Sähköauto on aivottomalle turolle varma valinta.

Anonyymi-ap

Jos ei typeryyttään kykene muuten näyttämään, niin sähköauton hankkimalla homma onnistuu kerralla ja kunnolla.

37

413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tai sitten sinun tekstisi kateellisen idiootin suoltamaa puppua. Miksi muuten koko ajan ruikutat kuin typerys muiden autoista? Jos jollain on varaa kalliiseen autoon niin sitten se kannattaa hankkia vaikka jotkut persaukiset typerykset kateellisena rääkyy.

      • Anonyymi

        Mitä te prseaukiset niistä sähkörimpuloista sitten mekastatte,
        ei teillä köyhillä kirkonrotilla ole niihin varaa kuitenkaan.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Otetaan nyt esimerkiksi vaikka tasan kolme tonnia painava iso sähköinen katumaasturi. Sitä ajaa hento ja pieni espoolainen kotiäiti, joka painaa 55 kiloa. Auton kuluttamasta energiasta siis 1,83 prosenttia menee tuon kotiäidin liikuttamiseen – tai jos mukana on vähän ostoksia ja jumppakassi, noin kaksi prosenttia. Loput menee pelkän auton massan liikutteluun. Tätä voi pohtia aina kun autoa jarruttaa ja taas kiihdyttää. Harva tosin pohtii.

        Argumenttina tuo on täysin ontto. Harva sähköauto painaa kolmea tonnia. Mutta isommat polttomoottoriautot ja sähköauto alkavat painaa lähemmäksi kaksi tonnia. Sähköautot vähän enemmän. Ihan sama tilanne molemmilla. Se kotiäiti kasseineen painaa muutaman prosentin auton massasta joka tapauksessa. Erona se että polttomoottorin hyötysuhde on vielä huonompi kuin sähköauton.


      • Anonyymi

        Just joo. Polkupyörä ilman sähköapua lienee tuon toimittajan mielestä se paras väline liikkumiseen. Hyötysuhde on huipussaan, kun liikenneväline on kuormaa kevyempi. Polttoaineeksikin riittää kaurapuuro.
        No huvinsa kullakin. Oma sähköauto painaa reilut 2100 kg, ja ajon kustannukset ovat olleet kaurapuuron luokkaa kotona ladaten.


    • Anonyymi

      Kateuttaan ei voi reilummin tuoda esille kuin tekemällä tuollaisia avauksia.

      • Anonyymi

        Miksi te köyhät sähköturot sitten olette niin kateellisia?
        Vaan minäpä kerron syyn.
        Kirkonrottaakin köyhempiä patterikuupeloita vaan ottaa aivoon,
        kun rikkailla on varaa ajaa lämpimillä bensa-autoilla talvellakin.
        Siellä sitten patterilavetin penkillä täristään vilusta,
        eikä edes se kuuluisa pilkkihaalari auta juuri mitään.


    • Anonyymi

      Aina noita valittavia änkyröitä riittää. Aikoinaan haukuttiin heikkojalkaisiksi, kun autoihin alkoi tulla jarrutehostimia, narukätisiksi, kun ohjaustehostimet ylristyivät. Ilmastointia ei Suomessa tarvinnut kuin parina päivänä ja automaattivaihteet ovat invalideja varten. Nyt on sama poru polttisten ja sähkösutojen kanssa. Viiden vuoden päästä polttiksella ajo on kuin ilman tehostimia ajo olisi nykyisin. Maailma muuttuu, mutta kaikki eivät muutu sen mukana samaan tahtiin.

      • Anonyymi

        Filmikameran käytöstä en luovu.. ..


      • Anonyymi

        Tuohon menee kyllä paljon kauemmin kuin viisi vuotta. Pikemminkin tuohon menee 30 vuotta. Ajaahan nytkin puolet suomalaisista edelleen manuaalivaihteilla.


    • Anonyymi

      No no, voi sillä näyttää varakkuuttaankin. Ei sitä jokaisella tallaajalla olekaan varaa ottaa pariakymmentä tonnia vuodessa turskaa autonsa arvossa.

