Onko ok syödä herkkuja.
https://vm.tiktok.com/ZNeoVt9kB/
Kyllä herkkuja saa syödä välillä kunhan niitä ei syö jatkuvasti.
Se pitää syödä tilanteen mukaan,jos on syönyt 4000 kaloria jotka on tullut herkuista,sen jälkeen pitää ottaa noin viikon vähäkalorinen dietti jossa ei ole yhtään herkkuja.Tämä tasaa kaloreita sen verran ettei pääse ainakaan lihomaan.
Tilanteen mukainen syöminen on sitä että välillä voi syödä enempi ja välillä vähempi riippuen liikunnan määrästä.Vaikka olisi kova liikunnan harrastaja paastopäivät kannattaa pitää aina isokaloristen päivien jälkeen koska se ennalta ehkäisee lihomisen.
Tämä on aivan varma asia että kova liikunnan harrastaja SAA syödä puolet enemmän kuin sohvaperuna,mutta kyllä liikuntaa harrastavankin pitää myös välillä syödä vähemmän että ei liho.
Syön yleensä illalla ja yöllä monta kertaa ja isoja annoksia ja myöskin herkkuja karkkia yms paino on tällä hetkellä 69 kiloa,pituus 176 cm,vyötärön ympärysmitta 86 cm
Eilenkin söin illalla karkkia 200 g ja lämmitettyä bogen hönö leipiä 6 kpl jonka päällä floora margariinia yms
Kyllä sitä tarkkana pitää olla ettei vaan pääse lihomaan.Kalorit lasken tarkkaan joka päivä huavein aktiivisuusrannekkeella 👈minkä olen todennut erittäin hyväksi.Siitä näkee tarkasti kulutetut kalorit,kalorivaje,syönyt kalorit.
Silloin kun kalorivaje on 0 paino pysyy samassa 😏
Onko ok syödä herkkuja,tilanteen mukainen syöminen.
34
270
Vastaukset
- Anonyymi
Ei ole ok.
- Anonyymi
Minä olen ainakin sitä mieltä että on OK välillä herkutella,mutta pitää se pitää tajuta ajoissa lopettaa,eli se ei saa jäädä päälle.Monilla jää päälle,eihän ne muuten olisi lihavia. 😧
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen ainakin sitä mieltä että on OK välillä herkutella,mutta pitää se pitää tajuta ajoissa lopettaa,eli se ei saa jäädä päälle.Monilla jää päälle,eihän ne muuten olisi lihavia. 😧
Kyllähän se lihavuus riippuu monista eri syistä . Minulla on tuttu joka syö karkkia , suklaata . kerma leivoksia koko ajan, ja paistettu läski on hänen mieliherkkuaan . Ja painaa 50 kiloa on aina painanut. Veriarvot hyvät kuten muutkin arvot. Niin että jokaisella on erilainen kroppa ja sen toiminnat ja ennenkaikkea aineenvaihdunta . Joten jotkut eivät vaan lihoa, kun taas toiset lihovat samoista asioista . . Niin että siksi ehkä otettava dietistiin yhteyttä silloin kun tulee paino ongelmia Se kun itse laboreera ja laskee kalorioita . Ravinnon tulee ola monipuolista , ja annoksen ei tarvitse olla niin isoja kun näkee monen lastaavaan lautaselleen .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllähän se lihavuus riippuu monista eri syistä . Minulla on tuttu joka syö karkkia , suklaata . kerma leivoksia koko ajan, ja paistettu läski on hänen mieliherkkuaan . Ja painaa 50 kiloa on aina painanut. Veriarvot hyvät kuten muutkin arvot. Niin että jokaisella on erilainen kroppa ja sen toiminnat ja ennenkaikkea aineenvaihdunta . Joten jotkut eivät vaan lihoa, kun taas toiset lihovat samoista asioista . . Niin että siksi ehkä otettava dietistiin yhteyttä silloin kun tulee paino ongelmia Se kun itse laboreera ja laskee kalorioita . Ravinnon tulee ola monipuolista , ja annoksen ei tarvitse olla niin isoja kun näkee monen lastaavaan lautaselleen .
Kun vertaa laihan ja lihavan ns. joutenoloa niin niissä on iso ero.
Laihan jalka tai varvas liikahtelee vähän väliä, aina on jotain liikettä kehossa.
Lihavat taasen pääsääntöisesti ovat liikkumatta paikallaan.
Kun on liikettä niin on myös energiankulutusta.
Myös se että lihavan suusta kuulee herkemmin tuotko mulle mutta laihan suusta kuulee että minäpä haen.
Itse en harrasta käytännössä ollenkaan kuntoliikuntaa mutta hyötyliikuntaa on menossa koko ajan ja paino pysyy kurissa.
