💪💪💪💪 Sähkö jyrää kaiken! 💪💪💪💪
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/8d1cd88a-8545-4bc5-821d-8768be6d075c
"Polttomoottoriautot ovat Norjassa pelkkä muisto."
Kuinkas tässä nyt näin kävi?
PUMM!! / ! \ Norjassa jo 96% uusista autoista on sähköautoja. / ! \
92
502
Vastaukset
- Anonyymi
Aivan hyvä suunta suomessakin olisi moinen. Dieselautot sitten lopuille ja bensa-autot voi kieltää kokonaan kun kuluttavat niin paljon litroja ja se on ainoa mikä aiheuttaa päästöjä.
- Anonyymi
ja itse itselleni vastaten vielä, että alle 10 000km ajaville päästölaitteiden poisto sallituksi niin ei tule ongelmia pätkäajossa ja päästöt ei muutaman tuhannen ihmisen kohdalla merkkaa mitään.
Kaikki tyytyväisiä, päästöt saadaan alas, polttoaineenkulutus alas ja päästötavoitteisiin päästään. Sitten toki suomen kohdalla kun ainanen rahantarve niin verotus täytyy siirtää tasaiseksi kaikkiin autoihin, eli 800€ vuosi oli sitten käyttövoima mikä tahansa. - Anonyymi
höhlä..lentomatkustaminen ja sodat tuhoaa ilmaston...paljon yksi hävittäjä sodassa tuhoaa ilmastoa..esim..sotakin on rikkaiden harrastus..ei köyhät sotaa halua..?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
höhlä..lentomatkustaminen ja sodat tuhoaa ilmaston...paljon yksi hävittäjä sodassa tuhoaa ilmastoa..esim..sotakin on rikkaiden harrastus..ei köyhät sotaa halua..?
juuri näin, mutta tuossa minun mallissahan on edullista ajoa vähänajaville? Ostaa jonkun dieselin ja siitä päästölaitteet pois. Menee miljoona km ja ei tarvi akuista huolehtia. Enemmän jos ajaa niin sitten kahtoo ottaako dieselin vai sähkön?
Bensaa ei tarvitse kuin ruohonleikkuriin ja siinäkin kyllä akkuversio on parempi. Lumenauraukseen dieselmönkijä on paras vaihtoehto.
Helppo jaella tulevaisuudessa polttoainetta kun laittaa dieselpistoolin ja sähkön vierekkäin. Muuta ei tarvi. Ja dieselin kulutus niin vähäistä että saa maanpäällisillä tankeilla hoidettua.
On halapoo! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
juuri näin, mutta tuossa minun mallissahan on edullista ajoa vähänajaville? Ostaa jonkun dieselin ja siitä päästölaitteet pois. Menee miljoona km ja ei tarvi akuista huolehtia. Enemmän jos ajaa niin sitten kahtoo ottaako dieselin vai sähkön?
Bensaa ei tarvitse kuin ruohonleikkuriin ja siinäkin kyllä akkuversio on parempi. Lumenauraukseen dieselmönkijä on paras vaihtoehto.
Helppo jaella tulevaisuudessa polttoainetta kun laittaa dieselpistoolin ja sähkön vierekkäin. Muuta ei tarvi. Ja dieselin kulutus niin vähäistä että saa maanpäällisillä tankeilla hoidettua.
On halapoo!Dieseliä ei pitkään enää jaella, dieselautoja ei juurikaan myydä enää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieseliä ei pitkään enää jaella, dieselautoja ei juurikaan myydä enää.
Ja vetyautoja Norjassakin aika lailla 0 kpl.
- Anonyymi
on siellä eri työllisyys ja tulotkin ..ennen vanhaan käyttin norjassa parivuotta töissä ja tuotiin tullessa mersu ja asuntovaunu
- Anonyymi
No se ei ole sähköautojen vika, että Suomi on semikommunistinen ja matkalla kehitysmaaksi...
- Anonyymi
Kattos nääs kun sähkökin on halvempaa Norjassa.
- Anonyymi
Suomessa saa halvimmillaan sähköä ilmaiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa saa halvimmillaan sähköä ilmaiseksi.
Ja täytyy toki siirrosta maksaa, mainittakoon ennen kuin joku pälli alkaa nillittämään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa saa halvimmillaan sähköä ilmaiseksi.
Huomenakin taas keskihinta reilusti alle 1 sentti per kWh.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomenakin taas keskihinta reilusti alle 1 sentti per kWh.