    • Anonyymi

      Parhaat selitykset tulee aina kun joku sohasee patteriautomuurahaispesään.
      Jotenkin näistä suunsoitoista ja suoranaisesta vi##uilusta saa oikein paljon
      voimia tankata bensiiniä oikein kunnossa olevaan hyvään autoon.
      Pidetään kunnon autot kunnossa, huolletaan ne ja ajetaan vaan.
      Laitetaan kesällä asuntovaunu perään niin saa muutkin aihetta kirjoitteluun.
      Ne autot ja vaunut ovat yleensä jo maksettuja siis mitään hinnanalennuksistakaan
      ei tarvitse huolehtia ja päätään sillä vaivata.
      Patteriautoa ei tarvitse ainakaan minulle tehdä ja se on ekoteko jos mikä.

      • Anonyymi

        Bensa-auton ja polttiksen valmistaminen saastuttavat molemmat. Erona on se että siinä polttiksessa on pakoputki josta tulee ulos ympäristöä saastuttavaa pakokaasua jokaisella ajetulla kilometrillä. Sähköautoilija ajaa Suomessa jo 95% päästöttömällä sähköllä ja 100% kohti mennään. Parissa kymmennessä vuodessa polttisautoilija on saastuttanut pakokaasulla ympäristöä valtavasti kun samaan aikaan sähköautoilija ei saastuta oikeastaan ollenkaan. Lisäksi sähkö on tuotettu Suomessa ja jättää vetotulot Suomeen. Öljyä tuodaan jopa diktatuureista joiden kanssa harva varmaan haluaa olla missään tekemisissä varsinkaan nykyisessä maailmantilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensa-auton ja polttiksen valmistaminen saastuttavat molemmat. Erona on se että siinä polttiksessa on pakoputki josta tulee ulos ympäristöä saastuttavaa pakokaasua jokaisella ajetulla kilometrillä. Sähköautoilija ajaa Suomessa jo 95% päästöttömällä sähköllä ja 100% kohti mennään. Parissa kymmennessä vuodessa polttisautoilija on saastuttanut pakokaasulla ympäristöä valtavasti kun samaan aikaan sähköautoilija ei saastuta oikeastaan ollenkaan. Lisäksi sähkö on tuotettu Suomessa ja jättää vetotulot Suomeen. Öljyä tuodaan jopa diktatuureista joiden kanssa harva varmaan haluaa olla missään tekemisissä varsinkaan nykyisessä maailmantilanteessa.

        Tuo kauppatase asia on kyllä tärkeä mutta eihän sitä bensahuuruissa ymmärrä.

        Eipä silti ei minua häritse bensalla ajavat. Jokainen tekee päätöksen omasta autostaan.
        Mitä se toisille kuuluu mikä on se päätös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kauppatase asia on kyllä tärkeä mutta eihän sitä bensahuuruissa ymmärrä.

        Eipä silti ei minua häritse bensalla ajavat. Jokainen tekee päätöksen omasta autostaan.
        Mitä se toisille kuuluu mikä on se päätös.

        Näin se on. Kaikille ei sähköauto sovi tai sellaista ei pysty hankkimaan. Silloin se on polttomoottoriauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bensa-auton ja polttiksen valmistaminen saastuttavat molemmat. Erona on se että siinä polttiksessa on pakoputki josta tulee ulos ympäristöä saastuttavaa pakokaasua jokaisella ajetulla kilometrillä. Sähköautoilija ajaa Suomessa jo 95% päästöttömällä sähköllä ja 100% kohti mennään. Parissa kymmennessä vuodessa polttisautoilija on saastuttanut pakokaasulla ympäristöä valtavasti kun samaan aikaan sähköautoilija ei saastuta oikeastaan ollenkaan. Lisäksi sähkö on tuotettu Suomessa ja jättää vetotulot Suomeen. Öljyä tuodaan jopa diktatuureista joiden kanssa harva varmaan haluaa olla missään tekemisissä varsinkaan nykyisessä maailmantilanteessa.

