Turun kaupungiin koulutoimi hakoteillä

Anonyymi-ap

Kaupunki on vastannut alla seuraavasti Turun vapaa-ajattelijain aloitteeseen uskonnollisten tilaisuuksien siirtämiseksi kouluajan ulkopuolelle:

" Uskonnollisten tilaisuuksien järjestäminen ei ole ristiriidassa perusopetuksen opetussuunnitelman ja varhaiskasvatuksen perusteiden kanssa. Varhaiskasvatuksessa sekä esi- ja perusopetuksessa toteutettavilla yhteisillä tapahtumilla ja juhlilla edistetään oppilaiden ja henkilöstön yhteenkuuluvuutta ja vahvistetaan yhteisöllistä toimintakulttuuria."

Uskonnolliset tilaisuudet eivät ole yhteisiä tapahtumia ja juhlia, vaan lapsia kahteen ryhmään jakavia tapahtumia. Perusopetus- ja varhaiskasvatuslaissa tehtäviin ei kuulu uskonnollisten tilaisuuksien sisällyttäminen toimintaan eikä sitouttava ja tunnustuksellinen toiminta ole myöskään opetussuunnitelman ja varhaiskasvatuksen perusteiden mukaista. Kaupungin "perustelu" on täysin hakoteillä.

15

193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaupungin viranomaiset ovat kenties antivapareita?

• Anonyymi

Koululakko vauhdittamaan

• Anonyymi

Kuntavaaliehdokkaita kannattaa testata. Myös vaalikone.

• Anonyymi

Hyvä kun yhdistys pääsee oikomaan.

• Anonyymi

Myös Kurvista?

• Anonyymi

Uskonnolliset tilaisuudet ovat oma omituinen entiteettinsä. Ne eivät ole opetusta.

• Anonyymi

Tätä on joidenkin vaikea käsittää. Vähän imaginäärinen juttu.

• Anonyymi

Turussa on myös hyvin kyseenalaisia, laittomia "kokeiluja" katsomusaineiden yhteisopetuksesta.

• Anonyymi

Niissä ET:n opetussuunnitelma ei ole toteutunut lailleen.

• Anonyymi

Vain ET ja uskonnolliset tilaisuudet pielessä.

• Anonyymi

Sekaisin yhteiset tilaisuudet ja kirkonmenot! Miten mahdollista?

• Anonyymi

Sosialistipainotteinen vapariliitto on pikkuruinen ex-uskovaisten viharyhmä
      hankalia tyyppejä, joilla on kostoajatus kun tyhminä ovat itse uskoneet liian kauan

Rassukat ovat eronneet vanhoina ja nyt kosto elää eli vilttuillaan luterilaisille
      joka asiasta

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18919975/#comment-135554814

• Anonyymi

Siis pistävät puppua

• Anonyymi

Aika pahasti onkin.

• Anonyymi

Pöhköö. Turku on myös sekoillut "yhteisestä katsomusaineesta", jota ei ole, mutta josta on tehty gradu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      165
      3080
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      373
      2091
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1881
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      43
      1856
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1431
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1183
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      329
      993
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      114
      973
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      802
    Aihe