Siihen sähkönsiirtomaksut päälle. 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen sähkönsiirtomaksut päälle. 🤣🤣🤣
Siirtomaksut on aina, siihen ei pörssihinta vaikuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siirtomaksut on aina, siihen ei pörssihinta vaikuta.
Kyllä pörssihinnatkin vaikuttaa sähkön hintaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pörssihinnatkin vaikuttaa sähkön hintaan.
Ei vaikuta yhtään siirtomaksuihin, jotka vaihtelevat alueittain mutta on yleensä 7-8 senttiä / kWh. Siirtohinta ei ole riippuvainen pörssihinnasta yhtään vaan se on vakio.
- Anonyymi
Suomi24-tietäjien väittämien perusteella Norjassa pitäisi nykyään olla:
- sähköpula
- teidenvarret täynnä hyytyneitä sähköautoja
- valtava määrä tulipaloja
- talvet yhtä kärsimystä
- ympäristökatastrofi.- Anonyymi
No Suomessa sähköautot hyytyivät viime talvena kovilla pakkasilla ja niillä ajo oli yhtä kärsimystä...Norja on pääosin leudompi maa kuin Suomi...Norjan kylmillä alueilla ei ole sähköautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Suomessa sähköautot hyytyivät viime talvena kovilla pakkasilla ja niillä ajo oli yhtä kärsimystä...Norja on pääosin leudompi maa kuin Suomi...Norjan kylmillä alueilla ei ole sähköautoja.
Eli et ole käynyt Norjan Lapissa.
Käypä kurkkaamassa, ihan yhtä lailla siellä liikkuu sähköautoja kuin etelässäkin. Esimerkiksi Tana Brussa, pikku kylässä, sähköautoliike ja kauppa käy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Suomessa sähköautot hyytyivät viime talvena kovilla pakkasilla ja niillä ajo oli yhtä kärsimystä...Norja on pääosin leudompi maa kuin Suomi...Norjan kylmillä alueilla ei ole sähköautoja.
Kumma kun oma Teslani ei hyytynyt, enkä missään nähnyt yhtäkään hyytynyttä sähköautoa. Hyytyneitä pakoputkiautoja kyllä riitti tienvarsilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma kun oma Teslani ei hyytynyt, enkä missään nähnyt yhtäkään hyytynyttä sähköautoa. Hyytyneitä pakoputkiautoja kyllä riitti tienvarsilla.
Sama juttu ID.4:n kanssa. Ei mitään vaikeutta pärjätä jopa -35°C pakkasessa ollut viime talvena. Tänä talvenahan ei kunnon pakkasia ole ollutkaan. Itse asiassa ID.4 on osoittautunut parhaimmaksi talviautoksi mitä kohdalleni on sattunut 53 vuoden autoilu-urallani.
- Anonyymi
ja euroopassa n.2%
revi siitä- Anonyymi
Eipäs viitsitä kuitenkaan valehdella!
Euroopassa täyssähköautojen osuus ensirekisteröinneistä oli helmikuussa 15,2%.
- Anonyymi
Ei tuo yllätä.
Suomi on köyhä maa, Norja rikas.
Suomalaiset on köyhiä, norjalaiset rikkaita.
Minkäköhän takia Norjassa ajetaan kallimmiilla ja uudemmilla autoilla kuin Suomessa?- Anonyymi
Suomalaiset ovat köyhiä, koska tuhlaavat rahansa kalliiseen polttoaineeseen. Ei onneksi kaikki enää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset ovat köyhiä, koska tuhlaavat rahansa kalliiseen polttoaineeseen. Ei onneksi kaikki enää.
Polttoaineiden osuus autoilun kuluista on melko pieni, varsinkin jos kyseessä on uusi auto. Kaikkein tehokkain tapa tuhota rahansa on ostaa uusi ja tai melko uusi auto. Jopa silloin jos auto on sähköauto. Vanhalla polttiksella ajaminen on paljon halvempaa kuin uudemman sähköauton ostaminen (jopa käytetyn sähköauton) ja sillä ajaminen. Typerät sähköautofanaatikot ovat laskukyvyttömiä.
Polttoaineella ei ole suurtakaan merkitystä suomalaisten kuluissa vaikka aivoton sähköautofanaatikko muuta höpisee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttoaineiden osuus autoilun kuluista on melko pieni, varsinkin jos kyseessä on uusi auto. Kaikkein tehokkain tapa tuhota rahansa on ostaa uusi ja tai melko uusi auto. Jopa silloin jos auto on sähköauto. Vanhalla polttiksella ajaminen on paljon halvempaa kuin uudemman sähköauton ostaminen (jopa käytetyn sähköauton) ja sillä ajaminen. Typerät sähköautofanaatikot ovat laskukyvyttömiä.