        Tästä se selittäminen alkaa. Nimenomaan nykyisessä maailmatilanteessa on aivan sama millä autolla ajetaan suomessa. Muualla maailmassa, juuri siellä missä todellista maapallontuhoamista tapahtuu polttomoottoreilla niin viitataan sähköhöpötyksiin kintaalla.
        Ei ole persaukisten suomalaistentehtävä laittaa sähköauto ja koko muu maailma ajaa autoilla ja polttoaineilla mitkä toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä se selittäminen alkaa. Nimenomaan nykyisessä maailmatilanteessa on aivan sama millä autolla ajetaan suomessa. Muualla maailmassa, juuri siellä missä todellista maapallontuhoamista tapahtuu polttomoottoreilla niin viitataan sähköhöpötyksiin kintaalla.
        Ei ole persaukisten suomalaistentehtävä laittaa sähköauto ja koko muu maailma ajaa autoilla ja polttoaineilla mitkä toimii.

        Olet aivan oikeassa, on aivan sama millä ajaa, joten mitä v......ua se sinua liikuttaa. Persaukisten tehtävä on ajaa ne polttisrotiskot loppuun, toinen tehtävä on kehua miten haaaalvalla se 300000 ajettu, kukkanen, vai kukkapuska menee, jos se tuttava lakkaa sitä romua parsimasta, niin ajo loppuu siihen. Kuurankukkia ikkunassa ja ruostekukkia helmassa, siistiä ja sileää ei ole, kuin renkaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä se selittäminen alkaa. Nimenomaan nykyisessä maailmatilanteessa on aivan sama millä autolla ajetaan suomessa. Muualla maailmassa, juuri siellä missä todellista maapallontuhoamista tapahtuu polttomoottoreilla niin viitataan sähköhöpötyksiin kintaalla.
        Ei ole persaukisten suomalaistentehtävä laittaa sähköauto ja koko muu maailma ajaa autoilla ja polttoaineilla mitkä toimii.

        On aivan sama ajetaanko polttomoottoriautolla Suomessa tai jossain muussa maassa. Jokainen polttomoottoriauto saastuttaa yhtä lailla. Siksi on hyvä että suomalaiset ovat siirtymässä sähköautoiluun. Uusista autoista ja käytettyinä maahantuoduista autoista merkittävä osa on sähköisiä.


    • Anonyymi

      Sähköautoilija on hyvin usein tyytyväinen valintaansa ja harvoin haluaa palata polttomoottoriautoon. Eipä sille mitään voi jos joku asian kokee näin.

    • Anonyymi

      Ajan bensavehkeellä mutta kakkos autoksi sopisi sähkäri. Tosin juuri nyt ei ole tarvetta kahdelle autolle. Kun kiinteäelektrolyyttiset akut autoihin tulee niin saatan hankkia sellaisen, tietenkin eurooppalaisen. Kiinan virityksiin en koske. En halua tukea venäjän sotaa.

    • Anonyymi

      Vaikka suomalaisilla olisi pelkästään sähköautoja ei maailma pelastu kun muualla maapallolla on järkeä ja polttomoottoriautoja.

      • Anonyymi

        Ai missä,USA:ssako


    • Anonyymi

      Kyllästyin maksamaan veroja siitä että ajan autolla. siksi ostin sähköauton. Nyt en maksa enää 10 euroa polttoaineveroja jokaisesta 100km jotka ajan autolla.

      Kaksi euroa per sata kilsaa on paljon parempi vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Niin tosiaan eihän sähköautossa olekaan mitään veroja eikä sähkössä eikä sähkön siirrostakaan tarvitse mitään maksaa. Pitäis laittaa vielä jonotusmaksu laturille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tosiaan eihän sähköautossa olekaan mitään veroja eikä sähkössä eikä sähkön siirrostakaan tarvitse mitään maksaa. Pitäis laittaa vielä jonotusmaksu laturille.

        On siinä eroa paljonkin. Jos E95 maksaa jotain 1,7- 1.8€/l ja auto kuluttaa 6.5 l/100 km niin 100 km hinnaksi tulee noin 11,5€. Kotilatauksessa pörssisähkö voi maksaa sellaisen 5,5 snt/kWh keskimäärin ja siirto ehkä 7,5 snt/kWh jos ei asu jossain missä siirrosta veloitetaan järjettömästi. Yhteensä 13 snt/kWh. Auto kuluttaa 18,5 kWh/100 km. 100 km hinnaksi tulee 2,4 €/100 km. Eroa on 11,5 - 2,4 €/100 km = 9,1 €/100 km sähköauton hyväksi. Suurimmalla osalla pikalatauksen määrä on varmaankin niin pientä ettei se juuri pienennä tätä eroa.