En myöskään noudata mitään diettejä vaan minulla on elämäntapa.
- Anonyymi
On katso teeveestä satakiloiset siskot hyvin ne pärjää ja kokoajan "yrittää"laihduttaa
- Anonyymi
Tässä on kyse nyt aivan normaalista syömisestä miten saa painon pysymään samassa.
- Anonyymi
Herkkuja saa syödä vaikka joka päivä, kunhan ne herkut on terveellisiä ja määrät kohtuullisia. Tuskin pystyt lihomaan esimerkiksi mansikoista.
- Anonyymi
Ei mansikka tai kaali ole mikään herkku, vaikka maistuisivatkin joillekin tavallista paremmin.
- Anonyymi
Mansikoita ei kaikki voi syödä. Itse en välitä pätkääkään mansikoista, syön mielummin suklaata.
- Anonyymi
Kyllä niistäkin lihoo jos syö liikaa.Minä olen joskus joutunut lopettamaan jopa vesimelonin syömisen koska siitä on tullut liikaa kaloreita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mansikoita ei kaikki voi syödä. Itse en välitä pätkääkään mansikoista, syön mielummin suklaata.
Saathan tietysti syödä suklaata,mutta siinä pitää muistaa määrät ja pitää tarvittaessa siitä pitempi tauko.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mansikat on hyviä vain kesällä.Pakastemansikat käy kyllä hyvin kaurapuuron kera.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mansikat on hyviä vain kesällä.Pakastemansikat käy kyllä hyvin kaurapuuron kera.
Nyt on vuosi 2025 ja tuoreita mansikoita saa ympäri vuoden!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei mansikka tai kaali ole mikään herkku, vaikka maistuisivatkin joillekin tavallista paremmin.
Mansikat sokerin ja kermavaahdon kanssa ovat ainakin minulle herkkua .
Naapurini on laihduttanut nyt neljä kuukautta la kaikki entiset vaatteet roikkuu hönen päällään ,syö paljon vesimeloneita ja on mukana netissä olevassa painonvartioissa , eikä fuskaa koskaan. Kaipaan sitä entistä hieman pyöreää naapuriani. Vaikka kyllä hän ihan hyvä on. Hoikkanakin mutta kun on yli 20 vuotta tottunut siihen että hän on hieman pyöreä niin ihan kun jotain olisi poissa . Mutta pääasia että hän tuntee voivansa hyvin eikä ole edes mikään ikä ihminenkään vähän yli 40 vuotias.
- Anonyymi
Tottakai saa herkkuja syödä, joten siitä vaan.
- Anonyymi
Ilman muuta herkut sallittuja , tämä pysyvä painonpudotushan ei ole mitään pikaprojeksti .
- Anonyymi
totta kai saa läski
- Anonyymi
Kyllä ne laihatkin herkuttelee.Lihavaksi tulee vain silloin kun homma ei ole hanskassa.
Itse olen laiha ja herkuttelen paljon.
- Anonyymi
Sitä voi herkutella hyvällä ruuallakin joka ei lihota.
- Anonyymi
Jos ostaa kahvipullaa niin ei kannata ostaa ainakaan niitä mitä mitä varmasti syö liikaa.Minun ei ainakaan kannata ostaa rinkeleitä tai boogenin korvapuusteja koska syön muuten ne kaikki.
Tällä kertaa ostin kokeeksi mansikkakääretorttua.Tiedä että en ainakaan sitä napostele.
- Anonyymi
Miäkiin laihdutin liki 30kg ja projektin aikana söin jälkkäriksi useasti viikossa mieluisinta kermajäätelöä.
Annoskoko oli teelusikallinen.
Sekin riittää makunautintoon. - Anonyymi
Siitä tulikin 4400 kaloria,unohdin merkata tulisesti maustetut broilerin siipipalat 400 g
Nyt tänään tähän mennessä vain 2000 kaloria vaikka söin vieläkin vähän herkkuja litra päärynäjugurttia joka oli puoleen hintaan yms- Anonyymi
En ole ostanut jugurttia ainakaan 10 vuoteen litran purkeissa koska näköjään syön sen kerralla koko purkin.
Se pitää siis tietää MITÄ kannattaa ostaa.JOS siinä on se vaara että syö ne kaikki,ei kannata ostaa ollenkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole ostanut jugurttia ainakaan 10 vuoteen litran purkeissa koska näköjään syön sen kerralla koko purkin.
Se pitää siis tietää MITÄ kannattaa ostaa.JOS siinä on se vaara että syö ne kaikki,ei kannata ostaa ollenkaan.Yleensä olen ostanut jugurttia vain joskus ja silloinkin vain 2 dl pikkupurkin.