Polttoaineella ei ole suurtakaan merkitystä suomalaisten kuluissa vaikka aivoton sähköautofanaatikko muuta höpisee.Aivoton polttopenatrolli horisee taas ihan omiaan, polttoainehan se juuri on keskeinen tekijä autoilun kuluissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivoton polttopenatrolli horisee taas ihan omiaan, polttoainehan se juuri on keskeinen tekijä autoilun kuluissa.
Ei ole jos osaa laskea autoilun kaikki kulut. Edes vanhoissa polttiksissa polttoainekulut ei ole suurin kulu autossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole jos osaa laskea autoilun kaikki kulut. Edes vanhoissa polttiksissa polttoainekulut ei ole suurin kulu autossa.
Näköjään tosiaan et osaa laskea, polttoaine on erityisesti vanhoissa autoissa se suurin kuluerä.
- Anonyymi
Olisko kuule siksi että meidän tuloista kiertää poliittisten päättäjien kautta paljon suurempi osa kuin muissa maissa.
Suomen talous ei ole kojta 20 vuoteen kasvanut olenkaan johtuen juuri tästä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisko kuule siksi että meidän tuloista kiertää poliittisten päättäjien kautta paljon suurempi osa kuin muissa maissa.
Suomen talous ei ole kojta 20 vuoteen kasvanut olenkaan johtuen juuri tästä.Tarkoitatko että meillä on ylisuuri ja tehoton julkinen sektori?
- Anonyymi
Hassua, että Norjassa nuo sähköautot toimii ihan hyvin, ja Suomessa ei kuulemma lainkaan...
- Anonyymi
Ja vetyautot sielläkin nollassa...
- Anonyymi
eikä yhtään vetypommia
- Anonyymi
eikä tule koskaan vetypommeista käyttöautoja
- Anonyymi
Näinhän se on, kysyntä nolla.
- Anonyymi
Näin se muutos tapahtuu silmiemme edessä parhaillaan. Norjassa polttikset on jo museokamaa, sama tilanne Suomessakin pian.
- Anonyymi
Ja kylläpä vetypäätä ketuttaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kylläpä vetypäätä ketuttaa!
Vetypää taitaa pian räjähtää kuin hindenburg....
- Anonyymi
Suomi tulee perässä. Kuin hiihtokisoissa.
- Anonyymi
Kyllä se näin on, kierroksella menivät ohi.
- Anonyymi
Tyypillinen sähköauton akku painaa n. 500 kiloa, noin matka-arkun kokoinen. Se sisältää 13 kiloa litiumia, 30 kiloa nikkeliä, 25 kiloa mangaania, 15 kiloa kobolttia, 100 kiloa kuparia ja 200 kiloa alumiinia, terästä ja muovia. 🤬 Ja lapset kaivaa kobolttia yhteen sähköautoon 15kg. 🤬😡🤬😡
- Anonyymi
Sieltä taas ruikahti palstalle älyvapaata hömppää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltä taas ruikahti palstalle älyvapaata hömppää.
Mikä on hömpää, jos lapset kaivaa kobolttia?Sitten varmaan kannattaa itse lähteä kaivamaan sitä hömppää, jos se tuntuu helpolta hommalta terveelliseltä touhulta. Koboltti menee ihmisen verenkiertoon.
- Anonyymi
Kylläpä trollia harmittaa sähkisten voittokulku....
- Anonyymi
Lasten kustannuksella tehtävä vihersiirtymä ei ole oikein ja jos on sähköauton omistajista oikein, että lapset kaivaa kobolttia, niin laittaisittenko omat lapsenne kaivamaan mineraaleja, jos tulisi suomessa käsky laittaa lapset louhoksille? Tuskimpa! 🤔
- Anonyymi
Sähköauton omistajat luulee, että se on trollausta, jos totuus tuodaan julki ja eikä ohjata ihmisiä valheilla eteenpäin. Tulee mieleen nykyhallitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton omistajat luulee, että se on trollausta, jos totuus tuodaan julki ja eikä ohjata ihmisiä valheilla eteenpäin. Tulee mieleen nykyhallitus.