        Jos ajat vuodessa 18000 km, niin eroa sähköauton hyväksi on 18000 km * 9,1 €/100 km = 1638 €. Kymmenessä vuodessa sähköautollä on säästänyt 16380 € verrattuna polttomoottoriautoon.

        Polttomoottoriautojen ja sähköautojen hinnat alkavat lähestyä toisiaan. Siinä vaiheessa kun ne alkavat olla samalla tasolla alkaa olla taloudellisesti järjetöntä perustella polttomoottoriauton hankintaa kun verrataan uudehkoja autoja. Sähköauto ei myöskään saastuta kuten polttomoottoriauto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä eroa paljonkin. Jos E95 maksaa jotain 1,7- 1.8€/l ja auto kuluttaa 6.5 l/100 km niin 100 km hinnaksi tulee noin 11,5€. Kotilatauksessa pörssisähkö voi maksaa sellaisen 5,5 snt/kWh keskimäärin ja siirto ehkä 7,5 snt/kWh jos ei asu jossain missä siirrosta veloitetaan järjettömästi. Yhteensä 13 snt/kWh. Auto kuluttaa 18,5 kWh/100 km. 100 km hinnaksi tulee 2,4 €/100 km. Eroa on 11,5 - 2,4 €/100 km = 9,1 €/100 km sähköauton hyväksi. Suurimmalla osalla pikalatauksen määrä on varmaankin niin pientä ettei se juuri pienennä tätä eroa.

        Jos ajat vuodessa 18000 km, niin eroa sähköauton hyväksi on 18000 km * 9,1 €/100 km = 1638 €. Kymmenessä vuodessa sähköautollä on säästänyt 16380 € verrattuna polttomoottoriautoon.

        Polttomoottoriautojen ja sähköautojen hinnat alkavat lähestyä toisiaan. Siinä vaiheessa kun ne alkavat olla samalla tasolla alkaa olla taloudellisesti järjetöntä perustella polttomoottoriauton hankintaa kun verrataan uudehkoja autoja. Sähköauto ei myöskään saastuta kuten polttomoottoriauto.

        ei kukaan jaksa tuota enää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä eroa paljonkin. Jos E95 maksaa jotain 1,7- 1.8€/l ja auto kuluttaa 6.5 l/100 km niin 100 km hinnaksi tulee noin 11,5€. Kotilatauksessa pörssisähkö voi maksaa sellaisen 5,5 snt/kWh keskimäärin ja siirto ehkä 7,5 snt/kWh jos ei asu jossain missä siirrosta veloitetaan järjettömästi. Yhteensä 13 snt/kWh. Auto kuluttaa 18,5 kWh/100 km. 100 km hinnaksi tulee 2,4 €/100 km. Eroa on 11,5 - 2,4 €/100 km = 9,1 €/100 km sähköauton hyväksi. Suurimmalla osalla pikalatauksen määrä on varmaankin niin pientä ettei se juuri pienennä tätä eroa.

        Jos ajat vuodessa 18000 km, niin eroa sähköauton hyväksi on 18000 km * 9,1 €/100 km = 1638 €. Kymmenessä vuodessa sähköautollä on säästänyt 16380 € verrattuna polttomoottoriautoon.

        Polttomoottoriautojen ja sähköautojen hinnat alkavat lähestyä toisiaan. Siinä vaiheessa kun ne alkavat olla samalla tasolla alkaa olla taloudellisesti järjetöntä perustella polttomoottoriauton hankintaa kun verrataan uudehkoja autoja. Sähköauto ei myöskään saastuta kuten polttomoottoriauto.

        Mikään sähköauto ei kestä 10 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään sähköauto ei kestä 10 vuotta.

