun ei ole mitään työtä ja palkka juoksee silti.
Siellä on Fatiman kaltaisia valehtelijoita. Fatima Diarra on sairaalloisen lihava, eikä ole koskaan ollut työssä missään.
- Anonyymi
Juu, vieraat ensin.
- Anonyymi
Saarikko on myös paisunut vuosikymmeniä veronmaksajien rahoilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1878579
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264708- 504218
- 593762
- 513206
- 502970
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262666- 432471
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382183Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.362147