Olen saksassa, ei näy sähköautoja eikä edes latureita missään

Anonyymi-ap

Onko suomessa kansaa vedetty nenästä? Täällä taksit menevät dieselillä ja sähköautoja ei käytännössä näe ollenkaan. Ihan yksittäisiä mutta se mikä vielä enemmän pistää silmään niin huoltoasemilla ei ole latureita eikä varsinkaan kadunvarsissa.

Onko siis todella niin että euroopan talous ja automahti saksa on vedellyt suomea nokasta ja työntänyt roska autot eli sähköautot suomen vaivaksi? Jotta päästään ehkä naurettaviin EU päästötavoitteisiin? Täällä varmaan ajateltu että ei anneta oman kansan kärsiä sähköautotaudista vaan laitetaan ongelma tyhmille suomalaisille? Tässä varmaan se syy myös miksi suomeen työnnetään uudehkoja sähköautoja kymppitonnien alennuksilla ja hinnat romahtaa vain lisää kun ajaa liikkeestä.

Suomalaiset ovat tunnetusti hölmöä sakkia ja seuraavat trendejä mutta tässä sen näkee että suomalaiset autoilijat tässä eniten hävisivät kun nielivätä tämmöisen kusetuksen.

80

582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huono yritys.

      • Anonyymi

        Se on HUSsissa hoidossa vahvan lääkityksen alaisena.


      • Anonyymi

        Aloittaja ei ole ikinä käynyt Saksassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja ei ole ikinä käynyt Saksassa.

        Milloin sinä köyhä ajattelit tulla ulos sieltä peräkammaristasi?
        Vai ajattelitko hakata siellä tattia lapaseen maailman tappiin asti,
        ja haaveilla kaikkien aikojen suurimmasta vedätyksestä eli SÄHKÖAUTOSTA.


        HEH HEH


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ihme homma tämä suomi,,,täälä syynätään joka ikinen lantti ,mistä on tullut ja minne mennyt,nostatko käteistä ja mistä olet saanut ,mitä ostat,aiotko nostaa köteistä ja minkäverran ...saksassa ostetaan autot käteisellä ja kukaan ei kysele mitään mistä rahat on peräisin...

    • Anonyymi

      Suomi media jättää tahallaan kertomatta asioiden muitakin puolia keskitytään vain agendan työntöön joka tuutista nonstop. Esim. Venäjän hyökkäyssota,Venäjän hyökkäyssota,Venäjän hyökkäyssota porautuu lasten mieliin

    • Anonyymi

      Aika hitaasti kaupunkien keskustoissa noita latauspisteitä näyttää syntyvän, mutta muualla niitä on enemmän ja iso maa ja paljon autoja ja kaikki kestää aikansa laman aikana.

    • Anonyymi

      Suomalaisilla olisi taatusti sähköautojen suuriin arvonalennuksiin hukkuvalle rahalle tärkeämpääkin käyttöä.

      • Anonyymi

        Jep,vaikka hoivapaikka vanhuuden päiville....siis olemme syytäneet miljoonia kankkulan kaivoon...ennen sanottiin .työ,terveys ja sitten huvi...Nyt se on toisinpäin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep,vaikka hoivapaikka vanhuuden päiville....siis olemme syytäneet miljoonia kankkulan kaivoon...ennen sanottiin .työ,terveys ja sitten huvi...Nyt se on toisinpäin..

        Ilmaisesta kattavasta koulutuksesta huolimatta suomalaisia ei voi väittää älykkäiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmaisesta kattavasta koulutuksesta huolimatta suomalaisia ei voi väittää älykkäiksi.

        No ei,suomessa koulutetaan nuoret työnvälitykseen ja sitten kun vähän 20 vuotta vanhenee työkkärissä lisää niin aletaan sitä aikuiskoulutusta suunnitteleen ja oikeaan ammattiin..jos sittenkään ei tärppää työelämässä niin kuntouttavalle ja yhdistykselle palkkatuella..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmaisesta kattavasta koulutuksesta huolimatta suomalaisia ei voi väittää älykkäiksi.

