Voi nyt yhden kerran! Tein kermavaahtoa Runebergin herkkuihin mutta epähuomiossa, kun piti pistää ruokalusikallinen sokeria niin pistinkin vahingossa suolaa. Mitä sillä nyt sitten tekisi? Roskiin vaan vai?
Kermavaahto meni pilalle
27
312
Vastaukset
- Anonyymi
Roskiin minä laittaisin.
- Anonyymi
Maistoitko? Exoottisia leivonnaisia.
Vilma - Anonyymi
Maista ensin. Suola ja sokeri näyttävät paljon toisiltaan. Joko niin että maistaa aina ripauksen sitä kumpi aine on kyseessä, teippaa purkkien kylkiin laput teksteineen että mitä kukin purkki sisältää tai sitten voi menetellä kuten minä. Pidän ne lisukkeet alkuperäisissä pakkauksissaan. Harvoin niiden kanssa tulee läträttyä, lähinnä sokeria mustikoihin ja suolaa keitettyihin kananmuniin.
- Anonyymi
Kermavaahtoa voi laittaa pimppaan ei torttuun 😆
- Anonyymi
Ei voi pimppiin laittaa suolaista kermavaahtoa
Roskikseen laittaisin. Ei aina voi onnistua. Uusi kermavaahto valmistuu hetkessä.
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Toki voi. Joo ei sitä ole lusikalla tarkoitus sieltä maistella.
Entä jos mies kastaa ns oman lusikkansa tai kauhansa vanukkaaseen niin onko lusikka tai kauha nuoltava puhtaaksi ja lisääkin voi vanukasta ottaa
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos mies kastaa ns oman lusikkansa tai kauhansa vanukkaaseen niin onko lusikka tai kauha nuoltava puhtaaksi ja lisääkin voi vanukasta ottaa
Näinkin voi toimia.
- Anonyymi
Prinsessasi kirjoitti:
Näinkin voi toimia.
Tietääkö naspurit mitä touhutaan paljon ja usein kun lihoavat eli täytyykö välillä ilman kermavaahtoa ja vanukasta tehdä sitä
- Anonyymi
Varmaan tyhmä kysymys, mutta mihin sä runebergintortuissa kermavaahtoa käytät?
- Anonyymi
Varmasti akuutti ongelma on jo ratkaistu, mutta vastaan kuitenkin ... jos sä sitä kermavaahtoa siihen taikinaan jotenkin tarvitset, niin suola tuskin haittaa yhtään mitään. En ole tosin kuulut sellaisesta runebergintorttu reseptistä, johon laitettaisiin kermavaahtoa, mutta moniin makeisiin leivonnaisiin laitetaan suolaa. Jos siinä ei siis ihan tolkuttomasti suolaa ole, niin sekaan vaan. Jos taas olet tekemässä jotain täytettä siitä, niin tee vaikka suklaa/kaakaokermavaahto. Siinä suola ei haittaa. Taas tietenki tosin sillä edellytyksellä, että et ihan tolkuttomasti sitä suolaa laittanut.
- Anonyymi
Joo tätä minäkin mietin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo tätä minäkin mietin.
Runebergin kakkuun voi laittaa kermaa hillon ympärille.
Tee siitä voita.
- Anonyymi
Valkosipulin ja perunan kanssa uunii
Joskus sattuu että luulee suolaa sokeriks ja sokeria suolaks. Mutta ei sille mitään voi. Mullakin oli siellä keittiötyömaalla, kaikessa rauhassa töitä tein ja sitten yht äkkiä huomasin että olin kaatanu kauheen kasan lattialle ja en mä tiedä kumpaa se oli, ei auttanu kuin imuroida. Ja olisihan mä sen vaivihkaa täyttänyt, ostanu lähimarketista paketin ja kaatanut siihen kippoon, mutta mitä jos ois ollu väärää, niin ois ravintola asiakkaat pahana.
- Anonyymi
Entä jos siellä rakennustyömaalla käy sillee, että joku syö varkain sun eväät taukotilan jääkaapista niin mitä teet, jos tekijä jää kiinni itse teossa tai myöhemmin selvii, kuka on syyllinen? Annatko tuperrapinat?
Anonyymi kirjoitti:
Entä jos siellä rakennustyömaalla käy sillee, että joku syö varkain sun eväät taukotilan jääkaapista niin mitä teet, jos tekijä jää kiinni itse teossa tai myöhemmin selvii, kuka on syyllinen? Annatko tuperrapinat?
Eipä täällä sellasia oo koskaan tapahtunu, kerran oli siivoja pistänyt roskiin kaikkien eväät. Kai se oli joku mielenosoitus. Se oli niin tiukka, ei sille uskaltanut kukaan mitään sanoo.
- Anonyymi
Puoli kahvikupillista mälliä sekaan! Hyvä siitä tulee! T. Ansku
- Anonyymi
No voi hyvänen aika. Saman sotkun oot saanu aikaseks kun minä pienenä😆
Ja tietysti jatkaisit sen liian paksuja kans!
Eiku roskiin koko sotku.
Sokeri ja suola ei sovi yhteen. Miks ne on sitte niin samannäköisiä???!. - Anonyymi
Kermavaahto? Runebergin tortut? Öh tuota mitä hittoa taas?
- Anonyymi
Sekoita siihen muna ja vehnäjauhoja ja paistinpannussa tulee yksi lettu. Itse teen usein toki maitoon. Jos laitoit sitä suolaa reippaasti niin sitten on pahempi juttu.
- Anonyymi
Kermavaahto ei kuulu Runebergin torttuun eikä suolakaan sokerin tilalle - roskiin.
- Sheena - Anonyymi
Älä roskiin laita, vatkaa lisää, niin saat siitä voita.
Kermasta se voi tehdään ja voissa on suolaa.
Voit sitten käyttää sen itse tehdyn voin leivän päälle, kastikkeseen tai leivontaan.
Voi olla, että suolapitoisuus on hyvä, jos sen vatkaat voiksi.
Muutaman kerran kermaa vatkatessa on meinanut mennä kerma voiksi, kun on liian kauan vatkanut. - Anonyymi
Ja sitten,jos nyt rumasti ajateltaisiin, niin on se "TAAAS" ollut pienenä sellainen kermaperse!😆
Kun tosi ,no,usein kai,varsinkin perjantaisin,piti jotain herkkua aina saada .
Koulutyttöä vielä.
No,ala-asteellakin "vielä":).
Milloin vatkasin kermaa huvikseen syötävää,milloin jotain muuta. Vois jo rajoittaa. Vaan ihan tosi. Herkkuja on kyllä ollut. Ei sitä eläkeläinen enää niin "kermottele",H,muista se. - Anonyymi
Moi aloittaja, en ole varmaan ainoa joka tätä ihmettelee, joten kerrotko miksi olit laittamassa kermavaahtoa Runebergin torttuun?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273683- 412509
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut382393Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82185- 381609
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431582- 151552
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2861372- 1311365
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451305