        Akut näyttävät kestävän hyvinkin yli 300 tkm ja akun kapasiteetista on jäljellä vielä yli 80%. Akut tykkäävät Suomen viileästä ja kylmästä ilmasta. Suomalaisten keskimääräisillä ajokilometreillä tuo tarkoittaa yli 20 vuoden ajoja. Sähkömoottori on paljon yksinkertaisempi kuin polttomoottori ja vaihteistoa ei ole ollenkaan. Muuten sähköauto on auto siinä missä polttomoottoriauto. On hyvinkin mahdollista että nyt käyttöön otetut sähköautot ovat liikenteessä vielä 2040 tai jopa 2050 luvulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kukaan jaksa tuota enää

        Eikö olekin hienoa huomata että hankkimalla sähköauto säästää paljon pidemmän päälle. Suomessa on lähes päästötön ja erittäin halpa sähkö. Kyllä Suomessa kelpaa ajella sähköautolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akut näyttävät kestävän hyvinkin yli 300 tkm ja akun kapasiteetista on jäljellä vielä yli 80%. Akut tykkäävät Suomen viileästä ja kylmästä ilmasta. Suomalaisten keskimääräisillä ajokilometreillä tuo tarkoittaa yli 20 vuoden ajoja. Sähkömoottori on paljon yksinkertaisempi kuin polttomoottori ja vaihteistoa ei ole ollenkaan. Muuten sähköauto on auto siinä missä polttomoottoriauto. On hyvinkin mahdollista että nyt käyttöön otetut sähköautot ovat liikenteessä vielä 2040 tai jopa 2050 luvulla.

        Älä unta nää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olekin hienoa huomata että hankkimalla sähköauto säästää paljon pidemmän päälle. Suomessa on lähes päästötön ja erittäin halpa sähkö. Kyllä Suomessa kelpaa ajella sähköautolla.

        Kun kerran kysyit, ei ole hienoa huomata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akut näyttävät kestävän hyvinkin yli 300 tkm ja akun kapasiteetista on jäljellä vielä yli 80%. Akut tykkäävät Suomen viileästä ja kylmästä ilmasta. Suomalaisten keskimääräisillä ajokilometreillä tuo tarkoittaa yli 20 vuoden ajoja. Sähkömoottori on paljon yksinkertaisempi kuin polttomoottori ja vaihteistoa ei ole ollenkaan. Muuten sähköauto on auto siinä missä polttomoottoriauto. On hyvinkin mahdollista että nyt käyttöön otetut sähköautot ovat liikenteessä vielä 2040 tai jopa 2050 luvulla.

        Nyt käyttöön otetut polttiksetkin ovat käytössä 2050-luvulla. Eikä polttiksillekaan 300 tkm ole mitenkään erityisen paljon. Monilla polttiksilla ajetaan yli 500 tkm.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olekin hienoa huomata että hankkimalla sähköauto säästää paljon pidemmän päälle. Suomessa on lähes päästötön ja erittäin halpa sähkö. Kyllä Suomessa kelpaa ajella sähköautolla.

        Vähän ajavat eivät säästä euroakaan sähköautolla pidemmän päällekään.


    • Anonyymi

      Eihän ne sähköautoilijat järjen jättiläisiä ole.

      • Anonyymi

        No ei tosiaankaan, mitä lie puskissa kasvaneita peeloja.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      On se hiono homma, että sähköautoja vielä saa ja jotku niitä vieelä kalliilla ostaa ja velaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan aussikulta, missä?

      Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      369
      2238
    2. Haluaisin sun kanssa yhteisen

      Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      58
      1651
    3. Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?

      Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      167
      1349
    4. Pikkunaiselle terkkuja

      Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi
      Ikävä
      277
      1199
    5. Voisiko olla jopa niin

      Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal
      Ikävä
      67
      979
    6. Pystyisitkö ottamaan kaivattuasi

      Elämääsi miten pian
      Ikävä
      86
      965
    7. Varkaita kuhmossa

      Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.
      Kuhmo
      33
      933
    8. Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota

      2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-
      Maailman menoa
      118
      910
    9. Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."

      Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks
      Suomalaiset julkkikset
      12
      886
    10. K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."

      Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali
      Suomalaiset julkkikset
      8
      856
    Aihe