Onko täällä elämäntapatyöttömiä

Anonyymi-ap

Kiinnostaisi kuulla onko täällä elämäntapatyöttömiä? Vai onko sellaisia edes olemassa ?

34

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Määrittele mikä on moinen...

• Anonyymi

Niitäpä juuri, yhteiskunnan elättämiä loisia.

Nuoret aikuiset ovat yliedustettuina toimeentulotuen saajissa, kertoo tuore raportti, Nuoria 18–25-vuotiaita toimeentulotuen saajia on kuukausittain 24 000–33 000. Perustoimeentulotukea maksettiin 106 000 nuorelle yhteensä 273 miljoonaa euroa vuonna 2023.

• Anonyymi

Jotkut nuoret syrjäytetään jo peruskoulussa. Koulu ei sovi kaikille. Opiskelu yläkoulussa on usein pelkkää "sivistyssanojen" opettelua eri aineissa. Kun menettää mahdollisuudet jatko-opintoihin, ei ole samoja mahdollisuuksia kuin muilla.

Huomatkaa esim. miten suuri osa lukioiden opiskelijoista on naispuolisia. Pojilla murrosikä on myöhemmin. Juuri kriittiset vuodet koulussa osuu hankalaan aikaan.

Pakottamalla taloudellisilla perusteilla ei saavuteta mitään muuta kuin epätoivoa mm. evätään työttömyys etuudet, jollei pakkohae huonolla todistuksella ammattiin, joka on harvoja vaihtoehtoja huonolla todistuksella, ja joka ei kiinnosta.

Pahimmillaan pakotetaan johonkin palveluun, joka yhä uudestaan näyttää miten toisarvoinen olet verrattuna "menestyviin nuoriin". Samaa mitä on koettu koko kouluaika. Aina huonompi kuin muut. Näin tehdään vaan vahinkoa osalle nuorista. Peruskoulu vain syrjäyttää osan nuorista, jotkut loppuelämäksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jotkut nuoret syrjäytetään jo peruskoulussa. Koulu ei sovi kaikille. Opiskelu yläkoulussa on usein pelkkää "sivistyssanojen" opettelua eri aineissa. Kun menettää mahdollisuudet jatko-opintoihin, ei ole samoja mahdollisuuksia kuin muilla.

Huomatkaa esim. miten suuri osa lukioiden opiskelijoista on naispuolisia. Pojilla murrosikä on myöhemmin. Juuri kriittiset vuodet koulussa osuu hankalaan aikaan.

Pakottamalla taloudellisilla perusteilla ei saavuteta mitään muuta kuin epätoivoa mm. evätään työttömyys etuudet, jollei pakkohae huonolla todistuksella ammattiin, joka on harvoja vaihtoehtoja huonolla todistuksella, ja joka ei kiinnosta.

Pahimmillaan pakotetaan johonkin palveluun, joka yhä uudestaan näyttää miten toisarvoinen olet verrattuna "menestyviin nuoriin". Samaa mitä on koettu koko kouluaika. Aina huonompi kuin muut. Näin tehdään vaan vahinkoa osalle nuorista. Peruskoulu vain syrjäyttää osan nuorista, jotkut loppuelämäksi.

