Kokemuksia tuoksuyliherkkyydestä, oireet

Anonyymi-ap

Itsellä yli 50-vuotiaana alkoivat oireet työskenneltyäni pitkään sisäilmaongelmaisessa talossa. Voimakkaat hajut häiritsevät, kurkkua karhentaa ja nenä tuntuu tukkoiselta. Voiko kuorsaus olla yleisempää tuoksuherkillä ihmisillä? Kun varmaan limakalvot nenässä turpoavat...oletteko käyneet tuoksuyliherkkyyden takia lääkärissä ja millaista apua olette saaneet...

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei normi lääkärit taida ymmärtää mitään. Itsellä taustalla paha alistus, josta jäänyt nenän limakalvojen karstoittuminen, nenäverenvuoto ja äänen käheytyminen.

Olen maininnut asiasta muiden lääkärikäyntien yhteydessä. Vastaukset on jotain tyyliin kuiva sisäilma vaikuttaa.

Tulee vaan vihaiseksi, ja verenpaine kohoaa, kun lääkärit on niin tolloja. Pitää vaan pyrkiä olemaan ulkona paljon raittiissa ilmassa.

• Anonyymi

Ihan totta niin ne sanovat aina, mutta kun kerran joutuu hengenahdistuksesta sairaalaan niin saa tutkimukset. Vaadi allergia koe , en ymmärrä miksi ihmisiä ei oteta vakavasti silloin kun he itse tietävät etteivät voi hyvin . Ne voi katsoa verestäkin aika paljon ja sitten se peick testi jossa kokeillaan ne tavalliset allergia muodot. Tänään on ilmeisesti potilaiden vaadittava hoitoa kun aina vähätellään .
        Muistan vaihdevuosien aikana kun hikoilin epänormaalisti että töissäkin hiukset kastuivat läpimäräksi , ja kun menin lääkäriin niinhän sanoi että kaikki ihmiset hikoilee . Ihan niinkun en olisi sitä tiennyt.

• Anonyymi

Minä kävin aikoinani lääkärissä sanoivat että veressä oli allergeeneja vaan eivät kyenneet sanomaan mille reagoin, itse tiesin että eräs antibiotikka oli saanut kerran kasvot paisumaan kunnolla . Mutta olen vieläkin herkkä esim erilaisille tuoksuille, en voi käyttää parfymeitä ja kauhistus jos joku jossain kokouksessa oli laittanut jotain tuoksua itseensä . Mutta otan antihistamiinia silloin kun on tukala olo se helpottaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      25
      2500
    2. Kerro kaivattusi

Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.
      Ikävä
      55
      1816
    3. Saako kantaa asetta

Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup
      Ähtäri
      11
      1254
    4. Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.

Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu
      Maailman menoa
      299
      1087
    5. Toinen toista

Hyvää sunnuntai huomenta susi rinssiltä 🤴🏼☕❄️⚜️❤️
      Ikävä
      259
      992
    6. Mikään ei ole ikuista

Hyvää huomenta. ☕ Susi ulvoo yksin ja tyhjyys kutsuu luokseen.⚜️❄️❤️🥱
      Ikävä
      146
      903
    7. Rakastan sua

Tiedäthän sen ❤️😢
      Ikävä
      56
      884
    8. Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?

Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua
      Tuusniemi
      12
      828
    9. Onko sulla mua enää yhtään ikävä

Etkö halua enää yrittääkään?
      Ikävä
      49
      805
    10. Mies mitä ajattelet naisista?

Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.
      Ikävä
      111
      785
    Aihe