Jos tulee ISO ÄHKY kannattaa olla heti ainakin viikon syömättä.Nyt tuli sellainen moka että ostin suklaahippukakun ja söin siitä puolet eli 200 g,kalorit siitä valtavat 800.Siinä oli makunautinto erittäin huono kaloreihin suhteutettuna.
Taidan pistää roskiin sen toisen puolen,eikä se kääretorttukaan mitään hyvää ollut kahvin kera.Sekin pitää varmasti antaa pois.
Se on se tapa millä valitsee tuotteita ostoskoriinsa mikä pitää ihmisen laihana.
- Anonyymi
itse syön herkkuja valtava läski
- Anonyymi
Tilanteen mukaan syöminen. Kun ollaan juhlissa tai vieraisilla, silloin syödään, mitä on tarjolla. Sivistynyt ihminen ei laihduta juhlissa, se on huonoa käytöstä.
Toisaalta on hyvä muistaa, että kaikki herkuttelu ei ole lihottavaa. Moni herkku on vähäkalorista ja myös määrä on tärkeä.
Jotkut sekoittavat herkuttelun ja mässäilyn, vaikka ne ovat eri asioita. Herkuttelu on hillittyä ja hallittua, harvoin tapahtuvaa ylellisyyksistä nautiskelua. Siitä ei liho. Mässäily on jatkuvaa itsensä runsaskalorisella roskaruoalla täyttämistä, josta lihoo. Siitä on herkuttelu yhtä kaukana kuin itsensä kaatokänniin juominen Kossulla on yhden oikean shampajalasin nauttimisesta.- Anonyymi
Aina herkuttelua hehkutetaan, mutta onko se välttämätön osa viikko-ohjelmaa?
"Ruoka on monelle nautinnoista suurin, mutta kaikki eivät ole kulinaristeja. Joidenkin mielestä ruoka on vain polttoainetta ja pakollinen paha."
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008029014.html (maksumuuri)
Myös lihavuuslääkäri Pertti Mustajoki on kirjoittanut asiasta https://www.perttimustajoki.fi/yksinkertainen-ruoka-ei-ole-pakollinen-paha/ Anonyymi kirjoitti:
Aina herkuttelua hehkutetaan, mutta onko se välttämätön osa viikko-ohjelmaa?
"Ruoka on monelle nautinnoista suurin, mutta kaikki eivät ole kulinaristeja. Joidenkin mielestä ruoka on vain polttoainetta ja pakollinen paha."
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008029014.html (maksumuuri)
Myös lihavuuslääkäri Pertti Mustajoki on kirjoittanut asiasta https://www.perttimustajoki.fi/yksinkertainen-ruoka-ei-ole-pakollinen-paha/Olen pitkälti samaa mieltä. Yleensä siis ei herkutella eikä koskaan mässäillä. Syön kyllä noin kerran viikossa pitsaa/kepabia mutta korvaan noilla normaalia syömistä ja sen pitsan syön kahdessa erässä niin energiaa tulee sopivasti.
- Anonyymi
Hillitystä, hallitusta ja kalliista herkuttelusta ei lähde yleensä nälkä, vaan sitten pitää syödä jotakin oikeaa ruokaa.
Jos syö kerran kuukaudessa pizzan, makkaraperunat tai sisäfilepihvin, se on juuri sinä päivänä suuri herkku. Sama koskee suklaata, smetanaa, majoneesia tai muita runsaasti energiaa sisältäviä ns. herkkuja. Sana "herkku" menettää merkityksensä, jos sitä syö joka päivä.
- Anonyymi
Voiko herkuttelunhimosta irrottautua? Kaikkialla toitotetaan että mitään ei saa kieltää ja kaikkea on syötävä ja ihmisen ruokavalioon kuuluvat ”silloin tällöin” herkut.
- Anonyymi
Kääretortut ei mahtuneet makroihin,joten pistin ne pakastimeen.Syön ne vasta sitten kun olen laihtunut.😏
- Anonyymi
Näin on. Ensin pitää lihoa kunnolla että voi taas laihduttaa. Sitten laihdutetaan että voi herkutella. Sitten taas on laihdutettavaa. 😏
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin on. Ensin pitää lihoa kunnolla että voi taas laihduttaa. Sitten laihdutetaan että voi herkutella. Sitten taas on laihdutettavaa. 😏
Ei sitä liho takaisin vaikka herkuttelee JOS harrastaa paljon liikuntaa.😯
Lihominen alkaa vain silloin kun laiskottelee ja samaan aikaan herkuttelee.🙁
- Anonyymi
Ensin herkutellaan ja sitten ollaan liikkumatta ja sitten pihtimitta kasvaa nyt se on alhaalla 5si mm ja ylhäällä 17sta mm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1291548- 371451
- 681243
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa551200- 691014
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei198996Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255991- 74935
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16850Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106838