Sinä se jaksat levittää disinformaatiota.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lasten kustannuksella tehtävä vihersiirtymä ei ole oikein ja jos on sähköauton omistajista oikein, että lapset kaivaa kobolttia, niin laittaisittenko omat lapsenne kaivamaan mineraaleja, jos tulisi suomessa käsky laittaa lapset louhoksille? Tuskimpa! 🤔
Huh huh mitä juttuja. Maksetaanko sinulle valheiden levittämisestä?
- Anonyymi
Suomessa sama vuonna 2028.
- Anonyymi
Norjassa tuollainen on mahdollista laittamalla muutoksen liukastajaksi 100 miljoonaa tynnyriä brent-laatua. Tuo on niin kovin hiilineutraali maa, että siitä esimerkkiä ottamaan.
- Anonyymi
Norja on rikkaudet luonnut öljynporauksella ja jos ne sen lopettaa, niin sähköauton ajelulla ei sitä tulonlähdettä paikata.
- Anonyymi
Sössön sössön. Norjan öljytuotanto ei ihmeemmin liity asiaan. Ruotsissakin ollaan lähes samassa pisteessä. Suomi vain on taas pohjoismaista viimeisenä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sössön sössön. Norjan öljytuotanto ei ihmeemmin liity asiaan. Ruotsissakin ollaan lähes samassa pisteessä. Suomi vain on taas pohjoismaista viimeisenä.
Pari pohjoista kääpiövaltiota ei paljon asioihin vaikuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pari pohjoista kääpiövaltiota ei paljon asioihin vaikuta.
Ei vaikuta varsinkaan teidän kääpiöaivoisten änkyröinti, maailma siirtyy täyssähköautoihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei vaikuta varsinkaan teidän kääpiöaivoisten änkyröinti, maailma siirtyy täyssähköautoihin.
Muualla maailmassa ostetaan pääosin polttiksia. Varsinkin USA:ssa, jossa vain harva ostaa edes uutena täyssähköautoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muualla maailmassa ostetaan pääosin polttiksia. Varsinkin USA:ssa, jossa vain harva ostaa edes uutena täyssähköautoa.
Ihan harhaisia juttuja sulla. Kiinassakin ostetaan pian pelkkiä sähköautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan harhaisia juttuja sulla. Kiinassakin ostetaan pian pelkkiä sähköautoja.
Mutta USA:ssa alle 5% uusista autoista on sähköautoja. Ja luultavasti tänä vuonna jopa tätä vähemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta USA:ssa alle 5% uusista autoista on sähköautoja. Ja luultavasti tänä vuonna jopa tätä vähemmän.
Valehtelet taas, 10% tällä hetkellä ja kasvua sama 10% vuosittain. Taitekohta on siellä vasta tulossa parin vuoden sisään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valehtelet taas, 10% tällä hetkellä ja kasvua sama 10% vuosittain. Taitekohta on siellä vasta tulossa parin vuoden sisään.
Älä keksi lukuja päästäsi. Lisäksi Trump vihaa sähköautoja joten hän tulee tuhoamaan sähköautoilun jenkeissä. Sähköautojen tuet on jo poistettu eikä jenkkejä enää kiinnosta sähköautot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä keksi lukuja päästäsi. Lisäksi Trump vihaa sähköautoja joten hän tulee tuhoamaan sähköautoilun jenkeissä. Sähköautojen tuet on jo poistettu eikä jenkkejä enää kiinnosta sähköautot.
Älä itse syydä sontaa. Luvut on ihan oikein, ja Trumpin voit työntää pakoputkeesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä itse syydä sontaa. Luvut on ihan oikein, ja Trumpin voit työntää pakoputkeesi.
No, täyssähköautojen osuus uusien autojen myynneistä oli viime vuonna 8% USA:ssa. Mutta vaikka USA:ssa oli viime vuonna tuhansien dollarien tuet sähköautoille niin silti myyntien kasvu oli vähäistä. On aika harhaista kuvitella, että kun autojen hinnat ylipäätään nousevat tänä vuonna USA:ssa todella paljon ja sen päälle tulee vielä tukien poisto että se romahduttaisi sähköautojen myyntiä. Jos yhtäkkiä jokaisen sähköauton hinta nousee kymppitonnilla, kuten nyt tulee tapahtumaan, niin taatusti sähköautojen myynti romahtaa.
