Täytyy sanoa, että perkeleen perkeleen perkele.
Autoni AdBlue -järjestelmä vikaantui ja ehdin jo luulla, että se menee takuuseen, mutta korjaamo oli löytänyt nesteestä kiteytymisen estämiseen käytettävää ainetta ja maahantuojan tuomio oli, että vika ei mene takuuseen, koska ei ole noudatettu käyttöohjeen mukaista täyttöä. Järjestelmä pitäisi uusia kokonaan ja hintalappu on 4600 euroa.
Ilmoitin jo korjaamolle, että maksan viulut, mutta tässä samalla kypsyi päätös, että auto lähtee heti vaihtoon, kun se on taas kunnossa.
Varoituksen sana AdBluen kiteytimisenestoaineesta. Viat eivät menee takuuseen.
13
406
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaisi käyttää autoa niinkuin pitää , eikä lisäillä mitä lie litkuja .
- Anonyymi
Jos totta niin tekosyy välttää vastuu. Oikeasti nuo järjestelmät voi särkyä. Mutta 0.25%:nen kiteytymisenestoaine ei ole syy siihen. Minä jatkan sen käyttöä. Ne joilla on takuu voimassa, olkoon varovaisia, Muilla ei ole mitään menetettävää.
Näen tässä yhtäläisyyttä siihen, kun aikoinaan Etanolia alettiin sekoittamaan bensiiniin. Jopa 10%. Kaikki kuvitellut ongelmat moottirissa oli siitä johtuvia. Siihen aikaan minulla oli bensiinillä kulkeva auto. Tein siihen myöhemmin etanolikonversion ja ajoin11 vuotta RE85 polttoaineella. Mitään vikaa ei tuosta autolle aiheutunut. Pelottelusta huolimatta. Ajaisin autolla kenties vieläkin ellei se olisi joutunut liikenneturvallisuuden vaarantajan tielle ja vakuutusyhtiön lunastamaksi. - Anonyymi
Mikäköhän automerkki sulla on? Korjaamo ei voi viedä takuuta noin vain ja väittää ,että tästä syystä, kun olet käyttänyt kiteydenestotuotetta menee takuu. Automerkin/auton maahantuojan pitäisi ensin todeta, että tuo vikaantuminen on nimen omaan johtunut tuosta aineesta.
Eikä kelpaa se, että on vain käytetty tällaista tuotetta. Meidän korjaamollamme on ainakin erittäin hyviä kokemuksia kyseisistä tuotteista. Sitä paitsi ko. tuotteita käyttävät jotkin merkkiliikkeetkin...- Anonyymi
Ei se ihan niin yksinkertaista ole, toki tapausta tarkemmin tuntematta. Mutta yleensä on auton käyttöohjekirjassa on määritelty ad-bluen normit ja esim. se ettei sen sekaan saa sekoittaa mitään muuta. Jos nyt näin on kuitenkin tehty, ja liike pystyy sen vielä osoittamaan niin ei siinä takuun suhteen enää kovin vahvoilla olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ihan niin yksinkertaista ole, toki tapausta tarkemmin tuntematta. Mutta yleensä on auton käyttöohjekirjassa on määritelty ad-bluen normit ja esim. se ettei sen sekaan saa sekoittaa mitään muuta. Jos nyt näin on kuitenkin tehty, ja liike pystyy sen vielä osoittamaan niin ei siinä takuun suhteen enää kovin vahvoilla olla.
Kyllä, nimen omaan liikkeen pitää pystyä näyttämään toteen että lisäaine on aiheuttanut ongelman.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, nimen omaan liikkeen pitää pystyä näyttämään toteen että lisäaine on aiheuttanut ongelman.
Mutta jos liike/maahantuoja toteaa että ei mene takuuseen, niin eipä siinä sitten paljon muita keinoja ole kuin yrittää kuluttajaviranomaisen kautta hakea asiaan ratkaisua, ottamatta sinänsä kantaa siihen onko vikaantuminen tuon lisäaineen aiheuttamaa vai ei. Kannattaa myös muistaa että kuluttajaviranomaisen päätöskään ei ole millään tavalla sitova, jos maahantuoja haluaa pitää omasta näkemyksestään kiinni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, nimen omaan liikkeen pitää pystyä näyttämään toteen että lisäaine on aiheuttanut ongelman.
Ei tarvitse liikkeen osoittaa muuta kuin että käyttöohjetta ei ole noudatettu.
Mikä on vaikea ymmärtää: takuun alaiseen autoon ei laiteta mitään ylimääräistä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, nimen omaan liikkeen pitää pystyä näyttämään toteen että lisäaine on aiheuttanut ongelman.
Kannattaa nyt ehkä kuitenkin aluksi lukea ne auton takuuehdot, ja mitä siellä sanotaan käyttö- ja huolto-ohjeiden noudattamisesta.
- Anonyymi
HSSSS!!! Hssssss!! ei saa puhua.. Pssst
- Anonyymi
Kusi ei kuulu tankkiin. Tuollaiset aineet kuuluu wc-pönttöön taikka urinaaliin.
- Anonyymi
Tässä ei mielestäni mainittu autonmerkkiä.
Mersua on yleisesti pidetty kalliina autona huoltaa.
Omaa kokemusta on 15 vuoden ajalta kahdesta E-Klassesta.
Joskus voi mennä vuosi, kaksikin, ettei vuosihuoltojen lisäksi ole
muuta korjattavaa, mutta kas, kun sellainen aika arvaamatta tulee,
pitää se jonkun täällä jo mainitsema "toimintatonni" olla hollilla. - Anonyymi
Takuun jälkeen joutuu ihan itse maksamaan kaikki adblue ongelmat. Ihmetyttää miksi autoala on ottanut käyttöön pakkassäässä toimimattoman järjestelmän eikä vuosikymmenesssä ole saanut korvaavaa tilalle.
- Anonyymi
Trollihan tuo on selvästi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2822574Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3001379- 1081251
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831241Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi971188Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n581185- 441042
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi71946Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa22890- 33797