Koulussa opetetaan, että vain menestyjillä on ihmisarvoa. Olet arvokas vain kunnon veronmaksajana. Työtön on automaattisesti syrjäytynyt ja mielenterveysongelmainen. On vaikea uskoa, millainen piilo-opetussuunnitelma koulukirjoissa nykyään on. Ihmisillä on muutakin kuin taloudellista välinearvoa. Terveisin opettaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naurettava väite että koulu "syrjäyttää", kyllä se on useimmiten se henkilö, oppilas ihan itse joka omalla toiminnallaan aikaansaa ristiriitoja ja konflikteja . Laiska, kotikasvatusta ja käytöstapoja vailla oleva häirikkö useimmiten. Näillekin yksilöille on koulujärjestelmässä paikkansa, terapiakanavat ja erikoistukiryhmät mutta kun nekään eivät kelpaa kun mitään ei voi vaatia eikä velvoittaa. Ja vanhemmatkin vetoaa perustuslakiin ja puuttumiseen kasvatuksessa, mitä eivät itse kykene hoitamaan. Tulee nääs meidän piltille niitä traumoja....
        Koululaitoshan on nykyään mitä enenvissä määrin joutunut ottamaan kasvattajan roolin, myös kurinpidollisissa kysymyksissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Naurettava väite että koulu "syrjäyttää", kyllä se on useimmiten se henkilö, oppilas ihan itse joka omalla toiminnallaan aikaansaa ristiriitoja ja konflikteja . Laiska, kotikasvatusta ja käytöstapoja vailla oleva häirikkö useimmiten. Näillekin yksilöille on koulujärjestelmässä paikkansa, terapiakanavat ja erikoistukiryhmät mutta kun nekään eivät kelpaa kun mitään ei voi vaatia eikä velvoittaa. Ja vanhemmatkin vetoaa perustuslakiin ja puuttumiseen kasvatuksessa, mitä eivät itse kykene hoitamaan. Tulee nääs meidän piltille niitä traumoja....
        Koululaitoshan on nykyään mitä enenvissä määrin joutunut ottamaan kasvattajan roolin, myös kurinpidollisissa kysymyksissä.

Olen monesti miettinyt tuota että se syrjäytyminen on perinnöllistä, ei siis geneettistä perinnöllisyyttä vaan sosialista perinnöllisyyttä.
        Eli kun vanhemmat ovat elämäntapatyöttömiä ja aivopesevät lapsensa siihen samaan ajatusmaailmaan ettei kannata tehdä mitään kun yhteiskunta huolehtii niin miksi lapsi sitten koulussakaan edes yrittää.
        Myöhemmin vaikka yrittäisikin tehdä jotain omalle tilanteelle niin vahinko on jo syntynyt siellä koulun alkutaipaleella.
        Jatko-opikselut ei auta kun pitäisi käydä peruskoulu uusiksi eri asenteella.

• Anonyymi

Suomen median levittämän propagandan mukaan kaikki työttömät ovat automaattisesti juoppoja, joilla ei ole elämänhallintaa!!!!

• Anonyymi

Mitä propagandaa ja missä? Ei ole media tai kukaan muukaan väittänyt että kaikki työttömät ovat jotain tai eivät ole.

• Anonyymi

Eilen kommentoin että kysele yhdistykseltä joka kieltäytyy työstä mutta näemmän vastaukseni on poistettu asiattomana.
      En ymmärrä miksi poistettu?
      Ilmeisesti näitä on isompikin ryhmä.

• Anonyymi

Ylläpidon mielivaltaa, asioista ei saa keskustella niinkuin ne oikeasti on. Kun katsoo tämän osion keskustelunavauksia niin pääosin pelkkää disinformaatioita ja vilkkaiden mielikuvitusten kehittelemiä ei mitenkään todellisuuteen perustuvia öyhötyksiä. Joutosakin ajankulua

• Anonyymi

Mitä eroa on työttömällä ja elämäntapatyöttömällä?

Näinkö?

Työtön. On ollut töissä useita vuosia, mutta irtisanottu?

Elämäntapatyötön: Ei ole ollut töissä juuri missään lukuunottamatta kuntouttavaa työtoimintaa ja 9€ työkokeilua.

• Anonyymi

Elämäntapatyötön on valinnut yhteiskunnan tukien hyväksikäytön ja niillä elämisen koulutuksen, ammatin ja työpaikan hankkimisen sijaan.