Ja muuten, nämä Trumpin tullit koskevat myös amerikkalaisia autovalmistajia, koska niiden komponenteista suuri osa valmistetaan muualla. Eli kaikkien autojen hinnat nousevat, myös amerikkalaisten autojen. Tämä tarkoittaa uusien autojen myyntien romahdusta ylipäätään.
Trump romahduttaa sähköautojen myynnin USA:ssa.
- Anonyymi
Uuden polttiksen ostaminen alkaa olla aika suurta tyhmyyttä tässä vaiheessa.
- Anonyymi
Hölmöjä automyyjien onneksi riittää Suomessa.
- Anonyymi
Koska myydään viimeinen uusi polttis Suomessa? 2030?
- Anonyymi
Paljon myöhemmin kuin tuo, on jopa todennäköistä että polttiksia myydään uutena myös vuoden 2035 jälkeen. Lisäksi sekä ladattavissa että ei-ladattavissa hybrideissä on myös polttomoottori ja tuota polttomoottoria myös käytetään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon myöhemmin kuin tuo, on jopa todennäköistä että polttiksia myydään uutena myös vuoden 2035 jälkeen. Lisäksi sekä ladattavissa että ei-ladattavissa hybrideissä on myös polttomoottori ja tuota polttomoottoria myös käytetään.
Ei ole todennäköistä kun ei ole edes mahdollista. Ja nykyinen kehitys kertoo, että myynti loppuu viimeistään 2031 tai -32, ilman kieltojakin. Mahdollisesti jo 2039.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljon myöhemmin kuin tuo, on jopa todennäköistä että polttiksia myydään uutena myös vuoden 2035 jälkeen. Lisäksi sekä ladattavissa että ei-ladattavissa hybrideissä on myös polttomoottori ja tuota polttomoottoria myös käytetään.
Ja siis polttomoottorien myynnin loppuminen tarkoittaa luonnollisesti hybridejäkin, plugarit häviävät jo reilusti täyssähkölle. Hybridivaihe alkaa sekin tulla loppuunsa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis polttomoottorien myynnin loppuminen tarkoittaa luonnollisesti hybridejäkin, plugarit häviävät jo reilusti täyssähkölle. Hybridivaihe alkaa sekin tulla loppuunsa.
Ja silti hybridejä myydään edelleen paljon enemmän kuin kuin täyssähköä. Lisäksi polttomoottorikieltoa ei ole edes olemassa, koska synteettisillä kulkevat uudet autot olisivat edelleen sallittuja.
Ja tietenkin tuo kielto ylipäätään voidaan kumota hetkessä. Yksi äänestys ja sitten koko kielto katoaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole todennäköistä kun ei ole edes mahdollista. Ja nykyinen kehitys kertoo, että myynti loppuu viimeistään 2031 tai -32, ilman kieltojakin. Mahdollisesti jo 2039.
On mahdollista, riittää että tuossa polttiksessa käytetään vain synteettisiä polttoaineita ja polttista saa myydä kuten ennenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On mahdollista, riittää että tuossa polttiksessa käytetään vain synteettisiä polttoaineita ja polttista saa myydä kuten ennenkin.
Ei ole mahdollista, polttiskielto tulee jo pelkästään lähipäästöjen takia. Eikä polttikset pysty nytkään enää kilpailemaan sähköautojen kanssa, saatika nyt sitten kun akkuteknologiat vielä kehittyy.
- Anonyymi
Sitä aikaa odotellessa kun iltapäivälehtien lööppiuutiset kertovat kuinka tankkaaminen alkaa olla yhä hankalampaa Suomessa. Lienee selvää että sähköautojen yleistyessä myös kylmäasemien kannattavuus alkaa olla koetuksella kun yhä useampi siirtyy sähköautoon. Ei ole enää riittävästi tankkaavia asiakkaita ja asema toisensa jälkeen pistää lapun luukulle. Jäljelle jäävät latauspisteet joille on enemmän ja enemmän kysyntää.
Ensin suljetaan syrjemmässä olevia asemia ja lopulta myös tiheästi asutuilla ja pääväylien yhteydessä olevia asemia. On mielenkiintoista nähdä joutuvatko syrjemmässä asuvat siirtymään nopeammin sähköautoon koska lähimmälle jäljellä olevalle kylmäasemalle alkaa olla kymmenien tai jopa yli sadan kilometrin tankkausmatka. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mahdollista, polttiskielto tulee jo pelkästään lähipäästöjen takia. Eikä polttikset pysty nytkään enää kilpailemaan sähköautojen kanssa, saatika nyt sitten kun akkuteknologiat vielä kehittyy.
