Valmistajat yrittävät saada riittävästi autoja markkinoille.
Sähköautojen kysyntä on tällä hetkellä tuotantoa kovempaa.
26
246
Vastaukset
- Anonyymi
jaa
missä ?- Anonyymi
Kiinassa?
- Anonyymi
No Suomessa. Täyspolttisauton kysyntä on uusien autojen kaupassa samaa luokkaa kuin manuaalivaihteisten. Esittelytilassa on pelkästään ladattavia autoja, käy katsomassa jos et usko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Suomessa. Täyspolttisauton kysyntä on uusien autojen kaupassa samaa luokkaa kuin manuaalivaihteisten. Esittelytilassa on pelkästään ladattavia autoja, käy katsomassa jos et usko.
2024 ensirekisteröitiin 33 365 bensakäyttöistä autoa sekä 14 863 sähköautoksi rekisteröityä polttomoottoriautoa, jotka valtaosin kulkevat bensalla (näin voi päätellä todellisesta keskikulutuksesta, joka tällä autotyypillä vajaa 6 l/100 km).
Sähkövatkaimia rekisteröitiin 21 868. Jokaista vatkainta kohti rekisteröitiin 1,5 bensakäyttöistä autoa ja 0,7 "sähköautoa", jotka valtaosin kulkevat polttomoottorin voimin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Suomessa. Täyspolttisauton kysyntä on uusien autojen kaupassa samaa luokkaa kuin manuaalivaihteisten. Esittelytilassa on pelkästään ladattavia autoja, käy katsomassa jos et usko.
tottakai vatkaimia pitää yrittää tyrkyttää liikkeissä. Auotvalmistajia uhkaavat isot sakot valmistajakohtaisetn päästörajojen ylittymisestä, kun polttomoottoriautot käyvät kaupaksi ja vatkaimet ei.
Vatkaimissa tuoksuu yhä liian vahvasti halpuutus ja viimeinen niitti on ollut vatkaimien suunnittelu korjauskelvottomiksi. Yhtä hyvä idea kuin housuun kuseminen pakkasella. Auttaa hetken, kun saa myydä uuden auton jokaisen vaurioituneen tilalle, mutta moinen myös romahduttaa vaihtoarvon ja nostaa vakuutusmaksut taivaisiin. Molemmat jo nähty... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Suomessa. Täyspolttisauton kysyntä on uusien autojen kaupassa samaa luokkaa kuin manuaalivaihteisten. Esittelytilassa on pelkästään ladattavia autoja, käy katsomassa jos et usko.
Hakekaa Saksasta , sillä on tällä hetkellä yli 100000 myymätöntä uutta sähköautoa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2024 ensirekisteröitiin 33 365 bensakäyttöistä autoa sekä 14 863 sähköautoksi rekisteröityä polttomoottoriautoa, jotka valtaosin kulkevat bensalla (näin voi päätellä todellisesta keskikulutuksesta, joka tällä autotyypillä vajaa 6 l/100 km).
Sähkövatkaimia rekisteröitiin 21 868. Jokaista vatkainta kohti rekisteröitiin 1,5 bensakäyttöistä autoa ja 0,7 "sähköautoa", jotka valtaosin kulkevat polttomoottorin voimin.Mikä ihme on sähköautoksi rekisteröity polttomoottoriauto?
- Anonyymi
Autovalmistajat sulkee tehtaita ja lomauttaa väkeä, kun ei ylihintaiset vatkaimet käy kaupaksi.
https://www.tivi.fi/uutiset/tesla-jakaa-potkuja-jo-viidetta-viikkoa-nyt-saa-600-henkea-loparit/5bf39ae8-f375-4f7f-9203-bbceb5e65f63- Anonyymi
Saksassa seisoo jopa 100 000 myymätöntä sähköautoa
https://www.is.fi/autot/art-2000010481442.html
Kiinassa puolestaan seisoo mahd. jopa 1 000 000 myymätöntä sähköautoa. Osa taitaa jo olla merkkejä, joiden valmistaja tehnyt konkurssin, joten ei näille varmaan ikinä ostajaa löydy. Avokätisten valtiontukien vuoksi autoja kannatti tehtailla, vaikkei ollut ostajia.