• Anonyymi

Olen siltä ja väliltä, tein pätkätöitä ysärillä, sit 2000 luvun alun olin 22v saman työnantajan palveluksessa kunnes irtisanouduin. Nyt ollut kohta 3v veronmaksajien rahoilla..enkä työtä aio enää tehdä mikäli mahdollista....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen siltä ja väliltä, tein pätkätöitä ysärillä, sit 2000 luvun alun olin 22v saman työnantajan palveluksessa kunnes irtisanouduin. Nyt ollut kohta 3v veronmaksajien rahoilla..enkä työtä aio enää tehdä mikäli mahdollista....

Haluatko kertoa miksi et kaipaa työelämään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Haluatko kertoa miksi et kaipaa työelämään?

Olen ollut aina vähän laiska töihin mutta niitä on tehty kuitenkin kuten tuossa kerroin, veroja makselin yli puoli miljoonaa joten nyt ajattelin köllötellä niillä rahoilla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ollut aina vähän laiska töihin mutta niitä on tehty kuitenkin kuten tuossa kerroin, veroja makselin yli puoli miljoonaa joten nyt ajattelin köllötellä niillä rahoilla

Pötypuhetta, miksi jollain rikurikkaalla olisi mikään tarve tulla tällaiselle forumille leuhkimaan omaisuudellaan. Todellisuudessa olet joku nököviiksi joka ei ole saanut edes ammattikoulua läpäistyä ja nyt vaan oleilet yhteiskunnan avustamana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pötypuhetta, miksi jollain rikurikkaalla olisi mikään tarve tulla tällaiselle forumille leuhkimaan omaisuudellaan. Todellisuudessa olet joku nököviiksi joka ei ole saanut edes ammattikoulua läpäistyä ja nyt vaan oleilet yhteiskunnan avustamana.

Väitinkö missään että olisin rikas ? Mitä ihmettä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitinkö missään että olisin rikas ? Mitä ihmettä...

Provoilija yrittää udella keskustelijan henkilökohtaisia tietoja. Ignooraa.

• Anonyymi

Purra ja Orpo ovat aiheuttaneet tämän elämäntapatyöttömyyden, en löydä mitään POSITIIVISTA SANOTTAVAA MISTÄÄN ORPON JA PURRAN TOIMINNASTA!

• Anonyymi

Ahne Kokoomuslainen vinkuu siellä

• Anonyymi

Miten se nyt poliitikon vika voi olla jos joku ei halua työllistyä vaan välttelee kaikkia toimia kaikin keinoin

• Anonyymi

Vastaus alun kysymykseen. Ei ole. Enimmäkseen kiukuttelevia eläkeläisiä.

• Anonyymi

Elämäntapatyötön on sellainen joka asettaa palkkavaatimuksensa niin ylös ettei työllistymismahdollisuuksia ole varsinkaan silloin kun ei ole ammattitaitoa eikä työkokemusta.
        On myös sellaisia jotka ihan julkisesti ilmoittavat että eivät halua tehdä töitä.

Täytyy myöntää että itse siittyin myös elämäntapatyöttömäksi 40v ruumiillisen työhistorian jälkeen.
        Ei vain tununut mielekkäältä syödä kipu- ja tulehduslääkkeitä joiden johdosta sitten verenpainelääkkeitä pelkästään työn takia.
        Nyt pärjään ilman lääkkeitä, töitä pitäisi tehdä vielä 5v ennen eläkettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämäntapatyötön on sellainen joka asettaa palkkavaatimuksensa niin ylös ettei työllistymismahdollisuuksia ole varsinkaan silloin kun ei ole ammattitaitoa eikä työkokemusta.
        On myös sellaisia jotka ihan julkisesti ilmoittavat että eivät halua tehdä töitä.

Täytyy myöntää että itse siittyin myös elämäntapatyöttömäksi 40v ruumiillisen työhistorian jälkeen.
        Ei vain tununut mielekkäältä syödä kipu- ja tulehduslääkkeitä joiden johdosta sitten verenpainelääkkeitä pelkästään työn takia.

