Onko suomessa kansaa vedetty nenästä? Täällä taksit menevät dieselillä ja sähköautoja ei käytännössä näe ollenkaan. Ihan yksittäisiä mutta se mikä vielä enemmän pistää silmään niin huoltoasemilla ei ole latureita eikä varsinkaan kadunvarsissa.
Onko siis todella niin että euroopan talous ja automahti saksa on vedellyt suomea nokasta ja työntänyt roska autot eli sähköautot suomen vaivaksi? Jotta päästään ehkä naurettaviin EU päästötavoitteisiin? Täällä varmaan ajateltu että ei anneta oman kansan kärsiä sähköautotaudista vaan laitetaan ongelma tyhmille suomalaisille? Tässä varmaan se syy myös miksi suomeen työnnetään uudehkoja sähköautoja kymppitonnien alennuksilla ja hinnat romahtaa vain lisää kun ajaa liikkeestä.
Suomalaiset ovat tunnetusti hölmöä sakkia ja seuraavat trendejä mutta tässä sen näkee että suomalaiset autoilijat tässä eniten hävisivät kun nielivätä tämmöisen kusetuksen.
Olen saksassa, ei näy sähköautoja eikä edes latureita missään
80
582
Vastaukset
- Anonyymi
Huono yritys.
- Anonyymi
Se on HUSsissa hoidossa vahvan lääkityksen alaisena.
- Anonyymi
Aloittaja ei ole ikinä käynyt Saksassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloittaja ei ole ikinä käynyt Saksassa.
Milloin sinä köyhä ajattelit tulla ulos sieltä peräkammaristasi?
Vai ajattelitko hakata siellä tattia lapaseen maailman tappiin asti,
ja haaveilla kaikkien aikojen suurimmasta vedätyksestä eli SÄHKÖAUTOSTA.
HEH HEH
- Anonyymi
Ihme homma tämä suomi,,,täälä syynätään joka ikinen lantti ,mistä on tullut ja minne mennyt,nostatko käteistä ja mistä olet saanut ,mitä ostat,aiotko nostaa köteistä ja minkäverran ...saksassa ostetaan autot käteisellä ja kukaan ei kysele mitään mistä rahat on peräisin...
- Anonyymi
Suomi media jättää tahallaan kertomatta asioiden muitakin puolia keskitytään vain agendan työntöön joka tuutista nonstop. Esim. Venäjän hyökkäyssota,Venäjän hyökkäyssota,Venäjän hyökkäyssota porautuu lasten mieliin
- Anonyymi
Aika hitaasti kaupunkien keskustoissa noita latauspisteitä näyttää syntyvän, mutta muualla niitä on enemmän ja iso maa ja paljon autoja ja kaikki kestää aikansa laman aikana.
- Anonyymi
Suomalaisilla olisi taatusti sähköautojen suuriin arvonalennuksiin hukkuvalle rahalle tärkeämpääkin käyttöä.
- Anonyymi
Jep,vaikka hoivapaikka vanhuuden päiville....siis olemme syytäneet miljoonia kankkulan kaivoon...ennen sanottiin .työ,terveys ja sitten huvi...Nyt se on toisinpäin..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep,vaikka hoivapaikka vanhuuden päiville....siis olemme syytäneet miljoonia kankkulan kaivoon...ennen sanottiin .työ,terveys ja sitten huvi...Nyt se on toisinpäin..
Ilmaisesta kattavasta koulutuksesta huolimatta suomalaisia ei voi väittää älykkäiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmaisesta kattavasta koulutuksesta huolimatta suomalaisia ei voi väittää älykkäiksi.
No ei,suomessa koulutetaan nuoret työnvälitykseen ja sitten kun vähän 20 vuotta vanhenee työkkärissä lisää niin aletaan sitä aikuiskoulutusta suunnitteleen ja oikeaan ammattiin..jos sittenkään ei tärppää työelämässä niin kuntouttavalle ja yhdistykselle palkkatuella..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmaisesta kattavasta koulutuksesta huolimatta suomalaisia ei voi väittää älykkäiksi.