Tietysti tätä kuraa koitetaan Eurooppaan dumpata, mutta kauhean hyvin ei ole toiminut. 25 000 € on yhä liikaa korjauskelvottomasta kertakäyttötuotteesta nimeltä sähköauto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksassa seisoo jopa 100 000 myymätöntä sähköautoa
https://www.is.fi/autot/art-2000010481442.html
Kiinassa puolestaan seisoo mahd. jopa 1 000 000 myymätöntä sähköautoa. Osa taitaa jo olla merkkejä, joiden valmistaja tehnyt konkurssin, joten ei näille varmaan ikinä ostajaa löydy. Avokätisten valtiontukien vuoksi autoja kannatti tehtailla, vaikkei ollut ostajia.
Tietysti tätä kuraa koitetaan Eurooppaan dumpata, mutta kauhean hyvin ei ole toiminut. 25 000 € on yhä liikaa korjauskelvottomasta kertakäyttötuotteesta nimeltä sähköauto.Autonsa rikkonut Charlie sai ällistyttävän korjaamolaskun: 42 180 dollaria eli noin 39 000 euroa. Auto siis Corolla.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/b6ac37a6-e919-4509-be62-c5e390ded3b7
Melko kertakäyttöiseltä nämä Toyotan rakennelmat näyttää näillä korjaushinnoilla.
Veikkaan että sähköautoa ei saa noin hajoamaan. Se kun on käsittääkseni vaihteeton jotain poikkeuksia lukuunottamatta. - Anonyymi
Kun tammikuun tilastot julkaistaan niin loppuu valheelliset laulelot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tammikuun tilastot julkaistaan niin loppuu valheelliset laulelot.
Mitä ne tilastot muuttaa? Voi olla et alkuvuosi menee Toyotan osalta kohtuullisesti mutta loppuvuosi menee sitten sähköautojen merkeissä. Hybridien myynti vähenee automaattisesti koska ei fikksut niitä osta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun tammikuun tilastot julkaistaan niin loppuu valheelliset laulelot.
Patteripetterillä sokea usko ja laput silmillä, kuten kunnon uskiksella kuuluukin olla. Ja pää umpiluuta, joten kipoaa faktat pois.
Uusien sähkövatkaimien rekisteröintimäärä keikkunut 2000 kpl/kk molemmin puolin 2024. Koko vuoden saldo 21868.
Ensijaisesti polttomoottorin voimin liikkuvia autoja lyöty kilpiin 52 197 kpl.
Sitten tietysti näyttää paremmalta, kun lasketaan plugarit sähköautoiksi. Sähköllähän ne liikkuu... paperilla. Tuottaen vain 40 g/km päästöt. Paperilla. Todellinen keskikulutus Suomessa vajaa 6 l/100 km -> todellinen päästä bensasta 140 g/km + sähköntuotannon päästöt päälle. Mutta uskovaisten puheissa nämä päästöttömiä sähköautoja, joiden avulla polttomoottorit katoaa 2030 mennessä ;-D
Vatkaimet + plugarit yhteensä 49,5 % ensirekisteröinneistä.
2023 vatkaimia kilpiin 29 536 eli 2024 kasvua -36 %. Vaikka uskovaisten mukaan osuuden piti parissa vuodessa kasvaa 100 prosenttiin.
Uusia autoja kilpiin 74 065. Sähköautoutopia edellyttäisi, yli 100 000 auton vuosimyyntiä ja näistä pitäisi jo nyt suurin osa olla ladattavia... siis plugareita. Siis sähköautoksi rekisteröityjä polttomoottoriautoja, jotka paperilla kuluttaa 1,5 ja todellisuudessa 6 l/100 km bensaa.