Kukapa sen liian korkean palkkavaatimuksen määrittää?
        Jos pyytää 3000e/kk niin joku työnantaja voi todeta sen olevan liikaa, kun toiselle työnantajalle edes 5000e/kk palkkavaatimus ei olisi liikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukapa sen liian korkean palkkavaatimuksen määrittää?
        Jos pyytää 3000e/kk niin joku työnantaja voi todeta sen olevan liikaa, kun toiselle työnantajalle edes 5000e/kk palkkavaatimus ei olisi liikaa.

No sittenhän asia on kunnossa jos työllistyt palkkavaatimuksella.
        Jos taasen itket kymmenien vuosien päästä että kukaan ei palkannut niin palkkavaatimuksesi oli liian korkea.

Eli mieti itse kuka sen liian korkean palkkavaatimuksen määrittää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sittenhän asia on kunnossa jos työllistyt palkkavaatimuksella.
        Jos taasen itket kymmenien vuosien päästä että kukaan ei palkannut niin palkkavaatimuksesi oli liian korkea.

Eli mieti itse kuka sen liian korkean palkkavaatimuksen määrittää?

Yritäpä etsiä niitä palkkoja kuin nämä ovat suojeltu paremmin kuin Tiitisen lista. Joo netissä on näitä palkkojen ilmoitus sivustoja ja näissä siivoojan palkka on 5000€/kk

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yritäpä etsiä niitä palkkoja kuin nämä ovat suojeltu paremmin kuin Tiitisen lista. Joo netissä on näitä palkkojen ilmoitus sivustoja ja näissä siivoojan palkka on 5000€/kk

En nyt oikein ymmärtänyt.
        Kerroin että palkkavaatimus pitää olla oikea jotta työllistyy ja joku vastasi että kuka märää palkkavaatimuksen kohtuullisuuden jos joku ei maksa 3000€ ja ja joku toinen maksaa 5000€.
        Ei se että jossakin yhdessä paikassa tarjotaan siivojalle 5000€ kuukausipalkkaa tarkoita että joka ikiseen paikkaan minimivaatimus on 5000€.

Jolleikki voidaan maksaa 10 000€ kuukaudessa jos hän tuo firmalle 100 000€ kuukaudessa mutta 500€ on jollekkin liikaa jos hän tuottaa tappiota firmalle joka kuukausi.
        Mikä siis on se oikea palkka?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ou nou :(

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuoremmat kuvittelee että työelämässä pääsee heti johtajan palkoille, samoin osaamattomat ja ammattitaidottomat

• Anonyymi

Elämäntapatyöttömät ovat Romano Missio- sivustoilla!

• Anonyymi

Samaa heimoa kantasuomalaisten kanssa tässä asiassa

• Anonyymi

Minun puolestani saa vapaasti olla elämäntapatyötön jos tulee täysim omillansa toimeen (omat säästöt, perintö, lottovoitto jne) ilman yhteiskunnan tukirahoja ja työttömyyspäivärahoja.

• Anonyymi

Edes noilla ehdoilla ei nyky-yhteiskunta pyöri pitkään.
        Silti tulee kuluja yhteiskunnalle, kun elämäntapatyötön lentää privaattilentokoneellaan saastuttaen ilman, ajaa bentleyllä pillurinkiä tuhoten tiet, polttaa sikareita ja sairastaen keuhkosyöpää ruuhkauttaa terveydenhoidon jne jne.

• Anonyymi

Asia tietysti eri jos rikkaat maksavat enemmän ilman saastuttamisesta, teiden tuhoamisesta ja joutuvat maksamaan terveydenhuollostakin. Sitten olen samalla sivulla.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1569
    2. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      72
      1370
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      227
      1351
    4. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      231
      1291
    5. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1100
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1059
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1029
    8. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      973
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      89
      960
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      123
      848
    Aihe