Polttiskielto ei koske synteettisillä polttoaineilla kulkevia polttiksia. Ja polttiskielto voidaan kumota hetkessä yhdellä äänestyksellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä aikaa odotellessa kun iltapäivälehtien lööppiuutiset kertovat kuinka tankkaaminen alkaa olla yhä hankalampaa Suomessa. Lienee selvää että sähköautojen yleistyessä myös kylmäasemien kannattavuus alkaa olla koetuksella kun yhä useampi siirtyy sähköautoon. Ei ole enää riittävästi tankkaavia asiakkaita ja asema toisensa jälkeen pistää lapun luukulle. Jäljelle jäävät latauspisteet joille on enemmän ja enemmän kysyntää.
Ensin suljetaan syrjemmässä olevia asemia ja lopulta myös tiheästi asutuilla ja pääväylien yhteydessä olevia asemia. On mielenkiintoista nähdä joutuvatko syrjemmässä asuvat siirtymään nopeammin sähköautoon koska lähimmälle jäljellä olevalle kylmäasemalle alkaa olla kymmenien tai jopa yli sadan kilometrin tankkausmatka.Tuohon menee yli 30 vuotta. Ehkä jopa yli 50 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon menee yli 30 vuotta. Ehkä jopa yli 50 vuotta.
Juu ei, ei mene.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu ei, ei mene.
https://www.toi.no/getfile.php/1350199-1553693924/Publikasjoner/TØI rapporter/2019/1689-2019/1689-2019-sum.pdf
Ei mene välttämättä. Kun katsoo Norjan liikennetutkimuslaitoksen raporttia. Sivulla 8 on kaksi kuvaa jotka kertovat ennusteen ajetuista kilometreistä eri tyyppisillä henkilöautoilla. Kun katsoo ennustettua tilannetta 10 vuoden päästä 2035 niin kaikkien muiden paitsi ladattavilla hybrideillä ja täyssähköautoilla ajettavien ajokilometrien määrä on pudonnut murto-osaan. Ladattavilla hybrideillä monen kuitenkin on tarkoitus ajaa sähköllä aina kuin mahdollista.
Tämä tarkoittaa että polttomoottorilla ajettujen kilometrien määrä kaikesta liikenteestä alkaa olla vähäinen. Tässä tilanteessa dieselin ja bensan kysyntä alkaa olla aika vähäistä. Se johtaa siihen että polttoainejakelun tarve on pudonnut murto-osaan ja bensa-asemat ovat muuttuneet valtaosin latausasemiksi.
Suomessa tullaan Norjaa perässä mutta autokannan sähköistymisessä Suomi ja muut pohjoismaat ovat nopeimpia maailmassa. Voi olla että 2040 luvulla Suomessa aletaan olla jo samanlaisessa tilanteessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.toi.no/getfile.php/1350199-1553693924/Publikasjoner/TØI rapporter/2019/1689-2019/1689-2019-sum.pdf
Ei mene välttämättä. Kun katsoo Norjan liikennetutkimuslaitoksen raporttia. Sivulla 8 on kaksi kuvaa jotka kertovat ennusteen ajetuista kilometreistä eri tyyppisillä henkilöautoilla. Kun katsoo ennustettua tilannetta 10 vuoden päästä 2035 niin kaikkien muiden paitsi ladattavilla hybrideillä ja täyssähköautoilla ajettavien ajokilometrien määrä on pudonnut murto-osaan. Ladattavilla hybrideillä monen kuitenkin on tarkoitus ajaa sähköllä aina kuin mahdollista.
Tämä tarkoittaa että polttomoottorilla ajettujen kilometrien määrä kaikesta liikenteestä alkaa olla vähäinen. Tässä tilanteessa dieselin ja bensan kysyntä alkaa olla aika vähäistä. Se johtaa siihen että polttoainejakelun tarve on pudonnut murto-osaan ja bensa-asemat ovat muuttuneet valtaosin latausasemiksi.
Suomessa tullaan Norjaa perässä mutta autokannan sähköistymisessä Suomi ja muut pohjoismaat ovat nopeimpia maailmassa. Voi olla että 2040 luvulla Suomessa aletaan olla jo samanlaisessa tilanteessa.Juuri niin. Ja 2060-luvulla bensikset ovat Suomessa muisto vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://www.toi.no/getfile.php/1350199-1553693924/Publikasjoner/TØI rapporter/2019/1689-2019/1689-2019-sum.pdf
Ei mene välttämättä. Kun katsoo Norjan liikennetutkimuslaitoksen raporttia. Sivulla 8 on kaksi kuvaa jotka kertovat ennusteen ajetuista kilometreistä eri tyyppisillä henkilöautoilla. Kun katsoo ennustettua tilannetta 10 vuoden päästä 2035 niin kaikkien muiden paitsi ladattavilla hybrideillä ja täyssähköautoilla ajettavien ajokilometrien määrä on pudonnut murto-osaan. Ladattavilla hybrideillä monen kuitenkin on tarkoitus ajaa sähköllä aina kuin mahdollista.
Tämä tarkoittaa että polttomoottorilla ajettujen kilometrien määrä kaikesta liikenteestä alkaa olla vähäinen. Tässä tilanteessa dieselin ja bensan kysyntä alkaa olla aika vähäistä. Se johtaa siihen että polttoainejakelun tarve on pudonnut murto-osaan ja bensa-asemat ovat muuttuneet valtaosin latausasemiksi.
Suomessa tullaan Norjaa perässä mutta autokannan sähköistymisessä Suomi ja muut pohjoismaat ovat nopeimpia maailmassa. Voi olla että 2040 luvulla Suomessa aletaan olla jo samanlaisessa tilanteessa.Muu maailma ei piittaa paskaakaan Norjasta. Norjassa voidaan ajella sähköautoilla, mutta se ei muuhun maailmaan vaikuta yhtään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muu maailma ei piittaa paskaakaan Norjasta. Norjassa voidaan ajella sähköautoilla, mutta se ei muuhun maailmaan vaikuta yhtään.
Suomessa sähköautojen osuus uutena myydyistä autoista oli vuonna 2023 neljänneksi korkein koko maailmassa https://ourworldindata.org/electric-car-sales
Edellä oli vain Norja (93%), Islanti (71%), Ruotsi (60%) ja sitten Suomi (54%). On todella hienoa että Suomi on kärkipäässä liikenteen sähköistymisessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa sähköautojen osuus uutena myydyistä autoista oli vuonna 2023 neljänneksi korkein koko maailmassa https://ourworldindata.org/electric-car-sales
Edellä oli vain Norja (93%), Islanti (71%), Ruotsi (60%) ja sitten Suomi (54%). On todella hienoa että Suomi on kärkipäässä liikenteen sähköistymisessä.Pienet kehittyneet maat ovat ketterämpiä kääntymään. Suomi tosin tapansa mukaan on kaukana Norjan ja Ruotsin takana.
Sähköautot ovat parhaita talviautoja, joten niiden menestys pohjoismaissa ei ole mikään ihme. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa sähköautojen osuus uutena myydyistä autoista oli vuonna 2023 neljänneksi korkein koko maailmassa https://ourworldindata.org/electric-car-sales
Edellä oli vain Norja (93%), Islanti (71%), Ruotsi (60%) ja sitten Suomi (54%). On todella hienoa että Suomi on kärkipäässä liikenteen sähköistymisessä.On monia tilastoja joissa on oikeasti turvallisempaa olla siellä keskijoukossa. Sähköautoistuminen, vetyautoistuminen, aurinkopaneelit... Pioneerit maksavat aina kaikesta liikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On monia tilastoja joissa on oikeasti turvallisempaa olla siellä keskijoukossa. Sähköautoistuminen, vetyautoistuminen, aurinkopaneelit... Pioneerit maksavat aina kaikesta liikaa.
Ihan turhaa mussutusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On monia tilastoja joissa on oikeasti turvallisempaa olla siellä keskijoukossa. Sähköautoistuminen, vetyautoistuminen, aurinkopaneelit... Pioneerit maksavat aina kaikesta liikaa.
Joku on aina se pioneeri. Tätä on ihan tutkittu. Ne ensimmäiset uuden teknologian käyttöönottajat ovat niitä varakkaimpia ja ylimmän sosiaaliluokan edustajia https://ondigitalmarketing.com/learn/odm/foundations/5-customer-segments-technology-adoption/
Jos on varaa kokeilla ja on kiinnostunut uusimmasta teknologiasta niin miksi ei. Kun on riittävän korkeat tulot ja varallisuutta niin yksi akun hajoaminen tai teknologian puutteellisuus ehkä harmittaa mutta ei lopulta vaikuta omaan taloudelliseen tilanteeseen kovinkaan paljon.
Pienituloiselle sähköauton akun hajoaminen voi olla taloudellinen katastrofi ja yksinkertaisesti sähköauton korkea hinta tekee sähköautoiluun siirtymisen mahdottomaksi. Siksi kestää vielä pitkään ennen kuin he alkavat siirtyä laajasti sähköautoihin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku on aina se pioneeri. Tätä on ihan tutkittu. Ne ensimmäiset uuden teknologian käyttöönottajat ovat niitä varakkaimpia ja ylimmän sosiaaliluokan edustajia https://ondigitalmarketing.com/learn/odm/foundations/5-customer-segments-technology-adoption/
Jos on varaa kokeilla ja on kiinnostunut uusimmasta teknologiasta niin miksi ei. Kun on riittävän korkeat tulot ja varallisuutta niin yksi akun hajoaminen tai teknologian puutteellisuus ehkä harmittaa mutta ei lopulta vaikuta omaan taloudelliseen tilanteeseen kovinkaan paljon.
Pienituloiselle sähköauton akun hajoaminen voi olla taloudellinen katastrofi ja yksinkertaisesti sähköauton korkea hinta tekee sähköautoiluun siirtymisen mahdottomaksi. Siksi kestää vielä pitkään ennen kuin he alkavat siirtyä laajasti sähköautoihin.Niinhän se on aina kaikessa. Ne piirtää joilla on liitua.
Hyvä että on pioneereja tekniikasta kiinnostuneita.
Riskiä voi vähentää valitsemalla merkin fiksusti. Merkkien välillä on takuussa ja yleisessä luotettavuudessa isoja eroja.
Esim. lukekaapa BMWn uuden neue-klasse sähköautoarkkitehtuurin fiitsereistä. Siinä ei akussa enää ole moduleita vaan akkukotelossa suoraan kennot. Tarkoittaa että jos kenn hajoaa, koko akku vaihdetaan. BMW toki lukaa ettei kennovikoja ole eikä tule mutta kaikessa on vikoja jossain vaiheessa.
Ostaisitko käytetyn bemarin minkä akku pitää vaihtaa kokonaisuutena? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joku on aina se pioneeri. Tätä on ihan tutkittu. Ne ensimmäiset uuden teknologian käyttöönottajat ovat niitä varakkaimpia ja ylimmän sosiaaliluokan edustajia https://ondigitalmarketing.com/learn/odm/foundations/5-customer-segments-technology-adoption/
Jos on varaa kokeilla ja on kiinnostunut uusimmasta teknologiasta niin miksi ei. Kun on riittävän korkeat tulot ja varallisuutta niin yksi akun hajoaminen tai teknologian puutteellisuus ehkä harmittaa mutta ei lopulta vaikuta omaan taloudelliseen tilanteeseen kovinkaan paljon.
Pienituloiselle sähköauton akun hajoaminen voi olla taloudellinen katastrofi ja yksinkertaisesti sähköauton korkea hinta tekee sähköautoiluun siirtymisen mahdottomaksi. Siksi kestää vielä pitkään ennen kuin he alkavat siirtyä laajasti sähköautoihin.Tuo ei muuta mitään. Normaalille suomalaiselle ei ole mitään hyötyä ostaa uusinta teknologiaa ensimmäisten joukossa koskaan.
- Anonyymi
Näin ne polttomoottorit katoaa.
- Anonyymi
Norja on vain pikkuinen kääpiövaltio, ei sen autojen myynnillä ole paskankaan väliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Norja on vain pikkuinen kääpiövaltio, ei sen autojen myynnillä ole paskankaan väliä.
Pikku trollipojun ininöillä ei ole mitään väliä, sähköautot ovat kovaa vauhtia nousemassa ainoaksi voimalinjaksi kaikkialla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pikku trollipojun ininöillä ei ole mitään väliä, sähköautot ovat kovaa vauhtia nousemassa ainoaksi voimalinjaksi kaikkialla.
On vain totuus, että Norja on pikkuvaltio kuten on Suomikin eikä Norjan myynneillä ole käytännössä mitään merkitystä. Norjassahan on saman verran asukkaita kuin Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On vain totuus, että Norja on pikkuvaltio kuten on Suomikin eikä Norjan myynneillä ole käytännössä mitään merkitystä. Norjassahan on saman verran asukkaita kuin Suomessa.
On vain totuus ettei trollipojun inininät vaikuta mihinkään.
- Anonyymi
Totuus sattuu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk913829Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921989Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll871803- 1441672
- 1621493
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1021493Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.651478Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1671432Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j1001344- 861297