Sinä itse tietysti poikkeuksena, arvelisin....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep,vaikka hoivapaikka vanhuuden päiville....siis olemme syytäneet miljoonia kankkulan kaivoon...ennen sanottiin .työ,terveys ja sitten huvi...Nyt se on toisinpäin..
Itse en säästä eläkepäiviksi, turhaa. Elän tässä ja nyt, vaihtelen uusia autoja uusiin ja kun vanhuus koittaa, otan troppeja ja lähden täältä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse en säästä eläkepäiviksi, turhaa. Elän tässä ja nyt, vaihtelen uusia autoja uusiin ja kun vanhuus koittaa, otan troppeja ja lähden täältä.
Valtion pitäisi myöntää sinulle joku pellistä prässätty hyvän veronmaksajan mitali.
Palkasta maksat ensin verot ja sotumaksut, sen jälkeen autovero, se kuorrutettuna alv. Sinä maksat 80-90% veroja rahoistasi.
Tein toisin, ajelin käytetyillä, huolsin ja remontoin itse, sijoitin ja säästin ylimääräiset.
Jäin omalle eläkkeelle 14 vuotta ennen eläkeikää, elämä on nautittavaa, sain lisää hyviä vuosia, varmasti lisää terveyttä ja pitkää ikää.
- Anonyymi
Pinta-alaltaan Saksa ja Suomi ovat lähes yhtä suuria. MUTTA. Saksassa on 236 asukasta/km2 ja Suomessa n. 19 asukasta/km2. Kumpaankohan sähköauto olisi parempi valinta?
- Anonyymi
Paljonko on Vatikaanissa sähköautoja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko on Vatikaanissa sähköautoja?
Ja monakossa ..siis miljardöörien kaupungeissa ajellaan bensalla....köyhät euroopassa ostaa sutta ja paskaa joista rahat menee näiden bensalla jajavien miljardöörien taskuun..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paljonko on Vatikaanissa sähköautoja?
Hyvä kun kysyit. Vatikaani hankki viime vuonna 40 kpl erimallisia VW ID-sähköautoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kun kysyit. Vatikaani hankki viime vuonna 40 kpl erimallisia VW ID-sähköautoja.
Ajeleeko paavi sähköllä...
- Anonyymi
Ei kai kun saksassa sähkön hinta on kolminkertainen ja kerrostaloasukkien autot on kadulla pysäköitynä. Ei siellä ole kerostaloihin latauspaikkoja tulossa.
- Anonyymi
osta plugari-hih
euroopassa on vain 2 % e autoja...niistäkin suurin osa tojotan itselataavia?- Anonyymi
Tojotan " itselataava " ei ole sähköauto missään mielessä .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojotan " itselataava " ei ole sähköauto missään mielessä .
Joo ei, kun se toimii luotettavasti, eikä tarvi pelleillä rangejen ja latausten kanssa.
- Anonyymi
Jos otetaan 100 autoa kuvaan saksassa kuten äsken otin. Yksikään ei ole sähköauto.
- Anonyymi
Suomi kulkee tässäkin jälkijunassa ja toimii sähköautojen loppusijoituspaikkana euroopassa. Käytettynä eivät kelpaa afrikkaan 5 vuoden kuluttua kun käyttöikä on lopussa. Saksa ja ranska on isoja maita joissa tiedetään ja osataan, niitä kannattaisi suomen seurata eikä jäädä takapajulaksi johon sähköromut dumpataan.
- Anonyymi
Onko.Auto.Välttämöttömyys.
Maapallo.On.Ja.Vaihtoehdoista.
Sähköauto.Bensakäyttöinen.Ajo-
peli.Ensinmainittu.Ei.Saastuta.
Elollistaluontoa.Eikä,ilma,kehäämme.
- Anonyymi
Trollitehtaan dissaus provo ! ! Älä kommentoi ! ! Älä ruoki trollia ! !
- Anonyymi
Säälittävä trolli! Tuskin olet Saksassa käynytkään jos et ole sähköauton latausasemaa nähnyt.
Saksassa on yli 83000 latausasemaa sähköautoille. Yksistään Berliinin alueella jo 4225 asemaa.
https://www.electromaps.com/en/charging-stations/germany- Anonyymi
Sääliksi kävi äsken kun katsoin saksassa kia liikkeen näyteikkunaa. Siinä oli vain sähköautoja. Kun ei täällä muutenkaan kiiaa juuri myydä niin miten luulevat myyvänsä vielä niitä sähköisenä?
- Anonyymi
Sinä olet trolli etkä ole käynyt saksassa. Näet ihan suoraan katukuvasta että suomessa on ainakin 20 kertiasesti sähköautoja.
- Anonyymi
Mitä sanoo tekoäly?
Saksassa on sähköautoja määrällisesti paljon enemmän kuin Suomessa, mutta niiden osuus koko autokannasta on yllättävän pieni verrattuna esimerkiksi Pohjoismaihin. Tässä muutamia syitä, miksi sähköautojen osuus on Saksassa suhteellisen alhainen verrattuna Suomeen:
1. Autoteollisuuden rooli – Saksa on maailman johtavia autonvalmistajamaita, ja perinteiset polttomoottoriautot ovat pitkään olleet maan ylpeys. Saksalaiset autonvalmistajat ovat panostaneet pitkään dieseliin ja bensiinimoottoreihin, ja siirtymä sähköautoihin on ollut hitaampaa.
2. Latausinfrastruktuuri – Vaikka Saksassa on paljon latauspisteitä, niiden jakautuminen ei ole aina optimaalista. Monet saksalaiset asuvat kerrostaloissa ilman omaa parkkipaikkaa, mikä vaikeuttaa kotilatausta. Suomessa taas omakotitalo- ja rivitaloasuminen on yleisempää, mikä helpottaa sähköauton lataamista.
3. Polttoaineen hintapolitiikka – Saksassa polttomoottoriautojen käyttö on pitkään ollut suhteellisen edullista, ja dieselin veroedut ovat tehneet siitä suositun vaihtoehdon. Suomessa polttoaineiden hinnat ja verotus kannustavat enemmän sähköautojen käyttöön.
4. Tukipolitiikka – Suomen valtio on tarjonnut sähköautoille suoria hankintatukia ja verokannustimia, kun taas Saksassa tukipolitiikka on ollut vaihtelevaa ja sen vaikutukset ovat olleet rajallisempia.
5. Autojen keski-ikä ja käytettyjen markkinat – Saksassa autojen keski-ikä on alhaisempi kuin Suomessa, ja siellä on valtavat markkinat käytetyille polttomoottoriautoille, mikä hidastaa sähköautojen läpimurtoa.
6. Asenne ja ajokulttuuri – Saksassa on vahva autoilukulttuuri, jossa moottoriteiden (Autobahn) nopeudet ja pitkät ajomatkat vaikuttavat autonvalintaan. Monet kuljettajat pitävät yhä polttomoottoriautoja luotettavampina ja soveltuvampina pitkiin matkoihin.
Vaikka sähköautojen osuus on vielä suhteellisen pieni, Saksa on alkanut panostaa enemmän sähköistymiseen, ja autojättien, kuten Volkswagenin ja BMW:n, sähköautostrategiat alkavat vaikuttaa markkinoilla. - Anonyymi
Sähköautojen osuus saksassa vain 1,4% autokannasta kun suomessa 3,8%. Nämä vuoden 2024 tiedon mukaan...suomessa noin kolminkertaisesti siis sähköautoja.
- Anonyymi
Berliinissä on juna asemilla latauspisteitä.
- Anonyymi
Trollitehtaan dissausta ! Ei laitoshoidokki narsu trolli ole ikinä Saksassa käyny ! ! Ihan mielikuvitus provo ! ! Älä kommentoi ! ! Älä ruoki TROLLIA ! ! 90 % avauksista trollitehtaalta ! ! Varo provoja ! ! Älä kommentoi ! !
- Anonyymi
Saksassa ollaan hyvin autotietoisia. Pitää olla tehoa ja kunnon moottori ja ne puuttuu sautoista.
- Anonyymi
AVAUS JA YLI 90 % KOMMENTEISTA TROLLITEHTAALTA ! ! NÄIN MT TROLLI PITÄÄ AUTOPALSTAT HALLUSSAAN ! ! NARSU LAITOSHOIDOKKI JOLLEI MITÄÄN MUUTA ELÄMÄÄ KUIN TROLLAUS SUOLESSA ! ! ÄLÄ KOMMENTOI !! ÄLÄ RUOKI MT TROLLIA ! !
- Anonyymi
Suomalaisia kustaan molempiin silmiin. Nyt vielä uudella tehomaksulla, joka estää tehokkaasti halvan pörssisähkön käytön.
- Anonyymi
Uusien täyssähköjen myynti väheni viime vuonna eniten Saksassa, Suomessa, Latviassa, Romaniassa, Sloveniassa ja Irlannissa. Olemme kaltaistemme seurassa?
- Anonyymi
Sähköauto on jo mennyttä tekniikkaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauto on jo mennyttä tekniikkaa
Sähköautot lahoo käsiin
- Anonyymi
Sähköautojen pulmana on kehittymätön akusto johon on sitoutunut pääomaa kymmeniä tuhansia Euroja !
Ihmiset eivät hahmoita, että akuston vaihto maksaa 15000-40000€ ! - Anonyymi
Olet Saksassa etkä ole nähnyt latausasemia😂
Sähköauton latausasemat eivät tarvitse tienvarteen massiivisia monumentteja. Saksassa on yli 85000 julkista latausasemaa, joten ”vähempilahjainenkin” löytäisi. niitä tarvittaessa. Sähköautoilijan ei tarvitse kurkkia missä on latausasemia kun lähellä olevat näkyy auton omassa navissa. Jos naviin on asetettu reitti, kaikki latausasemat näkyy reitin varrella. Lisäksi voit ladata äpin joka opastaa sinut valitsemallesi latuturille. Äpin kautta voit valita laturin esimerkiksi läheltä ostoskeskusta, lounasravintolaa, hotellia jossa yövyt jne. Ja samalla äpillä maksaakin.
https://abetterrouteplanner.com
https://chargefinder.com/fi- Anonyymi
Niitä on suhteessa suomeen todella vähän
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä on suhteessa suomeen todella vähän
Missä suhteessa?
Suhteessa pinta-alaan Saksassa on moninkertainen määrä latausasemia. Niitä on niin paljon, että jos maa jaettaisiin 4km² ruutuihin (2×2km), jokaiseen riittäisi 1 latausasema. Eihän niitä toki noin tasaisesti ole, kuten ei ole bensa-asemiakaan.
- Anonyymi
Nojatuolimatkalla ei paljon muuta näy, kun perämetsään hautautunut Corolla. Olen kuussa ei näy, kuin 2 hylättyä sähköautoa. 100% kannasta.
- Anonyymi
Apollolentojen kuuautot oli ihan tavallisia bensamoottoriautoja .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apollolentojen kuuautot oli ihan tavallisia bensamoottoriautoja .
Joo itsehinkkavia Toyotia. Ne oli suunnitellut itsehinkkaava Jorma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apollolentojen kuuautot oli ihan tavallisia bensamoottoriautoja .
"Lunar Rover (engl. Lunar Roving Vehicle (LRV)) eli kuuauto on sähkökäyttöinen Kuuhun suunniteltu ajoneuvo, jota käytettiin kolmella Apollo-lennolla: Apollo 15, Apollo 16 ja Apollo 17. "
- Anonyymi
Oltiin 2 kk matkailuatoreissulla loka-marraskuussa ja kierrettiin monia Euroopan maita. Ruotsissa sähköautoja nääkyi paljon, Puolassa aika vähän, Saksassa Itävallassa ja Sveitsissä jonkin verran, Pohjois-Italiassa olivat jo harvinaisia, Sloveniassa ja Kroastiassa vain muutamia, Slovakiassa, Unkarissa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa ei sähköautoja pahemmin näkynyt.
- Anonyymi
No miksi näkyisi kun ei niillä tee yhtään mitään. Yleensä ihmiset haluaa elää mukavasti eikä vaikeuttaa arkeaan jollain sähköautolla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No miksi näkyisi kun ei niillä tee yhtään mitään. Yleensä ihmiset haluaa elää mukavasti eikä vaikeuttaa arkeaan jollain sähköautolla?
Suuri syy on latausmahdollisuudet. Autojen määrä suht. pienillä alueilla on lähes käsittämättömän suuri Pohjoismaihin verrattuna.
Pientaloista ei löydy edes 3 x 25 A liittymiä, myöskään sähkölämmitystä ei taloista löydy. Jos latausmahdollisuus tarkoittaa 1 x 8A liittymää, eli alle 2kW, niin sähköauto ei useinkaan ole realistinen vaihtoehto.
Toisekseen sähkön keskihinta esim. Saksassa on luokkaa 40 c/kWh, latausasemilla vielä enemmän. Yleistäen voinee sanoa sähkön hinnan olevan Euroopassa kaksinkertainen Suomeen verrattuna. Ilmeisesti vain Ruotsissa ja Norjassa sähkö on hieman edullisempaa kuin Suomessa.
Kyllä sähköautolla mitään tekee, on vain hyviä kokemuksia eka vuoden ajalta. Tosin jos Lapissa asuisin, niin tuskin sähköautoa hankkisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuri syy on latausmahdollisuudet. Autojen määrä suht. pienillä alueilla on lähes käsittämättömän suuri Pohjoismaihin verrattuna.
Pientaloista ei löydy edes 3 x 25 A liittymiä, myöskään sähkölämmitystä ei taloista löydy. Jos latausmahdollisuus tarkoittaa 1 x 8A liittymää, eli alle 2kW, niin sähköauto ei useinkaan ole realistinen vaihtoehto.
Toisekseen sähkön keskihinta esim. Saksassa on luokkaa 40 c/kWh, latausasemilla vielä enemmän. Yleistäen voinee sanoa sähkön hinnan olevan Euroopassa kaksinkertainen Suomeen verrattuna. Ilmeisesti vain Ruotsissa ja Norjassa sähkö on hieman edullisempaa kuin Suomessa.
Kyllä sähköautolla mitään tekee, on vain hyviä kokemuksia eka vuoden ajalta. Tosin jos Lapissa asuisin, niin tuskin sähköautoa hankkisin.Esim. Saksa IONITY 0,39 e / KWH. Suomi 0,39 e / KWH.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. Saksa IONITY 0,39 e / KWH. Suomi 0,39 e / KWH.
Piti olla Suomi 0,32 e / KWH.
- Anonyymi
Trolli....Saksassa on latureita melkein yhtä tiheesti kuin Suomessa. Olen ajanut VW id4 GTX:llä kesälomareissun Itävaltaan Salzburgiin asti läpi Saksan ja ongelmitta. Aina löytyy pötikkä josta saa virtaa. Ja halpaa oli reissu energian osalta, hotellit maksoi aika tavalla kun ne on kallistuneet koronan jälkeen.
- Anonyymi
Oletkohan ollenkaan Saksassa kun juuri viime viikolla siellä uutisoitiin että autojen latauspisteet ovat pahasti vajaakäytöllä. Eli käämikoneiden määrään suhteutettuna latauspisteitä on riittävästi. Tosin vaihtelevasti kaupunki vs maaseutu
- Anonyymi
Sorry, tarkoitin enempi muita Euroopan maita kuin Saksaa. Siis mm. Tsekkiä, Pohjois-Italiaa Sloveniaa, Kroatiaa, Slovakiaa, Unkaria, Romaniaa, myös Puolaa, Liettuaa, Latviaa, Viroa...
Toki noistakin maista latauspisteitä löytyy, mutta jos edes iso osa autoista muuttuisi sähkökäyttööisiksi, niin tulisi mahdoton yhtälö. Autoja on yksinkertaisesti niin valtavat määrät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sorry, tarkoitin enempi muita Euroopan maita kuin Saksaa. Siis mm. Tsekkiä, Pohjois-Italiaa Sloveniaa, Kroatiaa, Slovakiaa, Unkaria, Romaniaa, myös Puolaa, Liettuaa, Latviaa, Viroa...
Toki noistakin maista latauspisteitä löytyy, mutta jos edes iso osa autoista muuttuisi sähkökäyttööisiksi, niin tulisi mahdoton yhtälö. Autoja on yksinkertaisesti niin valtavat määrät.Latviassa on kylläkin erittäin tiheä latausverkosto. Viime kesänä siellä kiertelimme parituhatta kilometriä ja vaikutti että lähes jokaisen parkkialueen reunassa oli latausasema.
Riikassa Teslan asemat olivat kaiken lisäksi ilmaisia.
- Anonyymi
Periaatteessa pidän autoilun sähköistymistä oikein hyvänä asiana.
Kaupukien keskustoissakin voi tulevaisuudessa ulkoilla raikkaassa ilmassa!
Jotain ikävää kuitenkin haistan sähköauton valmistuksessa. Joku voisi ilmaista asian vaikkapa " kusetuksena" .
Epäilen että akustojen hintaa pidetään keinotekoisesti korkeana.
Hirmuhintaisilla akustoilla saadaan auton käyttöikää lyhynnettyä, kun uusimisen hinta nopeasti ylittää auton arvon. Tämä taas tarkoittaa lisää markkinoita uusien autojen valmistajille. Kierto nopeutuu . - Anonyymi
Sähköautojen myynti romahti, kun Saksa lopetti viime vuoden huhtikuussa sähköautojen hankinnan subventoinnin, max 9000 €. / auto.
- Anonyymi
Suomessa onneksi on vähemmän patterivehkeisiin kajonneita.
Moni niistäkin tulee järkiinsä kestettyään hetken sähkövatkaimen kanssa elelyä.
Oppirahat ovat vaan kalliit. - Anonyymi
Käyn Saksassa 3-4 kertaa vuodessa ja joka kerralla vuokra-autolla ajetaan. Olen huomennaut samaa., kyllä sähköautoja on liikenteessä mutta merkittävästi vähemmän kuin esim Suomessa. Ja syinä varmasti sähkön korkea hinta, dieselillä ajaminen käytännössä saman hintaista, helppoudesta puhumattakaan.
Mutta jos vertaa Espanjaan niin tuntui että sähköautoja ei ole liikenteessä yhtään, kesti kauan seurata liikennettä että sellaisen bongasi.
Ja itse kyllä Suomessa suosin sähköautoa tai isoakkuista hybridiä eli ei kannanotto tekniikkaan. - Anonyymi
"Olen saksassa, ei näy sähköautoja eikä edes latureita missään"
" Ihan yksittäisiä mutta se mikä vielä enemmän pistää silmään niin huoltoasemilla ei ole latureita eikä varsinkaan kadunvarsissa."
Niin oliko niitä vai ei? - Anonyymi
Saksalaiset ostivat uusia sähköautoja, kun saivat tuhansien eurojen tuet. Vuoden vanhoina myivät ne Suomeen. Ajaminen oli halpaa.
- Anonyymi
Muistakaa ihmiset, että ensimmäinen kysymys sähköauton myyjälle on.....
Paljonko maksaa akuston vaihto kehumaansa sähköautoon ?
Kysymyksessä on kymmenien tuhansien Eurojen kysymys !!- Anonyymi
Tojotaa ostaessa kannattaa kysyä moottorin hintaa, kyseessä on yli 38000 euron kysymys!
- Anonyymi
- Anonyymi
Suolavelli ja kosteus, sähköauton surma, ongelmat eskaloutuvat jo muutamassa vuodessa, kun joka paikka on hapettunut auton alustassa, missä kaikki herkkä tekniikka sijaitsee.
- Anonyymi
Tämä sähköpelleily on kyllä pahin kansantaloutta nakertava syöpä. Miksi toimivan ja kaikin puolin hyväksi todetun polttoaineautoilun rinnalle piti ruveta rakentamaan täysin järjetöntä ja turhanpäiväistä systeemiä?
- Anonyymi
https://www.nettiauto.com/audi/e-tron-gt/14814185
Miltähän on tuntunut sillä jokantämän vaihtoi pois 6000km ajon jälkeen? Uutena alkaen 134900e😂eli 150 ainakin
- Anonyymi
Rehellisesti sanottuna ei uskoisi saksassa olevan edes 1,4% sähköautoja. Tulin juuri eilen myöhään frankfurtista ja olin 4 päivää Ambiente messuilla. Jokainen taksi oli mersun tai volkkarin diesel, S sarja oli eka...E sarjaa loput...pari volkkarin tourania myös kun taksikyytejä tuli noin 20kpl aikalailla messujen halli 8-9 ja scandic hafenparkin väliä mentiin. Kalliit autot oli G mersua, M8 bemaria...possun 911 näky enemmän kuin possun muita malleja yhteensä. Yhtäkään taycania ei näkynyt, taisin nähdä mustan model 3 jossa luki uber isolla kyljessä. Seuraan paljon autoja ja ei kyllä uskoisi että edes yksi sadasta tuolla olisi sähköauto? Latauspisteitä en nähnyt missään.
- Anonyymi
Ettet nyt hieman valehtelisi kuitenkin?
- Anonyymi
Muistakaa ihmiset, että ensimmäinen kysymys sähköauton myyjälle on.....
Paljonko maksaa akuston vaihto kehumaansa sähköautoon ?
Kysymyksessä on kymmenien tuhansien Eurojen kysymys !!- Anonyymi
Miksi sitä pitäisi vaihdella? Tutkimusten mukaan se kestää helposti 20 vuotta. Vahinkojen yhteydessä vakuutus korvaa ja onhan niissä 8 vuoden takuukin minimissään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitä pitäisi vaihdella? Tutkimusten mukaan se kestää helposti 20 vuotta. Vahinkojen yhteydessä vakuutus korvaa ja onhan niissä 8 vuoden takuukin minimissään.
Mihinkähän autoon takuukorjaus tehdään vaihtamalla uusi akku?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitä pitäisi vaihdella? Tutkimusten mukaan se kestää helposti 20 vuotta. Vahinkojen yhteydessä vakuutus korvaa ja onhan niissä 8 vuoden takuukin minimissään.
Miksi sitten nettiautossakin on sähköautoja myynnissä lähivuosilta joissa akusto jo vaihdettu? Todellinen ikä ilman markkinamiesten valehtelua sähköautolle on max 5 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi sitten nettiautossakin on sähköautoja myynnissä lähivuosilta joissa akusto jo vaihdettu? Todellinen ikä ilman markkinamiesten valehtelua sähköautolle on max 5 vuotta.
Akku saadaan tuhottua isoilla tehoilla eli pikalatauksilla nopeasti. Akku kärsii myös siitä, jos se pidetään jatkuvasti (turhaan) 100% lataustilassa.
Tästä päästään siihen, ettei pidä hommata sähköautoa, jos kotipihassa ei ole latausmahdollisuutta. Ja siihen, että käytetyn sähköauton ostaminen on riskaabelia puuhaa. Pitäisi tietää millaisessa käytössä auto on ollut.
- Anonyymi
trabantteja ja mosseja?
- Anonyymi
Sähköauton arvo alenee myös käytettynä hurjalla tahdilla. 5vuodessa ei näistä nykysähköautoista ole paljoa jäljellä. Siitä vaan ostamaan kun ei järki riitä laskemaan.
- Anonyymi
Sama jomma kaikkien uusien autojen kanssa, 5 v ja yli puolet on kadonnut oatohinnasta.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa843032Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei3102685Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi1901493Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �621192Martinan firma haastettiin käräjille
Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.2391098Miksi haluat satuttaa
Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano281011- 70948
- 117940
- 76920
- 72904