2030 meidän pitäisi elää sähköautoutopissa, jossa 2, 8miljoojanasta autosta 0,2 miljoonaa on patteriautoja ja 0,5 miljoonaa plugaria. Ja tällä keinoin pitäisi päästöjen puolittua.... erikoista on uskovaisten matematiikka. Päästöt puolittuu, kun joka kuudennen 7 l/100 kuluttavan auton korvaa 6 l/100 km kuluttavalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autonsa rikkonut Charlie sai ällistyttävän korjaamolaskun: 42 180 dollaria eli noin 39 000 euroa. Auto siis Corolla.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/b6ac37a6-e919-4509-be62-c5e390ded3b7
Melko kertakäyttöiseltä nämä Toyotan rakennelmat näyttää näillä korjaushinnoilla.
Veikkaan että sähköautoa ei saa noin hajoamaan. Se kun on käsittääkseni vaihteeton jotain poikkeuksia lukuunottamatta.Patteriautoissakin on alennusvaihde kiinteällä välityssuhteella sähkömoottorin perässä. Tämän saa rikottua vaikka niin, että vaihteistoon vuotaa jäähdytysnestettä.... kas kun sähkömoottorit ovat nestejäähdytteisiä!
Sähkövatkaimissa hajoaa myös sisäänrakennettuja (Type 2) latauslaitteita. Marmorihinta korjaukselle voi olla 10 000 €. Saman verran kuin polttomoottoriautossa kilahtaneen koneen vaihto tehdaskunnostettuun.
Jos plugarin akku uupuu, lystille tulee hintaa 10-20 tonnia. Täyssähköauton akun uusiminen ap to 65 000 € (joku mersun malli). Ja akun vaihto tarvitaan pahimmillaan, kun
- auto on kärsinyt peräänajon... polttomoottoriautoon uusittaisiin puskuri ja takaluukku, sähkövatkaimsessa (taas joku Mersu) laukesi akusta pyrötekninen sulake = akku on tehtaan ohjeen mukaan kaatopaikkakamaa
- helmakotelossa tai pohjalevyssä on peukalon pään kokoinen painauma (pohja kopaitettu kiveen mökkitiellä tai on puskettu läpi aurausvallista, jossa piileskeli jääpaakku)
Osa tehtaista kieltää oikopäätä korjaukset pienissäkin vauroissa. Saa näet myytyä uuden auton, vakuutusyhtiön rahoituksella....
Ja vaikka korjaus olisi teoriassa mahdollinen, voi pelkkä pohjan avaaminen, akun tarkastus ja nippuun laitto maksaa yli 10 000 €. Eli on ihan liian kallista.
Moottorivaurion kärsinyt polttomoottoriautokin menee yleensä paaliin, jos kyse ei ole ihan uudesta/takuunalaisesta autosta. 10 000 € on liian iso investointi käytettyyn. Parempi myyfä auto varaosiksi ja ostaa ehkä käytetty tilalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä ne tilastot muuttaa? Voi olla et alkuvuosi menee Toyotan osalta kohtuullisesti mutta loppuvuosi menee sitten sähköautojen merkeissä. Hybridien myynti vähenee automaattisesti koska ei fikksut niitä osta.
En kyllä ymmärrä miksi kukaan haluaisi ostaa hybridiä/plugaria Jesse Haapalan asiantuntijalausuntojen jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autonsa rikkonut Charlie sai ällistyttävän korjaamolaskun: 42 180 dollaria eli noin 39 000 euroa. Auto siis Corolla.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/b6ac37a6-e919-4509-be62-c5e390ded3b7
Melko kertakäyttöiseltä nämä Toyotan rakennelmat näyttää näillä korjaushinnoilla.
Veikkaan että sähköautoa ei saa noin hajoamaan. Se kun on käsittääkseni vaihteeton jotain poikkeuksia lukuunottamatta.Alennusvaihde on jokaisessa sähköautossa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Patteriautoissakin on alennusvaihde kiinteällä välityssuhteella sähkömoottorin perässä. Tämän saa rikottua vaikka niin, että vaihteistoon vuotaa jäähdytysnestettä.... kas kun sähkömoottorit ovat nestejäähdytteisiä!
Sähkövatkaimissa hajoaa myös sisäänrakennettuja (Type 2) latauslaitteita. Marmorihinta korjaukselle voi olla 10 000 €. Saman verran kuin polttomoottoriautossa kilahtaneen koneen vaihto tehdaskunnostettuun.
Jos plugarin akku uupuu, lystille tulee hintaa 10-20 tonnia. Täyssähköauton akun uusiminen ap to 65 000 € (joku mersun malli). Ja akun vaihto tarvitaan pahimmillaan, kun
- auto on kärsinyt peräänajon... polttomoottoriautoon uusittaisiin puskuri ja takaluukku, sähkövatkaimsessa (taas joku Mersu) laukesi akusta pyrötekninen sulake = akku on tehtaan ohjeen mukaan kaatopaikkakamaa
- helmakotelossa tai pohjalevyssä on peukalon pään kokoinen painauma (pohja kopaitettu kiveen mökkitiellä tai on puskettu läpi aurausvallista, jossa piileskeli jääpaakku)
Osa tehtaista kieltää oikopäätä korjaukset pienissäkin vauroissa. Saa näet myytyä uuden auton, vakuutusyhtiön rahoituksella....
Ja vaikka korjaus olisi teoriassa mahdollinen, voi pelkkä pohjan avaaminen, akun tarkastus ja nippuun laitto maksaa yli 10 000 €. Eli on ihan liian kallista.
Moottorivaurion kärsinyt polttomoottoriautokin menee yleensä paaliin, jos kyse ei ole ihan uudesta/takuunalaisesta autosta. 10 000 € on liian iso investointi käytettyyn. Parempi myyfä auto varaosiksi ja ostaa ehkä käytetty tilalle.Pikkulisäys tuohon akun hintaan . Yksi Porche ja pari Audin mallia käyttää samaa akkua , jonka hinta on 83 000 € . Näihin autoihin ei enään saa kaskoa .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miksi kukaan haluaisi ostaa hybridiä/plugaria Jesse Haapalan asiantuntijalausuntojen jälkeen.
Siis tarkoitat näitä saksalaisia, joita hänen lausuntonsa koski. Ei japanilaisia.
- Anonyymi
Saksassa on 48 miljoonaa henkilöautoa. Saksa tuotti vuodessa 970 000 sähköautoa, joista 80 % vientiin.
48 000 000 / (970 000 x 0,2)= 247 vuotta autokannan vaihtumisnopeus. Huomioimatta sähköautojen jokseenkin pientä osuutta autokannasta. Ei kovin vakuuttavaa sähköautojen suosion vakuuttelu Saksassa. - Anonyymi
Kukaan ei jaksa enää vihreää kukkis woketusta.
- Anonyymi
Sähköauton akuston vaihto on erittäin kallis operaatio !!
Hinta pyörii, 15000-40000€ paikkeilla tai enemmän !!
Eli, nykyinen sähköauto on teknisesti kehittymätön akuston osalta !!- Anonyymi
Niissä menee myös laakerit moottorista ja jähdytys vesi menee moottoriin,...tästä voi päätellä että käytettynä paskoja..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niissä menee myös laakerit moottorista ja jähdytys vesi menee moottoriin,...tästä voi päätellä että käytettynä paskoja..
Orpon kaverilla on Orpon valeet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niissä menee myös laakerit moottorista ja jähdytys vesi menee moottoriin,...tästä voi päätellä että käytettynä paskoja..
Polttiksissa ei olekaan ongelmia, TSI, DSG...
Mikään voimalinjatyyppi sinänsä ole susi. Se riippuu valmsitajasta. Jessellä on kokemusta niistä missä on ongelma eli BMW, Tesla, Volvo, Mersu. En sitten ne mitä Jessen pajalle ei vieraile?
Jessen kertoma ei ole koko totuus. Se perustuu vai siihen otantaan mikä hänen pajallaan vierailee.
- Anonyymi
Ja samaan aikaan liikkeet täyttyy käytetyistä..
- Anonyymi
Sähköauton akuston vaihto on erittäin kallis operaatio !!
Hinta pyörii, 15000-40000€ paikkeilla tai enemmän !!
Eli, nykyinen sähköauto on teknisesti kehittymätön akuston osalta !!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4014521Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1221765- 1381538
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko731283Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass151086Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔721077Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise131029Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään65983- 38960
- 66942