voiko jo kertaalleen revittyjen viisaudenhampaiden tilalle kasvaa uudet hampaat. nimittäin allekirjoittaneella tuntuu uutta pukkaavan...
Viisaudenhampaan uudelleenkasvu?
15
19939
Vastaukset
- Hemppo
Olen tainnut joskus lukea jostain "Uskomatonta mutta totta" -tyyppisestä kirjasta että ihmiselle olisi tullut 3. hammaskerta; ja joillakin on ollut useampi rivi hampaita vierekkäin...
Mutta todennäköisintä on, ikävä kyllä, että se mikä siellä törröttää on paise tai kasvain. Kannattaa ihmeessä tutkituttaa se pukkaava juttu.- ihminenkö
mutta kun se on jo vähän matkaa tullut ikinen läpi ja kyllä se ihan kovalta tuntuu, eli taitaa olla hammas...
- elle
Yritä hakeutua hammaslääkäriin ja kuvailla tilanteesi. Tutkivat ja ottavat röntgenkuvia. Luulisi tuon ongelman siitä selviävän.
- meikpiis75
Ylilukuiset hampaat ovat täysin mahdollisia eivätkä edes mitenkään hirvittävän harvinaisia. Joillakin vain sattuu olemaan ylimääräisiä aihioita.
- hammashirviö
Juu hammaslääkärini mukaan harvinainen, mutta mahdollinen tapaus. Olin hänen uransa aikana toinen potilas, jolle oli tullut poistetun viisurin tilalle uusi. Itse olen ollutkin hyvin hankala tapaus - suustani on poistettu yhteensä jo kahdeksan hammasta. Pääsisinköhän kohta sinne Ennätysten kirjaan :)
- kaikki...
...kahdeksan olivat viisaudenhampaita ,)
- ei ihan
kaikki... kirjoitti:
...kahdeksan olivat viisaudenhampaita ,)
Viisi viisaudenhammasta, kaksi lisähammasta (yksi luussa kahden hampaan välissä, toinen takahampaiden takana) ja yksi rautahammas, joka poistettiin jo 7-vuotiiana, kun ei olisi mahtunut alariviin. Kaikki mahdolliset leikkaukset ja hampaanpoistot ovat siis tulleet tutuksi!
- varvashirviö
ei ihan kirjoitti:
Viisi viisaudenhammasta, kaksi lisähammasta (yksi luussa kahden hampaan välissä, toinen takahampaiden takana) ja yksi rautahammas, joka poistettiin jo 7-vuotiiana, kun ei olisi mahtunut alariviin. Kaikki mahdolliset leikkaukset ja hampaanpoistot ovat siis tulleet tutuksi!
Heh...minulta puuttuvat kokonaan taimmaiset takahampaat, mutta varpaita minulla on kuusi kummassakin jalassa. Yksiin ei käy onnenlahjat. Lääkärit haluavat kovasti leikata ylimääräiset varpaani, mutta minusta ne kuuluvat persoonaani.
- Anonyymi
varvashirviö kirjoitti:
Heh...minulta puuttuvat kokonaan taimmaiset takahampaat, mutta varpaita minulla on kuusi kummassakin jalassa. Yksiin ei käy onnenlahjat. Lääkärit haluavat kovasti leikata ylimääräiset varpaani, mutta minusta ne kuuluvat persoonaani.
Hienoa! Pidä toi linja.
- ...
itsekin luulin että pukkaa uutta viisaudenhammasta mutta olikin jäänyt yksi juuri joka rupes tulee esiin.
- Janna
Joskin hieman harvinaista. Just puhuttiin työkavereitten kans että yhellä oli tullu uus viisaudenhammas poistetun tilalle. Eli nou worries! Mutta hammaslääkärille kannattaa käydä näyttääs.
- Antero
Minullakin taitaa pukata kuukausi sitten poistetun viisaudenhampaan paikalle uusi hammas. Edellinen lähti luiden kanssa pois ja poski oli ajeessa useamman päivän.
Täytyy mennä hammaslääkäriin kun hammas on kasvanut isoksi. - Yesi
Voiko aikuisiässä hampaat kasvaa uudelleen.
- Meeri53
Mulle pirukas nousi visurin puolikas 52 v. Pitää leikata kuulema.
- Anonyymi
Minulta on poistettu kaksi kertaa kaikki neljä kerran kaksi ja nyt tuntuu tulevan yksi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251979
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1281510En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931366- 631234
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1331141The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121101Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall223912- 151859
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57803Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20768