        Sinä itse tietysti poikkeuksena, arvelisin....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep,vaikka hoivapaikka vanhuuden päiville....siis olemme syytäneet miljoonia kankkulan kaivoon...ennen sanottiin .työ,terveys ja sitten huvi...Nyt se on toisinpäin..

        Itse en säästä eläkepäiviksi, turhaa. Elän tässä ja nyt, vaihtelen uusia autoja uusiin ja kun vanhuus koittaa, otan troppeja ja lähden täältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en säästä eläkepäiviksi, turhaa. Elän tässä ja nyt, vaihtelen uusia autoja uusiin ja kun vanhuus koittaa, otan troppeja ja lähden täältä.

        Valtion pitäisi myöntää sinulle joku pellistä prässätty hyvän veronmaksajan mitali.
        Palkasta maksat ensin verot ja sotumaksut, sen jälkeen autovero, se kuorrutettuna alv. Sinä maksat 80-90% veroja rahoistasi.

        Tein toisin, ajelin käytetyillä, huolsin ja remontoin itse, sijoitin ja säästin ylimääräiset.
        Jäin omalle eläkkeelle 14 vuotta ennen eläkeikää, elämä on nautittavaa, sain lisää hyviä vuosia, varmasti lisää terveyttä ja pitkää ikää.


    • Anonyymi

      Pinta-alaltaan Saksa ja Suomi ovat lähes yhtä suuria. MUTTA. Saksassa on 236 asukasta/km2 ja Suomessa n. 19 asukasta/km2. Kumpaankohan sähköauto olisi parempi valinta?

      • Anonyymi

        Paljonko on Vatikaanissa sähköautoja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko on Vatikaanissa sähköautoja?

        Ja monakossa ..siis miljardöörien kaupungeissa ajellaan bensalla....köyhät euroopassa ostaa sutta ja paskaa joista rahat menee näiden bensalla jajavien miljardöörien taskuun..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonko on Vatikaanissa sähköautoja?

        Hyvä kun kysyit. Vatikaani hankki viime vuonna 40 kpl erimallisia VW ID-sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun kysyit. Vatikaani hankki viime vuonna 40 kpl erimallisia VW ID-sähköautoja.

        Ajeleeko paavi sähköllä...


    • Anonyymi

      Ei kai kun saksassa sähkön hinta on kolminkertainen ja kerrostaloasukkien autot on kadulla pysäköitynä. Ei siellä ole kerostaloihin latauspaikkoja tulossa.

    • Anonyymi

      osta plugari-hih

      euroopassa on vain 2 % e autoja...niistäkin suurin osa tojotan itselataavia?

      • Anonyymi

        Tojotan " itselataava " ei ole sähköauto missään mielessä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotan " itselataava " ei ole sähköauto missään mielessä .

        Joo ei, kun se toimii luotettavasti, eikä tarvi pelleillä rangejen ja latausten kanssa.


    • Anonyymi

      Jos otetaan 100 autoa kuvaan saksassa kuten äsken otin. Yksikään ei ole sähköauto.

    • Anonyymi

      Suomi kulkee tässäkin jälkijunassa ja toimii sähköautojen loppusijoituspaikkana euroopassa. Käytettynä eivät kelpaa afrikkaan 5 vuoden kuluttua kun käyttöikä on lopussa. Saksa ja ranska on isoja maita joissa tiedetään ja osataan, niitä kannattaisi suomen seurata eikä jäädä takapajulaksi johon sähköromut dumpataan.

      • Anonyymi

        Onko.Auto.Välttämöttömyys.
        Maapallo.On.Ja.Vaihtoehdoista.
        Sähköauto.Bensakäyttöinen.Ajo-
        peli.Ensinmainittu.Ei.Saastuta.
        Elollistaluontoa.Eikä,ilma,kehäämme.


    • Anonyymi

      Trollitehtaan dissaus provo ! ! Älä kommentoi ! ! Älä ruoki trollia ! !

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sääliksi kävi äsken kun katsoin saksassa kia liikkeen näyteikkunaa. Siinä oli vain sähköautoja. Kun ei täällä muutenkaan kiiaa juuri myydä niin miten luulevat myyvänsä vielä niitä sähköisenä?


      • Anonyymi

        Sinä olet trolli etkä ole käynyt saksassa. Näet ihan suoraan katukuvasta että suomessa on ainakin 20 kertiasesti sähköautoja.


    • Anonyymi

      Mitä sanoo tekoäly?

      Saksassa on sähköautoja määrällisesti paljon enemmän kuin Suomessa, mutta niiden osuus koko autokannasta on yllättävän pieni verrattuna esimerkiksi Pohjoismaihin. Tässä muutamia syitä, miksi sähköautojen osuus on Saksassa suhteellisen alhainen verrattuna Suomeen:
      1. Autoteollisuuden rooli – Saksa on maailman johtavia autonvalmistajamaita, ja perinteiset polttomoottoriautot ovat pitkään olleet maan ylpeys. Saksalaiset autonvalmistajat ovat panostaneet pitkään dieseliin ja bensiinimoottoreihin, ja siirtymä sähköautoihin on ollut hitaampaa.
      2. Latausinfrastruktuuri – Vaikka Saksassa on paljon latauspisteitä, niiden jakautuminen ei ole aina optimaalista. Monet saksalaiset asuvat kerrostaloissa ilman omaa parkkipaikkaa, mikä vaikeuttaa kotilatausta. Suomessa taas omakotitalo- ja rivitaloasuminen on yleisempää, mikä helpottaa sähköauton lataamista.
      3. Polttoaineen hintapolitiikka – Saksassa polttomoottoriautojen käyttö on pitkään ollut suhteellisen edullista, ja dieselin veroedut ovat tehneet siitä suositun vaihtoehdon. Suomessa polttoaineiden hinnat ja verotus kannustavat enemmän sähköautojen käyttöön.
      4. Tukipolitiikka – Suomen valtio on tarjonnut sähköautoille suoria hankintatukia ja verokannustimia, kun taas Saksassa tukipolitiikka on ollut vaihtelevaa ja sen vaikutukset ovat olleet rajallisempia.
      5. Autojen keski-ikä ja käytettyjen markkinat – Saksassa autojen keski-ikä on alhaisempi kuin Suomessa, ja siellä on valtavat markkinat käytetyille polttomoottoriautoille, mikä hidastaa sähköautojen läpimurtoa.
      6. Asenne ja ajokulttuuri – Saksassa on vahva autoilukulttuuri, jossa moottoriteiden (Autobahn) nopeudet ja pitkät ajomatkat vaikuttavat autonvalintaan. Monet kuljettajat pitävät yhä polttomoottoriautoja luotettavampina ja soveltuvampina pitkiin matkoihin.

      Vaikka sähköautojen osuus on vielä suhteellisen pieni, Saksa on alkanut panostaa enemmän sähköistymiseen, ja autojättien, kuten Volkswagenin ja BMW:n, sähköautostrategiat alkavat vaikuttaa markkinoilla.

    • Anonyymi

      Sähköautojen osuus saksassa vain 1,4% autokannasta kun suomessa 3,8%. Nämä vuoden 2024 tiedon mukaan...suomessa noin kolminkertaisesti siis sähköautoja.

    • Anonyymi

      Berliinissä on juna asemilla latauspisteitä.

    • Anonyymi

      Trollitehtaan dissausta ! Ei laitoshoidokki narsu trolli ole ikinä Saksassa käyny ! ! Ihan mielikuvitus provo ! ! Älä kommentoi ! ! Älä ruoki TROLLIA ! ! 90 % avauksista trollitehtaalta ! ! Varo provoja ! ! Älä kommentoi ! !

    • Anonyymi

      Saksassa ollaan hyvin autotietoisia. Pitää olla tehoa ja kunnon moottori ja ne puuttuu sautoista.

    • Anonyymi

      AVAUS JA YLI 90 % KOMMENTEISTA TROLLITEHTAALTA ! ! NÄIN MT TROLLI PITÄÄ AUTOPALSTAT HALLUSSAAN ! ! NARSU LAITOSHOIDOKKI JOLLEI MITÄÄN MUUTA ELÄMÄÄ KUIN TROLLAUS SUOLESSA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI !! ÄLÄ RUOKI MT TROLLIA ! !

    • Anonyymi

      Suomalaisia kustaan molempiin silmiin. Nyt vielä uudella tehomaksulla, joka estää tehokkaasti halvan pörssisähkön käytön.

    • Anonyymi

      Uusien täyssähköjen myynti väheni viime vuonna eniten Saksassa, Suomessa, Latviassa, Romaniassa, Sloveniassa ja Irlannissa. Olemme kaltaistemme seurassa?

      • Anonyymi

        Sähköauto on jo mennyttä tekniikkaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto on jo mennyttä tekniikkaa

        Sähköautot lahoo käsiin


    • Anonyymi

      Sähköautojen pulmana on kehittymätön akusto johon on sitoutunut pääomaa kymmeniä tuhansia Euroja !
      Ihmiset eivät hahmoita, että akuston vaihto maksaa 15000-40000€ !

    • Anonyymi

      Olet Saksassa etkä ole nähnyt latausasemia😂
      Sähköauton latausasemat eivät tarvitse tienvarteen massiivisia monumentteja. Saksassa on yli 85000 julkista latausasemaa, joten ”vähempilahjainenkin” löytäisi. niitä tarvittaessa. Sähköautoilijan ei tarvitse kurkkia missä on latausasemia kun lähellä olevat näkyy auton omassa navissa. Jos naviin on asetettu reitti, kaikki latausasemat näkyy reitin varrella. Lisäksi voit ladata äpin joka opastaa sinut valitsemallesi latuturille. Äpin kautta voit valita laturin esimerkiksi läheltä ostoskeskusta, lounasravintolaa, hotellia jossa yövyt jne. Ja samalla äpillä maksaakin.
      https://abetterrouteplanner.com
      https://chargefinder.com/fi

      • Anonyymi

        Niitä on suhteessa suomeen todella vähän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä on suhteessa suomeen todella vähän

        Missä suhteessa?
        Suhteessa pinta-alaan Saksassa on moninkertainen määrä latausasemia. Niitä on niin paljon, että jos maa jaettaisiin 4km² ruutuihin (2×2km), jokaiseen riittäisi 1 latausasema. Eihän niitä toki noin tasaisesti ole, kuten ei ole bensa-asemiakaan.


    • Anonyymi

      Nojatuolimatkalla ei paljon muuta näy, kun perämetsään hautautunut Corolla. Olen kuussa ei näy, kuin 2 hylättyä sähköautoa. 100% kannasta.

      • Anonyymi

        Apollolentojen kuuautot oli ihan tavallisia bensamoottoriautoja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apollolentojen kuuautot oli ihan tavallisia bensamoottoriautoja .

        Joo itsehinkkavia Toyotia. Ne oli suunnitellut itsehinkkaava Jorma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apollolentojen kuuautot oli ihan tavallisia bensamoottoriautoja .

        "Lunar Rover (engl. Lunar Roving Vehicle (LRV)) eli kuuauto on sähkökäyttöinen Kuuhun suunniteltu ajoneuvo, jota käytettiin kolmella Apollo-lennolla: Apollo 15, Apollo 16 ja Apollo 17. "


    • Anonyymi

      Oltiin 2 kk matkailuatoreissulla loka-marraskuussa ja kierrettiin monia Euroopan maita. Ruotsissa sähköautoja nääkyi paljon, Puolassa aika vähän, Saksassa Itävallassa ja Sveitsissä jonkin verran, Pohjois-Italiassa olivat jo harvinaisia, Sloveniassa ja Kroastiassa vain muutamia, Slovakiassa, Unkarissa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa ei sähköautoja pahemmin näkynyt.

      • Anonyymi

        No miksi näkyisi kun ei niillä tee yhtään mitään. Yleensä ihmiset haluaa elää mukavasti eikä vaikeuttaa arkeaan jollain sähköautolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No miksi näkyisi kun ei niillä tee yhtään mitään. Yleensä ihmiset haluaa elää mukavasti eikä vaikeuttaa arkeaan jollain sähköautolla?

        Suuri syy on latausmahdollisuudet. Autojen määrä suht. pienillä alueilla on lähes käsittämättömän suuri Pohjoismaihin verrattuna.
        Pientaloista ei löydy edes 3 x 25 A liittymiä, myöskään sähkölämmitystä ei taloista löydy. Jos latausmahdollisuus tarkoittaa 1 x 8A liittymää, eli alle 2kW, niin sähköauto ei useinkaan ole realistinen vaihtoehto.

        Toisekseen sähkön keskihinta esim. Saksassa on luokkaa 40 c/kWh, latausasemilla vielä enemmän. Yleistäen voinee sanoa sähkön hinnan olevan Euroopassa kaksinkertainen Suomeen verrattuna. Ilmeisesti vain Ruotsissa ja Norjassa sähkö on hieman edullisempaa kuin Suomessa.

        Kyllä sähköautolla mitään tekee, on vain hyviä kokemuksia eka vuoden ajalta. Tosin jos Lapissa asuisin, niin tuskin sähköautoa hankkisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri syy on latausmahdollisuudet. Autojen määrä suht. pienillä alueilla on lähes käsittämättömän suuri Pohjoismaihin verrattuna.
        Pientaloista ei löydy edes 3 x 25 A liittymiä, myöskään sähkölämmitystä ei taloista löydy. Jos latausmahdollisuus tarkoittaa 1 x 8A liittymää, eli alle 2kW, niin sähköauto ei useinkaan ole realistinen vaihtoehto.

        Toisekseen sähkön keskihinta esim. Saksassa on luokkaa 40 c/kWh, latausasemilla vielä enemmän. Yleistäen voinee sanoa sähkön hinnan olevan Euroopassa kaksinkertainen Suomeen verrattuna. Ilmeisesti vain Ruotsissa ja Norjassa sähkö on hieman edullisempaa kuin Suomessa.

        Kyllä sähköautolla mitään tekee, on vain hyviä kokemuksia eka vuoden ajalta. Tosin jos Lapissa asuisin, niin tuskin sähköautoa hankkisin.

        Esim. Saksa IONITY 0,39 e / KWH. Suomi 0,39 e / KWH.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. Saksa IONITY 0,39 e / KWH. Suomi 0,39 e / KWH.

        Piti olla Suomi 0,32 e / KWH.


    • Anonyymi

      Trolli....Saksassa on latureita melkein yhtä tiheesti kuin Suomessa. Olen ajanut VW id4 GTX:llä kesälomareissun Itävaltaan Salzburgiin asti läpi Saksan ja ongelmitta. Aina löytyy pötikkä josta saa virtaa. Ja halpaa oli reissu energian osalta, hotellit maksoi aika tavalla kun ne on kallistuneet koronan jälkeen.

    • Anonyymi

      Oletkohan ollenkaan Saksassa kun juuri viime viikolla siellä uutisoitiin että autojen latauspisteet ovat pahasti vajaakäytöllä. Eli käämikoneiden määrään suhteutettuna latauspisteitä on riittävästi. Tosin vaihtelevasti kaupunki vs maaseutu

      • Anonyymi

        Sorry, tarkoitin enempi muita Euroopan maita kuin Saksaa. Siis mm. Tsekkiä, Pohjois-Italiaa Sloveniaa, Kroatiaa, Slovakiaa, Unkaria, Romaniaa, myös Puolaa, Liettuaa, Latviaa, Viroa...
        Toki noistakin maista latauspisteitä löytyy, mutta jos edes iso osa autoista muuttuisi sähkökäyttööisiksi, niin tulisi mahdoton yhtälö. Autoja on yksinkertaisesti niin valtavat määrät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sorry, tarkoitin enempi muita Euroopan maita kuin Saksaa. Siis mm. Tsekkiä, Pohjois-Italiaa Sloveniaa, Kroatiaa, Slovakiaa, Unkaria, Romaniaa, myös Puolaa, Liettuaa, Latviaa, Viroa...
        Toki noistakin maista latauspisteitä löytyy, mutta jos edes iso osa autoista muuttuisi sähkökäyttööisiksi, niin tulisi mahdoton yhtälö. Autoja on yksinkertaisesti niin valtavat määrät.

        Latviassa on kylläkin erittäin tiheä latausverkosto. Viime kesänä siellä kiertelimme parituhatta kilometriä ja vaikutti että lähes jokaisen parkkialueen reunassa oli latausasema.
        Riikassa Teslan asemat olivat kaiken lisäksi ilmaisia.


    • Anonyymi

      Periaatteessa pidän autoilun sähköistymistä oikein hyvänä asiana.
      Kaupukien keskustoissakin voi tulevaisuudessa ulkoilla raikkaassa ilmassa!

      Jotain ikävää kuitenkin haistan sähköauton valmistuksessa. Joku voisi ilmaista asian vaikkapa " kusetuksena" .
      Epäilen että akustojen hintaa pidetään keinotekoisesti korkeana.

      Hirmuhintaisilla akustoilla saadaan auton käyttöikää lyhynnettyä, kun uusimisen hinta nopeasti ylittää auton arvon. Tämä taas tarkoittaa lisää markkinoita uusien autojen valmistajille. Kierto nopeutuu .

    • Anonyymi

      Sähköautojen myynti romahti, kun Saksa lopetti viime vuoden huhtikuussa sähköautojen hankinnan subventoinnin, max 9000 €. / auto.

    • Anonyymi

      Suomessa onneksi on vähemmän patterivehkeisiin kajonneita.
      Moni niistäkin tulee järkiinsä kestettyään hetken sähkövatkaimen kanssa elelyä.
      Oppirahat ovat vaan kalliit.

    • Anonyymi

      Käyn Saksassa 3-4 kertaa vuodessa ja joka kerralla vuokra-autolla ajetaan. Olen huomennaut samaa., kyllä sähköautoja on liikenteessä mutta merkittävästi vähemmän kuin esim Suomessa. Ja syinä varmasti sähkön korkea hinta, dieselillä ajaminen käytännössä saman hintaista, helppoudesta puhumattakaan.

      Mutta jos vertaa Espanjaan niin tuntui että sähköautoja ei ole liikenteessä yhtään, kesti kauan seurata liikennettä että sellaisen bongasi.

      Ja itse kyllä Suomessa suosin sähköautoa tai isoakkuista hybridiä eli ei kannanotto tekniikkaan.

    • Anonyymi

      "Olen saksassa, ei näy sähköautoja eikä edes latureita missään"

      " Ihan yksittäisiä mutta se mikä vielä enemmän pistää silmään niin huoltoasemilla ei ole latureita eikä varsinkaan kadunvarsissa."

      Niin oliko niitä vai ei?

    • Anonyymi

      Saksalaiset ostivat uusia sähköautoja, kun saivat tuhansien eurojen tuet. Vuoden vanhoina myivät ne Suomeen. Ajaminen oli halpaa.

    • Anonyymi

      Muistakaa ihmiset, että ensimmäinen kysymys sähköauton myyjälle on.....
      Paljonko maksaa akuston vaihto kehumaansa sähköautoon ?

      Kysymyksessä on kymmenien tuhansien Eurojen kysymys !!

      • Anonyymi

        Tojotaa ostaessa kannattaa kysyä moottorin hintaa, kyseessä on yli 38000 euron kysymys!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suolavelli ja kosteus, sähköauton surma, ongelmat eskaloutuvat jo muutamassa vuodessa, kun joka paikka on hapettunut auton alustassa, missä kaikki herkkä tekniikka sijaitsee.

    • Anonyymi

      Tämä sähköpelleily on kyllä pahin kansantaloutta nakertava syöpä. Miksi toimivan ja kaikin puolin hyväksi todetun polttoaineautoilun rinnalle piti ruveta rakentamaan täysin järjetöntä ja turhanpäiväistä systeemiä?

    • Anonyymi

      Rehellisesti sanottuna ei uskoisi saksassa olevan edes 1,4% sähköautoja. Tulin juuri eilen myöhään frankfurtista ja olin 4 päivää Ambiente messuilla. Jokainen taksi oli mersun tai volkkarin diesel, S sarja oli eka...E sarjaa loput...pari volkkarin tourania myös kun taksikyytejä tuli noin 20kpl aikalailla messujen halli 8-9 ja scandic hafenparkin väliä mentiin. Kalliit autot oli G mersua, M8 bemaria...possun 911 näky enemmän kuin possun muita malleja yhteensä. Yhtäkään taycania ei näkynyt, taisin nähdä mustan model 3 jossa luki uber isolla kyljessä. Seuraan paljon autoja ja ei kyllä uskoisi että edes yksi sadasta tuolla olisi sähköauto? Latauspisteitä en nähnyt missään.

      • Anonyymi

        Ettet nyt hieman valehtelisi kuitenkin?


    • Anonyymi

      Muistakaa ihmiset, että ensimmäinen kysymys sähköauton myyjälle on.....
      Paljonko maksaa akuston vaihto kehumaansa sähköautoon ?

      Kysymyksessä on kymmenien tuhansien Eurojen kysymys !!

      • Anonyymi

        Miksi sitä pitäisi vaihdella? Tutkimusten mukaan se kestää helposti 20 vuotta. Vahinkojen yhteydessä vakuutus korvaa ja onhan niissä 8 vuoden takuukin minimissään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitä pitäisi vaihdella? Tutkimusten mukaan se kestää helposti 20 vuotta. Vahinkojen yhteydessä vakuutus korvaa ja onhan niissä 8 vuoden takuukin minimissään.

        Mihinkähän autoon takuukorjaus tehdään vaihtamalla uusi akku?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitä pitäisi vaihdella? Tutkimusten mukaan se kestää helposti 20 vuotta. Vahinkojen yhteydessä vakuutus korvaa ja onhan niissä 8 vuoden takuukin minimissään.

        Miksi sitten nettiautossakin on sähköautoja myynnissä lähivuosilta joissa akusto jo vaihdettu? Todellinen ikä ilman markkinamiesten valehtelua sähköautolle on max 5 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten nettiautossakin on sähköautoja myynnissä lähivuosilta joissa akusto jo vaihdettu? Todellinen ikä ilman markkinamiesten valehtelua sähköautolle on max 5 vuotta.

        Akku saadaan tuhottua isoilla tehoilla eli pikalatauksilla nopeasti. Akku kärsii myös siitä, jos se pidetään jatkuvasti (turhaan) 100% lataustilassa.
        Tästä päästään siihen, ettei pidä hommata sähköautoa, jos kotipihassa ei ole latausmahdollisuutta. Ja siihen, että käytetyn sähköauton ostaminen on riskaabelia puuhaa. Pitäisi tietää millaisessa käytössä auto on ollut.


    • Anonyymi

      trabantteja ja mosseja?

    • Anonyymi

      Sähköauton arvo alenee myös käytettynä hurjalla tahdilla. 5vuodessa ei näistä nykysähköautoista ole paljoa jäljellä. Siitä vaan ostamaan kun ei järki riitä laskemaan.

      • Anonyymi

        Sama jomma kaikkien uusien autojen kanssa, 5 v ja yli puolet on kadonnut oatohinnasta.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      84
      3032
    2. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      310
      2685
    3. Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken

      ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi
      Maailman menoa
      190
      1493
    4. Voi kulta rakas

      Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �
      Ikävä
      62
      1192
    5. Martinan firma haastettiin käräjille

      Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      239
      1098
    6. Miksi haluat satuttaa

      Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      28
      1011
    7. Miksi ette halua kaivattuanne

      Yksi syy tai tekosyy.
      Ikävä
      70
      948
    8. Ketä sinä

      Odotat oikeasti. Miksen sulle totta olla saa.
      Ikävä
      117
      940
    9. Toivotko vielä et

      Päätyisimme yhteen?
      Ikävä
      76
      920
    10. Sano nyt mitä

      Sinä oikein haluat?
      Ikävä
      72
      904
    Aihe