Viisaudenhampaan uudelleenkasvu?

yli-ihminenkö

voiko jo kertaalleen revittyjen viisaudenhampaiden tilalle kasvaa uudet hampaat. nimittäin allekirjoittaneella tuntuu uutta pukkaavan...

15

18774

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hemppo

Olen tainnut joskus lukea jostain "Uskomatonta mutta totta" -tyyppisestä kirjasta että ihmiselle olisi tullut 3. hammaskerta; ja joillakin on ollut useampi rivi hampaita vierekkäin...

Mutta todennäköisintä on, ikävä kyllä, että se mikä siellä törröttää on paise tai kasvain. Kannattaa ihmeessä tutkituttaa se pukkaava juttu.

• ihminenkö

mutta kun se on jo vähän matkaa tullut ikinen läpi ja kyllä se ihan kovalta tuntuu, eli taitaa olla hammas...

• elle

Yritä hakeutua hammaslääkäriin ja kuvailla tilanteesi. Tutkivat ja ottavat röntgenkuvia. Luulisi tuon ongelman siitä selviävän.

• meikpiis75

Ylilukuiset hampaat ovat täysin mahdollisia eivätkä edes mitenkään hirvittävän harvinaisia. Joillakin vain sattuu olemaan ylimääräisiä aihioita.

• hammashirviö

Juu hammaslääkärini mukaan harvinainen, mutta mahdollinen tapaus. Olin hänen uransa aikana toinen potilas, jolle oli tullut poistetun viisurin tilalle uusi. Itse olen ollutkin hyvin hankala tapaus - suustani on poistettu yhteensä jo kahdeksan hammasta. Pääsisinköhän kohta sinne Ennätysten kirjaan :)

• kaikki...

...kahdeksan olivat viisaudenhampaita ,)

• ei ihan
        kaikki... kirjoitti:

...kahdeksan olivat viisaudenhampaita ,)

Viisi viisaudenhammasta, kaksi lisähammasta (yksi luussa kahden hampaan välissä, toinen takahampaiden takana) ja yksi rautahammas, joka poistettiin jo 7-vuotiiana, kun ei olisi mahtunut alariviin. Kaikki mahdolliset leikkaukset ja hampaanpoistot ovat siis tulleet tutuksi!

• varvashirviö
        ei ihan kirjoitti:

Viisi viisaudenhammasta, kaksi lisähammasta (yksi luussa kahden hampaan välissä, toinen takahampaiden takana) ja yksi rautahammas, joka poistettiin jo 7-vuotiiana, kun ei olisi mahtunut alariviin. Kaikki mahdolliset leikkaukset ja hampaanpoistot ovat siis tulleet tutuksi!

Heh...minulta puuttuvat kokonaan taimmaiset takahampaat, mutta varpaita minulla on kuusi kummassakin jalassa. Yksiin ei käy onnenlahjat. Lääkärit haluavat kovasti leikata ylimääräiset varpaani, mutta minusta ne kuuluvat persoonaani.

• Anonyymi
        varvashirviö kirjoitti:

Heh...minulta puuttuvat kokonaan taimmaiset takahampaat, mutta varpaita minulla on kuusi kummassakin jalassa. Yksiin ei käy onnenlahjat. Lääkärit haluavat kovasti leikata ylimääräiset varpaani, mutta minusta ne kuuluvat persoonaani.

Hienoa! Pidä toi linja.

• ...

itsekin luulin että pukkaa uutta viisaudenhammasta mutta olikin jäänyt yksi juuri joka rupes tulee esiin.

• Janna

Joskin hieman harvinaista. Just puhuttiin työkavereitten kans että yhellä oli tullu uus viisaudenhammas poistetun tilalle. Eli nou worries! Mutta hammaslääkärille kannattaa käydä näyttääs.

• Antero

Minullakin taitaa pukata kuukausi sitten poistetun viisaudenhampaan paikalle uusi hammas. Edellinen lähti luiden kanssa pois ja poski oli ajeessa useamman päivän.
      Täytyy mennä hammaslääkäriin kun hammas on kasvanut isoksi.

• Yesi

Voiko aikuisiässä hampaat kasvaa uudelleen.

• Meeri53

Mulle pirukas nousi visurin puolikas 52 v. Pitää leikata kuulema.

• Anonyymi

Minulta on poistettu kaksi kertaa kaikki neljä kerran kaksi ja nyt tuntuu tulevan yksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3620
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      70
      1915
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1588
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      64
      1027
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      978
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      843
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      834
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe