mitä mieltä ootte uskovista hevareista?itteeni musiikkityyli miellyttää,mutta blackmetallin jätän pois laskuista..
luetelkaa tänne ihmiset hyviä(tai vaikka vähemmänkin hyviä)metallibändejä,joiden musiikki sopii tälläiselle uskovalle metallin kuuntelijalle :)
uskovat metallistit
21
2848
Vastaukset 21
- metalnations
Mortification ois yksi sellainen.Asiallista poljentoa...
- ...
bändejä voi luetella myös 'ei uskonnollisia',jos ymmärrätte..hevigospeliakin tulee kuunneltua,mutta myös sellasta musiikkia,jossa ei varsinaisesti lauleta mistään uskonnon asioista..
esimerkiksi teräsbetoni,jota en tosin kuuntele..bändi soittaa metallia,muttei laula uskontoon liittyvistä asioista,ei kumpaankaan suuntaan :)
- Pakanamaa
"Uskova metallisti" on kuin "Kristitty pakana" = Utopiaa!
- argh
Taas hirveetä yleistystä.Onhan monilla hevibändeillä myös uskonnolisia kappaleita mm. Nightwishillä ja Sonata Arcticalla...Erikseen on joku blackmetal.Jos sä kuuntelet semmosia hevibändejä joissa Jumalan olemassa olo kielletään niin kuuntele rauhassa.Se ei kumminkaan tarkoita että kaikki hevibändit tekisivät niin.
- tuo
argh kirjoitti:
Taas hirveetä yleistystä.Onhan monilla hevibändeillä myös uskonnolisia kappaleita mm. Nightwishillä ja Sonata Arcticalla...Erikseen on joku blackmetal.Jos sä kuuntelet semmosia hevibändejä joissa Jumalan olemassa olo kielletään niin kuuntele rauhassa.Se ei kumminkaan tarkoita että kaikki hevibändit tekisivät niin.
Sonata Arctican ex-kosketinsoittaja Mikko Härkin ole tunnustanut olevansa uskovainen?
- todella paljon
kristinuskoon liittyviä lyriikoita. Esimerkiksi joku Dimmu Borgir:in lyriikat on hyvinkin uskonnollissävytteisiä.
- poika-90
mä ainakin olen uskovainen. siis en kuulu mihinkään ihme seuroihin enkä rukoile yleensä enkä käy kirkossa. Mut en kuitenkaan pysty kuuntelemaan black-metallia ku alkaa ahdistaa... se mua ärsyttää ku tykkään black metallista.(en sanoitusten takia)
kuitenki kuuntelen jonkunverran "saatanallista" musaa. En kuuntele gospel-metallia. olen niinku uskova metallisti. joka kuuntelee heavy-, death-, trash-, power-, jne Metallia- poika-90
jos jossain soi black-metal ni kyl mä sitä kuuntelen eikä mua ahdista. mut jos kuuntelen vaikka koneelta ni en viitti hirveesti kuunnella black-metallii.
- Bible Burning Bukkake Blaster
= Juutalainen Nazi...
- morgoul
hehee..tuo oli hyvä *hihittää*
terveisin,
uskovainen metallisti
- Hihhulirumpalihevari
Joo tota tässä olis muutama
1.Oratorio
2.deathlist
3.slechtvalk
4. fewleftstanding
5. theocracy
6. Vip
7.Rob Rock
8. Immortal souls
9.Mortification
10. The agony scene
11. Wingdom
12. pantokrator
13. barakletos
14. crimson moonlight
No tuossa on muutama bändi joista itse pidän ja noo ei oo missään paremmuusjärjestyksessä...
Ja jos haluat tietää lisää....www.maanalainenlevykauppa.com tuolla on kaikki mahdolliset gospel hevit sun muut =) - ArchHereticAngelo
Se mitä itse olisin kuullut on että St.Vitus olisi ottanut kristinuskoa puoltavan asenteen sanoituksiinsa ja tiedän että Hordella moinen asenne löytyykin. Megadehin uudempi tuotanto myös sisältää uskoon tulleen Mustainen sepustuksia.
- että kyllä meinaan
kuka tahansa, uskovainen tai ei, voi kuunnella iha mitä haluaa. Jokainen elää omentuntonsa mukaan. Ei uskovainen pakanax muutu musiikkimaun mukaa. Turhaa kategoriointia......... Esim gospelbändi Immortal Souls on esiintyny Tuskas.
Ei mun kristillinen arvomaailma pahemmin kyllä oo hetkahtanu pakanallisempaan suuntaan vaik kuuntelenki Sentencedin loistavia riffejä tai Bodomien paukutusta.... Niin että huh huh...- Poika-90
Täs on jotain metalli/hevi bändejä mitä kuuntelen... en kuuntele pelkästään metallia ja heviä.
Children of bodom
slayer
static-x
Helloween
megadeth
six feet under
norther
- mikke
Eli Random eyes niminen bändi.
- veryheavy...
mä uskon, mut en anna sen vaikuttaa siihen, mitä kuuntelen... Nightwishiä, (Within Temptationia), To/Die/For'ia, Rautiaista ja Sonata Arcticaa...
on muitakin... Ja pakko myöntää, että soi se Children of bodom ja northerkin cd-soittimessa...
Tottakai se aina vaikuttaa, eikä mun usko olekaan sitä esimerkillisintä... Ei niitä sanoituksia voi ihan kirjaimellisesti kaikissa kappaleissa ottaa. Miun tapa ajatella on synkkä, mutta "satanistiset" ajatukset ei mene multa..
mutta täytyy sekin ottaa huomioon että mun usko on vaan sen kaiken (olemassaolon) tunnustamista, ei mitään harrasta... - lissu
ei siis se suomalainen narnia vaan ruotsalainen :)
- pyhätön
..vetää ainakin Tourniquet.Ja Stryper on vissii saanu taas uuden erän raamattuja jaettavaksi ;)
- ,,,
Joku todella antaa uskonnon vaikuttaa musiikkimakuunsa, ei näin pojat... huoh..Kyllä jää muuten paljon todella HYVIÄ bändejä kuulematta jollei voi kuunnella bändejä joiden lyriikat ovat anti-kristillisiä/anti-uskonnollisia
- Ael
juu no eiköhän antestor ole ainakin ja sitten crimson moonlight ja extol. muistelisin näin.
suomalainen immortal souls (en ole varma onko pystyssä) on ihan ok. - Anonyymi00021UUSI
Vaikka olet uskova ja jätät Jumalaa pilkkaavan blackmetallin vähemmälle (tai kokonaan pois) niin on olemassa myös sellaista bläkkistä missä keskitytään hämähäkkimieheen:
https://www.youtube.com/watch?v=nVwfCgr8WRU
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251188
- 701121
Carunan hinnat
Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun93878- 77771
- 45771
Kunnan päätie ja sen lähialueet
Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la39723Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit
ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka25658- 67643
Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?39526- 67509