Hei,
Lahjakirjassa on suljettu pois aviopuoliso. Lahjan saadessani en ollut vielä naimisissa. Olisiko lahjakirjaan pitänyt lisätä erikseen, että se koskee myös tulevaa aviopuolisoa?
En ymmärrä näistä oikein mitään ja nyt mietin eron tullessa joudunko maksamaan exälleni jotain tästä aikoja sitten saadusta raha-lahjasta millä olen ostanut talon.
Avio-oikeuden pois sulkeminen lahjakirjassa
9
318
Vastaukset
- Anonyymi
Hei, Älä eroa! Puoliksi menee omaisuus jos ei ole avioehtoa. Mielipiteeni on; musta tuntuu juttu...
- Anonyymi
Ei ole avioehtoa. Oltiin lahjan saadessa oltu myös avoliitossa useampi vuosi jos sillä merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole avioehtoa. Oltiin lahjan saadessa oltu myös avoliitossa useampi vuosi jos sillä merkitystä.
Kuka on lahjan saaja. Omaa lahjaa ei tarvitse jakaa kenenkään kansa. Se on sinun
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka on lahjan saaja. Omaa lahjaa ei tarvitse jakaa kenenkään kansa. Se on sinun
Koska on lahja on lahja
- Anonyymi
Kannattaa tarkkaan miettiä mitä tekee nykypäivän
- Anonyymi
Näinhän se on. En vaan löydä mistään vastausta tähän.
- Anonyymi
Riippuu kai summastakin. Onko jo maksettu lahjavero
https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/omaisuus/lahja/ Lahjakirjassa voidaan määrätä, että lahjan saajan aviopuolisolla ei ole avio-oikeutta lahjaan. Jos lahjakirjassa on tällainen määräys, se koskee myös tulevia aviopuolisoita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753636
- 463202
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512391Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442011- 1401769
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161595Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131471Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121289- 451214
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii671130